Fərhad Bədəlbəyli: “Azərbaycan
bəstəkarlarının əsərləri yunanları valeh etdi”
Bugünlərdə Azərbaycanın Yunanıstandakı
səfirliyinin təşkilatçılığı
ilə sözügedən
ölkədə simfonik
musiqi konserti keçirilib. Yunanıstanın
Afina filarmoniyasında
təşkil olunan konsertdə Azərbaycanın
xalq artisti, görkəmli pianoçu,
Bakı Musiqi Akademiyasının rektoru,
professor Fərhad Bədəlbəyli çıxış
edib.
F.Bədəlbəylinin sözlərinə
görə, bu konsert Yunanıstanda Azərbaycan günlərindən
ayrı keçirilib. Azərbaycanın Yunanıstandakı səfirliyi
konsertin təşkilinə çox məsuliyyətli
yanaşıb, proqram səfirlik tərəfindən çox
yüksək səviyyədə gerçəkləşdirilib:
“Konsertdən öncə mətbuat nümayəndələri
üçün geniş mətbuat konfransı təşkil
olundu və konsert haqda ictimaiyyətə məlumat verildi. Biz konfransda
Azərbaycan musiqisi haqda ətraflı danışdıq.
Bildirdik ki, Azərbaycanda çoxlu sayda musiqi məktəbi,
kolleclər, iki konservatoriya fəaliyyət göstərir.
Konfransda çıxışım zamanı mən qeyd etdim
ki, XX əsr Azərbaycan musiqisinin tarixində mühüm, əlamətdar
bir mərhələdir. Məhz bu dövrdə ölkəmizdə
yüksək peşəkarlığı ilə, orijinal musiqi
üslubu ilə seçilən bəstəkarlıq məktəbi
yaranıb. Azərbaycan musiqisi dünya professional musiqi mədəniyyətinin
ümumi sisteminə qovuşub, Azərbaycan bəstəkarları
və ifaçıları dünya musiqisi səviyyəsinə
qalxıb. Yeni təmayüllərlə yanaşı, milli
musiqimizin çoxəsrlik tarixi ilə bağlı püxtələşmiş
janr və formaları, eləcə də xalq
çalğı alətlərimiz xüsusi qayğı ilə
qorunub saxlanılır. Bizə miras qalan bu zəngin xəzinə
XX əsr Azərbaycan musiqisinin bünövrəsi, onun
müxtəlif sahələrini qidalandıran bir örnəkdir.
Dahi bəstəkarımız, professional klassik musiqimizin banisi
Üzeyir Hacıbəyovun 1908-ci ildə tamaşaya qoyulan
“Leyli və Məcnun” muğam operası milli opera sənətinin
və Azərbaycanın bütün professional bəstəkarlıq
yaradıcılığının inkişafının əsasını
qoydu. “Leyli və Məcnun ” operası təkcə Azərbaycanda
deyil, ümumən bütün müsəlman Şərqində
ilk opera idi. Üzeyir Hacıbəyov isə tariximizə Azərbaycan
musiqi mədəniyyətinin klassiki, onun yeni mərhələsinə
təkan vermiş, milli musiqi ənənələrini Avropa
musiqisinin qanunauyğunluqları ilə ilk dəfə üzvi
surətdə birləşdirmiş dahi sənətkar kimi
daxil olub. Azərbaycan professional musiqi
yaradıcılığının təşəkkülü
və inkişafı – bir çox janrların meydana gəlməsi
və təkamülü, bir sıra professional kollektivlərin
yaranması Üzeyir Hacıbəyovun adı ilə
bağlıdır. 30-cu illərin sonu, 40-cı illərin əvvəllərində
Azərbaycan musiqisində yeni bəstəkarlar nəsli
yetişir. Yaradıcılıq axtarışlarının
diapazonu genişlənir, yeni janrlar, yeni təmayüllər
meydana gəlir. Avropa musiqisinin aparıcı təmayülləri
– neoklassizm, dodekafoniya, seriya texnikası milli zəmində
işlənməsi maraqlı sənət
tapıntıları ilə nəticələnir. Ən
başlıcası isə odur ki, Azərbaycan musiqisi artıq
ölkə hüdudlarından çox-çox kənarlarda,
beynəlxalq miqyasda da geniş şöhrət qazanır. Belə
böyük uğurlar ilk növbədə üç dahi sənətkarın
– Qara Qarayev, Fikrət Əmirov və Niyazinin
yaradıcılıq axtarışları ilə
bağlıdır. Onların əsərləri
dünyanın bir çox ölkələrində səsləndirilib,
disklərə yazılıb və mükafatlara layiq
görülüb. “Cəvahirləl Nehru”, “Bela Bartok adına
medal” və bir sıra beynəlxalq mükafatlara layiq
görülən Niyazi dövrümüzün böyük
dirijorları sırasına daxildir. 30-40-cı illərdə
Azərbaycan musiqisində Səid Rüstəmov və Tofiq
Quliyev kimi mahir mahnı ustaları meydana gəlib. Mənim
verdiyim bu məlumat orada çox böyük maraqla
qarşılandı.
