Gənc xanəndə Nasir Ətapur:
“Əsl sənət, xüsusən də muğam
ifaçılığı bazar malı deyil, axı!”
“MƏN AZƏRBAYCANA SİYASİ XƏRİTƏYLƏ
YOX, ÜRƏYİN, RUHUN XƏRİTƏSİYLƏ
YANAŞIRAM”
Bir neçə il bundan əvvəl
keçirilən 2-ci Televiziya Muğam Müsabiqəsində
bir səs də var idi – Nasir Ətapurun səsi. Həmin
müsabiqə müddətində gənc və istedadlı
xanəndə özünəməxsus ifa tərzi və məlahətli
səsi ilə tamaşaçıların rəğbətini
qazandı.
Nasir Cənubi Azərbaycanda
doğulub, orda boya-başa çatıb. Atası Cənubi Azərbaycanın
Qaradağından olan Nasirin ailəcə bir tərəfi də
musiqinin, muğamatın beşiyi olan Qarabağdandır. Muğama
olan sevgisi və məlahətli səsi, yəqin ki, həm də
bu diyara bağlı olmasından irəli gəlir. İlk
musiqi təhsilini tar üzrə alan Nasirin muğama həvəsi
və məlahətli səsi onun tar müəlliminin diqqətindən
yayınmır və müəllimi ona xanəndəlik sənətini
davam etdirməyi məsləhət görür. Əvvəlcə
Təbrizdə dövlət televiziyasında fəaliyyət
göstərən “Gənclər” ansamblında iki il oxuyan gənc
xanəndə, sonra elə həmin televiziyada yaşlı sənətkarlardan
ibarət “Böyüklər” adlı ansamblda bir il solist kimi fəaliyyətini
davam etdirir. İranda muğam təhsili almaq üçün
xüsusi məktəblərin olmaması və uzun illərin
vətən həsrəti onu 2005 ci ildə Bakıya gətirir.
Bir il hazırlıq keçdikdən sonra Nasir 2006-cı ildə
Konservatoriyaya daxil olur və xalq artisti, professor Arif Babayevdən
muğamın sirlərini öyrənir. 2007-ci ildə
keçirilən ikinci “Muğam müsabiqəsi” də bəxtini
sınayan gənc xanəndə həmin müsabiqənin sevilən
iştirakçılarından biri olur. Münsiflərin və
tamaşaçıların müsbət rəyi sayəsində
seçilən 20 gənc xanəndə arasında 3-cü yerə
layiq görülür. 2010-cu ildə təhsilini əla qiymətlərlə
başa vuran Nasir hazırda Milli Konservatoriyada magistr pilləsində
təhsilini davam etdirir. Oxumağa hələ kiçik
yaşlarından həvəs göstərən Nasir
anasının da çox məlahətli səsi olduğunu
deyir:
“Mən 9- 10
yaşlarımdan oxumağa başlamışam. Amma təbii
ki, evimizdə, ailə şənliklərində. Yəqin ki,
çox adam bilmir: Mənim anam əslən Qarabağdan –
Ağdam rayonundandır. Anamın da çox gözəl səsi
olub. Ailə şənliklərində, evdə oxuyardı həmişə.
Uşaq vaxtı buna çox da fikir verməmişdim. Sonralar mən
Konservatoriyaya gələndə onun səsi olan lent
yazıları əlimə düşdü, gördüm ki,
anamın necə də gözəl, məlahətli səsi
olub. Bəlkə də anam bu sənətin arxasınca getsəydi
peşəkar bir xanəndə olardı. Elə kiçik
yaşlarımdan başladım bu sənətə maraq
göstərməyə. Anamdan öyrənirdim, məşhur
xanəndələrin lent yazılarını dinləyib
öyrənirdim. Sonra özəl dərnəklər var idi. Təbrizdə.
