Şeir kişi sirri kimi

 

Əbülfət Mədətoğlunun şeirləri haqqında

 

Çay öz axarını, öz qollarını seçən kimi, sözlər şeirin sınırlarını, təhkiyə istiqamətini elə seçir. Əbülfət MədətoğlununÜrəyimdəki sənsənkitabi bu fikri təsdiq edir.

Poetik sistem poetik jestlərin sabit sistemidir. Poetik sistem insanın tikib yaşadığı ev kimidiröz evinə elə öyrəşir ki, başqa yerdə qala bilmir, darıxır.

Poetik sistem belədiröyrəşirsəndəbdə olan, tez-tez dəyişən cərəyanlara, üslublara fikir versən , yenə özevinə” – öz sisteminə qayıdırsan. Bu, şair şəxsiyyətinin bütövlüyünü göstərir. Ə.Mədətoğlu öz sistemini qurmuş mənimsəmiş şairlərimizdəndir.

Ə.MədətoğlununMəni” o qədər zərifdir güclüdür ki, süni, psevopatriotik “biz” yoxdur. Hər yerdə yalnız özüdür, yalnızmən” –dir. Şairin təbiəti elədir ki, sözləri qətiyyən incitmir. Sanki hər söz, hər qafiyə şeirdə öz yerini tanıyır, bilir Əbülfət sözlərlə çox utancaq, çox incə davranır:

 

üzülmüşəm içimdən

kirpikdən qopan yaştək.

 

Əbülfət şeirləri sanki dilinin ucunda pıçıltıyla səsləndirir. Kişi sirlərinin bədii etirafları kimi.

 

yuxunun şah damarı

üzülür, çiliklənir.

yanınca həsrət gəzir

kölgəmdə günlüklənir.

qısqanıram.

 

Onun ömür fəlsəfəsi sevginin, yaşın qocalığın gətirdiyi anlamlardan ibarətdir. O, qadın yaddaşında unudulmaqdan qorxur. Əbülfət Mədətoğlu Şəhrizad kimidir: ölümün varlığını unutmaq üçün xatirələrini danışır, bəlkə yaşam ümidini, sevgi bir az da artırmaq üçün bu şeirləri yazır.

 

gözlərimin

işığı

düşür gözünə

səni yuxudan oyadıram.

 

Şair (adresantın) sözünün bir ünvanı (adresatı) var: içindəki qızınSənidir”, çünki bilir ki, “Mənsənolanda sevgidən danışmaq olur.

Onun poetik yaddaşı emosional portret yaratmaq gücündədir. Jest-mimika detalları duyğulu, səmimi təqdim olunur.

 

gözlərin dolubdu qan çanağı tək

məni ağlayırsanüzümə ağla

yaxud:

taleh güzəşt eləmir,

boynunu buranlara...

sən sil gözlərini

namaza duranlara-

qoşul, ağlama məni...

 

Sözün obrazını öncə emosiya yaradır, sözün dəyəri emosiyanın azadlığı qədərdir. Şeirlərin ritmi, mənası, fəlsəfəsi emosiyanın məntiqindən fəlsəfəsindən asılıdır.

Əbülfət Mədətoğlu deyəcəyi sözün intonasiyasını, havasını dürüst kökləyir. Bu, mühüm məsələdir, deyimlə ovqat birbətindəolur.

 

təkcə bir sevgi bəslədim,

o da xəzələ bükülər.

 

Hətta erotik folklor obrazın da bir işıqlı kişi ehtirası sezilir. Kişi ehtirası qətiyyən həddini aşmır, çünki obraz yaşantısı halal kədər ilə qarışıqdır.

 

dar bir köynək geymisən,

nar sıxılır sinəndə

nəsə tilsim etmisən

bar sıxılır sinəndə

 

Ə.Mədətoğlunun söyləməsi saxta pafoslabəlağətlə yüklənmirbuna sadəcə lirika imkan vermir. Çünki öz pıçıltılarını özü eşidə bilir. Öz ürəyinə çox inanır. Bu vacib şərtdir. Şeirlərin duyğuların səmimiliyini təbiiliyini təmin edəndə məhz bu inanc hissidir.

 

dilim yanında lalsa

tapşır məni fələyə,

 

deyən şairin poeziyasında qəribə bir nəzakət var. Amma bu nəzakətin arxasında güclü poetik iradə dayanırəks halda şeirlər yazılmazdı söylənməzdi.

Ömür eposu duyumlardan, lirik ehtiraslardan, kövrək xatirələrdən düzülüb qoşulur. Bu ömür eposunun sujetini görüş ayrılıq zamanı təşkil edir.

Əbülfət Mədətoğlunun şeirləri sankiepik bayatı”nın qırıntılarıdır. Misralar, deyimlər, arasında bayatı rüzgarı dolaşır. Diqqət yetirək:

 

dirdimin başı batsın

başdan çıxartdı məni

dörd tərəfim daş idi,

daşdan çıxartdı məni.

yaxud

nahaq könlüm dolandı

gözündə su bulandı

 

Qarabağın söz landşaftında epos həmişə lirika üçün, şikəstə, bayatı üçün darıxır (Bunu milli nəsrimizin klassikləri Ə.Haqverdiyevin İ.Əfəndiyevin nəsrində görmək mümkündür. Onların nəsrininəsrdə bayatıadlandırardım), etnik mifologiyada, etnik tarixdə (məsələnQarabağnamə”lər ) lirik başlanğıc həmişə güclü olur. Qarabağ insanının faciəsi şikəstədən doğulur.

Əbülfət Mədətoğlunun şeirləri şüşə könlün sirləridir, gizlinləridir. Sirr isə məna dünyası ilə vəhdətdə olur.

 

 

Rüstəm Kamal

 

525-ci qəzet.- 2010.- 14 noyabr.- S.23.