Sənət sirlərinin fatehi
Azərbaycan musiqi mədəniyyəti
tarixində öz dəst-xətti, üslubu ilə seçilən
və özünə layiqli yer tutan sənətkarlardan biri də
respublikamızın xalq artisti, məşhur muğam ustası
Mənsum İbrahimovdur. Lirik, məlahətli səsə malik
olan bu müğənni uzun illərdir ki, öz nəğmələri
və xalq mahnıları ilə, yüksək
professionallıqla ifa etdiyi muğam və təsniflərlə
musiqisevər xalqımızın sevimlisinə çevrilib.
Qarabağ
torpağının gözəl, füsunkar guşələrindən
biri olan Ağdam rayonunun İmamqulubəyli kəndində
ziyalı bir ailədə dünyaya göz açan Mənsum
uşaqlıq illərini bu kənddə keçirib. Hələ
uşaq ikən musiqiyə böyük həvəs göstərən
Mənsum yeniyetmə çağlarında kənd
toylarındakı, el məclislərindəki, rəsmi rayon
konsertlərindəki ilk ifası ilə diqqəti cəlb etməyə
başlayır. Onun o illərdə rayon və respublika səviyyəsində
keçirilən musiqi festivallarındakı
çıxışları isə musiqişünaslar tərəfindən
yüksək qiymətləndirilirdi.
Görkəmli sənətkarlarımız
Şövkət Ələkbərova, Hacıbaba Hüseynov, Əlibaba
Məmmədov, Vahid Abdullayev və başqaları bu gəncin
məharətlə ifa etdiyi xalq mahnıları və
muğamlar haqqında yüksək fikirlər söyləyərək,
onun gələcəkdə böyük müğənni
olacağına heç də şübhə etmirdilər.
Musiqiyə olan bu
böyük həvəs, qəlbində, köksündə
çağlayan o musiqi eşqi Mənsum İbrahimovu Bakıya
gətirib çıxarır və o, 1982-ci ildə Asəf
Zeynallı adına Bakı musiqi texnikumuna, görkəmli
muğam ustası və bilicisi Vahid Abdullayevin muğam
şöbəsinə daxil olur. Vahid Abdullayevdən muğam sənətimizin
bütün sirlərinə və incəliklərinə yiyələnməyə
başlayan Mənsum hələ 3-cü kursda oxuyarkən
1985-ci ildə dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyovun
anadan olmasının 100 illiyinə həsr olunmuş Respublika
muğam müsabiqəsinin qalibi olur.
Bu, Mənsum İbrahimovun
professional musiqi aləminə, sənət yoluna qədəm
basan bir musiqiçi kimi ilk uğuru, ilk qələbəsi
olur.
Yaradıcılığında
mühüm rol oynayan bu müsabiqədə Mənsum
İbrahimov müsiflər heyətinin rəhbəri, görkəmli
sənətkarımız Şövkət xanım Ələkbərova
ilə yaxından tanış olur və diplomu ona məhz
Şövkət xanım təqdim edir. Diplom təqdimatı
zamanı Şövkət xanımın onun haqqında
söylədiyi fikirləri, ona verdiyi məsləhətləri,
tövsiyələri Mənsum həmişə fəxarət
hissi ilə xatırlayır və böyük sənətkarın
bu qayğıkeşliyini yaradıcılığının
sənət zirvəsinə doğru yüksəlişində
parlaq bir mayak kimi qiymətləndirir.
Təhsil aldığı
musiqi ocağında Mənsum tez-tez Şövkət Ələkbərovanın
da sinfinə baş çəkər, onun ifalarına
böyük məmnuniyyətlə qulaq asar, tələbələrinə
verdiyi dərsləri izləyər və sənətkarı
dinləməkdən həmişə böyük zövq
alardı. Artıq gənc müğənninin
yaradıcılığı ilə tanış olan, onun səsini,
ifaçılıq məharətini yüksək qiymətləndirən
və gələcəkdə həqiqətən də
böyük müğənni olacağına qətiyyən
şübhə etməyən Şövkət xanım Ələkbərova
1985-ci ildə hələ tələbə ikən Mənsum
İbrahimovu Azərbaycan Dövlət Opera və Balet
teatrına dəvət edir. Görkəmli sənətkarımızın
məsləhəti və xahişi ilə respublikamızın
ali musiqi ocağına qəbul olunan Mənsum İbrahimovun həyatında
yeni yaradıcılıq dövrü başlayır və o,
indi həmin günləri həyat və
yaradıcılığının ən əziz bir anları
kimi xatırlayır.
