İki gənc
şair haqqında bir yazı
Bu yaxınlarda
iş otağımda mənə bağışlanan
yeni kitabları gözdən keçirirdim.
Daha çox elmi məzmunda olan bu nəşrlərin
arasında Naxçıvanda
yaşayıb-yaradan iki
gənc şair dostumun kitabları elə bil bir
az qəribsəmiş
kimi idi. Ovqatım da elə o kitablar
kimi olduğundan, həm onların qəribliyini unutdurmaq, həm də özümü bu qəribə ovqatdan qurtarmaq üçün digər kitablardan ayırıb təkrar oxumağa başladım.
Bu kitabların hər ikisinin də qəribə adı var idi. Ötən ilin
son ayında nəşr
olunan “Ayrılaq sevgi yaşasın” şeirlər kitabı gənc şair Rahil Tahirlinin oxuculara ikinci töhfəsi idi. O,
ilk dəfə 2007-ci ildə
“Sonradan sonra” ilə öz şeirlərini nəşr
etdirmişdi. Və qürurla qeyd edə bilərəm ki, o vaxt da,
həmin kitab haqqında yazdığım
yazıda Rahilin yüksək intellektual şeirlərinin tez bir zamanda oxucuların
ürəyinə yol tapacağını vurğulamışdım
və yazımın sonunu bu cümlə
ilə qurtarmışdım:
“Sonradan sonra”nın sonrasını görək”.
Budur, artıq, Rahil “Sonradan sonra”nın sonrasında
“Ayrılaq sevgi yaşasın” deyir.
Adətən bu cür kitablar
haqqında ilkin təəssürat baxımından
ön sözlər vacib əhəmiyyət daşıyır. Amma çap olunan nümunələrin bədii
dəyərinə əhəmiyyət
vermədən və daha çox heç kimin xətrinə dəyməmək
üçün üstünə
gələn hər kəsin kitabına ön söz yazdığından bu kitabda da həmişəki
mövqeyində yer alan yazıçı
Rafiq Babayevin digər şeir kitablarında olduğu kimi nə deyəcəyini
təxmin etdiyimdən
önsözü oxumaq
istəməsəm də,
özümü saxlaya
bilmədim. Nə yaxşı ki,
elə saxlaya bilməmişəm. Çünki, bu önsözdə Rafiq Babayev həqiqətən
də Rahilin və Rahilin şeirlərinin ruhunu oxucuya təqdim edə bilmişdi. Burada bir haşiyə çıxıb, onu da demək istəyirəm
ki, yazılan bədii nümunə də bu cür
önsözlərin çəkisinə
öz təsiri göstərir. Yəni Rahilin
şeirləri Rafiq müəllimi də digər önsözlərdən
fərqlənən bir
yazı yazmağa ruhlandırmışdı.
“Həsrətlə
bitib həsrətlə
başlayan sevdalar” adlı giriş sözündə Rahilin fiziki siması çox gözəl izah edilib: “Bu dünyada ancaq Rahilin üzündə gördüyüm və bu sayaq ancaq
Rahilin üzünə
yaraşan, bət-bənizində
bir çarəsizlik daşıyan təbəssüm
var”. Həqiqətən də belədir,
Rahilin özünəməxsus
təbəssümü hələ
tələbə ikən
mənim də diqqətimi çəkmişdi.
Nədənsə Rahilin
şeirlərində də
elə bu cür kədərli və çarəsiz bir təbəssüm var:
Nəfəs də ömürdə zaman boydadı,
Zaman da tükənir nəfəs sonunda.
Hər şey adiləşir hamıda bir gün,
Hamıya bənzəyir hər kəs sonunda.
Rahildə özünəməxsus maraqlı
fikirlərin çoxluğu
hər bir oxucunun diqqətini çəkəcək. Ən əsası isə bu şeirləri oxuduqca hiss edəcəksiniz
ki, Rahil bu şeirlərin hər birini ayrı-ayrı ovqatlarda yazıb. “Hər keçən günü yaşadıq, hər gələn günün xətrinə” deyən Rahilin hər bir şeiri bir ovqatdan yaranıb:
Məzarın ağzından
çıxıb başdaşı,
Elə bil yer göyə
dil çıxarıbdır.
Yaxud;
Qapış-qupuş düşüb
torpağın üstə,Yerdə qalanına vətən deyirik.
Kitabda bu cür misralar
kifayət qədərdir. Mən isə
iki misra üstündə dayanmaq istərdim. Şəxsi
hisslərin şeirdəki
ifadəsinə çevrilən
həmin iki misra Rahilin ən
yaddaqalan misraları olacaq hər halda:
Adamın üstündən
apara bilmir,
Qadın qoxusunu kişi ətri
də.
Elə bilirəm izaha ehtiyacı yoxdu. “Hərf-hərf
yazılır, söz-söz
oxunur ömür”,—ilahi həqiqətindən
yola çıxaraq deyə bilərəm ki, Özünü “Davam edib bitmiş
zamanın adamı” adlandıran Rahilin hissləri, duyğuları,
fikirləri də beləcə hərf-hərf
yazılıb, söz-söz
oxunacaq və misra-misra yaddaşlara hopacaq, şeir-şeir də xatırlanacaq.
Haqqında danışmaq istədiyim
ikinci gənc şair isə Əzizə Həsənovadır. Yaşından çox-çox balaca görsənən bu qızcığazın şeirləri
də özü kimi ürkək, səksəkəli və tənhadır.
