NƏŞRLƏRDƏ
İXTİSAR VƏ “REDAKTƏ” EDİLMİŞ ƏSƏRLƏRİNİN
TAM MƏTNİ
Milli iftixarımız
Üzeyir Hacıbəylinin anadan olmasının 125 illiyi tamam
olur. Bu tarixi xalqımız milli bayram kimi qeyd edəcəkdir.
Hazırlıq işləri artıq
başlanmışdır. Üzeyir bəyin, onun zəngin
irsinin pərəstişkarı kimi mən də, neçə
ildir ki, bu dahi şəxsiyyətin yaradıcılıq irsini,
xüsusilə bu vaxtadək olan nəşrlərdə kənara
qoyulmuş, hətta heç yerdə adı belə çəkilməyən
mətbu əsərlərini aramaqla məşğulam. Hələlik
1904–1917-ci illərdə dövri mətbuat orqanlarında dərc
olunmuş 150-dən artıq əsərini toplamış,
onları ərəb əlifbasından müasir əlifbaya
çevirmişəm. Bu əsərlərlə oxucuları
“525-ci qəzet” vasitəsilə tanış etmək istədim.
Toplayanı, ərəb əlifbasından
latın qrafikasına çevirəni və lüğətin
tərtibçisi:
Şirməmməd Hüseynov
(Əvvəli ötən şənbə
saylarımızda)
ORDAN-BURDAN
S.-: Dünyada hamıdan
çox hürriyyətpərvər və azadlığı
sevən adam kimdir?
C.-: Rusiyanın baş vəziri
Stolıpin və onun yoldaşlarıdır. Çünki
bunların bütün əlləşib-vuruşduqları
odur ki, millət onların işinə
qarışmıyıb, azadə dolanıb, bildiklərini eləməgə
xələl yetirməsinlər.
S.-: Dünyada hamıdan az dərd
çəkən adamlar kimdir?
C.-: Zəngəzur acları,
çünki onların hər biri bir millətin qeydinə
qalıb, bir dərd çəkirlər. Amma, məsələn,
Bakı milyonerləri milyon manatın qeydinə qalıb, milyon
dərd çəkirlər.
S.-: Dünyada İran məmləkətlərinin
ən yavuq xeyirxahları kimlərdir?
C.-: İran xanları və
hakimləri. Çünki bunlar çox yaxşı bilirdilər
ki, İran həmişəki halında qaldığı vəqt
kafir əcnəbilər gəlib onların vətənini
istila edəcəkdirlər. Ona görə, bunlar da səy
eliyordular ki, vətəni kafir əlinə verməkdənsə,
elə hazır özlərincə soyub, dağıdıb
kafirləri “damağ” qoysunlar.
S.-: Rusiyada hamıdan
artıq sair tayfaların yaxşılığını arzu
eləyən kim idi?
C.-: Pobedonossev adında bir
urus idi, amma nə fayda ki, kişi- canınıza
sağlıq- bir neçə gün bundan irəli
sağ-salamat durduğu yerdə vəfat elədi...
Çünki bu kişi elə bilirdi ki, dünyada hamıdan
yaxşı adam urusdur. Ona görə sair tayfaları də
urus edib, “yaxşı adam” olmaqlarına
çalışırdı.
S.-: Dünyada rus hökumətinin
lap bərk dostu kimdir?
C.-: Dövlət dumasının “sol” firqələri, çünki, bunlar əvvəldən indiyə kimi hökumət əhlinə diyorlar ki; Ay balam, ta, siz yorulubsınız, az iş görün, çıxın, gəlin oturun bir yerdə, qoyun qalan işləri də biz özümüz görərik.
[S.-: Dünyada hamıdan xoşbəxt hansı taifədir?
C.-: Yəhudi taifəsi, çünki, hara getsələr onlar üçün vətəndir.]
S.-: Nə vəqt adam öz
evində qonaq kimi olur.
C.-: Evini qaradavoylar “obısk”
eyliyəndə!
Filankəs
“İrşad”, 15 mart 1907, ¹
45
Felyetondan altıncı
bölmə ixtisar edilmişdi (bax. 3-cü c. 1968, səh.
