Daş yağan gün
Roman
(Əvvəli ötən
saylarımızda)
Nəcəf tərəddüdlər
burulğanında çabalayırdı. – Kaş bu gün
başqa yerə gedəydim. Bura gəldiyim yerdə dizim
qırıleydı. Komandirimiz bu hayıfı yerdə qoymaz. Hərriyib-fırrayıb
bir bəhanə ilə məni tələyə salmasa
yaxşıdır.
Rövzət dostunun dilxor
olduğunu görüb, ona ürək-dirək verdi:
– Belə şeyləri
çox da vecinə alma, canım, – dedi. – Arsen Manukyan
ifallı adamdır. Bizimlə bəd rəftar etməz. Onun
birdən-birə halsızlaşması sənin ermənilər
haqqında dediklərin olmaz. Yəqin xəstələnib və
ya səhhətində başqa bir nasazlıq da ola bilər.
Ona görə halı dəyişdi. Bu qara fikirləri
başından çıxart getsin. Bir də ki,
danışığımızı başa düşüb,
cəhənnəmə düşsün. Axırı
ölüm deyil?! Əlindən gələni iki qaba çəksin.
Ona görə çox da dərinə gedib, təşvişə
düşməyin əbəsdir. İntəhası,
özümüzü elə apararıq, əl ilişməyə
yer qalmasın. Qayda-qanunu gözləyəndən sonra komandir
bizə neynəyəcək?! Körpüdə qoyunumuzu
böləcək?! Gördük ki, bizə qarşı
başqa cür hərəkət eləyir, on ili
gözümün altına alıb, onun təpəsinə iki
güllə vuraram.
Nəcəf güldü:
– Doğru deyirsən. Nə
vaxtacan bu daşnakların qabağından qaçmaq olar? –
Dostunun sözünə qüvvət verdi.
Nəcəfin erməni xəyanətkarlarından
gözü qorxmuşdu. Ona görə də keçirdiyi
nigarançılıq onu tərk etmirdi. Arsen Manukyandan nə
yollasa bir pislik gözləyirdi.
Səhər, təlimdən
sonra yenə də əsgərlər komandirin əmri ilə
sıraya düzüldülər. Arsen Manukyan bəzilərinə
iradını bildirdi, bəzilərinə tənə vurdu. Nəcəfin
adı gələndə baxışları duruldu və yenə
də onun fəaliyyətini təqdirlə qeyd eydi. Nəcəf
isə ona əsla inanmırdı. Bunu erməni
daşnaklarının hiyləgərliyi kimi başa
düşürdü.
lll
İstirahət günü hərə
bir tərəfə çəkilmişdi. Nəcəf isə
hərbi hissənin ərazisindən
çıxmamışdı. Yoldaşları ilə voleybol
oynayırdı. Bir nəfər ona yaxınlaşıb:
– Komandirimiz səni
çağırır, – dedi. – Arsen Bağdasaroviç
kabinetdə gözləyir.
Nəcəfin ovqatı
korlandı. – İş vaxtı olsaydı, ayrı məsələ,
bazar günü komandir məni neynəyir?! - O,
öz-özünə sual verdi. – Yəqin elə o məsələyə
görədir. Ermənilər barədə
danışdığım şəstinə toxunub.
Şübhəsiz, məni çağırır hesab çəkməyə.
Çox olsa, iş tapşıracaq. Deyəcək, bu gün
tualetləri sən təmizləməlisən. Və ya mətbəxin
döşəməsini yumalısan. Yaxud da bir bəhanə
tapıb “qubvaxta” saldıracaq...
Qara şübhələr Nəcəfin
fikrini yüz yerə aparıb çıxarırdı. O,
komandirin kabinetinə daxil olub rəsmi görkəm aldı və
Arsen Manukyanın qarşısında şax dayanıb təzim
etdi. Komandir mülayim bir tərzdə
gülümsünüb, əyləşmək
üçün Nəcəfə yer göstərdi. Və
özü ayağa qalxıb sakit addımlarla bir neçə
dəfə kabineti o baş-bu başa var-gəl etdi, sonra pəncərəyə
yaxınlaşıb fikirli-fikirli bayırdakı mənzərəni
ötəri nəzərdən keçirdi, tez də geri
döndü. Lakin xidməti stolunun arxasına keçmədi,
Nəcəflə üzbəüz oturdu. Baxışlarına
mərhəm ifadə verərək təmiz Azərbaycan dilində:
– Sizi bura iş
üçün çağırmamışam, – dedi. –
İstəyirəm adi insan, əsgər yoldaşı kimi
söhbət edək. Bir qədər də
açıq-saçıq, səmimi, artırıb-əskiltmədən.