Artıq Dövlət Opera və
Balet teatrında fəaliyyət göstərən müğənni
muğam, xalq mahnıları və klassik musiqimizin sirlərinə
daha dərindən yiyələnməkdən ötrü
1987-ci ildə Asəf Zeynallı adına musiqi texnikumunu
bitirdikdən sonra Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət universitetində təhsilini davam
etdirir.
89-ci illərin
axırlarında Mənsum İbrahimovun opera teatrının səhnəsindəki
ilk rolu dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyovun
“Leyli və Məcnun” operasındakı Zeyd obrazı oldu. Addımbaaddım
Məcnunun arxasınca gəzərək, onun eşq, məhəbbət
aləmindəki ülvi hisslərini,
çırpıntılarını həssaslıqla anlayan və
bütün əzab və iztirablarına şərik olub
onları yüngülləşdirməyə
çalışan Zeydin mənəvi
sarsıntılarını yüksək professionallıqla səsləndirən
Mənsumun ilk ifası tamaşaçılar tərəfindən
sevildi.
Müvəffəqiyyətlə
keçən birinci tamaşadan sonra getdikcə püxtələşməyə
başlayan müğənniyə teatr rəhbərliyi daha
mühüm obrazları etibar etməyi məsləhət
bildi. Gərgin məşqlərdən sonra Mənsum
İbrahimov “Leyli və Məcnun” da İbn Səlamı,
“Aşıq Qərib” də aşıq Səlimi, “Şah
İsmayıl” da zəvvarı və başqa rolları ifa etməyə
başladı.
Mənsumun qəlbinə,
köksünə sığışmayan və
coşub-daşan talantının təcəssümü idi
ki, artıq o, bu rollarla kifayətlənmirdi və bunu hiss edən
teatr rəhbərliyi, bədii şuranın üzvləri ona
“Leyli və Məcnun”da Məcnunu oynamağı etibar etdilər.
Teatrın baş rejissoru və öz işinin yüksək
professionalı Hafiz Quliyevlə birgə keçən altı
aylıq gərgin məşqlərdən sonra 25 iyun
1993-cü ildə Opera və Balet teatrının möhtəşəm
səhnəsində Mənsum İbrahimovun və gənc
müğənni Gülyaz Məmmədovanın
iştirakı ilə “Leyli və Məcnun” un ilk premyerası
oldu.
Zamanın sərt
sınaqlarından üzü ağ çıxmış bu
dahi sənət əsəri nəhayət 50-60 yaşlı
leylilərdən və məcnunlardan “canını qurtararaq”
daha da təravətləndi, cavanlaşdı, Leylinin və
Qeysin pak məhəbbəti Mənsumun və Gülyazın
ifasında yeni çalarlarla zənginləşdi.
Mənsum İbrahimovun Məcnun
rolunda ilk çıxışını həmkarları da
maraqla gözləyirdi. Görəsən, Arif Babayev, Baba
Mahmudoğlu, Canəli Ələkbərov kimi səhnə
korifeylərindən sonra onun bu rolu ifa etməyə cəsarəti
çatacaqmı? Ədalət naminə deyək ki, Mənsum
İbrahimov böyük cəsarət nümayiş etdirdi,
bütün muğamların həm bəmində, həm də
zilində cəsarətlə “gəzişdi”. Onun “Şam
işıqlı” pərdəsində “Şahnaz” muğamı
üstündə dərin qəlb
hıçqırtıları ilə vurduğu yanıqlı
zəngulələr tamaşaçıları riqqətə
gətirdi. “Ya rəbb, bəlayi-eşq ilə qıl
aşına məni, Bir dəm bəlayi–eşqdən etmə
cüda məni” söyləyən və tədricən Məcnuna
çevrilməyə başlayan Qeysin faciəsini Mənsum elə
yanıqlı səslə və ustalıqla
çatdırırdı ki, zalda əyləşən sənətkarlar
da, muğam xiridarları da onun bu ustalığını və
cəsarətini sürəkli alqışlarla
mükafatlandırırdılar.
