Fikrət Sadıq poeziyası üzərində yeni tədqiqat işığı

 

“POETİK İLHAMIN ÖZÜNƏMƏXSUSLUĞU” KİTABININ MÜƏLLİFİ İFRAT ƏLİYEVA ŞAİRİN YARADICILIĞININ FƏRDİ-ÜSLUBİ KEYFİYYƏTLƏRİNİ ARAŞDIRIB

 

Tanınmış ədəbiyyatşünas alim İfrat Əliyevanın “Poetik ilhamın özünəməxsusluğu” adlı kitabı çapdan çıxıb. Kitabda Azərbaycan poeziyasının görkəmli nümayəndələrindən biri olan şair Fikrət Sadığın yaradıcılığı araşdırılıb. Kitabın girişində F.Sadığın həyat yaradıcılğının mühüm illəri, şairin ədəbiyyat sahəsində göstərdiyi xidmətlərə görə aldığı fəxri ad, medal dövlət mükafatları qeyd olunub. Monoqrafiyada şairin yaradıcılığına xas fərdi poetik üslubu şərtləndirən əlamət xüsusiyyətlər üzə çıxarılıb F.Sadığın poetik dünyagörüş cizgilərinə diqqət yetirilib. Monoqrafiya funksional yanaşma analitik prinsiplər əsasında yazılıb. Tədqiqatın özülünü dünya ədəbi-estetik fikrinin, eləcə Azərbaycan alimlərinin ədəbiyyat sənət haqqında üslub metodun mahiyyəti barədə dəyərli mülahizələri təşkil edir. Kitabda təkcə bir ədəbi simanın fərdi üslubu araşdırılmayıb, eyni zamanda XX əsrin sonlarında poeziyamızın mərhələlərinin müəyyənləşdirilməsi, bu inkişafda mühüm rol oynayan dil-üslub təmayüllərinin aşkarlanması bir sıra məsələlər öz əksini tapıb.

Axtarışlar tapıntılarbölümündə fərdi üslubun, hər bir sənətkarın əsərlərini digərlərindən fərqləndirən özünəməxsusluğun fərdi ədəbi simanın göstəricisi olduğu nəzərə çatdırılıb. Bu hissədə nüfuzlu ədəbiyyat nəzəriyyəçilərinin fərdi üslub haqqında yazdıqları elmi əsərlərdən sitatlar verilib. F.Sadıq şeirinin Azərbaycan poeziyasını zamanın ruhuna uyğun, vətəndaşlıq keyfiyyətləri ilə zənginləşdirdiyi vurğulanıb. Şairin “A rus”, “Azərbaycan əsgəri”, “Taxtabənd”, “Gözlədiyim ömür”, “Vətənin əl boyda daşışeirlərindən nümunələr təqdim olunub, bu və digər şeirlərinin mövzu, forma, qafiyə, vəzn, obrazlar məcazlar sisteminin qeyri-adiliyindən bəhs edilib.

Poeziyada milli özünüdərk amalının güclənməsibaşlıqlı hissədə poeziyada insan zaman, şəxsiyyət cəmiyyət, tarix təbiət münasibətlərinin başlıca mövzu olduğu bu mövzuların fonunda insan onun cəmiyyətdə mövqeyi, mahiyyəti açıqlanır. 50-ci illərin ikinci yarısı Azərbaycan poeziyasında tərəqqi dövrü, 60-cı illər isə poeziyamızın inkişafında yeni bir mərhələ kimi xarakterizə olunur. Həmin poetik nəslin Ə.Kərim, C.Novruz, M.Araz, N.Həsənzadə, Ə.Kürçaylı, S.Tahir, X.Rza, Qabil, F.Mehdi, F.Qoca kimi nümayəndələrinin özünütəsdiq mərhələsinin məhz 60-cı illərə təsadüf edildiyi vurğulanıb. Bu nəsildən sonra poeziyada F.Sadıq, M.Yaqub, Ə.Salahzadə, İ.İsmayılzadə, M.Aslan, V.İbrahim, S.Rüstəmxanlı, N.Kəsəmənli kimi şairlərin imzalarının görünməyə başladığı qeyd olunub. Kitabda F.Sadıq yaradıcılığı bütövlükdə hər cür ehkama, eybəcərliyə, milli xarakteri eroziyaya düçar edən, mənəvi havasızlığa qarşı çevrilən vətəndaş mövqeyinin mübariz pafosa malik olduğu da göstərilib.

 Kitaba daxil edilənŞairin lirikasının ideya yetkinliyi poetikMəninin səciyyəsi”, “Lirik qəhrəmanın vətəndaşlıq mövqeyi”, “Müasirlik problemi”, “Sənətkarlıq məsələləri”, “Janr xüsusiyyətləribaşlıqlı yazılarda 70-ci illərin F.Sadıq yaradıcılığında dönüş mərhələsi olduğu yazılıb. ElçininSənət istedad”, R.ƏliyevinYaddaş hasarı”, G.PənahınFikrət Sadığın poetikasıbaşlıqlı məqalələrindən şairin yaradıcılığına, onun fərdi üslubuna dair dəyərli fikirlər burada işıqlandırılıb. Kitabda F. SadığınSevgi yağışı”, “Taleyin acığına”, “İşığın yaşı”, “Yerdən göyə ümid”, “ cığır”, “Dünya öz işindədiradlı kitablarından nümunələr öz yerini tutub.

Şairin vətəndaşlıq ruhunun böyüklüyünü özündə əks etdirənİstiqlal bayrağı”, “Sağ əlin başımıza”, “Almaniya”, “Bircə bu gün”, “ Şəhidlər xiyabanındakimi şeirlərində F.Sadıq ürəyinin daima Azərbaycan dərdlərinə kökləndiyi qeyd edilib. Nəşrin sonunda F.Sadığın xalqınqan yaddaşınıvərəqləyib, onunömür kitabınıqələmə aldığı, yaşadığı dövrü qarışıq zamandaözündənkeçirdiyi fikri şərh olunub. Şairin üslub fərdiliyinin onun yaradıcılığının mövzu janr özünəməxsusluğu, poetikanın rəngarəng vasitələri ilə müəyyən olunduğu bildirilib. F.Sadıq üslubunun ən mühüm göstəricilərindən biri kimi onun dilə münasibəti göstərilib. Şairin nəinki öz şəxsiyyəti, xalqının keçdiyi keşməkeşli yolları haqqında söhbət açarkən poetik imkanlarından məharətlə istifadə etməsi, onun zəngin yaradıcılığında bir daha öz əksini tapdığı fikri aşılanıb.

 

 

Günel MUSAYEVA

 

525-ci qəzet.- 2010.- 29 yanvar.- S.7.