UNUTMAĞA KİMSƏ YOX...
Əvvəli ötən şənbə
saylarımızda
Həyət qapısını Şiraz “həkim” bayır tərəfdən ancaq özü bildiyi üsulla yerindən tərpədib (laxladıb) açardı. Şiraz “həkim” indi də o cür elədi, həyətə girdi və birbaşa Balacanın altına gəldi. Mübariz harasa uçdu, yox oldu, F.Q. sappasağ yemək mizinin arxasına, öz yerinə qayıtdı. Bəhram kişinin xəyalı göylər gəzirdi, yenə geri gəldi Qarağacın altına. F.Q. ilə bağlı bir anın içində beynindən keçirdiyi bu qorxulu vəziyyətin (F.Q.-nin guya Çiçəkli yazının naxışlarına əl vurandan sonra xəstələnməsini, sayıqlamasını və s. və i.a.) özünün düşüncə məhsulu olmasına sevindi, rahat-rahat köks ötürdü; Şiraz “həkimin” gəlişinə ilk dəfə ürəyində “Allaha şükür” dedi.
– Ay Şiraz, Ay Şiraz, gəl, xoş gəldin. Gəl, keç bura, çay içərsən? – Şiraz “həkim” çaşdı. Bəhram kişi onu bu cür hörmətlə qarşılayıb miz arxasına oturdur, niyə görəsən, xeyir ola, onu bu dəfə bu cürənə isti qarşılayır, çünki həmişə belə olmur, (heç vaxt axıracan mənə inanmayıb, atam Seyid Cəfərə isə ürəkdən inanardı”) bəlkə qonaq var, ondandı, başqa vaxt “get, ay Şiraz, get işinə, gücünə, heç bir yerim ağrımır, mənim görürsən ki, əıimdə işim var, sonra, sonra gələrsən...” üzünü, boynunu hər tərəfdən sıx-sıx tutan Don Kixotun dəbilqəsinə oxşayan tor papağını, əlcəklərini geyib arı pətəyinə əlini salan Bəhram kişi Şiraza çalışardı, bu vaxtlar üz verməsin. Üz versəydi, bilirdi ki, Şiraz ilk öncə soruşacaqdı:
– Nə var, nə yox?
– Heç.
– Yenə olsun...
– Heç.
Sükut. Bir xeyli belə keçəcəkdi. Sonra Şiraz “həkim” yenə soruşacaqdı:
– Daha nə var, nə yox? Bir
yanın ağrımır ki?..
Bəhram kişi
bu zaman əməlli-başlı hövsələdən
çıxacaqdı. Onun üçün də
əvvəlcədən “kəsib atırdı”. Şiraz
“həkim” beləcənə buna alışdığından
Bəhram kişinin bu günkü davranışına təəccüb
etmədimi, təəccüb etdi: “qonaq yanında belə səxavətlə
danışır”. Bu dəfə, doğrudan da,
məsələ başqa cür idi – Şiraz “həkim” gəlişi
ilə Bəhram kişini axmaq xəyalatdan ayırmış,
diqqətini narahat fikirlərdən
uzaqlaşdırmışdı. Odur ki, Bəhram kişi ürəyində “Allah, sənə
çox şükür” deyib ona xoş üz göstərirdi:
– Çay iç.
– Özüm, özüm...
– Şiraz “həkim” samovarın yanındakı sinidən stəkan-nəlbəki
götürüb yaxaladı, özünə çay
süzdü. – Nə var, nə yox? – deyib
(adam öləcək, öz dediyinə özü də
peşman oldu, bilirdi ki, Bəhram kişi bu sualı
xoşlamır) dikdi məsum, günahkar gözlərini Bəhram
kişinin, sonra da qonağın üzünə. Qonaq bənzəyişə
mat qaldı: “Bu ki, bizim Mübariz müəllimin doğmaca
qardaşıdı”.
Bəhram kişinin isə
dodağı qaçdı, bilirdi ki, birinci sualına cavab
gözləmədən Şiraz “həkim” ikinci sualını
yağdıracaq: “Daha nə var, nə yox?” Sonra
üçüncü sual gələcəkdi: “Yenə
olsun...” Bəhram kişi üzünü
çevirib maraqla, bir balaca da “yuxarıdan” Şiraz “həkimi”
süzən F.Q.-yə dedi:
– Kənd adamıdı. –
Gülümsədi. – Həkimdi. Yox, həkimbaşıdı.