183-184; 2-ci c. 2005, səh. 295-296).
ORDAN-BURDAN
–Qırırlar.
–Kimi?
–Yəhudiləri.
–Harda?
–Hər yerdə.
–Qorxuzurlar.
–Kimi?
–Müsəlmanları.
–Harda?
–Hər yerdə.
[- Görmək istəmirlər.
–Kimi?
–Erməniləri.
–Harda?
–Hər yerdə.]
–Qapazlayırlar və
qapazlıyacaqlar.
–Kimi?
–İranlıları.
–Harda?
–Hər yerdə.
–Tərifləyirlər.
–Kimi?
–Stolıpini.
–Harda?
–Öz evində.
–Bərəkalla deyirlər.
–Kimə?
–Kuropatkinə.
–Harda?
–Öz ürəgində.
–Buyur, buyur, deyirlər.
–Kimə?
–Pobedonostsevə.
–Harda?
–Cəhənnəmin
qapısında.
–Gəldi.
–Kim?
–Dumanın Bakı vəkili.
–Hardan?
–Tiflisdən.
–Getdi.
–Kim?
–Bakı vəkili.
–Haraya?
–Tiflisə.
Biz uşaq olanda bizə
deyirdilər: “Bala, saldat gəldi, qaç, saldat gəldi,
qaç!” Sonra böyüyüb gördük ki, əşi,
elə indi saldatın özünə deyirlər ki: “Ədə,
yapon gəldi, qaç! Yapon gəldi, qaç!”
Biz uşaq olanda bizə
deyirdilər: “Bala, küçəyə çıxma, cuhud gəlib
qanını içər!” Böyüyüb gördük ki,
əşi, elə yazıq cuhudların özlərinin qanını
içirlərmiş!
Biz uşaq olanda bizə
deyirdilər: “Ədə, düz otur “əcnəbi” hərəkəti
çıxarma!” Sonra böyüyüb gördük ki, əşi,
elə əcnəbilərdən yaxşı hərəkət
çıxardan yox imiş, indi hamı istəyir ki, əcnəbi
kimi olsun.
Müalicə
Bir pərdəli
komediyadır.
Əhli-məclis: 1) Məşədi
Millət-çoxdan bəri azarlamış bir kişidir, 2)
Mirzə Mücahid-həkimdir, özü də and içir
ki, bütün təbabət elmini su kimi içibdir. Məclis
vaqe olur Məşədi Millətgildə. Məşədi
Millət vayıldayır.
Məşədi Millət-:
Vay, azara düşən canım, vay, dəvasız dərdə
giriftar olan bədənim, vay, vay!...
Mirzə Mücahid-: Nə
olub sənə?
Məşədi Millət-:
Azarlamışam, dərdə düşmüşəm!
Mirzə Mücahid-: Nəbzini
görüm, azarın nədir? (baxır) Hə, bildim sənin
azarın nədir, ancaq qorxma, heç bir şeyin yoxdur.
Məşədi Millət-:
Vay, vay ...
Mirzə Mücahid-: Səhər
ertə yerdən duranda könlün bulanmayır ki?
M.Millət-: Yox!
M.Mücahid-: Gərək
bulanmasın! ... Axşam çay içəndən sonra
qusmağın tutmur ki?
M.Millət-: Heç
çay içə bilirəm ki, vay! ..
M.Mücahid-: Gərək
içə bilmiyəsən! ... Hə, ürəyin xiyar
istiyormu?
M.Millət-: İstiyor!
M.Mücahid-: Gərək istəsin!
... Durduğun yerdə gözün qaralırmı?
M.Millət-: Bəli,
qaralır!
M.Mücahid-: Bəs, gərək
qaralsın... Badımcan dolmasilə aran necədir?
M.Millət-: Adını
çəkmə, qusaram!
M.Mücahid-: Gərək
qusasan... Gündə neçə dəfə ayaqyoluna gedirsən?
M.Millət-: Heç ayaq
yoluna getmirəm.
M.Mücahid-: Gərək
getməyəsən ... Mənim rəhmətlik atamı
tanıyırdın?
