Əhməd Şəfəq:
“Qarabağla bağlı çəkəcəyim filmdə
özüm də oynayacam”
– Bakıya gələrkən
hansı hissləri keçirirsiniz?
– Mən Azərbaycana öz
yerinə, qohum-əqrəbalarının yanına gəlirmiş
kimi gəlirəm. Bakı, Quba, Zaqatala, Balakən, Qax,
Sabirabad, o cümlədən çox sevdiyim Şamaxıda
özümü yad hiss etmirəm. Konsert verməyə də
Azərbaycanın bir oğlu kimi gəlirəm və səhnədə
də çox rahatam. Məndən bəzən soruşurlar
ki, Əhməd, həyəcanlandınmı? Həyəcanlanmıram,
ürəkdən, ruhən özümü çox rahat hiss
edirəm.
– Necə olub ki, Əhməd Şəfəq Türk Dünyasına, onun bir parçası olan Azərbaycana bu qədər bağlı yetişib? Ailədən, yoxsa yaşadığınız ömür yolundan qaynaqlanıb?
– Bütün amillərin rolu var. Bəli, ailədə də bu tərbiyəni aldım. Amma ömür yolu da çox önəmli amildir. Ömür yolu ifadəsi Türkiyədə yoxdur, Azərbaycanda bu ifadəni işlədirlər. Buna “həyat təcrübəsi” deyirlər. Ömür yolu daha dəqiq ifadədir. Həqiqətən insan hansısa bir yol üzərində gedir və bu yolda yaşadığı təcrübələri dərk etməsi ilə həyatına bir məzmun verir.
– Bu sualı ona görə veririk ki, bu gün Türkiyədə Türk Dünyasına bağlı olmayan, yalnız “Avropaya, Qərbə baxan” kifayət qədər çox sayda sənətçinin, o cümlədən jurnalistin olduğunu da görürük.
–
Doğrudur. Ziya Göyalpın 1918-ci ildə qələmə
aldığı “Türkləşmək, islamlaşmaq və
müasirləşmək” adlı bir kitab var. Ziya Göyalp bu
ideyanı Azərbaycanın böyük mütəfəkkiri Əli
bəy Hüseynzadədən alıb. Ziya Göyalp kitabda
şəhərlilər adlandırdığı
Osmanlının son ziyalılarından bəhs edir. Ziya
Göyalp yazır ki, həmin ziyalılar millətin dərdləri
ilə maraqlanmır, öz mənfəətləri uğrunda
mübarizə aparırlar. Bunlar qalan şeylərə də
xırda məsələlər kimi baxır və öz mənfəətlərinin
təmin olunması üçün də böyük səy
göstərirlər. Qəbul etmək lazımdır ki,
Türkiyədə xüsusən ziyalılar arasında bu
anlayış hələ də davam etməkdədir. Yəni
mədəniyyət, sənət, siyasət dünyasında
bu anlayış sanki bir ictimai rəy anlayışı kimi
qalmaqdadır. Bu zehniyyətə qarşı mübarizə
aparan, milli ideya anlayışı ilə bu zehniyyətin zidd
olduğunu, millətlə belə ziyalılar arasında fərq
olduğunu söyləyənlər də var. Amma mən
dünya, Türk Dünyasında gedən proseslərlə
bağlı ailəmdə bir tərbiyə aldım,
ömür yolumda təcrübə əldə etdim. Etiraf edim
ki, Ziya Göyalpdan çox təsirləndim. Ziya Göyalp
1924-cü ildə vəfat edib. Onun son illərdə yazdığı
kitabları, məqalələri oxudum. Ziya Göyalp Əli bəy
Hüseynzadənin “Turan” şerindən təsirlənərək
1922-ci ildə bir şeir yazıb:
Vətən nə Türkiyədir türklərə,
nə Türküstan,
Vətən böyük və müəbbəd
bir ölkədir
– Turan!
Bir məqamı vurğulamaq istəyirəm. Türk Dünyası artıq bir gerçəklikdir, xəyal deyil. Amma biz bu gerçəyi xəyal kimi də həyata keçirə bilmərik. Bu gerçəyin bir an reallaşması üçün hər şeyi tapdalayıb, önümüzə çıxan bütün problemləri, həqiqətləri bir kənara qoyaraq, arzumuzu yerinə yetirə bilmərik. Dünyada gedən proseslər çərçivəsində, bu proseslərə uyğun bir halda, ən azı dünyada gedən ədalətsiz düzəndən Türk Dünyasını qorumaq üçün bir əməkdaşlıq mühiti yaratmaq mümkün ola bilər.