Özü də Seyiddi. Əlində şəfa
damarı var. – Gözüylə isə başını hərləyib
F.Q.-yə ancaq bunu çatdıra bildi: “Boş burax, sonra,
bunun barəsində sonra, bənd olma”.
ŞIRAZ “HƏKIM” ÇAYINI IÇIB GEDƏNDƏN
SONRA
Bəhram kişi,
hələ də ürəyi yerinə gəlməmişdi,
“Allah, bu nə görüntüydü, görükdü
gözümə?! İraq elə, iraq elə...”
F.Q. isə heç nədən
xəbəri yox, az qala kefi kök bir halda,
ləzzətlə Qarağacın altındakı “öz”
taxtına yayxanmışdı. “Bu kəndin özü
çox qəribə bir kənddi, hər cür adamı var –
ağıllısı var, ağılsızı var... Qabardin
palto... Adam özü də bilmir, inansın,
yoxsa inanmasın”. Bir qədər əvvəl Bəhram
kişinin xahişi ilə (əslində, xahişə ehtiyac
yox idi, Bəhram kişinin “Həkim, bir o söhbəti
qonağımız üçün danış, rəhmətliyin
söhbətini” deməsi bəs oldu) Şiraz “həkim” ləzzətlə
yerində qurcuxub haman “qabardin palto” əhvalatını
F.Q. üçün çay içə-içə
şövqlə, nanə-cövhəri ilə
danışdı. Çayını içib qurtarandan sonra
isə son cümləsini az qala təntənə
ilə dilə gətirdi:
– Palto indi də evdədi:
“İstəsəniz göstərə bilərəm”.
... Bəhram
kişinin xəyalı yenə uçub uzaqlara getdi. Yenə o müdhiş səsi sanki bir daha eşitdi.
Mağaranın ruhu ilə “söhbət”
heç cür yadından çıxmırdı. “Kim əlini naxışlara vursa, öləcək!
Bunu hamıya söylə, qoy bilsinlər!”
Mağaranın ruhu yazının sirrinin
açılmasını istəmirdi, bu açıq-aşkar
idi, çünki bu Ruh bəd Ruh idi, zalım Ruh idi. F.Q. istər-istəməz o naxışların bir
daha şəklini çıxarmaq istəyəcək,
başqa cür mümkün deyil. Bu zaman əlini
istədi-istəmədi naxışlara vurası olacaq. Onlara toxunmaq istəyəcək. Bəhram kişi aydın şəkildə gözü
önünə gətirdi: budur, F.Q. əlini yazının
naxışlarına sürtür, məhəbbətlə
onları əzizləyir, tozunu silir... “Bə
sonra?” Sonra bu zalım Ruh sözünü
tutsa, necə olsun? İndiyənəcən
sözünü tutub. Elə
axırıncı dəfəki hadisə – Qulamhüseynin
ölümü. Mübariz özü
çaşıb qalmamışdımı?! Bir daha əvvələ qayıdaq.
... O gecə Qarağacın
altında dinməz-söyləməz oturub ikisi də susurdu. Qulamhüseyn müəllimin qəfil, müəmmalı
ölümündən sonra Mübariz özü durub gəlmişdi
Bəhramın həyətinə. Bu gəlməyilə,
elə bil, üzrxahlıq edirdi. “Sən
axı xəbərdarlıq etmişdin. Mən
niyə sənə inanmadım, elə bildim, xərifləmisən?
Bəhram, bə bu niyə belə oldu?..”
– ...
Gördün?
– Nəhayət, Bəhram üzünü yan tutaraq Mübarizdən
soruşmuşdu.
– Gördüm, – Mübariz
cavab vermişdi.
Aylı, ulduzlu
bir gecə idi, amma yer üzü zülmət qaranlığa
bürünmüşdü. Ayın, ulduzun
işığı gəlib-gəlib hardasa
qırılırdı, aşağı çatmırdı.
Heç biri üzünü çöndərib
Vəng dağına tərəf baxa bilmirdi, əslində,
dağın özü də görünmürdü, o da
zülmətin içinə girib gizlənmişdi.