Hüseynqulu Sarabskinin Məcnunu
xatırladan bu ifa zalda əyləşənlər tərəfindən
tamaşa boyu dəfələrlə alqışlandı. Həmin
anları Mənsum indi də həyəcanla xatırlayır:
“Tamaşanın finalında çox həyəcanlı idim.
Fikirləşirdim ki, görəsən, alındımı?
Lakin tamaşaçıların sürəkli
alqışları məni özümə qaytardı. Bu
alqışları eşitdikcə həm kövrəlirdim, həm
də çox sevinirdim, çünki bu, mənim Məcnun
kimi ilk qələbəm, ilk alqışlarım idi”.
Sənət yollarında ilk
uğurlar qazanan müğənni gərgin məşqlər
sayəsində nailiyyətlər əldə etməyə
başlayır. Tanrının bəxş etdiyi şirin və
məlahətli səsə sahib olan Mənsum qısa bir
müddətdə Opera və Balet teatrının səhnəsində
oynanılan əksər operaların baş qəhrəmanlarının
ifaçısı kimi tanınır.
Zülfüqar Hacıbəyovun
“Aşıq Qərib” operasında Qərib, görkəmli bəstəkarımız
Şəfiqə Axundovanın “Gəlin qayası”nda Camal, Vaqif
Mustafayevin “Vaqif” operasında xanəndə, Vasif Adıgözəlovun
“Natəvan”ında xanəndə və başqa rolları
müvəffəqiyyətlə ifa edən Mənsum
İbrahimov artıq tamaşaçıların sevimlisinə
çevrilir, tamaşaçılar bu möhtəşəm
musiqi ocağına məhz Mənsumu dinləməkdən
ötrü can atırdılar.
Tərəf müqabillərindən
söhbət açan zaman Mənsum zarafatla qeyd edir:
“Füzulinin Məcnununun bir Leylisi var idi, mənim Məcnunumun
isə yeddi Leylisi var”.
1924, 1925, 1931, 1958 və
1965-ci illərdə yeni quruluş verilmiş bu əsərdə
Leyli obrazını Həqiqət Rzayeva, Yavər Kələntərli,
Gülxar Həsənova, Sima Haşımova, Sara Qədimova,
Rübabə Muradova, Zeynəb Xanlarova, Flora Kərimova, Nəzakət
Məmmədova, Səkinə İsmayılova kimi sənətkarlar
yaradıblar. Bu görkəmli sənətkarların
davamçıları, Leyli obrazının müasir ifaçıları
Respublikamızın Xalq artistləri Nəzakət Teymurova,
Aygün Bayramova, əməkdar artistlər Gülyaz Məmmədova,
Gülüstan Əliyeva və başqaları sevimli Məcnunları
– Mənsum İbrahimovun səsini, ifaçılıq məharətini
yüksək qiymətləndirərək, onunla tərəf
müqabili kimi səhnədə oynayarkən özlərini təmamilə
“rahat və arxayın” hiss etdiklərini söyləyirlər.
Rəngarəng
ifaçılıq diapozonuna sahib olan Mənsum İbrahimovun
dövlət tədbirlərində, böyük konsert
salonlarında, televiziya kanallarında
çıxışlarını xüsusilə qeyd etmək
lazımdır. Elə bir dövlət tədbiri yoxdur ki, Mənsum
orada xalq musiqimizi, muğamlarımızı təmsil etməsin.