Bir il həmin dərnəklərin birində tar dərsi
aldım. Amma sonra gördülər ki, mənim tara nə
istedadım var, nə də həvəsim. Qavraya bilmirdim, hətta
tar dərsində də mən çox vaxt eləcə
oxuyurdum. Axırda tar müəllimim dedi ki, tar sənlik deyil,
yaxşısı budu, sən oxuyasan”. 2007-ci ildə
keçirilən Muğam müsabiqəsinin həyatında və
sənətində böyük dəyişikliyə səbəb
olduğunu etiraf edən gənc xanəndə müsabiqəni
keçirənlərə və onları layiqli qiymətləndirən
münsiflər heyətinə də minnətdardır: “O
müsabiqə sayəsində mən tanındım. Bu
müsabiqə, demək olar ki, mənim sənət aləminə
sıçrayışım oldu. Təşkilatçılar
və münsiflər çox sağ olsunlar ki, bu imkanı bizə
yaratdılar və biz cəmi 4 ayda böyük nailiyyət
qazana bildik. Bu müsabiqə bizim peşəkar səhnəyə
gəlməyimiz üçün bir vəsilə oldu. Ancaq
müsabiqədə iştirak etmək, qalib olmaq o demək
deyil ki, biz artıq sənətkarıq. Bəzi gənc xanəndələr
belə qəbul edirlər ki, əgər mən bu müsabiqədə
laureat oldum, qalib gəldimsə, artıq sənətkaram. Belə
deyil, məncə. Düşünürəm ki, bu müsabiqə
yalnız bir başlanğıcdır. Xalq səni tanıdısa,
bununla iş bitmir. İnsanlar gözləyirlər ki, bu gənc
xanəndə hansı yeniliklər edəcək, daha hansı
nailiyyətləri qazanacaq. Bu baxımdan da çox məsuliyyətlə
yanaşmalıyıq bu sənətə. Əlbəttə
ki, bu çox çətindir. Əsl sənətkar olmaq
üçün gecə-gündüz çalışmaq
lazımdır. Bir də, mən belə başa
düşürəm ki, sənətkar olmaq üçün
gərək adamın birinci növbədə ürəyi saf
ola, daxilən təmiz, düzgün ola. Ürək təmiz
olmasa, sənətdə nə isə etsə də, xalqıq
məhəbbətini qazana bilməz”. Nasir Ətapur deyir ki, 4
il əvvələ nisbətən, indi muğam sənətini
daha yaxşı dərk edir və oxumağa, ifaya daha ciddi
yanaşır: “4 il əvvəlki lent yazılarına baxanda
görürəm ki, müsabiqədə oxuduqlarımı dərk
edərək, anlayaraq oxumamışam. Hələ indi-indi
düşünərək oxumağı öyrənirəm.
Oxumağımda, fikrimdə, təfəkkürümdə
muğam həm asanlaşır, həm də çətinləşir.
Asanlaşır, ona görə ki, hər dəfə yeni bir
şey öyrənirəm. Çətinləşir, ona
görə ki, tapdıqlarımı genişləndirib xalqa
çatdırmağı bacarmalıyam. Sən başa
düşdüyün kimi gərək xalq da sənin
oxuduğunu başa düşsün. Ümumiyyətlə
gündən-günə fərq olmalıdı. Belə olmasa,
deməli o sənətçinin yaradıcılığı
inkişafdan qalıb”.
Zaman-zaman maddi çətinliklərlə
üzləşən gənc xanəndə sənətə əsla
sırf maddi gəlir əldə etmək vasitəsi kimi
yanaşmadığını deyir: “Düzdür, indiki zamanda
bu sənətdə irəli gedə bilmək
üçün maddi imkan gərəklidir. Ancaq sənətdən
sırf maddi gəlir mənbəyi kimi istifadə etmək də
olmaz. İndi bəzi gənclərimiz qaçırlar pul,
maşın, dəbdəbəli həyat ardınca.
Bütün ölkələrdə, hər dövrdə, incəsənətin
bütün növlərində bu belədi ki, əgər
daimi rifah, uzun zaman rahatçılıq varsa, onda əsl sənətkarın
yetişib ortaya çıxması qeyri-mümkündür. Böyük
adamların, dahi sənətkarların hər birinin tərcümeyi-halında
çətinlik, aclıq, qıtlıq var. Amma indi qəribə
bir fikir yaranıb ki, əksər gənc sənətçilərin
nəzərincə, əgər bu gün tanınırsa, filan
toylara gedib, filan qədər pul qazanmalıdır, “Cip” minməlidir,
villada yaşamalıdır. Belə başa
düşülür ki, əgər bunlar yoxdusa, yaxşı
sənətkar deyilsən, sənətin də yoxdur. Halbuki bəlkə
tam tərsinədir. Firavanlıq çox zaman əsl sənətə
mənfi təsir edir”. Tez-tez də olmasa, el şənliklərində
hərdən iştirak edən gənc xanəndə indi Azərbaycanda
sənətin, sənətkarın meyarının toyların
sayı olmasına təəssüfləndiyini bildirir. İndiki
zamanda artıq fəxri ad almağın tezləşməsi və
asanlaşması da Nasir Ətapurda təəssüf hissi
doğurur: “Bizim ustad sənətkarlar 50 yaşdan sonra, 60-da,
70-də yüksək fəxri adlar alıblar. Amma indi bu
adı 30- 35 yaşında da almaq olur. Əlbəttə ki, belə
olanda həmin gənc sənətçilər arxayınlaşır,
tənbəlləşir və daha öz üzərində
işləmək istəmirlər. Düşünürlər
ki, onsuz da hər şeyim var, ad almışam, təqaüd
alıram, tanınıram, toylara çağırırlar, bəsimdir.