– Bə, indi biz nə edəcəyik?
– Mübariz kişi havaya, Bəhram
kişiyə ünvanlandırmadığı bir sual verdi.
Bəhram kişi
naçar-naçar, o da öz-özünə cavab verdi:
– Bilmirəm.
– Hər halda ehtiyatlı
olmaq lazımdır. Qulamhüseynin
ölümü bir qəribə işdi. Sən
çalış, heç kim mağaraya
içəri girməsin. Cavanlar dəlisovdu,
illah, “gedim özüm görüm, əlimi vurum” – deyəcək.
Nə qayıracaqsan?
– Bilmirəm... Bozları aparım bəlkə mağaraya
bağlayım?! – Bəhram kişi məsləhət
almaqdan çox öz-özü ilə
danışırdı.
– Apar. Bağla... – Mübariz
kişi: “çıxış yolu
tapıldı”, sevindi, – Hökmən apar, belə olsa, bir adam
bu köpəyin qorxusundan mağaranın həndəvərinə
gəlməz.
Bozlar nəhəng
bir köpək idi, bütün nəhəng köpəklər
kimi səsinin qiymətini bilirdi, az-az hallarda hürərdi
(boşuna hürməzdi), indi isə həyətin dağa
söykənən yerindəki yuvasından çıxıb
bir ağız hürdü, dayandı. Bunlar yenə
susdular. Handan-hana Mübariz kişi “lənət
şeytana!” qalxdı:
– Mən gedim. Sən isə sabah köpəyi apar. – Qulaq verdi,
Bozlar bu dəfə hürmədi.
– Gedirsən? Köpəyə
bir şey olmasın...
– Olmaz! Apar! – Mübariz nədənsə
buna qəti əmin idi. – Olmaz, qorxma. Amma, Bəhram, bu barədə,
bu... ruh barədə deyirəm, hələ
ki, bir adama da... bir kəlmə!
– Aydındı, a Mübariz,
uşaq deyiləm ha... Allah axırını
xeyrə calasın.
– Allah xeyrə calasın.
Amma ehtiyatlı ol!
... İndi bu söhbəti
xatırladıqca Bəhram kişi (“məsələni
F.Q.-dən gizlətməyə haqqım varmıdı,
yoxmudu?”) tərəddüdlü düşüncələrini
özündən heç cür uzağa qova bilmirdi.
F.Q. hiss elədi ki, Şiraz
“həkim” gedəndən sonra Bəhram kişi
beynində ciddi bir tərzdə nəyisə götür-qoy
etməkdədi. “Artıq, vaxtdı, günəş
az qala təpəmizə vuracaq. Hələ
ki bir işin sahibi olmamışıq. Getmək
lazımdı. Vaxtdı.”
– Bəhram əmi! Ay Bəhram
əmi! – F.Q. şux bir səslə Bəhram “əmisini”
düşüncələr aləmindən dartıb
çıxarmağa çalışdı. – Ay Bəhram əmi,
deyirəm, çünki oldun dəyirmançı...
yolçu yolda gərəkdir. Sən nə
deyirsən?
Bəhram kişini bu səs,
bəli, düşüncələr aləmindən
qaytardı gətirdi, amma o düşüncələr aləminin
özü yox olmadı (O öz yaşamını Bəhram
kişinin və F.Q.-nin yaşadığı aləmlə
yanaşı sürməyində davam etdi, bütün
sonrakı gün ərzində hərdən Bəhram kişi
yumbalanıb yenə o aləmə düşüb, tezcə də
bu biri, “tanış” aləmə qayıdırdı).
– Gedək deyirsən, eləmi?
– Bəhram kişi gümrah səslə
soruşdu, cavab gözləmədi: “Ürəyi az qala atır,
tələsir, səbrsizdi, səbrsiz...”