M.Millət-: Yaxşı
tanıyırdım...
M.Mücahid-: Gərək
yaxşı tanıyasan... Həbbi-səlatin versəm içərsənmi?
M.Millət-: İçə
bilmərəm!
M.Mücahid-: Gərək
içə bilməyəsən... Başın altına
qoyduğun nədir?
M.Millət-: Pul kisəsidir...
M.Mücahid-: Gərək pul
kisəsi olsun... Balıq yağının içinə bir az
şəkər töküb, içinə tüpürsəm,
ağzına ala bilərsənmi?
M.Millət-: Yox, irgənərəm!
M.Mücahid-: Gərək irgənəsən...
O kisənin içindəki puldan mənə verə bilərsənmi?
M.Millət-: Götür,
yarısı sənin olsun!
M.Mücahid-: Gərək
yarısı mənim olsun! (pulu götürəndən sonra).
Azarlının yanında həkimin çox oturmağı
yaxşı degil, gedirəm. Xudahafiz. Amma heç qorxma. Bir
neçə gündən sonra ayağa durarsan. (gedir).
Məşədi Millət-:
Ay, başım töküldü. Ay, qarnım
çatladı, ay, qıçlarım sındı. Ay,
gözlərim çıxdı, ay beynim burnumdan gəldi, ay,
vay, haray, həkim, həkim, həkim...
(Pərdə salınır).
Filankəs
“İrşad”, 15 mart 1907, ¹
48
Felyetonun əvvəlində
“Görmək istəmirlər. Kimi? Erməniləri. Harda? Hər
yerdə” cümlələri ixtisar edilmişdi (bax. 3-cü c.
1968, səh. 187-189; 2-ci c. 2005, səh. 296-298).
ORDAN-BURDAN
Şuşa uyezdinin Ağdam
və Xankəndi adlı kəndlərindən yazıb, orada
olan pristavların əməllərindən şikayət eləyirlər
ki, bəli, aldığı şeyi geri vermir.
İdarədən: Heç
görün dəxli var! Necə yəni aldığı
şeyi geri vermir? Yaxşı, bəs, deməli pristav dəlidir
ki, məsələn, Kərbəlayi Bünyətqulunun
dörd arşın bir palazını alıb, sonra desin ki, ala
balam, verirəm özünə, yazıqsan. Onu eşidən-bilən
nə deyər?
Qarsdan yazırlar ki, burada bir
qədər pul yığılıb bir müsəlmana verdik
ki, apar bunu Gəncə məktəbinə ver, amma müsəlman
aparıb verməyibdir.
İdarədən: Nə
olsun? Burada nə təəccüblü iş var? ... Müsəlmandır,
pulu qoyub cibinə və həlbət ağlına bir şey gəlibdir
ki, aparıb yerinə verməyib, yoxsa nahaq yerə durduğu
yerdə eləməyibdir!
Yenə Qarsdan yazırlar ki,
ta burada müsəlman qalmadı ki, mal və mülkündən
əl çəkib Osmanlıya getməsin.
İdarədən:
Çünki Osmanlıda yel əsib qoz
tökülübdür, indi gedəndə görərlər.
Kazanda müsəlmanların
öz içlərindən tərtazə casuslar törəməgə
başlayıbdır.
İdarədən:
İnşaallah bundan sonra qabağa gedərik, çünki,
indiyə kibi bizi məəttəl qoyan elə bu casusluğun
başa gəlməsi idi, o da ki oldu.-Ta bizim işimiz bitdi:
yaxşıdır.
“Vəqt” qəzetəsi
yazır ki, Uralski oblastında qırğızlar öz qəsb
edilmiş yerləri üstündə kazaxlar ilə bir qədər
vuruşdular.
İdarədən: Lap nahaq
yerə, çünki:
Kim nə bilir, kim qazana, kim
yeyə.
Axmaq odur dünya
üçün qəm yeyə.
Filankəs
“İrşad”, 21 mart 1907, ¹
49
Felyetonda axırıncı
iki bölmə ixtisar edilmişdi (bax. 3-cü c. 1968, səh.