Yüksək səs tembrinə malik olan müğənni
muğamları sanki özəlləşdirir, onları
yalnız özünə xas olan bir üslubda, “mənsumsayağı”
ifa edir. Məlahətli və yanıqlı səslə
oxuduğu “Bayatı-Şiraz” muğamı isə Mənsumun
özünün də öz ifasından zövq
aldığı muğamlardan biridir. Adama elə gəlir ki,
bu möhtəşəm muğam Mənsumun səsinə
biçilib, onun səsindən ötrü yaranıb. Daha
çox ifaçılıq məharəti, incəliyi və
hissiyyatı tələb edən “Segah”ı müğənni
öz qəlbinə uyğun bir kövrəkliklə ifa edir. Qəhrəmanlıq
əzmi ilə dolu olan “Rast”, “Çahargah”, “Şahnaz”
muğamları Mənsumun ifasında necə də möhtəşəm
səslənir! Bəs ritmik muğamlar? “Arazbarı”,
“Simayi-Şəms” sanki müğənninin köksündəki,
qəlbindəki iniltinin təzahürüdür, “Heyratı”
öz əzmliliyi, çağırışı ilə daha
çox fərqlənir və qələbə əzmi ilə
döyünən ürəyin
çağırışıdır. Möhtəşəm
“Qarabağ şikəstəsi” isə Mənsumun doğma vətənindən
ötrü darıxdığı anların
çırpıntılarıdır.
Artıq püxtələnmiş
bir xanəndə kimi Mənsum İbrahimovun pedoqoji fəaliyyətindən
də söz açmaq yəqin ki, yerinə düşər. 1998-ci
ildən Azərbaycan Milli Konservatoriyasının muğam
kafedrasında pedoqoji fəaliyyətini davam etdirən sənətkar
sənətinin sirlərini tələbələrinə
öyrətməyə çalışır.
2005-ci ilin muğam müsabiqəsinin
qalibi, 2009-cu ilin Beynəlxaq muğam müsabiqəsinin
“Qran-Pri” mükafatının sahibi Təyyar Bayramov, 2007-ci ilin
muğam müsabiqəsinin qalibi, hamımızın sevimlisi
Elməddin İbrahimov Mənsum İbrahimovun tələbələridir.
Bütün bu musabiqələrdə
münsiflər heyətinin üzvü kimi
çıxış edən, dosent Mənsum İbrahimovun
müsabiqə iştirakçılarının
çıxışlarına verdiyi dəqiq və
düzgün təhlillər, iştirakçılara etdiyi
tövsiyələr onun yüksək
professionallığından xəbər verir.
Mənsum İbrahimovun
Dünya və Avropa səhnələrindəki
çıxışları oxucularımıza yaxşı məlumdur.
Dünyanın otuzdan çox ölkəsindəki konsert
proqramlarında o, xalq musiqimizi və
muğamlarımızı layiqincə təmsil edərək mədəniyyətimizə,
incəsənətimizə, musiqimizə olan hörmət və
ehtiramı daha da yüksəklərə qaldırır.
Mədəniyyət və
incəsənət aləmindəki yüksək xidmətlərinə
görə Mənsum İbrahimov 1998-ci ildə “Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar artisti”, 2005-ci ildə isə
“Azərbaycan Respublikasının Xalq artisti” fəxri
adlarına layiq görülüb.
Musiqi dünyasında belə
bir hikmət var: Sənətkar o vaxt şəxsiyyətə
çevrilir ki, onun məktəbi olur. Əgər bu gün
“Leyli və Məcnun ” Avropa səhnələrində
müasir quruluşda səslənirsə, gənc əməkdar
artist Təyyar Bayramov möhtəşəm “Şah
İsmayıl” operasında Şah İsmayılı
böyük müvəffəqiyyətlə ifa edirsə,
iyirmi tələbəsinin iştirakı ilə möhtəşəm,
canlı konsert proqramı səslənirsə, bəs bu, məktəb
deyilmi?
Yüksək səhnə mədəniyyəti
ilə bərabər, həyatda da Tanrının ona bəxş
etdiyi xeyirxahlığı, tərbiyəsi, ədəb-ərkanı,
mehribançılığı və vəfalı
dostluğu ilə də seçilən əziz dostum Mənsuma
bu yolda böyük uğurlar arzulayıram.
Məhsun QƏDİROV
525-ci qəzet.- 2010.- 8 yanvar.- S.6.