Publisistikanın şeiriyyəti
“...Əgərçi
“Hədiqətüs-şüəda” nəsr ilə təhrir olunubdur, lakin bu nəsrdə
o qədər məharət
və fəsahət göstərmiş ki və əhvali-keyfiyyəti-şühədanı
elə bir gözəl və şirin dil ilə yazmış ki, əhli-zövq və ərbabi-mərifət
indində onun dərəcə və mənziləti çox nəzmlərdən artıqdır”.
Firidunbəy Köçərli
Hər kitab oxunmur...
Oxunanların hamısı duyğulara sığal çəkə bilmir.
Duyğuları sığallayan hər kitab gözdən könülə düşə bilmir...
Şeirin aşıladığı mətləbi nəsrlə ifadə edəndə onun emosionallığı azalır, nəsrin aşıladığı mətləbi şeir kimi ifadə edəndə emosionallığı artır, deyilmi? Axı şairin publisistikası poetik çalarları ilə seçilir.
Qulu Ağsəsin “Nabran novellası”nı oxuyandan sonra “Nəsrin misralara bölünməmiş şeir” (J.Renar) olduğuna bir daha inandım...
Xəzər sahil boyu boyun-boyuna vermiş ağacların təmasını duyurmuş. Bu duyumu duyan varsa, söz təşnələrini də buna inandıra bilirsə, nədən gümanlara düşək? Duymasa yazmazdı ki, “Xəzər ağacların ayağını yumaqdan doymur”. Bu fikri
...duyur Xəzər...
...ağacların ayağını yuyur Xəzər kimi oxuyuram, dərk edirəm, duyğulanıram. Suçmu eləyirəm?..Nəsrin poetik qatına heyrətlənməmək mümkün deyil.
“Sükutun səsini batırmaq üçün qışqırın” fikri də eləcədi:
Qışqırın sükutun səsini batırmaq üçün...
“Ayağına görə yorğan istəyirdin, atına görə ot istəyirdin, adına görə iş istəyirdin, ürəyinə görə dərd istəyirdin” – fikrində səsin-sözün alliterasiyası incəliklə duyulandır – şeirdir; təkrir (istəyirdin) fikri şeirləşdirir...
“1964 yaşlı şair” məqaləsi Vaqif Səmədoğlundan gətirilən sitatlarsız şeirdi, məncə...
Kim nə
deyir desin, şair sözü yalan-zad deyil! Şair nəyisə (nələrisə)
xatırladır, yada salır, “sözünü
o kəslərə deyir
ki” (Mirzə Cəlil) duyumu fövqəlduyuma meylli olsun, fövqəlduyuma yaxın olsun, fövqəlduyum olsun; “həyatı, içindəki
dünyanı və böyük dünyanı
cizgilər, ştrixlər
və fraqmentlər kimi təsvir edən” (Vaqif Yusifli) Qulu Ağsəs
fövqəlduyumlular üçün
yazır. “Səhra
sulamağa gedən yolçu”ya yazır, “Rəmiş, sən dədənin goru, gözlərini aç!” deyənlərə yazır,
“Həmişə “Qan-tər
içində...” olanlara,
“Canında can...” ağrısı” olanlara yazır, “Qapısı açıq Məcid”ə
yazır, “8121 kəpənək
uçuran kişi”yə
yazır...Yazılarındakı
cizgilər, ştrixlər,
fraqmentlər şeiriyyət
biçimli cizgidi, ştrixdi, fraqmentdi. “Qarğış”da olduğu
kimi:
“– Dədəm mənə kənddən nə gətirib?
Nəvəsinin səsiydi.
– Söyüş
gətirib.
Q a r a b a
ğ ı n (seyrəltmə mənimdir – R.F.) səsiydi”...
Bir də
“Şuşa tezliklə azad olacaq!
...Yaddaşların
məngənəsindən”...
“Səssiz
yazı”nın səsini necə eşitməmək günahdı...
“Mənim anam”ı necə öz anan bilməyəsən? (...anam... ona görə
atamdan danışmaq istəmir ki, Qulu dədəsinin üzünü görməyib).
Kövrəkdi, təsiredicidi,
həm də diqqət yetirsən, bəsirət gözüylə
baxsan şeir misrasıdı...
Qulu Ağsəsin
məqalələrində, esselərində fikirlər
publisistik ülgüyə
sığmır, ülgü
şeiriyyət mizanına
meyllidi...
Qulu Ağsəs Rəmişin
də, Qədirin də daxili aləmini sözlə, sözün qüdrətiylə
incədən də incə çəkir. Şair
kimi çəkir, publisist kimi yox! Qulu Ağsəs kimi
düşünür, publisist
kimi yazır, şair kimi deyir, oxucunu şeiriyyət biçimində
düşündürür.
“Qədir gecəsi” o axşam Qədirin, Qədir Rüstəmovu deyirəm (adının qarşısında titul göstərə bilmirəm. Qədir qadirdi!)
oxumadığı muğam kimi şirindi, kövrəkdi.
Deyəsən bu yazı Qədir gecəsində yazlıb axı. Həm də şeir kimi yazılıb, kitaba publisistika kimi daxil edilib
(yanlış da bir naxışdı!).
Şair Qulu Ağsəs...
Publisist Qulu Ağsəs...
Bu, istedadın bölünməsi
deyil, istedadın ikili təzahürüdür,
biri digərini yedəyinə almır, biri digərini tamamlayır. Və şair Qulu Ağsəs publisist Qulu Ağsəsdən bir addım qabaqdadı; publisist Qulu Ağsəs şair Qulu Ağsəsdən əməlli-başlı
bəhrələnir! Heyrətediləcək
dərəcədə yaxşı
bəhrələnir!
“Nabran novellası” şərti adıymış...
“Nabran novellası” şeir biçimli novelladı...
Qulu Ağsəsin
nəfəsiylə süslənmiş
novelladı...
Qulu Ağsəsin
novellasıdı...
Allah şahiddi
ki, “Yorulanda varağın bir küncündə oturub nəfəs dərən” Qulu Ağsəsin özüdü!..
Rəşid FAXRALI
525-ci qəzet.-
2010.- 9 oktyabr.- S.17.