190; 2-ci c. 2005, səh. 299)
ORDAN-BURDAN
Hesab məsələləri
(Zadaçalar)
1
Bakı quberniyasında 6 min
müsəlman öldürülübdür və hər bir
müsəlmanın öldürülməsinə əqəllən
200 manat pul sərf olunubdur. Sual olunur ki, bunların
hamısına neçə danə “Tərəqqi”yə
müştəri yazdırmaq olardı?
2
Cəmi dünyada 100 minə
qədər qəzetə verilir, 6 milyon Qafqaz müsəlmanlarının
da bir danə qəzetəsi var. Əgər (xudanəkərdə)
cəmi dünya Qafqaz kimi olsaydı, qəzetələrin
sanı nə qədər azalardı? (cəmi dünyada bir
milyard yarım nüfus var).
3
İran məclisi il yarım
davam etdi, bu müddət ərzində İran şahı 30 dəfə
Qurana and içib sındırdı. Əgər İran məclisi
beş il davam etsəydi, Məmmədəli şah neçə
dəfə Qurana and içib sındırardı?
4
[Bir erməni-müsəlman
davasından sonra müsəlmanlar 25 danə məktəb
açdılar. Yüz danə məktəb açmaq
üçün neçə dəfə erməni-müsəlman
davası lazımdır?]
5
Bir danə Lyaxovun köməyi
ilə 50 min iranlı qırıldı. Bütün
İranı qırdırmaq üçün neçə danə
Lyaxov lazımdır? (İranda 10 milyon adam var).
6
Hər bir müsəlman
şagirdi, sutkada 4 saat tərbiyə alıb 8 saat yuxu
yatır, qalan saatları tərbiyəsiz qalır. 35
yaşında bir müsəlman şagirdi neçə il tərbiyəsiz
qalmış olur?
7
Hər 100 nəfər
Bakı müsəlmanlarının 25 nəfəri
qoçudur. Bakıda 70 min müsəlman var. O surətdə
neçə danə qoçumuz olur?
8
Bir müsəlman birisinin 150
manatlıq paltarını oğurlayıb bir neçə
manata satdı. Paltar sahibi oğrunu görüb dedi:
Satdığın paltardan aldığın pulu məndən
istəseydin, məni bir də 142 manat üç abbası zərərə
salmazdın. Müsəlman qardaş paltarı neçəyə
satmış imiş?
Filankəs
“Tərəqqi”, 16 sentyabr
1908, ¹ 53
Felyetonda 4-cü “zadaça”
ixtisar edilmişdir (bax. 4-cü c. 1968, səh. 44 –45; 2-ci c.
2005, səh. 30 –31).
ORDAN-BURDAN
Füzuli: –Ah kim, bir dəm fələk
rəyimcə dövran etmədi!
Şah: – Hər kəsi ki
göndərdim, Təbrizi viran etmədi.
Füzuli: –Nalədəndir
ney kimi avazeyi-eşqim bülənd.
Şah: – Zülm tərkin
qılmazam ney tək kəsiləm bənd-bənd.
Hafiz: – Del mirəvəd ze dəstəm,
sahebdelan xodara!
Tiflis mövqufat müdiri: –Dərda
ke, raze penhan (ki, mövqufat pulunun başına daş
salmışam) xahəd şöd aşikara*.
Müxtəlif xəbərlər
Qəzetə müxbirlərindən
birisi Eynüddövlədən soruşubdur ki, bəs
neçin bir bu qədər zamandır ki, Təbrizə
hücum etmirsən. Eynüddövlə cavab veribdir ki,
marıtlıyıb-marıtlıyıb birdən
soxulacağam.
Bolqar hökuməti
Osmanlı xariciyyə vəzirindən teleqraf ilə
soruşubdur ki, neçin bizim elçimizi həmişəki
kimi nahara çağırmadın?
Vəzir teleqraf ilə cavab
veribdir ki, həmişəki baban öldü!
Bu saat Almaniyada sülh
konfransı vaqe olmaqdadır.