Hesab edin ki, bu istirahət günündə nərd
oynayırıq. Bilirsən ki, zər vəzifəyə,
varlıya, kasıba, qocaya, cavana baxmır. Atdın,
qurtardı getdi, baxtına nə verə, verə. Hər iki
oyunçu çalışır ki, udsun. Bax, belə.
Sual-cavabımız da, komandirin olduğumu nəzərə
alıb, etika xatirinə reallığı xoşuma gələn
tərzdə yozmağa cəhd etsəniz, söhbətimiz
alınmayacaq. Mənim erməniliyimi, sənin azərbaycanlı
olmağını bir kənara qoyaq. Bayaq dediyim kimi heç nədən
çəlinmədən, insan kimi...
Nəcəf tam yəqin etdi
ki, komandir Azərbaycan dilini təmiz bilir. Və bir neçə
gün bundan qabaq ermənilər barədə dediklərinin
hamısını eşidib, başa düşüb. Ancaq tələsib
tez həmin məsələnin üstünə gəlmək
istəmədi. Təmkinini pozmadan söhbətin
axarını gözlədi:
Arsen Manukyan:
– Həmişə bir
oturub-durduğun Rövzətlə, o günkü
danışığınızdan hiss etdim ki, heç bir təhsilin
yoxdur. Kiçik yaşlı bir dostundan yazıb-oxumağı
öyrənmisən. Deməli, əsl müəlliminiz təbiət,
çöl-biyabanlar olub. Onu da bil ki, bilik məsələsində
heç bir təhsil ocağı təbiəti əvəz edə
bilməz. Ən böyük məktəb elə həyatdır,
bir də təbiət. Bu da yaxşı haldır ki, kitab
oxumağa meyllisiniz. Ona görə də adi çoban
olsanız da, danışıqlarınızda bəzi elm sahiblərinin
qibtə edə biləcəyi bir məntiq, müdriklik var. Həm
də qoçaq, fərasətli oğlansınız. Bunu
tanışlığımızın ilk günlərindən
hiss etmişəm. Ona görə də yeri gələndə
sizi əsgərlər qarşısında tərifləməyim
təsadüfi deyil.
– Arsen Bağdasaroviç, bu
xoş sözlərinizə görə sağ olun. Ancaq mən
özüm barədə siz deyən qədər də
yüksək fikirdə deyiləm. – Nəcəf cavab verdi.
– Siz təvazökarlıq
edirsiniz. Mən isə həqiqəti deyirəm.
Nəcəf komandirlə daha
söz güləşdirmək istəmədi, susdu.
Arsen Manukyan:
– Şahidi olduğunuz kimi həmin
gün Rövzətlə danışıqlarınızı
eşidəndə özümü saxlaya bilmədim, bərk pərt
oldum – dedi. – Ürəyim qısıldı, hətta sizdən
gizli dərman içdim. Axı, məni də ana doğub,
insanam.
Nəcəf udqundu və:
– Yoldaş komandir, onda bərk əsəbləşmişdim. Nə danışdığımı özüm də bilmədim, buna görə sizdən üzr istəyirəm, – dedi.
Arsen Manukyan:
– Əvvəla, bu komandir, yoldaş kəlmələrini qoyaq bir qırağa, – dedi. – Xahiş edirəm, mənə Arsen deyə müraciət edin, bu, kifayət edər. Bəli, sadəcə olaraq Arsen! İkincisi də, biz əvvəlcədən şərtləşmişdik ki, yoldaş, əsgər, insan kimi danışaq. Əslinə qalsa, siz məndən yox, başınıza gələn müsibətlərin səbəbkarı kimi mənsub olduğum millətin nanəcibləri əvəzinə mən sizdən üzr istəməliyəm. Bir də ki, bir neçə əclaf adamı millət adlandırmaq ədalətsizlik olardı. Millətim barədə qatil, vəhşi kimi, qeyri-əxlaqi rəy formalaşdıranlar gözümün işığı olsa da, elələri əlimə düşsə, tərəddüd etmədən onların başını kəsib, qanlarını içərəm.
