Gələcəyin adamı...
Vaqif İbrahimoğlunun xatirəsinə...
...Uzun, incə, bir yoldayım...
Gediyorum gündüz,
gecə...
O, zarafatyana
oxuya-oxuya teatrın qapısını bağlayır,
gözü ilə mənə işarə eləyir: yəni, gəl dalımca. Həmişəki iti yerişi
ilə düzəlir yola. Mən də sevinə-sevinə dalınca qaçıram...
O mənim müəllimimdir. Böyüyümdür. Ustadımdır. Onun yanında özümü həmişə inamlı, arxayın, ağıllı hiss edirəm. Birtəhər çatıb qoluna girirəm ki, arxada qalmayım. Elə həmişə bizi arxasınca çəkib aparır. Allah bilir hər qolundan mənim kimi neçəsi sallanıb...
Birinci dəfədir, məni özü çağırıb. Görəsən nə deyəcək? O isə hələ oxumağındadır. Azdramanın yanından keçirik. Bütün Bakı təmirdədir. Toz- duman aləmi bürüyüb. Mən də ona qoşulub oxuyuram, Aşıq Veysəlin vəsf elədiyi yolla avtobus dayanacağına sarı gedirik...
...İki qapılı bir handa
Gediyorum gündüz-gecə...
Qəfildən kepkasını gözünün üstünə çəkir, yanakı mənə baxır:
– Bir aydan sonra 60 yaşım olacaq. Mənim haqqımda yazı yazmaq istəmirsən?..
Heç bircə
kəlmə “əlbəttə!”
deməyə də macal tapmıram...
– Gör
neçə ilin dostuyuq. Səni Mailə xanımın
(anamın) yanında,
radioda görəndə
neçə yaşın
olardı – 17, ya 18?
Yadındadır, 50 yaşımda məni qəzetdə necə təbrik eləmişdin? İndi 60-a gəlib
çatmışam. Bilmək istəyirəm
mənim haqqımda nə fikirləşirsən?
Bəlkə dəyişilmişəm,
qocalmışam... Deyirəm
qismətdir, birdən
70-ə gedib çıxmadım?..
Beynim informasiyanı- axırıncı
cümləni istisna edərək qəbul edir (necə yəni birdən 70 yaşına çıxmadım?) Müəllimimin
bəzi hadisələri
öncədən görmək
qabiliyyətini dəfələrlə
sınayıb heyrətləndiyimiz
günləri unuduram . Artıq yazacağım təbrik haqqında düşünürəm.
Düşünürəm, düşünürəm...
Görəsən təbrikim
niyə belə nisgilli alındı?.. Oktyabrın 18-də əlim əsə-əsə
Vaqif İbrahimoğlunun
nömrəsini yığıram:
– Müəllim,
sizi təbrik edirəm!
– Çox
sağ ol...
(?)
– Mən
o yazını yazdım,
amma sonra cırıb atdım.
– ...Niyə?
– Çünki
xoşuma gəlmədi.
Ağlamalı alınmışdı. İstəmirəm. Gələn il başqasını
yazaram.
Dəstəyin o tayında
çox sevdiyim gülüşünü eşidirəm
(o məni bu gərginliyin içində
tək qoymayacaqdı):
– Niyə
cırdın ki? Gərək saxlayardın,
lazım olanda nekroloq əvəzinə verərdin də...
...Kaş
ki siz onu
əlində kamera, “Yuğ” teatrında gedən təmirdən həvəslə “reportaj”
aparan yerdə görəydiz. Böyük rejissor – əlində
balaca kamera nəzarətdən dilxor olmuş ustaların ətrafında fırlanır.
Növbəti dahiyanə
kadrı qeydə alandan sonra uşaq
kimi sevinərək: “yadda saxla, insanı
həyatda saxlayan yeganə şey – canlı maraqdır” – deyir – “Marağını itirən adam
ölmüş kimidir”...
Onun necə
ustad olduğunu anlamaq üçün Vaqif İbrahimoğlunun 60
illik yubileyindən bir fraqmenti görmək
kifayətdir: xatirə
şəkli çəkdirmək
üçün tələbələri
yubilyarın başına
toplaşırlar. Getdikcə
genişlənən kadrı
tutmaq üçün
fotoqraf geri çəkilməli olur, yenə çəkilir, yenə çəkilir... Bir-birini qucaqlayaraq fotoya yerləşmək istəyən
doğma insanların sayı isə artdıqca artır. “Yuğ” teatrının
yetişdirdiyi dörd
nəsli obyektivə sığışdırmaq olmur
– fotoaparatın bir çıqqıltısı ilə
bunu qeydə almaq mümkündürmü?
Ustadın xeyir-duası
ilə sənətə
gələn adamları,
qurulan ailələri göstərmək üçün
uzun-uzun panoram lazımdır...
Vaqif İbrahimoğlunun tamaşalarından
heç olmasa birini görənlər onun necə rejissor olduğunu yaxşı bilirlər. Bu tamaşaların
ünvanlandığı hədəf
hisslərin, düşüncələrin
ötəsidir – İnsan
Ruhudur! Vaqif İbrahimoğlu dünya teatrı tarixində nadir rejissorların gördüyü
bir işi gördü – özəl,
yeni bir teatr estetikası – psixosof teatrı ( tərcümədə “ruhun hikməti”) yaratdı, bu estetikanın nəzəri
əsaslarını işlədi
və nəhayət, təcrübəsini nümayiş
etdirdi. Məhz Vaqif İbrahimoğlunun
sayəsində Azərbaycan
teatrı dünyada gedən qabaqcıl teatr prosesinin tərkib hissəsi sayılmağa layiq oldu.