Yəni oraya
yığılan adamlar istəyirlər ki, bir iş
qayırsınlar ki, daha bir də dava olmasın! Görək
... ancaq qorxuram ki, bu sülh konfransının axırı
Bakının “Hidayət” məclisi kimi ola.
Filankəs
“Tərəqqi”, 18 sentyabr
1908, ¹ 55
*Tərcüməsi: Ürəyim
əldən gedir, ey ürəyi olanlar, Allaha baxın. Dərd
ondadır ki, gizli sirlər aşkar olacaqdır.
Felyetonda “Müxtəlif xəbərlər”dən
2-cisi ixtisar edilmişdir (bax. 4-cü c. 1968, səh. 47; 2-ci c.
2005, səh. 32 –33).
ORDAN-BURDAN
Müsəlmanların halı
Hökumət
qapısında:
– Kərbəlayi Bədəl,
görə bildin?
– Görə bildim.
– Nə dedi?
– Dedi: “Zavtra”!
Ağalar qapısında:
– Məşədi Fərəcullah,
ağa evdə idi?
– Bəli, evdə idi.
– Səni gördü, nə
dedi?
– İki dəfə
üzümə tüpürdü, bir dəfə də
atamın goruna söydü.
İntelligent
qapısında:
– Mahmud əmi, razı oldumu?
– Balam, yox!
– Nə üçün?
– Dedi, beş yüz manat ver
yazım.
Dövlətli
qapısında:
– Kərbəlayi Müseyib,
getmişdin?
– Hə, getmişdim.
– Görə bildin?
– Balam, yox: səhər
yatmışdı, günorta çörək yeyirdi,
axşam da evdə yox idi.
“İrşad”ın dünənki
nömrəsində xüsusi müxbirlərimizdən cənab
“Səyyah” diyor ki, Tiflisdə cənab E.Əliəkbər
oğlu bir ev kirayə tutub aşağa mərtəbədə
özü şirəxanə işinə məşğuldur.
Orta mərtəbədə traktir açıb məhz
qumarbazlardan ötrü. Yuxarı mərtəbədə nə
əməl olur, dəxi mana demədi”.
Çox gözəl,
çox əcəb! İndi mən “Səyyah” cənablarından
soruşuram ki, yaxşı indi ki, o kişi yuxarı mərtəbəni
sənə demədi, bəs sənə nə
düşmüşdü ki, oraya çıxıb
baxırdın? Səyahət eləmək üçün
başına yer qəhət olmuşdu, yoxsa yazıq E.Əkbəroğlunu
utandırmaq istiyordun!?
Filankəs
“İrşad”, 9 aprel 1907, ¹
58
Felyetonun sonuncu bölməsi
ixtisar edilmişdi (bax. 3-cü c. 1968, səh. 203; 2-ci c. 2005, səh.
307).
ORDAN-BURDAN
Dünən “Proqress” qəzetəsinin
46-cı nömrəsində oxudum ki, guya Gəncə
quberniyasının məktəb direktoru Livitski uçitellərə
kağız göndərib diyor ki, gərək uşaqlara mənim
kitabımdan dərs deyəsiniz. Bu belə.
İndi gələk cənab
Livitskinin kitabına. Cənab Livitskinin kitabı ... [üzdən
iraq, urus uşaqlarına yaraşan bir kitabdır, ancaq
bütün rus Livitskilərin müsəlman
uşaqlarını da gələcəkdə o rus cənab elədiginə
görə haman kitabı müsəlman uşaqlarına da
oxutmaq istiyorlar.] O kitabdan müsəlman uşaqlarına dərs
verən uçitel gərək müsəlmanca bir söz
danışmasın. Yəni özünü elə göstərsin
ki, guya heç əbədi müsəlmanca bir söz bilmiyor
və dərsi dəxi “lal qaidəsi” ilə versin. Bu da belə.
İndi gələk “lal qaidəsinə”.
[“Lal qaidəsi” odur ki, məsələn:
hərgah məktəbdar bilatariqən gəlib özü
görə və görəndən sonra da gedib cəmaətə
deyə ki, eviniz yıxılıbdır, uşaqlarınız
bədbəxt oldu-deyərəm ki, kişinin həqqi var və
sözü də doğrudur.]