Nəcəf:
– Fikrinizə şərikəm, – dedi. – Erməni milləti andraniklərdən, nijdehlərdən, hamazaslardan, drolardan və onların fitnə-fəsadına uyub Azərbaycan kəndlərini viran qoyanlardan ibarət deyil. Axı, ermənilərin Ovanes Tumanyanları, Sayat Novaları, görkəmli elm, incəsənət xadimləri, sadə, xeyirxah, səmimi insanları da az deyil. Onun da şahidiyəm ki, bizim rayonun ərazisindən keçən gur çayın üzərindəki körpünü Laləzar adlı erməni salıb. Bildiyimə görə, Laləzar bu xeyirxah iş üçün ətək-ətək qızıl pul töküb. Buna bənzər yüzlərlə, minlərlə misallar göstərərdim. Mənə elə gəlir ki, qatı millətçilik toxumu ən çox sizin sivilizasiyalı şəhərlərdə, bəzi erməni ziyalılarının beynində cücərir. Xəyanətkarlıq, xəbislik, qisasçılıq, ədavət kimi mənfi keyfiyyətlər erməni kəndlərindən və kəndlilərindən çox uzaqdır. Uzun illər erməni çobanları ilə dostluq etmişəm. Onlardan heç bir yamanlıq görməmişəm. Erməni bənnaları, dülgərləri, nalbəndləri... bizim kəndlərdə ağıllı-başlı kara gəlir. Müsəlmanlar da yaxşılıqlarını onlardan əsirgəmirlər. Ermənilərin bir çox oxuyub, şlyapa qoyanları isə bu ünsiyyətin tellərini usanmaq bilmədən daim baltalayır, aranı qarışdırır, ortalığa ədavət toxumu səpirlər. Ən dəhşətlisi odur ki, elələri bu cür eybəcərlikləri ilə hətta fəxr edir, Ermənistanda özləri üçün milli qəhrəman imici yaratmaq istəyirlər. Məncə özlərini vətənpərvər, ağıl dəryası hesab edən hər bir erməni ziyalısı dərk etməlidir ki, onlar qatı millətçiliyi ilə azərbaycanlılardan daha çox öz millətinin başını bəlalara salırlar.
Bu sözlər Arsen Manukyana qəbahətlərini məhkəmə qarşısında etiraf edən, müttəhim təsiri bağışlayırdı. Lakin komandir əsgərinə meydan vermişdi. Nəcəf bu fürsətdən istifadə edib hər şeyi olduğu kiimi, həm də həqiqətdən kənara çıxmadan danışırdı.
Nəcəf baxışlarına ciddi ifadə verərək:
– Arsen, – dedi. – Gorus saf ab-havasına görə Qafqazda bərabəri olmayan erməni şəhəridir. Barmağınızı qatlayıb deyə bilərsinizmi ki, orada bircə nəfər belə azərbaycanlı və ya qeyri millət yaşayır?! Ancaq Gorusun ətrafında yerləşən və heç də normal məişət şəraiti olmayan Azərbaycan şəhər və qəsəbələrinin, rayon mərkəzlərinin hər birində onlarla erməni ailəsi məskunlaşıb. Onlara – gözün üstə qaşın var – deyən yoxdur. Həmin şəhər və qəsəbələrdə ermənilər yüksək vəzifələr tutub, kefə baxırlar. Məncə bunları deməyə ehtiyac yoxdur. Çünki bildiyimə görə siz özünüz elə o tərəfdənsiniz. Və dediklərimi məndən yaxşı bilirsiniz. Bax, budur millətçiliyin bariz nümunəsi. Bunları dilə gətirmək istəməzdim. Çünki bu iki qonşu xalqın barəsində fikir yürütmək üçün siz Arsenlə mən Nəcəfi heç kəs vəkil etməyib. Bizə belə bir səlahiyyət də verilməyib. Siz özünüz əvvəlcədən şərt qoydunuz ki, bu barədə açıq, olduğu kimi danışaq, düzünü... O da danılmaz bir həqiqətdir ki, Azərbaycanla sərhəd olan elə bir erməni kəndi tapılmaz ki, müsəlmanların hücumuna məruz qalsın və bircə evin daşına-divarına toxunulsun. Lakin iyirminci əsrin əvvəllərində ermənilər dəfələrlə Azərbaycan torpağına soxulub, onlarla kəndi viran qoyublar. Dediklərimin birinə belə şübhəniz varsa, buyurun deyin... Hansı yalandır?!
Arsen Nəcəfin ittihamları qarşısında söz tapa bilmirdi. O, əlini çənəsinə qoyub gözlərini qırpmadan Nəcəfin üzünə baxırdı. Nəcəf isə erməni daşnaklarının insan zəkasına sığmayan bəd əməllərindən danışdıqca həyəcanlanırdı. O, Arsenin yaxasından tutub silkələmək istədi. Lakin özünü ələ alaraq:
– Niyə dillənmirsən, Arsen?! – Qəzəblə soruşdu. – Görürəm, susursan?! Ona görə də sənə yazığım gəlir. De görüm, Çin, Hindistan, Amerika, İngiltərə, Rusiya... kimi böyük dövlətlərin hansı biri başqa ölkələrin görkəmli şəxsiyyətlərini terror yolu ilə qətlə yetirməyi qarşısına məqsəd qoyub?! Danılmaz bir həqiqətdir ki, ermənilərin yaratdığı “Asala” terror təşkilatı türkləri zinhara gətirib. Xaricdə fəaliyyət göstərən görkəmli türk diplomatları mənhus “ASALA” təşkilatı tərəfindən qanına qəltan edilib. Bu bədnam terror şəbəkəsinin törətdiyi qanlı hadisələr bütün dünyaya bəllidir. Siz isə o cür qatillərin törətdiyi əməllərdən xəcalət çəkmək əvəzinə, onlara rəğbət bəsləyib qürur duyursunuz.