Bəhram kişi
(“sən dur, sən belə dur”) yenə imkan vermədi ki, F.Q.
ona kömək eləsin, qab-qacağı
yığışdırsın. Özü hər
şeyi yerinə qoydu, rahladı. Birlikdə
həyətdən çıxdılar. Həyət
qapısı yenə onların arxasınca örtülüb
çəpərin bir hissəsinə çevrildi,
qapılığından bir şey qalmadı. Bəhram kişi çıxarkən evdən çiyninə
qolsuz kürkünü atdı, “olmaz, əyninə bir şey
al, hökmən al” deyərək nazik ağ köynəyinin
üstündən heç nə geyinmək istəməyən
F.Q.-ni (gün işığı kürəyini
yandırdıqca F.Q. cemperi əynindən
çıxarmışdı) təkidlə məcbur elədi,
qırmızı xətli cemperini təzədən ona
geyindirdi. “Bu istidə cemper? Atam
yanacaq. Sibirə gedirik, nədi?”
– Sibir deyil, amma dağ ətəyi
ilə dağın döşündəki hava, biləsən,
eyni hava deyil. Görəcəksən.
F.Q. Bəhram
kişiyə növbəti dəfə səmimi bir maraqla
baxdı. “Çox içidolu adamdı, adamı
sözsüz-səssiz, gözündən başa
düşür. Nə bildi, mənim
ürəyimdən Sibir keçdi?” F.Q. hər
ehtimal, özünü yığışdırdı. Beynini təmizləməyə
çalışdı. “Çiçəkli
yazı ilə ilk görüşə gedirəm. Gərək təmizlənim”. Lazımsız
fikirləri beynindən çıxarmağa
çalışdı, amma həyətdən ki
çıxıb dağ başına qalxan cığıra qədəm
qoydular, F.Q.-nin özünə də qəribə gəldi ki,
bu zaman nəbzi şiddətlə vurmağa başladı (həsrətlilər
uzun hicrandan sonra bir-birinin görüşünə belə tələsirlər).
– Nədi, bir şeymi oldu? –
Bəhram kişi vəziyyəti
duyduğundan səsinə bacardığı qədər
sakitlik qatıb soruşdu.
– Yox, heç nə
olmadı, ayağım burxulacaqdı.
– Ehtiyatlı ol, a balası.
İndi də
tərs kimi gəlib Afaq da bu məqamda “heç dəxli var?”
yada düşmədimi, yada düşdü. Daha doğrusu, güclə
soxdu özünü onun beyninə: “mən də varam,
unutmusan məni, gör, ikinci gündü zəng eləmirsən,
gedəndə də xəbərsiz yola düşdün...”
Arı qovanlar
kimi etmək istədi, etmədi. Yox, “arıqların
dostu” bu fikirlərə müharibə elan eləmədi,
dağ cığırı ilə addım-addım yuxarı
qalxdıqca, onlar addım-addım kənara çəkildilər,
yol verdilər. Çiçəkli
yazı hər şeyi onun beynində əvəz eləməyə
başladı.
Üzüyuxarı
qalxdıqca kənd yavaş-yavaş (addım-addım)
aşağıda qalırdı, budur, “çoban
papağı”nın yan tərəfdən damı
görünməyə başladı, Mübariz kişi ilə
F.Q.-nin dünən gəldikləri naxır yolu düz Kəhrizli
körpüyə qədər (“ o adama
deyin ki...” – allı-güllü tuman geyinmiş gözəlçələr
yadına düşdü, dodağı qaçdı: “mənə
nə olub, sakit ol, F.Q., sakit ol. Burda nə var?!
Çiçəkli yazı... Yox bir. Oxuyacağıq, əlbəttə, oxuyacağıq,
çıxıb gedəcək işinə. Oxumayıb nə edəcəyik ki?! Bunu mən oxumasam... heç mən mən deyiləm”)
artıq xeyli böyük bir ərazi gözə görükməyə
başladı.
– Bax, o yolu görürsən?!
Naxır yolu deyirik ona, o da Kəhrizli körpüdü, o biri
tərəfdə, sağda isə məktəbdi, sovetlikdi...
Bu tərəfə gedən yol Dəyirman yoludu...
