Türkün kitabı,
Türkçülüyün tərənnümü
“Bir məqalədə “Qaldır türkün bayrağını” kitabı haqqında əhatəli bilgi vermək, geniş söz demək mümkün deyildir. Əsasən milli qürur, milli şüur, türk milli mədəniyyəti kitabın qayəsini və məramını təşkil edir. Türk milliyətçiliyi bu kitabda fikrin sənət, düşüncə şəcərəsi kimi özünü biruzə verir. Bu əsər həm də Eldar İsmayılı türkçülüyə böyük məhəbbəti olan şair kimi bir daha təsdiqləyir. Bundan əvvəlki əsərlərində olduğu kimi “Qaldır türkün bayrağını” kitabı da şairin mübarizlik, cəsarət, ağıl, məslək və ideal baxımdan bədii təxəyyülünün ifadəsidir”. Bu fikirlər Türk Dünyası Araşdırmaları Beynəlxalq Elmlər Akademiyasının həmsədri, Avropa Akademiyasının Türk Dünyası təmsilçisi, BMT-nin Mədəniyyət səfiri, professor Elçin İsgəndərzadəyə məxsusdur.
Tanınmış şair-yazıçı, publisist Eldar İsmayılın yenicə işıq üzü görən “Qaldır türkün bayrağını” kitabına yazılmış ön sözdən seçdiyim bu sitat həm də özümü sığortalamaq cəhdidir. Yəni bəribaşdan mən də etiraf edirəm ki, kiçik bir yazıda kitabın əhatəli təhlilini vermək iddiasından uzağam. Sadəcə olaraq, uzun illərdir bir yerdə işlədiyim, yaradıcılığına və millət, Vətən yanğısına yaxından bələd olduğum üsyankar, realist bir şairin yeni kitabında toplanmış şeirlər və poemalar haqqında düşüncələrimi oxucularla bölüşmək istəyirəm.
Nədən başlamağa isə çətinlik çəkmirəm. Müəllif özü sanki əlimdən tutub istiqamət verir: “Mən bir şair-yazıçı olaraq Türkiyədə baş verən olaylara öz münasibətimi əvvəllər də bildirmişəm, bu gün də bildirməkdə davam edirəm. Bütün bunlar bir vulkan kimi mənim içimdən püskürüb qalxır. 2002-ci ildə futbol üzrə dünya çempionatında Türkiyə millisinin üçüncü yeri tutması Azərbaycanda sonsuz bir coşqu ilə qarşılandı. Gənclər Bakıda və əyalət şəhərlərində gecə səhərə qədər Türkiyə-Azərbaycan bayraqları əllərində meydanlarda, küçələrdə bayram əhval-ruhiyyəsi yaşadılar. Həmin günlərdə mənim də sevincimin həddi-hüdudu yox idi.”
Həddi-hüdudu
olmayan bu sevinc “Ucalt türkün bayrağını” şeirinə
çevirildi. Başdan-başa bayram içində
olan doğma Azərbaycanın, doğma Türkiyənin eyni
hissləri yaşamasını tərənnüm edən
şair bütün dünyanın izlədiyi bir idman
yarışmasındakı qələbəyə görə
ucalan türk bayrağını daha yüksəkliklərdə
görmək arzusundadır:
Arkadaşım, harda olsan,
Min də olsan,
bir də olsan.
Göydə olsan, yerdə
olsan,
Ucalt
türkün bayrağını.
Təpədən-dırnağa
türkçü olan, şeirlərində və
poemalarında, tarixi romanlarında, publisistik əsərlərində
türk dünyasının üzləşdiyi çətinlikləri
önə çəkən Eldar İsmayıl yeni
kitabında da ənənəsinə sadiq qalıb. Daha doğrusu, bu ənənəni
bir az da möhkəmləndirib. Belə ki, 376 səhifəlik “Qaldır türkün
bayrağını” kitabında türkçülüklə
bağlı olmayan bir misraya, bir sətirə rast gəlinmir.
Şairin türk sevgisi əbədidir,
sonsuzdur, çünki bunun tarixi kökləri var. Hələ
uşaqlıq illərində babası Dəli
İsmayılın Osmanlı imperiyasından, Antanta dövlətlərinin
Türkiyəyə basqısından, Çanaqqala
savaşından, türklərin Bakıda, Qubada, İrəvanda
Azərbaycan türklərini rus-daşnak birləşmələrindən
xilas etməsindən böyük məhəbbətlə
danışması onun yaddaşında dərin izlər
buraxmışdı. Yadında qalanlar, sonra
öz gözləri ilə gördükləri, dünya
düzənində türklərə qarşı
basqıların “müasir variant”ları Eldar İsmayıla
yaradıcılığının əsas hədəflərini
göstərmişdi.