Xüsusi olaraq qeyd etmək
istəyirəm ki, səfirlik tərəfindən
Yunanıstanda Azərbaycan musiqisinin tanıdılmasına xidmət
edən təbliğat kampaniyası həyata keçirilir. Bu
konsert də Azərbaycanın simfonik musiqisini bu ölkədə
tanıtmaq məqsədilə təşkil olunmuşdu”. F.Bədəlbəylinin
sözlərinə görə, həmin konsertə qədər
Yunanıstan kanalları vasitəsilə Azərbaycan
ifaçılarının klipləri nümayiş olunub,
radioda Qara Qarayevin “Vals”ı səslənib: “Biz Yunanıstana
getməzdən əvvəl Bakıda Azərbaycan
ifaçılarının bəzi musiqilərinə kliplər
çəkmişdik. Konsertdən öncə bu kliplər
Yunanıstan kanalları vasitəsilə yayımlandı.
Bütün bunlar yunan ictimaiyyətinin xoşuna gəlməyə
bilməzdi və buna görə də konsertdə anşlaq təmin
olunmuşdu. Müxtəlif ölkələrin
Yunanıstandakı diplomatik nümayəndələri
üçün yüzə yaxın dəvət biletləri
olub, qalan biletlər klassik musiqi həvəskarları tərəfindən
alınıb. Konserti izləməyə gələnlər
arasında nazirlər, yüksək rütbəli, nüfuzlu
şəxslər, diplomatlar var idi”. Görkəmli pianoçu
deyib ki, konsertin təşkil olunduğu Afina Filarmoniyası
dünyada ən yaxşı filarmoniyalardan biridir. Bu
filarmoniyanın özəlliyi akustik keyfiyyətlərilə
sıx bağlıdır: “Filarmoniyanın konsert salonu, mən
deyərdim, dünyanın ən gözəl salonlarından
biridir. Burada konsert vermək mənə böyük zövq
verdi. Konserti izləməyə gələn yunanlar da Azərbaycan
bəstəkarlarının əsərlərinin səviyyəsinə
valeh oldular. Konserti böyük maraqla, alqışlarla izləyirdilər.
Mənim fikrimcə, bu, böyük akademik konsert idi. Mən Azərbaycan
musiqisini Afina filarmoniyasında layiqincə təqdim etdiyimə
görə özümü çox xoşbəxt sayıram”.
F.Bədəlbəylinin dediyinə görə, konsertdə
Yunanıstanın Milli Simfonik Orkestri də iştirak edib: “Həmin
orkestrlə işləmək bizim üçün xoş və
maraqlı idi. Bizim məşqlərimiz çox maraqlı
keçirdi. Orkestrin üzvləri bildirirdi ki, Azərbaycan
musiqisi çox gözəldir, insan ona qulaq asanda valeh olur.
Onlar Qara Qarayevin, Fikrət Əmirovun əsərlərini
möcüzə adlandırırdılar. Deyirdilər ki, biz
uzun illərdir, belə gözəl musiqilər dinləmirik”.
F.Bədəlbəyli bildirib ki, simfonik orkestrə Azad Əliyev
dirijorluq edib, həmçinin proqramda dörd solistin
çıxışı yer alıb: “Mən pianoçu kimi
solo ifa edirdim. Digər üç solist – vokalçılar
Gülnaz İsmayılova, Səbinə Əsədova və
bizim İtaliyada təhsil alan gənc baritonumuz Cavid Səmədov
idi. Konsertdə Azərbaycan bəstəkarlarının əsərləri
ilə yanaşı, dünya klassikası da təqdim olunub.
“Üzeyir Hacıbəyovun “Leyli və Məcnun”,
Müslüm Maqomayevin “Azərbaycan”, Fikrət Əmirov və
Elmira Nəzirovanın fortepiano konserti kimi əsərlər
ifa edildi. Orkestr mənim də iki əsərimi səsləndirdi:
iki soprano üçün “Şuşa” və “İki
qadının duası”. F.Bədəlbəylinin sözlərinə
əsasən, Yunanıstan tərəfi simfonik orkestri növbəti
mövsümdə də çıxış
üçün dəvət edib: “Məni Yunanıstanda bir
neçə master-klass verməyə dəvət etdilər.
Vaxt olsa, məmnuniyyətlə orada açıq dərslər
verəcəyəm”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2010.- 12 oktyabr.-
S.7.