F.Q. Bəhram kişi
göstərən istiqamətə, əlbəttə ki,
baxır, “bah, bah” deyir, bəzən səmimi, bəzən də
qeyri-səmimi şəkildə təəccüblənirdi. Fikri isə başqa yerdə idi, fikri hələ
görmədiyi mağarada, Çiçəkli yazının
yanında idi. Bəhram kişi hərdən
nəfəs dərib dayanır, çomağını (ata
yadigarı əyri başlı çomaq həyətdən
çıxanda qapının ağzında çəpərin
altında idi, onu götürmüşdü) parça satan
tacirlər kimi (yada “arşın mal alan” düşmədimi,
düşdü) uzadıb kəndin ora-burasını F.Q.-yə
göstərirdi. “Bax, məktəb odu, Radio meydanı...”
F.Q.-nin baxışları beyninin içindəkilərdən
ayrılmışdı: nə düşündüyü, nə
gördüyündən kənarda idi. Artıq
F.Q. Bəhram kişinin göstərdikləri ilə qənaətlənmir,
baxışları Radio meydanın üstündən
uçub göz işlədikcə uzanan sonsuzluğa dirənirdi.
“Hadisələrin üfüqü!”
Üfüq ilk dəfə idi ki, sirli, üzünü gah
göstərən, gah göstərməyən, itən, qeyb
olan, sonra yenidən (addımından asılı!) peyda olan adi
xətt deyildi, üfüqdə nə isə baş verirdi, nə
isə cərəyan edirdi, hadisə hadisəni əvəz
edirdi, amma hansı, amma necə?.. – o bunu
bilmirdi, o bunu hiss edirdi.
“Ora bax,
sovetliyi görürsən, mən burdan görürəm”. Bəhram kişi
çomağını dümdüz uzatdı sovetliyin
üstünə. F.Q.-nin isə artıq
marağı Çoban papağında idi, ona qonşu o biri
evlərdə, həyətlərdə idi. (o, “hadisələrin üfüqündən
artıq qayıtmışdı) Qarağac
buradan baxanda get-gedə balaca bir kola oxşamağa
başlamışdı. F.Q. ilk dəfə
idi, bu cür qəribə üsulla tikilmiş kənd evləri
görürdü. Vəng dağının bu tərəfində
bəzi evlər ev üstündə
tikilmişdi, bir evin həyəti ondan aşağıdakı
evin damı idi. Balaca uşaqlar həyətdə
ora-bura qaçışarkən o biri evin damı yerindən
oynayırdı. Kənd gün
işığının nurunda qərq olub
qalmışdı. Yollarda tək-tük adamlar kölgə
kimi görünürdülər, aha, bax, bax, Bəhram
dayı, ora çayxana deyil?! O kişi
Mübariz müəllim deyil?!
– Bəlkə də... Hanı? Pencəyi varsa odu.
Odu!
– Var, var, pencəyi də
var. Ay səni...
Yenə şəfqət
damarı qaynadı. Dümdüzünə baxdıqca
baxır, ən uzaq yerlərə qədər, seçəmməsə
də qaraltıları görürdü. Göz
işlədikcə uzanan düz, dərə, yamac ovcunun
içindəydi. “Azərbaycan budur, Azərbaycan
başqa yerdə deyil, buradadı”. Nə
gözəl idi, adamın baxışları öz yolunda bir maneəyə
dirənməyəndə beyin dincəlirmiş. “Burada yaşamağa nə var?! Burada adam hiss edir ki, dünyanın içindədi. Şəhərdə ya evdəsən, ya
küçədə, on metrdən sonra nə isə gəlib
girir gözünə, ya yol işarəsi, ya elektrik dirəyi...
baxışın nəyə isə dirənir. Burda isə...”
Burda isə hər
şey bir-birinə necə də bağlıdı?! Artıq kola oxşayan
Qarağac torpağın altı ilə rişələrinə
qədər, elə bil, ovcunun içindədi, ovcunun
içindəki xətlər Qarağacın rişələri,
zoğlarıdı, hadisələrin üfüqünə qədər
ötür əyilib-düzəlib müxtəlif yerlərdən
keçir; bir rişə sovetliyi dolanır ötür. Dəyirman
yolunda uzaqlarda (bəlkə kənd qəbirstanlığında?)
gözdən itir... Radio meydanında qırılanı var,
çayxanada ilişəni var. “Hadisələrin
üfüqü” isə gözləyir, səbrlə gözləyir,
ona gəlib yetişən Qarağacın rişələrini
qaldırır, qaldırır, aparır göyün yeddinci
qatına, sabah-sabah görünməyən ulduzların,
günəşin yanına, sonra onları saçaq-saçaq
gün işığına döndərib yenidən
qaytarır Çoban papağının həyətindəki
Qarağacın yarpaqlarına, süzülən işıq
damlası yavaş-yavaş, elə indicə üz tutdu
torpağa, ona çatana qədər saniyənin milyonda biri
keçdi, ya da milyon il ötdü...