Mən şəxsən özüm şahidi olmuşam ki, bir
gənc xanəndə ilə üç dəfə dalbadal
toya getmişik, üçündə də eyni repertuarı
ifa edib. Bu, sənətə, xalqa qarşı laqeydlik olmaqdan
başqa, həm də özünü və sənətini
gözdən salmaqdı. Sənət aləmini bazar mühiti
kimi təqdim edirlər. Amma əsl sənət, xüsusən
də muğam ifaçılığı bazar malı deyil,
axı! Bu sənətdə zövq var, hissiyyat var, xalqın mənəviyyatı,
ənənələri, tarixi var. Muğam bizim milli dəyərimizdi,
Azərbaycanın sənət gerbidir. Dünyada muğam deyiləndə
indi hər kəsin ağlına Azərbaycan gəlir”.
Ürəyi Azərbaycana
sevgiylə döyünən Nasir doğma vətəndə
bir çox halda üzləşdiyi ögey münasibətdən
gileylidir, hətta laqeydlik görəndə bəzən sənətdən
uzaqlaşmağı da düşündüyünü gizlətmir:
“Mən sənətçiyəm və bu yolla vətənimə
xidmət edirəm. Mən Azərbaycana siyasi xəritə ilə
yox, ürəyin, ruhun xəritəsi ilə yanaşıram. Təəssüflər
olsun ki, özümə qarşı burda bir ögey münasibət,
yad adam yanaşması görürəm. Məsələn,
Beynəlxalq Muğam Festivalında iştirak etməyimə
imkan verilmədi ki, İran vətəndaşısan. Yaxşı,
bunu başa düşürəm. Deyirəm ki, İranın
adından iştirak edim. Onda da deyirlər ki, sən azərbaycanlısan,
gəlib İran adından çıxış edə bilməzsən,
onda gərək fars muğamı oxuyasan, Azərbaycan
muğamını burda özümüzünkülər
oxuyur. Doğma vətənimdə
qarşılaşdığım belə hallar məndə
küskünlük, məyusluq yaradır. Bəzən elə
olur, düşünürəm ki, bu sənətdən gedim. Elə
vəziyyət yaranıb ki, İranda mənə azərbaycanlı,
Azərbaycanda da iranlı kimi baxıb, yad hesab edirlər. Mən
uşaqlıqdan bu tayın həsrətilə
yaşamışam, hətta bura ilk dəfə gələndə
Astaranın torpağını öpmüşəm. Məni
4 ayda bir dəfə efirə çağıranda, başqa
yaşıdlarımı bəlkə həftədə bir dəfə
çağırırlar. Türkiyədə Təbrizdən
gedən tələbələrə təhsildə 30 faiz
güzəşt edirlər. Vəsiqənə baxırlar ki,
İranın Azərbaycana aid şəhərlərində
doğulmusan, azərbaycanlısan, deyirlər ki, sən
türk soylusan, bizə qardaşsan. Amma azərbaycanlı
ola-ola, Azərbaycanda çox vaxt laqeydliklə üzləşirəm.
Mən muğama, qəzəllərə o biri uşaqlardan daha
dəqiq yanaşıram. Həm fars dilini, həm ərəbcəni
keçdiyimə görə qəzəlləri səlis demək,
mənasını anlamaq mənim üçün asandır. İndi
gənc xanəndələr niyə Füzuli kimi dahinin qəzəllərinə
yaxın durmurlar? Çünki həmin qəzəllərdə
ərəb-fars sözləri, tərkibləri var. Bu qəzəlləri
düzgün tələffüz edə bilmirlər həmin gənclər.
Burdakılar elə 9 milyon azərbaycanlını
düşünür. Amma İranda yaşayan 35 milyon da var,
onlar da dinləyir axı bizi. İrandakı azərbaycanlılar
dəqiq bilir ki, oxuyanda kim nəyi harada səhv oxudu, hansı
sözü düz demədi”. Bu yaxınlarda Təbrizdə
konsert verən Nasir Ətapur imkan yarandıqca, harda olursa olsun,
Azərbaycan muğamını təbliğ etməyi
özünə borc bildiyini söyləyir: “Avropaya da gedirəm,
Türkiyədə də oluram. Ancaq Təbrizdən
olduğuma görə oradan lap çox istəklər gəlir
ki, gedib Təbrizdə konsert verim. Bu, Təbrizdə
üçüncü konsertimizdi. Birinci dəfə 2008-ci ildə
ustad xanəndəmiz Arif Babayevin rəhbərliyi ilə getdik.
Onda müsabiqə təzə bitmişdi. Ondan bir il sonra daha
bir konsert verdik”. Dediyinə görə, yaxın zaman
üçün Nasir Ətapurun Təbriz və Tehranda yeni
konsertləri planlaşdırılır. Bizə isə bu
istedadlı gənc xanəndəyə müvəffəqiyyət
diləmək qalır. Uğurlar olsun, Nasir!
Günel CABİRQIZI
525-ci qəzet.- 2011.- 15 aprel.- S.7.