“Lal qaidəsi” bax bu cürədir.
Uçitel daxil olur otağa
və istiyor ki, dərs desin-özü də gərək
müsəlmanca bir söz danışmasın. Baxır
Livitskinin kitabına, görür yazılıbdır ki: “Ya
rıdayu” –yəni mən hönkürüb ağlıyoram.
Uçitel istiyor bu sözləri uşaqlara
qandırsın-özü də gərək müsəlmanca
bir söz danışmasın. Ona görə uçitel cibindən
dəsmalı çıxardıb başlıyor
hönkürüb ağlamağa və uşaqlardan rusca
soruşur “işto ya delayu”, yəni mən nə
qayırıram?
Uşaqlar qalır məəttəl,
bilmiyorlar ki, uçitel nə soruşur, ona nə olubdur,
ölən kimdir, uçitel genə ağlıyor və genə
uşaqlardan soruşur ki, “işto ya delayu” –özü də gərək
müsəlmanca bir söz danışmasın. Uşaqlar genə
qalırlar belə, bilmirlər ki, uçitelin nəyi
ölübdür, təqsir kimdədir?
Uçitel də bu tərəfdən
qısnıyıbdır ki; “işto ya delayu?” –yəni mən
nə qayırıram, özü də gərək müsəlmanca
bir söz deməsin. Axırda uşağın biri
barmağını qalxızır, uçitel sevinir və
rusca diyor ki: “Nu ka işto ya delayu?” Uşaq durur ayağa və
müsəlmanca diyor ki: “Mirzə, qarnım ağrıyır,
qoy çıxım çölə!” Uçitelin bərk
acığı tutur, özü də gərək müsəlmanca
bir söz danışmasın, tüpürür yerə və
o başa-bu başa gəzinib, uşaqlara rusca diyor ki: “ya
rıdayu” – yəni mən hönkürürəm. Uşaqlar
da diyor ki: “ya rıdayu”. Amma uçitel buna razı olmur.
Çünki, uşaqlar gərək desinlər ki, “tı
rıdayeş” – yəni sən hönkürürsən.
Uşaqlar da bunu bilmirlər. Uçitel də gərək
müsəlmanca bir söz danışmasın. Vəqt
keçir, uçitel çığırır, uşaqlar
qanmır, dərs qalır...
Axırda uçitel diyor:
“tı rıdayeş” –yəni sən ağlıyorsan.
Uşaqlar da bunu diyor. Uçitelin bir az keyfi
açılır. Dəsmalını gözünə tutub
bir də tazədən hönkürür və rusca
soruşur ki, mən nə qayrıram? Uşaqlar da diyor: mən
nə qayırıram! Uçitel genə qalır belə,
uşaqlar da qalırlar belə.
Uçitel diyor ki, “sən
ağlıyorsan”, uşaqlar da diyor ki: sən ağlıyorsan.
Uçitel soruşur ki, mən nə qayırıram?
Uşaqlar da diyorlar ki, mən nə qayırıram?
Uçitel diyor ki, sən hönkürürsən. Uşaqlar
da diyor ki, nə qayrıram? Sən hönkürürsən!
Uçitel çox bikef olur, –özü də gərək
müsəlmanca bir söz deməsin. Bu vəqti uşkol zəngi
çalınır. Uşaqlar durub otaqdan elə
qaçırlar, elə qaçırlar ki, guya onları tutub
tələyə salmışdın və sonra evlərinə
gedib analarına diyorlar ki, bu gün işkolda ağlaşma
vardı. Anaları soruşur ki, bir vadi-zad yox idi ki? Diyorlar:
yox. Diyor bir də olsa, bizə də xəbər verin gedək
bir az ağlayaq, savabdır. Onlar da diyorlar ki, yaxşı.
İndi haman “lal qaydası”
bax budur ki, nümunəsini göstərdim. Ancaq cənab
Livitskiyə deməlidir ki, balam hərgah kitabını satmaq
istiyorsan, get bir özgə bazar tap, yoxsa bizim uşaqlar indi elə
bicləşibdirlər ki, hərgah bir də onlar görsələr
ki, uçitel gəlib ağlıyor, gedib analarını
çağırıb sənin kitabının üstündə
ağlaşma qurarlar.