Gün
işığının altındakı Ahəng dünən
axşam cazibəsinə düşdüyü Ay
işığının, ulduzların altındakı Ahəngdən
fərqlənmirdi, əslində Ahəng bir vahid Ahəng idi, libasının
rəngi idi dəyişən, sabahkı rəng gecəki rəng
deyildi.
Dağın
ortasına qədər cığır burula-burula qalxıb, nəhayət,
bir açıqlıq yerə çıxdı. Bura düppədüz
meydança kimi bir yer (tala?) idi: sağ – sıldırım,
sol – uçurum.
– Çatdıq, – deyib Bəhram
kişi çomağını nə
üçünsə iki dəfə yerə vurdu. (bəlkə məqamın təntənəsini
xüsusi nəzərə çatdırmaq üçün,
belə etdi?!) – Görüm tapacaqsan mağaranı?!
F.Q. bu “oyuna”
getdi, ürəyi ata-ata dörd tərəfə boylanıb
gözləri ilə bir xeyli gəzsə də heç bir
mağara-filan görmədi. Sol tərəfdən
sıldırıma sarmaşıq kimi tikənli otlar
(cındırış kolları), kol-kos
daraşmışdı, buna görə də
sıldırım başdan-başa yaşıl rəngə
bürünmüşdü.
– Əvvəlcə
bir bura gəl.
Amma ehtiyatlı ol.
Bəhram kişi
F.Q.-ni əks tərəfə – uçurum tərəfə
(sol tərəfə) çəkib qətiyyətlə, həm
də ehtiyatla irəli üç-dörd addım atdı:
– Gəl, qorxma. – Əli ilə onu qayanın ucuna
çağırdı.
Qayanın ucuna
yaxın yerdə qəribə bir daş vardı. Skamya kimi
hündür, enli idi və bu daşın üstünə
oturub “hadisələrin üfüqü” nə qədər
baxmaq olardı. Daşın bura gəlib
hardansa (göydən?!) düşməsi mümkün deyildi,
daş ağac da deyildi ki, torpağın içindən
bitsin. Daş mərmər kimi cilalanmışdı, elə
bil , öz içindən işıq
saçırdı. Bəhram kişi dedi:
– Bu daş gecələr də
içindən yanır, elə biləsən, içində
nuru var.
İkisi də
daşın üstünə oturdular. Gözlərini uzaqlara
dikib susdular.
Bu füsunkar mənzərəni
F.Q. bütün ömrü boyu unutdumu, unutmadı. Füsunkarlıq
onda idi ki, aşağıda uzandıqca uzanan bayaqkı
görüntü ilə F.Q. indi artıq birbaşa təkbətək
qaldığını hiss elədi, gözünə yandan, kənardan
heç bir dağ-daş parçası, kol-kos gəlib
girmirdi (maneə yox idi). Elə oturduğu yerdəcə
azca aşağı əyilib gördü ki, Çoban
papağının düz üstündə oturub: quzğun
dimdiyinin əyri ucunda. Qayanın ucu əsl nəhəng
quş dimdiyi idi, irəlidən hətta bir az
da aşağı əyilmişdi. Əlbəttə
ki, o, bu nöqtədən Çoban papağını
bütün ölçülərində görə bilməzdi,
gözünə həyətin küncündə bir-iki pətək
ancaq dəydi. Elə bu məqamda F.Q. harada durduğunu
hiss elədi, F.Q. özü qəfildən özünü həyətin
uzaq küncündə alma
ağaclarının da arxasında (arı pətəklərinin
yanında) gördü və hövlnak geri çəkildi. Qəfil meh saçlarına sığal çəkdi.
– Görürsən, eynən
quzğun dimdiyidi, – Bəhram kişi onun
gözlərinə baxdı: “qorxdumu, nədi?!”
