Ağ ilğımın poeziyası
Hərdən mənə elə gəlir ki, Fikrət Sadıq elə beləcə doğulub. Yəni o, heç vaxt uşaq olmayıb. Çünki, indi də uşaq kimidir. O, heç cavan da olmayıb. Axı o, heç qocalmayıb da. Yox! F.Sadıq nə uşaq, nə cavan, nə də qocadır. O, şairdir! Elə beləcə şair gəlib dünyaya.
Bu gözəl şairimiz öz görkəmi, bəyazlığı, danışığı, oturuşu və yumşaqlığı ilə seçilir. Yaxın aylarda onun 80 yaşı tamam olacaq. 80 yaşını sağlıqla gözlədiyimiz bu insanı dindirmək də xoşdur, oxumaq da. Ona qulaq asdıqca, əsərlərini oxuduqca mənə elə gəlir ki, o, başqa bir dünyadan gəlmiş nurdur, ağ ilğımdır. Bu ağ ilğım “Ağ-Qara şeirlər” qoşur. “Ağ-Qara şeirlər” kitabı ağı-poemadır. “Ağı-poema” oğlu İlkinin xatirəsinə həsr olunub. Burada toplanan şeirlər, nağıllar, nəğmələr, bayatılar bənövşə kimi zərifdir, gözəldir, dərdlidir, aləmlidir və sərtdir.
Burda kövrək bənövşələr
Yada düşər...
İlk baharda qarlı –
Üzü bərk, sərt torpağı dəlib,
Ox kimi keçər daşdan.
Kövrək bənövşənin daşdan ox kimi keçməsi çox qalibanədir. Həmin mənzərəni təsəvvür etmək və yaxud görmək insanın ürəyini riqqətə gətirir, onun fikir verib görə bilmədiyi qüdrətli gözəlliyi aşkara çıxarır. Budur, bizim görkəmli şairimizin poeziyasının məğzi, mənası. Mən də bu böyük şairimiz haqqında düşündüklərimi, anladıqlarımı, başa düşdüklərimi yazmağa çalışıram. F.Sadığın övladlarından Orxan və İlkini tanıyıram. İlkini “Ağ-Qara şeirlər”dən, Orxanı isə yazdığı əsərlərdən və televizordan.
Mən belə zənn eləyirəm ki, şairin oğlu İlkin onun öz balasıdı. Orxan isə əsərlərinin, düşüncələrinin, fikirlərinin oğludur.
Şair İlkin balasından özü söz açır, onun haqqında özü yazır.
Orxan isə özü-özünü
yazır, özü özünü
çox gözəl ifadə eləyir. Mən onu çox dəyərli bir yazıçı, publisist və jurnalist kimi tanıyıram.
Bu iki övladı müqayisə
etməyimin səbəbi
Fikrət Sadığın
xarakterini, onun əsərlərinin məğzini
az da olsa
açmağım üçündür.
Onun oğlu İlkinə yazdıqları
nəğmələri, ağıları
oxudum. Bu əsərlər
ta əvvəldən axıra kimi bir xətt üzrə
inkişaf edir, irəliləyir və axırda “Gecə qatarından düşüb”
əbədi dünyasına
qərq olur.
“Ağ-Qara
şeirləri” oxuduqca
həssas şairimizi duyub dərk elədikcə anladım ki, onun ağı-ağ,
qarası qaradır. Orda çalar yoxdur. Mən də çoxu ki, rənglərin çalarını xoşlayıram.
Rənglərin çaları
bir az əsrarəngiz,
bir az anlaşılmaz,
bir az göründüyü
kimi görünməyən
olduğundan orada ümid, güman var. Buna görə rənglərin
çalarını yüz
cerə yozmaq olur. Lakin ağ-ağdır,
qara da qara.
Burada hər şey bitib, sona çatıb, qurtarıb. Fikrət müəllimin “Ağ-Qara
şeirlər” kitabındakı
şeirlərin ağı
da, qarası da kədərlidir, dərdlidir, ələmlidir
və gözəldir.
Axı, şair
İlkin balasını
görən kimi istəyir ki, onu balası olmayan buludlara, ulduzlara, Günəşə
göstərsin, onları
da özü kimi sevindirsin, fərəhləndirsin.
“Körpəmi
İlkin görəndə,
İstədim bağrıma
basım.
Buludlara, ulduzlara
Günəşə göstərim”.
Bəlkə öz övladımı ilkin olaraq, buludlara, ulduzlara, Günəşə
göstərən olmayıb.