Türk dünyasına qara əllərin
uzandığı, istər daxildən, istərsə də
xaricdən türkdilli xalqların birliyinə əngəllər
törədildiyi bir vaxtda Azərbaycan və Türkiyənin-
“İki qan qardaşı, qeyrət qardaşı”nın birliyi zərurətə çevirilir.
“Cüt bayraq önündə
canını qoyan” soydaşlarımızın birliyindən
ruhlanan şairin sevinci necə də təbiidir:
Qəlbləri
isidər hər qor, hər atəş.
Günəşdən
savayı yenə var günəş,
Günəş Azərbaycan,
günəş Türkiyə!
Gərək yer üzünə
şəfəq çiləsin
Qardaş Azərbaycan,
qardaş Türkiyə!
“Türklüyümdə
böyüyəm mən” deyən Eldar İsmayılın
qürur mənbəyi türk dünyasının qəhrəmanlıq
tarixidir. Bu qəhrəmanlıq tarixinin ən şanlı səhifələrindən
biri də Çanaqqala savaşıdır. Seyid
Onbaşı cəsurluğunu göstərmiş yüz minlərlə
türk oğlu hər qarış torpaq uğrunda
gözünü qırpmadan öz canını vermişdir:
Bir qara daşdan ötrü
On bir nəfər
qan töküb.
On bir nəfər bu
daşı
Öz al
qanına büküb.
Qəhrəmanlıq zirvəsi
olan Çanaqqala savaşını istedadlı qələm
sahibi həm də poetik yüksəkliyə ucaldıb:
O daşı qoruyn siz,
O daş Vətən
daşıdı.
Savaşda yenilməyən
Mehmetciyin yaşıdı!
Günümüzün
mühüm hadisələrini operativ surətdə
özündə əks etdirməsi Eldar İsmayıl
yaradıcılığını səciyyələndirən
başlıca xüsusiyyətlərdəndir. Elə bir
tarixi gün, ictimai maraq kəsb edən hadisə yoxdur ki, onun
yaradıcılıq emalatxanasında cilalanaraq nəsrə,
yaxud poetik nümunəyə çevirilməsin. “Erməni
soyqırımı” kimi qələmə verilən 24 apreli ermənilərin
yalan günü adlandıran şair “Sınır
açılsınmı, açılmasınmı...”
dilemması qarşısında qalmağa lüzum
görmür:
Erməniyə qapı
açmaq,-
Fəlakətə, xəyanətə,
Cinayətə qapı
açmaq...
Şər işlərə,
böhtanlara,
Ədavətə qapı
açmaq...
Bu bəlalar ötməyincə
Açma
sınır qapısını.
Nə qədər ki, həqarət
var
Açma
sınır qapısını.
E.İsmayıl
qardaş Türkiyədə baş vermiş zəlzələnin
dəhşətlərini qələmə alanda nə qədər
kədərlidirsə, İğdırın girəcəyində
“Qoç Koroğlunu at belində” görməkdən o qədər
fərəhlidir. 58 ildən sonra böyük türk şairi Nazim Hikmətin
Türkiyə vətəndaşlığına qoyulmuş
qadağanın aradan qaldırılmasını da eyni sevinclə
qarşılayır: “Nazim əbədilik qayıtdı
Türkiyəni sevməyə, Türkiyədə
yaşamağa!”
Türk olmağın çətinliyini
yana-yana xatırladan E.İsmayıl “Atam türk, anam türk”
adlı çox qısa şeirində lakonik sualını həm
də konkret cavaba çevirməyi bacarır:
Atam türk, anam türk,
Ulu soyadım,
Elim-obam
türk.
Nənəm, babam türk,
Xalam, bibim
türk.
Bütün əslimiz,
Nəslimiz türk qanlı,
Mən isə
azərbaycanlı?!
“Hrant Dinki
öldürdülər” şeirində İstanbulun orta
göbəyində oturub “Aqos” adlı qəzet buraxan, türklərin
əleyhinə çıxışlar edən baş redaktorun
bir gənc tərəfindən öldürülməsinə
bəzi qüvvələrin müəmmalı reaksiyası
ciddi tənqid olunur. “Hamımız erməniyik, hamımız Dinkik.”