Arsen Manukyan özünü
saxlaya bilmədi. Ayağa qalxaraq:
– Bəsdi, Nəcəf! Məni
lap hövsələdən çıxartdın! Bəsdi!! -
dedi.
– Yoox!! Sözümü
qurtarmamışam, Arsen! Mənə cavab ver! Allah-taala məni
yaradıb ki, bu işıqlı dünyada qismətimə
düşən qədər ömür sürüm. Erməni
xəyanətkarları isə Tanrının mənə bəxş
etdiyi bu əsrarəngiz dünyanı zimistana çevirib.
Yurdumu yerlə yeksan eləyib, valideynlərimi qəddarcasına
qətlə yetirib, özümü zəlalətə
salıb. Axı niyə?! Nə üçün?! Cavab ver,
Arsen?! Cavab ver!! – O cür millətdən olan şəxs kimi səndən
cavab istəyirəm. Axı, sən özün də necə
olsa, erməni övladısan. Odur ki, başıma gələn
müsibətlərin baiskarı olan belə bir vəhşilərə,
sənin özünə də nifrətimi gizlədə bilmirəm.
Bir halda ki, məni düzgün danışmağa vadar edirsən,
xoşuna gəlsə də, gəlməsə də, bax, bu da
düzü! İndi buyurun, mənə cavab verin. Sözüm
sizədir, Arsen? Alicənablıq edib, həmişə mənə
qayğı göstərən hörmətli komandirimi diqqətlə
dinləməyə hazıram!! Mən adi, kimsəsiz bir
çobanam. Ancaq cəlladların törətdiklərini
xatırladıqca nəzakət qaydalarını ayaqlar
altına atan başqa bir məxluq oluram. Qəlbimi intiqam hissləri
çulğayır, qarşımdakı həmsöhbətimlə
ittihamçı kimi danışmalı oluram. İstərdim
ki, inanasınız, aldığım ədəbə
sığmayan bu sözləri mənə dedirdən, viran
olmuş kəndimin fəryadı, erməni namərdləridir.
Arsen:
– Təəssüf ki, bilmədiklərin
də var, Nəcəf.
– O nədir, de, bilim.
– Mənim azərbaycanlılara
olan ehtiramım, millətimdən olub millətimin adını
batıran eybəcərlərə nifrətim.
Nəcəf acı bir istehza
ilə:
– Yəqin dediklərimin təsiri
altında xəcalət çəkib, mənim
üçün inandırıcı olmayan belə bir qənaətə
gəlmək istəyirsiniz, – dedi.
– Xeyr, bu barədə
yanılırsan.
– Bəlkə də. – Nəcəf
tərəddüdlə çiyinlərini çəkdi.
Arsen:
– Düzünü bilmək
istəyirsənsə, mən də, atam da müsəlmançılığı
qəbul etmək niyyətindəyik, – dedi. – Çünki
islam dini insanları pis əməllərə sövq edən
yolda, keçilməz bir səddir. Siz Məhəmməd
hümməti kimi həmişə şərdən
uzaqlaşıb xeyrə can atırsınız. Savab iş
görənlər, öz xeyirxah əməlləri ilə
Tanrıya yaxın olmaq istəyir. – Günah işlədən
Allahın düşmənidir- deyirsiniz.Ona görə də
Allah-taala isti günəşini, gen-bol, bərəkətli
torpaqlarını, yeraltı-yerüstü sərvətlərini,
dünyanın naz-nemətlərini müsəlman
dünyasından əsirgəməyib. Biz isə qəhəri
çox, baharı qısa millətik. Yazımız gec gəlir,
qışımız tez düşür. Güman edirəm
ki, bu, içimizdəki bədnam ermənilərin kor
qoyduğu evlərin, tökdüyü nahaq qanların
müqabilində Tanrının bizə cəzasıdır.
Qurunun oduna yaşın yanması kimi, belə bir cəzanı
çəkməyə məhkumuq. Mən bunu etiraf etməyə
məcburam.
Nəcəf dillənmədi.
Arsen sözünə davam etdi:
– Şərtləşdiyimiz
kimi söhbətimiz səmimi olmalıdır və məcrasından
kənara çıxmamalıdır. Həm də deyilənlərin
hamısı aramızda qalmalıdır.
Nəcəf
başının hərəkəti ilə müsahibi ilə
razılaşdığını bildirdi.
(Ardı var)
Əli İLDIRIMOĞLU
525-ci qəzet.- 2010.- 27 may.- S.6.