– Uşaqlıq illəriniz necə keçib, ailəniz necə bir ailə olub?
– Mən İstanbulda anadan olmuşam. Atam və anam Rizədən İstanbula gəliblər. Ata babam isə 100 ilə əvvəl Qərbi Azərbaycandan Türkiyəyə gəlib.
– Yəni Azərbaycan əsillisiniz?
– Bəli, babalarım Amasiyadan gəliblər. Atam çörəkçi, anam da evdar qadın idi. Uşaq vaxtı da dəcəl deyildim, ciddi idim. Həm də uşaqlıq, gənclik illərimiz Türkiyədə ideoloji qovğalar dönəminə təsadüf etdi. Söhbət marksizm, ülküçülər və digər cərəyanlardan gedir. Mən türk millətçilərinin cərgəsində idim. Hazırkı dünyagörüşümün ilk kökləri o dönəmlə bağlıdır. Yəni dünyaya baxarkən türk millətçiliyinin mənə verdiyi tərbiyəni heç bir zaman yaddan çıxarmadım. Məktəb illərimiz qaynar keçib. Ailədə 7 övlad idik. Ən kiçiyi mən idim. Türkiyədə sonuncu övlada “Qazan dibi” deyirlər. Yəni sonbeşik idim. 4 bacı, 3 qardaş idik. Qardaşlarımdan birini yol qəzasında itirdik. Digərləri həyatdadırlar.
– Türkiyədə hansı hadisə həyatınızda daha dərin iz buraxıb?
– Türkiyədə
1980-ci il çevrilişi bir miladdır. 1980-ci ildən əvvəl
məktəbi tam bitirməmişdik. Mən universiteti 1980-ci ildən sonra
bitirdim. Mən iqtisadçı təhsili almışam. Amma
1989-cu ildən etibarən jurnalist kimi fəaliyyətə
başladım. 1989-cu ildən 1998-ci ilə qədər aktiv
jurnalist kimi fəaliyyət göstərdim. Bir qəzetin
baş redaktoru da oldum. Bütün qəzetlərdə
köşə yazırdım. 1991-ci ildə “Türk əsrinə
girərkən” adlı ilk kitabımı çıxardım.
Bu, siyasi və fəlsəfi bir analizi əks etdirirdi. 1993-cü
ildə “Qavramlara toxunmaq” adlı ikinci kitabım işıq
üzü gördü. Bu, yenə siyasi-fəlsəfi mahiyyətli
idi. Kitabda 83 qavramı bir az da millətçi baxışdan
araşdırırdım. Üçüncü kitabım,
“Yüksələn millətçilik və liberal xəyanət”
1995-ci ildə çap olundu. 1998-ci ildə artıq olduğum
qəzetdən bir mübahisə üzündən
ayrıldım. Əslində ayrılmadım, qovulduq.
Bir məqamı da ilk dəfə
söyləyim. Birgə oxuduğum gənclər arasında
gözəl səsləri olanlar vardı və onlar öz
aralarında mahnılar oxuyurdular. Mən isə onlardan fərqli
olaraq oxumaqla bərabər, mahnılar da bəstələyirdim.
Lakin mahnı oxumaq, müğənnilik barədə
düşünmürdüm. Məsələn, 2000-ci ildən
sonra mənə böyük şöhrət qazandıran
“Yalnız qurd” mahnısını 1995-ci ildə bəstələdim,
lakin oxumadım. Hətta bir müğənni dostum vardı,
oxuması üçün ona göndərdim. Ona 4-5 mahnı
göndərmişdim. Amma göndərərkən bir səhvə
yol verdim. Öz səsimlə oxuyaraq göndərdim. Dostum da
dedi ki, bu səsin sahibi niyə mahnıları özü
oxumasın?! Lakin mən qəzetçi, yaxşı bir
köşə yazarı idim. Mən həm iqtisadiyyatdan, həm
də siyasətdən yazırdım. Hətta qəzetlərdə
iqtisadiyyat şöbələrində redaktor işləmişəm.
Ancaq 1998-ci ildən sonra şərait dəyişdi və qəzetçilikdən
də bir az uzaqlaşmaq gərəkdiyini anladım. 1998-ci ildə
ilk albomumu çıxardım, uğurlu olmadı. Bir müddət
sonra başqa bir firmada ikinci albomumu çıxardım. Bu,
“Yalnız qurd” albomu idi. Albom bir anda məşhurlaşdı.