Onun necə ziyalı olduğunu bilmək istəyənlər Vaqif müəllimin “Qapalı köşə” adlanan kitabını vərəqləsinlər. Bir neçə il
ərzində “Üç
nöqtə” qəzetinə
yazdığı köşə
yazılarından seçmələri
60 illik yubileyi ərəfəsində bir
yerə topladı, öz ad günündə
qonaqlarına hədiyyə
etdi. Bu kitab,
mədəniyyəti canlı
hərəkətdə görən,
əlini daim hadisələrin nəbzində
tutan, xaosda gizlin nizamı görməyi bacaran və ən əsası – dəqiq proqnozlar vermək istedadı olan bir sənətçinin yazdığı Mədəniyyət
Müntəxəbatıdır.
Onun necə müəllim olduğunu “Yuğ”a daim qeyd dəftərçəsi
ilə gələn onlarca jurnalistdən, ssenaristdən, yönətməndən,
yazıçıdan, teatrşünasdan,
musiqiçidən soruşun. Vaqif İbrahimoğlu
yanına məsləhətə
gələn hər adamdan tələb edirdi ki, niyyətini
istedadlı adamın birdəfəlik aksiyası
kimi gerçəkləşdirməsin
– mədəniyyət faktı
kimi təsdiqləsin.
Dərin
və sistemli düşünmək, iradəli
və dönməz olmaq, əxlaqı bütün məqsədlərin
fövqündə görmək,
Allahı tanımaq – Vaqif İbrahimoğlu pedaqogikası bu meyarlar üzərində qərar tutub.
Onun necə bir şəxsiyyət
olduğu bəlkə
də bir çoxlarına ağır
xəstəliklə çarpışdığı
son bir ildə açıldı. Ölümündən
bir gün qabaq müsahibə verdi, türkdilli
teatrların ortaq layihələri ilə dünyaya çıxmağın
vacibliyindən danışdı;
“indi bir az rahatsızam, amma təbii ki, mən də
bu prosesə qatılacağam”- dedi. Ömrünün final səhnəsində
yenə də zarafatından qalmadı, yatağının ətrafına
yığışanlar üçün
mübariz qırmızı
qvardiyaçıların marşını
oxudu... Əslində, həyatı boyu
dəfələrlə, çox
ağır sınaqlarla
beləcə təkbətək,
üz-üzə durmuşdu.
Buna şahidik. Üzülmüşdü, sarsılmışdı.
Amma heç vaxt dizini yerə qoymamışdı. Arxasınca
gələnlərin məsuliyyətini
hiss elədiyi üçün
ən yorğun vaxtlarında belə zəif görünməyi
özünə rəva
bilməmişdi.
Onun necə
bir kişi
olduğu “Azərbaycanda
teatr ölüb!” deyən və neyçünsə fərəhlənən
tənqidçilərə verdiyi cavabdan bilindi. Hətta teatr xadimlərinin özlərinin də xəcalətlə şərhdən
gizləndikləri bir
vaxtda Vaqif İbrahimoğlu irəli çıxıb: “Azərbaycan
teatrının öldüyünü
deyənlər qoy Vaqif İbrahimoğlunun da öldüyünü sübut etsinlər. Əgər mən varamsa, yaşayıramsa, deməli, Azərbaycan teatrı da var! Mübahisə etmək istəyənlər
tapılsa, dinləməyə
hazıram!” O zamandan
bəri heç kim, bir
kimsə (!) Vaqif İbrahimoğlu ilə bu mövzuda mübahisəyə girişməyə
cəsarət etmədi...
Pəhləvan gövdəli, iri cüssəli olmasa da, əsil qəhrəman
idi. Çiyinlərində mədəniyyətinin yükünü daşıyırdı.
Hələ biz də cürbəcür
ehtiyaclarımızın yükü
ilə onun yanana qaçardıq.
Birimizə diqqət, birimizə qayğı, birimizə iş, birimizə təsəlli, birimizə çörək
lazım idi. Bircə dəfə də olsun, kömək üçün gələnlərə
öz yüksək məqamından həqarətlə
baxmadı. İçimizdəki şəxsiyyəti açıb
bizi tanıtdı.
Ağlımıza gələn ideyaların,
gördüyümüz işin,
yaşadığımız həyatın dəyərini
anlatdı. Onunla
birgə sevinc, qürur, dolu günlər yaşadıq...
Onun uzaqlaşmaqda olan cənazəsinə baxanda
ağrıdan və ağırlıqdan büzüşdük. Demək artıq
böyüklərin kölgəsindən
çıxmaq vaxtıdır?
Demək
artıq böyümək
zamanıdır? “Mədəniyyət var, çünki mən varam!” – fikrini
bəyan edəcək
qədər böyümək
...
Ustadımın daşıdığı yükün
altına mən də onun bütün
tələbələri kimi
öz çiynimi verəcəyəm. “Uzun, incə bir yol”un davamını gedəcəyəm. Zarımayacağam...
şikayətlənməyəcəyəm...
qorxmayacağam...
...çünki qarşıda
– çatmaq istədiyim
“gələcək”də onun
– müəllimimin məni
izlədiyini, gözlədiyini
duyuram...
LALƏ
525-ci qəzet.-
2011.- 21 iyun.- S.7.