F.Q. isə
qorxmamışdı, sadəcə növbəti dəfə (“təəssüf
ki, bu hal artıq tez-tez baş vermir”)
özü-özünü bu cür aydın şəkildə
kənardan görmüşdü. Sonuncu dəfə bu hal Afaqla
bağdakı söhbət zamanı olmuşdu: zavallı və
qəddar, miskin və iddialı (ikisi bir yerdə) – kənardan
o özü özünə bu cür görükdü. Bəhram
kişinin həyətində, pətəklərin yanında
duran “F.Q.” əlini gözünün üstünə tutub
(günün işığı onun düz gözünə
vururdu) Quzğun dimdiyindən ehtiyatla aşağı əyilib
boylanan və bu zaman saçlarını meh yalayan F.Q.-yə
baxırdı, az qalırdı çığırsın: sən
neynirsən, uçurumdu, geri, geriyə çəkil!”
– Bu da sənin mağaran! – Bəhram
kişi daşın üstündən
ayağa qalxdı, F.Q.-ni az qala bir əli ilə çiynindən
qucaqlayıb Quzğun dimdiyindən uzaqlaşdırdı, onun
düz qənşərinə (o biri tərəfinə), haman
sıldırıma sarmaşıq kimi sarılmış kolluğun
(əsl cəngəlliyin) önünə gətirdi.
F.Q. ancaq indi diqqətlə
baxıb gördü ki, kol-kosların arasında balaca, lap
balaca bir oyuq var, o da yaşıl idi deyin, birdən-birə
görünmürdü, “yəqin ki, mağaranın
ağzı elə budu”. Həqiqətən,
mağaranın ağzı idi. F.Q. hələ
içəri keçməmiş boğuq köpək
mırıltısını qaranlığın içindən
eşitdi. Sonra zəncir səsi gəldi.
Bir nəhəng köpək (Bozlar) mağarada
uzandığı yerdən artıq durmuşdu, silkələnirdi.
Elə bil, külək Qarağacın
saçını yolurdu. Bəhram
kişinin hənirtisini duyduğundan sakitləşdi, hürmədi.
– Dayan. Dayan. Tələsmə.
Gözlə bir balaca. Mən indi. Qoy
bunu çəkim bir tərəfə...
Bəhram kişi
əli ilə F.Q.-ni saxladı, qaranlığın içinə
(mağaraya) birinci özü girdi. Bozlar zingildədi,
özünü atacaqdı Bəhram kişinin üstünə,
zəncirin uzunluğu buna imkan vermədi (imkan versəydi, Bəhram
kişini az qala qucaqlayacaqdı). “Yavaş,
yavaş, maralım, yavaş...” Köpək
ayaqları zəncirə ilişdi, bu dəfə də
başını ona yaxınlaşan Bəhram kişinin dizinə,
ayaqlarına sürtməyə başladı. Hərdən mağaradan bayıra, işığa tərəf
başını döndərir, kənar adamın iyini havadan
alır, ləhləyə-ləhləyə Bəhram kişiyə
baxırdı, “yaddı, yad deyil?!” Bəhram kişi isə bir əli ilə köpəyin
ayaqlarına dolaşan zənciri açır, o biri əli ilə
Bozların başını, qulağının dibini
sığallayır, nəvazişlə qulağına
“maralım, maralım, yavaş-yavaş...” deyib əzizləyirdi.
Köpək yekə başı ilə, nəhəng
bədəni ilə Bəhram kişiyə bir balaca
küçük kimi qısıla-qısıla
qalmışdı, eyni zamanda parıldayan gözlərini
F.Q.-dən çəkmirdi. F.Q. (qulaqlara qurğuşun)
bu nəhəng köpəyin zəhmli baxışından
dişini dişinə sıxıb qorxmadı, ona görə
yox ki, qəhrəman idi, bəlkə ona görə
qorxmadı ki, Bozların gözləri ona sakit-sakit
baxırdı, sanki: “qorxma, sən onunla (Bəhram kişi ilə!)
gəlmisən, mən sənə dəymərəm”
deyə işarət göndərirdi.