Öncə fikrim belə idi ki, albom çıxaracam, səhnəyə
isə çıxmayacam. Bir səhnə müğənnisi
olmayacağımla, sadəcə, disk
çıxaracağım, klip çəkəcəyimlə
bağlı qərar vermişdim. Amma “Yalnız qurd” albomundan
sonra o qədər böyük tələb gəldi ki, səhnəyə
çıxmaqdan özümü saxlaya bilmədim. Həm də
səhnə elə bir şeydir ki, bir dəfə
çıxıb, o duzu qəbul edəndən sonra bunu
özüm istəməyə başlayırsan. O gündən
indiyə qədər 9 albomu çıxardım. Musiqi aləminə
girdikdən sonra yazmaqdan da vaz keçmədim. Bu dəfə
ciddi siyasi əsərlər yazmaq yerinə, tarixi romanlar
yazmağa başladım. İki roman yazdım. İlk
romanım “Qan Məclisi-1915” adlanır. Bu tarixi roman 1915-ci ildə
İstanbuldan bəhs edir. Romanda İstanbul, ermənilərin
köç məsələsi əksini tapır. Bu, yazmaqdan
çox məmnun olduğum, faktlar əsasında
yazılmış bir kitabdır. Roman olsa da, sənədli bir
kitab kimidir. İkinci, “Qurd” adlı romanım daha populyardır
və Türkiyədə çox dərc olunub. Bu roman da erməni
məsələsi ilə bağlıdır. Birinci roman 1915-ci
ildən bəhs edirsə, ikinci roman 2015-ci ildə Türkiyədə
nə baş verəcəyi üzərində qurulub. Romana
görə, 2015-ci ildə ABŞ Senatı qondarma “erməni
soyqırımı”nı qəbul edir. Roman Türkiyən nə
edəcəyindən bəhs edir. Növbəti kitabım
artıq roman deyil. “Şöhrət sənəti
öldürdü, cinayəti mən gördüm” kitabımda
Türkiyədəki şöhrət sistemini anladıram. Eyni
zamanda Türkiyənin mədəniyyət tarixini anladan bir
kitabdır. Yəni Türkiyədə ziyalıların
heç vaxt dərk etmədikləri öz mili
dünyamızı, mədəniyyət dünyamızı
anlatdım. Hətta o kitabda “Azərbaycanın verdiyi dərslər”
adlı 4 səhifəlik bir məqaləm var.
– Yəqin azərbaycanlı
dostlarınız var. Azərbaycanlıların dostluğu necə
olur?
– Mən dostluq kəlməsinə
inanmıram. Dost bu gün var, sabah yoxdur. Mənim Azərbaycanda
ictimai xadim, ziyalı, aktyorlar, jurnalist olaraq
tanıdıqlarım var. Bu şəxslərin çox
insanlığını gördüm. İndiyə qədər
heç xəyal qırıqlığı ilə üzləşmədim.
Bunu Türkiyədə də hər kəsə söyləyirəm.
Azərbaycanla bağlı qara piar aparanlar da var. Amma həmişə
onlara deyirəm ki, Azərbaycan öncə çar
Rusiyasının, 70 il də sovet Rusiyasının əsarəti
altında qalıb. Belə bir əsarətdən qurtulduqdan
sonra hələ Türkiyənin belə unutduğu bir
çox ənənələri, dəyərləri
özündə saxlayır. Məsələn, Novruz
bayramı Azərbaycanın milli bir bayramıdır. Bu,
bütün Türk Dünyası üçün olan bir
bayramdır. Lakin Azərbaycan bu bayramı xalqların adət-ənənələrinə,
mədəniyyətinə, mənəviyyatına, dinə
qarşı mübarizə aparan o sovet rejimində də
yaşadıb və qoruyub. Azərbaycandan bizim öyrənəcəyimiz
çox şey var. Əli bəy Hüseynzadə 1906-cı
ildə “Füyuzat” jurnalını çıxarıb. Orada yazılan
məqaləsini oxudum. 1906-cı ildə də Azərbaycan
çar Rusiyasının işğalı altında olub,
kiçik bir ölkə idi. Amma bu işğal altında belə
Türkiyə ilə münasibət qurub və Türkiyədəki
ziyalılarla ciddi münasibət olub. 1906-cı ildə balaca
bir Azərbaycan qocaman Osmanlı imperiyasının
ziyalısı olan Zia Göyalpa ideya verib. Deməli, söhbət
böyük və kiçik ölkədən getmir. Söhbət
mədəniyyətin köklərini, əsaslarını
kimin daşıyıb-daşımadığından, kimin
yaşayıb-yaşamadığından keçir. Ona görə
də azərbaycanlılarla dostluqdan son dərəcə məmnunam.