Filankəs
“İrşad”, 16 aprel 1907, ¹
70
Felyetonda mətndə bəzi
cümlələr ixtisar edilmişdi. Onlar tam mətndə iri
mötərizə içində verilir (bax. 3-cü c. 1968, səh.
222 –223; 2-ci c. 2005, səh. 317 –318).
ORDAN-BURDAN
Xəbərlər
Qəzetələrin
yazdığına görə, iki rus keşiş ərizə
verib biri müsəlman olmaq və o biri də moltanı olmaq
xahiş edibdirlər. Hökumətin əmrinə görə
müsəlman olmaq istəyəni haman saət tutsaq edib özünə
də əziyyət verirlər. Moltanı olmaq istəyən də
hələ durur.
İdarədən: Ay
yazıq keşiş, ay binəva keşiş! Yaxşı ki,
səni hökumət qandallayıbdır. Yoxsa görəsən
səni hansı bədbəxlik basmış imiş ki,
müsəlman olmaq fikrinə düşmüş imişsən!!
“Tərcüman” yazır ki, bu
il Kazan şəhərində müsəlman məktəb
şagirdləri yığılıb ictima qurmaq istiyorlar.
Oraya hər yerdən şagirdlər yığılıb gələcəkdirlər.
İdarədən: Görəsən
orada bir “Allah bəndəsi” yoxdur ki, götürüb onlardan
danos versin??
Yoxsa danosbazlıqda hər
yer bizim bu toprağa bab ola bilməz?!
“İrşad”ın
yazdığına görə Zəngəzurda erməni
daşnaksakanları Zəngəzurun ac müsəlmanları
üstünə bəzi vəqt hücum eləməgi
lazımsız hesab eləmirlər: bu tərəfdən dəxi
erməni ictimaiyunları erməni fabrikalarında işləyən
ac müsəlmanların halına ağlamağı da ədalətdən
xaric bilmiyorlar.
İdarədən: Bəli,
deməli “kivit” olur çıxır gedir də!
Müsəlman kəndlisinin
siyasi söhbəti
– Atamoğlan əmi! İndi
sən bizim içimizdə ağıllı adamsan dayna!
Özün də pristav qabağında söz
danışansan. Şəhərə-zada da çox-çox
gedib gəlirsən. Bircə de görüm, dünyada vəzir
böyükdür, yoxsa vəkil?
– Əlbəttə, vəzir
böyükdür!
– Yaxşı, indi söz gəlişi,
bu gün vəzir istəsə, sən bilirsən dayna, vəkili
tutub qazamata sala bilərmi?
– Salar!
– Vəkil də, söz gəlişi,
istəsə goburnatı salar, elə degilmi?
– Bəli!
– Goburnat da deməli, nəçənliyi
salar?
– Bəli!
– Nəçəlnik də
pristavı salar?
– Bəli!
– Pristav da
yüzbaşını salar?
– Bəli!
– Yüzbaşı da, deməli
bizi salar?
– Bəli!
– Yaxşı, onda deməli,
bu gün məsələn, vəzir istəsə tutub vəkildən
tutmuş bizə kimi cəmi camaatı qazamata salar da?
– Salmağına salar, amma
qazamatda bir elə yer olmaz.
– Buy, hə, doğrudan, bizim
Hümmət kişi də deyirdi ki, qazamatın içi
çox dardır. Sibirdə də o qədər adam var ki, elə
bil qarışqa qoşunudur ...
Filankəs
“İrşad”, 26 aprel 1907,
¹77
Felyetonun əvvəlinci
üç bölməsi ixtisar edilmişdi (bax. 3-cü c.
1968, səh. 230; 2-ci c. 2005, səh. 320 –321).
(Ardı var)
Üzeyir HACIBƏYLİ
Şirməmməd HÜSEYNOV
525-ci qəzet.- 2010.- 27 noyabr.- S.20-21.