Kitabını “Olmamaqdı bu olmaq” adlandırıb Əzizə. Kitabdakı “Gecələr ulduzsuz olmaz” önsözünün
ilk cümləsi Əzizənin
şeirləri haqqında
çox şey deyir: “Əzizənin deyimləri çiçəklərin
üstündəki ləçəklər
kimi titrəkdir”. Həqiqətən də elədir.
Bu gənc qız şeirlərində sanki taleyin əllərində hər an qoparılacaq
bir çiçək
qədər çarəsiz
görünür.
Hər kəsin
ömründə ən
az bir
ayrılıq anının
olduğuna əminəm.
Və hər birimiz də o ayrılıq anında deməyə çox sözümüzün
olmasına baxmayaraq bircə kəlmə də deyə biməmişik. Bax,
o anın nitqtutulmasını
necə də gözəl ifadə edib Əzizə:
Mənə “son sözünü
söylə”, – deyirsən,
Bircə kəlmə belə düşmür yadıma.
Doğrudan da həmin anda
hansımız, “getmə”
deyə bilmişik görəsən?! Amma bir həqiqət də var ki,
heç vaxt qaçmaq istədiyimiz bir sevgilidən qaça biməmişik:
İnsan sevən
zaman qaça bilməyir,
Qaçmaq istədiyi məhəbbətindən.
Əzizənin bu həqiqətini bütün şeirlərində
görmək olur... Sanki o, kimdənsə, nədənsə hey qaçmaq
istəyir, amma qaça bilmir. Bu ruh kitabdakı
əksər şeirlərlə
yanaşı “Nöqtələr”,
“Kiçik bir not”, “Sevdiyim”, “Bir gün” kimi mənsur şeirlərdə
də hakim mövqedədir.
Əzizənin hər şeirində bir nisgil var. Çünki, onun yolbilməz yuxularını
yozan yoxdu, buna görə də itən arzularda itmək arzusundadı... Hətta bunun üçün
qarlı bir dağ kəndində bitən boynubükük bənövşə olmağa
da razıdır.
Bir şeyə sevindim
ki, bu gənc
şairənin içi
sevgi ilə doludur. Hətta bir gün sevə bilməmə qorxusundan, əndişəsindən
yalvarırcasına üz
tutub deyir ki, “Sevməyə könlümdə eşq yeri saxla”.
Yenidən kitaba yazılmış ön sözə qayıdıram:
“Əzizə özünün
gerçək həyatının
lirizmi içərisində
yaşayır: oraya heç bir aldanışlı və şirnikləşdirici rənglər
daxil ola
bilmir. Lakin söz mərtəbəsində
bunu unutmaq olmaz ki, primitiv
və cansız həvəsləri, ya meylləri dilə gətirəndə söz
kiçilir. Əzizənin
ruhu primitivlərə
meylli ola
bilməz.
Əzizə sözlə yalqız qalmağı sevən şairədir. Onun yalqızlığını xarakterizə edən tərzlər çoxdur.
Şairənin dilə gətirdiyi
sözlərin alt pərdəsində
Kədər gizlənib,
daxilini gizli saxlayan bir insanın
kədəri. Bu, çox sevimli kədərdir”.
“Mavi rəngi sevən qara gözlərim
Tutuldu dənizin
maviliyinə”
—misralarını
oxuyandan sonra kitab boyu diqqətimi
çəkən bir nüans mənim üçün aydınlaşdı.
Və əmin oldum ki, Əzizənin yuxarıda anladılan kədəri də, gizli sevgisi də
Mavi rəngdədi. Əzizənin kitabındakı şeirlərin
hər birində Mavi rəngin müxtəlif çalarları
var. Sanki bu şeirlər
mavi bir karandaşla, özü də masmavi göy üzünə yazılıb. “Mavi gözlü Xəzərim”, “Sevgi nəğməkarı” adlandırdığı
birinci və ikinci kitablarında da Əzizə mavi rəngdəydi. Amma həmin kitablardakı şeirlərdə
mavi kədər yerinə, masmavi ümid və masmavi arzular var idi...
Əzizənin yaradıcılığa
ilk başladığı illərdən
tanıyan biri kimi mənə elə gəlir ki, o heç vaxt günah işlətməyib, ya da onun günahları
da buludsuz göy üzü kimi ağımsı mavi rəngdədi... Əzizənin özü də bir şeirində
buna işarə vurur:
Qışın oğlan
çağı yağan
bu qar da,
Bəlkə eşqimizin
günahlarıdır”...
...Naxçıvanda
yaşayıb yaradıcılıqla
məşğul olan hər iki gənc
şair həmkarımın
yeni çıxan kitablarının oxucular tərəfindən maraqla
qarşılanacağına əminəm. “Ayrılaq,
sevgi yaşasın” fədakarlığına hazır
olan Rahil Tahirlinin və “Olmamaqdı bu olmaq” düşüncəsindəki
Əzizə Həsənovanın
yeni ruh və yeni ovqatlı
şeirləri mənim
qərib və qəribə ovqatımı
təzələdiyi kimi
oxucuların da ruh halını təzələyəcək gücdədi.
Elxan YURDOĞLU,
Naxçıvan
525-ci qəzet.- 2011.-
19 fevral.- S.20.