– Bəs sənətçi
kimi güzəranınızı təmin edə bilirsinizmi?
– Türkiyədə ən
çox konsert verən sənətçilərdən biri mənəm.
Konsertlərdən qazandıqlarımla dolanıram. İndi
İstanbulda bir kitabxana açmaq fikrim var. Şükür,
dolanmam yaxşıdır. Orta imkanlı insan necə
yaşayırsa, mən də elə yaşayıram. Yəni
namərdə möhtac deyiləm.
– Arzularınızı da
bilmək maraqlı olardı.
– Mənim şəxsi həyatımla
ictimai həyatım arasında çox fərq yoxdur. 20 ildir
ki, çox ictimailəşmiş bir həyatım var. Bundan
sonra görmək istədiyim işlərlə bağlı
fikrimdən çox şeylər keçir. Ən əsası
bir bədii film layihəm var. Bu film layihəsinə əslində
5 il əvvəl Azərbaycanda başlamışdıq. Məqsədim
Qarabağ məsələsini öncə Türkiyədə
ictimai rəyə çatdırmaqdır. Tam olaraq anlada bilmədim.
Yaxşı alınmadığı üçün o filmdən
vaz keçdik. Ona görə də yenidən Qarabağ məsələsi
ilə bağlı film çəkmək istəyirəm. İndi
1 il ərzində bu film üçün
çalışmalara başlayacam. Bundan əlavə, əlbəttə,
musiqi işlərinə davam edəcəm. Amma bəlkə də
musiqi çalışmalarımı bir az da azaldacam.
Çünki konsertlərim çox tez-tez olur, bunların
sayını azaltmaq istəyirəm. Albomlar hazırlamaq üzərində
də işlərimi davam etdirəcəm. Mən
mahnılarımla həyatda qalmaq istəyirəm. Mahnılarım
bir az məktub kimidir. Köşə yazırmışam kimi
mahnılar yazıram. O mahnılar
yaşadığımız zamanın əhvalını
özündə əks etdirir.
Bir də mən millətin
ruhlandırılmasını istəyirəm. Dünyada gedən
proseslər özəl millət olan türkləri də
sıradan bir millətə çevirmək təhlükəsini
ortaya çıxarıb. Türk millətinin adiləşmə
haqqı yoxdur. Türk milləti qürurlu bir millətdir. Üçüncü
minillikdə də daha modern, daha çağdaş bir şəkildə,
dünyadakı digər millətlərlə də
yaxşı münasibət quraraq o qürurlu obrazını təkrar
yaratmalıdır. Mən bunun həyata keçməsi
yönündə bir ruhlandırma fəaliyyəti həyata
keçirirəm və mahnılarımla buna
çalışıram. Nə dərəcədə nail
olub-olmadığımı bilmirəm, amma həyata
keçirmək istədiyim budur.
Etiraf edirəm ki, Allah-təala
bir çox insan kimi məni də fərqli qabiliyyətdə
yaratdı. Mən tək burada mahnı yazıb, oxuyan bir insan
deyiləm. Eyni zamanda kitablar, ssenarilər yazıram. Keçmiş
illərdə bədii filmlərdə aktyor kimi oynadım.
Arzum Qarabağla bağlı bədii film ideyasını həyata
keçirməkdir. Allah nəsib edərsə, bunu gerçəkləşdirəcəm.
1 il ərzində bu filmi görəcəklər.
– O filmdə
özünüzün azərbaycanlı obrazını
canlandırmağınız barədə necə,
düşünürsünüz?
– Bəli. İnşallah,
Qarabağla bağlı çəkəcəyim o filmdə
özüm də oynayacam. Türkiyədən də bu filmdə
oynamaları üçün aktyorlar gətirəcəyik.
Çəkiliş heyəti də Türkiyədən olacaq. Bu
film Türkiyədə bütün kinoteatrlarda göstəriləcək.
Lent.az
525-ci qəzet.- 2011.- 9 aprel.- S.26-27.