şüarı haqlı olaraq şairi qəzəbləndirir:
“Hrantölüb, qatil məlum...
O şüarın utancı
var.
O şüarın qarnı
altda
Müəmmalı
bir sancı var.
Barəsində
söhbət açdığımız kitabda Türkiyənin
keçmişi, bu günü və gələcəyi bir
şair, yazıçı təxəyyülündən
keçərək böyük ustalıqla bədiiləşdirilib. Hegemon dövlətlərin
özəl maraqlarına bir vətəndaş, bir türk, bir
yazar kimi sərt münasibət bildirməsi də Eldar
İsmayılın prinsipal, güzəştsiz mövqeyini
ortaya qoyur.
Xaricdəki qüvvələrin
daxildəki havadarlarına “37 Türkiyədə”, “Oyan,
Türkiyə, oyan”, “Ergenekondan“Ergenekona” poemalarında və
onlarla şeirində şair sözün əsl mənasında
mənəviyyat dərsi keçir, onları tarixin
ağır sınaqlarından ibrət götürməyə
çağırır.
Türkiyənin
tarixində isə ibrət götürməli şəxsiyyətlər
çox olub və bu sırada Mustafa Atatürkün yeri əvəzedilməzdir. Mübaliğəsiz demək
olar ki, ürəklərdə heykəlləşən türk
dünyasının böyük oğluna Eldar İsmayıl
da poetik bir heykəl qoyub.- “Türkün
xilaskarı” poemasını nəzərdə tuturam.
Yeri gəlmişkən qeyd
edim ki, Azərbaycan Tibb Universitetinin Azərbaycan dili
kafedrasının dosenti Məfkurə Hüseynovanın bu
günlərdə işıq üzü görən “Eldar
İsmayıl yaradıcılığının bəzi
aspektləri” kitabında bu poema peşəkarcasına təhlil
olunub. “Dünyanı heyrətə gətirən sərkərdə”
məqaləsində ədəbi-tənqidçi mövzuya
uyğun poetik formalardan məharətlə istifadə edilməsini
poemanın bədii siqlətini artıran amil kimi dəyərləndirib:
“Azərbaycan dilinin poetik-bədii imkanlarından geniş
istifadə edən müəllif milli-əxlaqi dəyərlərə
söykənərək oxucunu yüksək mənəvi
amallara səfərbər edə bilmişdir. Vətən
məhəbbəti, yurd sevgisi, türkçülük
ideyaları bu əsərin ana xəttini təşkil edir.
Həmin dövrdə ictimai-siyasi gerçəkliklərin
bədii inkişafına müvəffəq olan sənətkar
bir tarixi şəxsiyyət kimi Atatürkün gerçək,
canlı obrazını yaratmışdır.”
Türkiyənin dünya
şöhrətli alimi, həkimi və ictimai xadimi İhsan
Doğramacıya həsr olunan poema da dolğunluğu, məna
yükü və “Heydər babaya salam”
şeiri üslubunda yazılması ilə yadda qalır.
Kitabda “Ulu Turan
yolunda” poemasından hissələr də yer alıb. Poemada
uşaqlıq və gənclik illəri sürgündə
keçən texnika elmləri doktoru, professor, dünya
şöhrətli yol-tikinti mühəndisi Əli Əliyevin
həyat yolundan bəhs olunur. Burada da
türkçülük ideyalarının təbliğini və
tərənnümünü önə çıxardan müəllif
ayrı-ayrı zaman kəsiyində baş verən
ictimai-siyasi proseslərin tarixi köklərini
araşdırır, türk dünyasını birliyə
çağırır:
İstəsək ki, biz son
qoyaq əngələ,
Gərək
sözlə əməlimiz düz gələ.
Qardaş kimi hər an verib əl-ələ,
Sülh
bayrağı almaq üçün birləşək.
Fikirlərimi o
inamla tamamlayıram ki, “Qaldır türkün
bayrağını” kitabı türkə
böyüklüyünü inandıran, dostunu-düşmənlərini
tanıdan, birliyinin yolunu göstərən dəyərli bir
çap məhsulu kimi bütün türksevərlərin rəğbətini
qazanacaq, türk bayrağı isə həmişə layiq
olduğu ucalıqda dalğalanacaq.
Arif MƏMMƏDLİ,
şair-publisist
525-ci qəzet.- 2011.- 3 mart.- S.7.