Bura (mağaranın
içi) zil qaranlıq olsa da F.Q.-nin
gözü bu qaranlığa yavaş-yavaş
alışmağa başladı. Bəhram kişi
Bozları çəkib mağaranın bir küncünə
elə öz boynundakı zəncirlə bağladı,
üstündən zənciri sanki heyrətlənmiş köpəyin
başına bir neçə dəfə çevirib-çevirib
bir az da qısaltdı. F.Q. diqqətlə və
artıq daha böyük cəsarətlə köpəyə
baxıb gördü ki, Bozlar sadəcə böyük köpək
deyil, Bozlar nəhəng köpəkdir. Qaranlıqda
Bozlar həm də vahiməli köpək idi. Bəhram kişi deyərdi, Bozlar ayıdan qopxmaz, onda ki,
qurd-yalquzaq ola. F.Q köpəyin bu boydasını heç
görməmişdi, Bozların boynuna üç-dörd qat
keçirilmiş ağır, qalın zəncir, elə bil,
nazik bir sap idi, Bozlar öz böyük başını bir az da bərk silkələsə, bu sap bir andaca
qırılacaqdı. – Qorxma. Danış mənlə,
qoy səsinə alışsın. Köpək
səsi tutar, səsə sığınar. – Bəhram kişi Bozları əzizləyə-əzizləyə
(“maralım, maralımdı bu, köpək ha deyil,
maraldı”) F.Q.-yə dedi.
F.Q. isə Bəhram
kişinin səsini artıq eşitmirdi, çünki qəfildən
başını qaldırıb naxışları
görmüşdü. Matı qurumuş halda heyrət və
maraqla gözlərini mağaranın əyri-üyrü
divarlarına həkk edilmiş Çiçəkli yazıya
dikib çəkə bilmirdi. F.Q.,
möcüzələr aləmində idi. Gah
bu divara, gah o biri divara baxdıqca baxırdı.
Gözü çətin seçsə də beynində
Çiçəkli yazının ona tanış
olan yeganə surətini canlandırmağa
çalışır, tanıdığı bir
naxışa gözü sataşanda qəlbi sevinirdi,
gözü gülürdü. “Bu da
Çiçəkli yazı. Bu da həyatın
əsl mənası. Bu meydan (boylanıb
meydanın-mağaranın, enini-uzununu təxmini də olsa
hesabladı, əyri-üyrülərini saya almadı,
dördün altıya alındı – metr ilə), bu da... “şeytan” demək istədi, dili gəlmədi,
bu da Çiçəkli yazı! Buyur, F.Q., göstər məharətini.
Hamı səndən fərasət gözləyir.
Səbr və mətanət! Səbr və mətanət!..”. Naxışların divar boyu səliqəylə
yan-yana düzümündə qəribə bir məna var idi:
arxayınçılıq, inam (həmən
yazıldığı günə və bu günə),
etimad, məhrəmlik – F.Q. bu siyahını zehnində uzada
bilərdi, uzatmadı, əlini atıb naxışlara
sürtmək, onları sevə-sevə əzizləmək,
sığallamaq, onlara bi az daha yaxın
olmaq istəyi qəlbinə hakim kəsildi, əlini uzatmaq... Bəhram
kişi hardansa qaranlıqdan
sıyrılıb qəflətən onun gözü
önündə peyda oldu. F.Q. diksindi. Bəhram
kişi müdhiş bir
pıçıltıyla:
– Əl vurma!! – Səsi
fışıldadı; eynən mağaranın Ruhunun səsi
kimi. – Əl vurmaq olmaz, balası. Mənə qulaq asmalısan... inanmalısan. Əl
vurmaq olmaz! Mən sənə demişdim axı...
Bozlar Bəhram
kişinin səsindəki bu dəyişməni duyub təzədən
mırıldamağa başladı.
Bəhram
kişinin səsində adamı çaşdıran və
diksindirən nəydisə, F.Q. sövq-təbii artıq divara
uzatdığı əlini aparıb arxasında gizlətdi.
–
Danışmışdıq biz axı, balası. – Bəhram kişi çalışıb səsinə həlimlik
və mülayimlik qatdı. “Maralım, maralım...” Bozlar da sakitləşdi.
(Ardı gələn şənbə sayımızda)
Kamal ABDULLA
525-ci qəzet.- 2010.- 9 sentyabr.- S.30.