Körpəsini dünyaya
göstərmək istəyən
həmin xoşbəxt
ata olub ki, o da deyib,
baxın, bu mənim balamdır, bu mənimdir. Onda buludlar da,
ulduzlar da, Günəş də iş-güclərindən ayrılıb
bir anlıq olsa da şairin
oğluna baxıb, onu görüblər, körpə onların da xoşuna gəlib. Bu zaman 1963-cü
il idi. Ömrü-günü
sevincə bələnən
atanın yerlə göy arasında körpü olduğu zaman idi. Yerlə
göy arasında körpü olmaq sizlərə heç də asan gəlməsin.
Bu bizim sevimli Fikrət Sadığa məxsus olub. 1965-ci ildə isə
“Bir sönmüş arzumun
Payızında üşüdüm”.
deyən F.Sadıq
oğlunu həyatın
hər üzünə,
hər çətinliyinə,
hər bir acı həqiqətinə
hazırlayırdı. Sanki əvvəlcədən hər
şeyi bilirmiş kimi:
“Sabah üstündə
gəzəcəyin
torpaq,
Laləsini üzəcəyin
çətən.
Həsrətlə baxacağın
göylər
Əbədidir oğlum!
İnsan köçəridir”.
Bunları poeziyanın
şirin diliylə balasına anladan şair, onu son gün üçün hazırlayırmış ki,
həmin gün övladı diksinməsin,
qorxmasın, vahimələnməsin.
Bilsin ki, o gün, o an var və qətidir. O gün, o an var və qətidir. O gün, o an hər birimiz üçün var və qətidir.
Ancaq bəzən
bizlər bunu unuduruq. Bizlər bunu unutmayaq deyə, yaddaşımızda
möhkəm saxlayaq deyə beynimizə, qəlbimizə, ürəyimizə
mütləq yazmalıyıq.
Şair ata da bunu yazdı.
O, vərəqə yazdı,
vərəqə yazana
qədər bu duyğular canına, qanına, ruhuna hopdu, əbədi qaldı. Ağ ilğıma bənzətdiyim
əziz şairimizin poeziyası aurı-aurı
qüvvətli bəndlərdən,
gözlənilməz sonluqlu
şeirlərdən ibarət
deyil. Onun poeziyası ümumilikdə
yüksəkdir, gözəldir.
39 ildən sonra yazdığı “Poçt
qutusu” şeirindəki
kimi.
“Orda hərdənbir
sənin məktubun
olardı.
Anasından küsmüş
uşaq kimi”
üzü soyuq dəmirə söykənib
Gözləyə-gözləyə qalardı”.
Bəzən deyirlər
ki, filankəsi dərd şair elədi. Mən belə düşünmürəm.
Dədə şairimiz
F.Sadığı nə
dərd, nə də sevinc şair etməyib. O, elə bir başa
şair doğulub, bir başa şairdir.
O deyir ki,
“Bir gün ona –
göndərdiyimiz
pul da qayıtdı.
Bu son zərbə
təni ayıltdı.
Bildim ki, balam orda yoxdu,
Burda da yoxdur daha balam”.
Bir kəlmə
sözdən asılı
ümidinin kövrək
sapı qırılan
şair bir zaman İlkinini buludlara, ulduzlara, günəşə göstərmişdi.
Artıq ulduzlar sönüb, buludlar gecəyə dönüb,
Günəş də
batıb. Bütün
bunlar nisgilli şairimizin kor olmuş bəxtinə düşüb.
Əvvəl özü,
sonra da bizi öz şeirləriylə
heyrətləndirən Ağ
ilğım şairimizin
əsərləri qəlbimizi
göynədir, inlədir.
“Bəlkə
də çaşıb
mələklər,
Mən yaşda
atanı burda qoyub,
Görüblər – sən
yaşda oğulu.
Oğul, oğul,
ay oğul!
İndi ha döy
başına,
ha yan-yaxıl!”
Ey mələkləri
çaşdıran şairim,
oğul, oğul deyib ürəyimizi dağlayan atam, yuxarıda qeyd etdiyim fikrimi dəyişib burada deyirəm. Sizin “Ağ-Qara şeirlər” nə ağdı, nə qara. Bilmirəm
nə rəngdir bu nəğmələr, bu oxşamalar, bu laylalar?
Bunlar mənim
xəyalımda başqa
bir dünyadan gəlmiş Ağ ilğım şairimizin qəlb çırpıntıları,
ürək döyüntüləridir.
Bu pıçıltılar, bu döyüntülər
nəinki mələkləri,
hətta, göydə
Allahın özünü
də çaşdıra
bilər.
Sizin 80 yaşınıza
mübarək söyləyən,
sizi daim ucalarda görən, sevən, əziz bilən bənövşə
kimi sərt hesab eləyən
Aləmzər ƏLİZADƏ
525-ci qəzet.- 2010.- 30 noyabr.- S.7.