Peyğəmbər şairi, haqq
aşiqi
Xalq şairi Zəlimxan Yaqub İranda da çox sevilən və oxunan, ustad aşıqların ən çox müraciət etdiyi şairlərdəndir.
İndiyədək onun bu ölkədə 7 kitabı işıq üzü görüb. “Aftab Azərbaycan” jurnalının yazdığına görə Z.Yaqub bu ölkədə kitabları ən çox nəşr olunan və yayılan şairlərimizdəndir. Qəzet və jurnallarda dəfələrlə yaradıcılığı ilə bağlı məqalələr dərc edilib. Şairin “Peyğəmbər” poeması isə burada daha böyük əkls-səda doğurub.
“Aftab Azərbaycan” jurnalının ötənilki 47-ci sayında “Peyğəmbər” poeması ilə bağlı dərc olunmuş məqaləni oxucularımıza təqdim edirik.
Ramazan ayının üçüncü günündə şair və tədqiqatçı dostum “Səxavət İzzəti” (Əndəlib Əhəri) həmişəki kimi gülər üzlə təzə çapdan buraxılan kitabını mənə hədiyyə verdi. Kitabı öpüb göz üstünə qoydum və təşəkkürlər etdim. Ramazan gecələrinin bir hissəsini bu kitabı oxumağa vaxt qoydum. “Peyğəmbər” adlı kitab, “Quran” nazil olan gecələrdə məndə bir şirin mənəviyyat yaratdı. Gecələr, gündüzlər oxuyurdum. Nəhayət, nurlu “Qədr gecəsi” gəldi yetişdi. Məscidlərə yığışdıq, sübhədək əhya saxlayıb, namaz qılıb dua elədik. “Əbu Həmza Səmali” duasını oxuduqca “Peyğəmbər” kitabının lövhələri zehnimdən sovuşurdular. Zəlimxan Yaqub bu kitabında Allahdan belə bir istəyi var imiş:
Ey qadir Allah!
Bir qədr gecəsi,
İstəyirəm
mən.
Yerdən də, göydən
də,
Savab göndərə.
Saça
işığını
Qaranlıqlara.
Gizli suallara,
Cavab göndərə.
Bir qədr gecəsi,
İstəyirəm mən,
Hər sətri Allahın
Nuruyla dola.
“Peyğəmbər” adına,
Kitab göndərə.
Necə ki, Zəlimxanın
duası Haqq dərgahında müstəcab olub və “Peyğəmbər”
kitabını yazmağa ona zərfiyyət verilib. Mənə də
elə bu kitab bu Ramazan ayında verildi. Ta nurlu o
başdanlarda və müqəddəs gecələrdə
peyğəmbər, Quran və İslam tarixinə məni
vurğun eləsin və bu dəyərli kitab ehtiramına mənim
də qapımı mələklər açsın!
Bu dua gecələrində,
bu ətirli, hörmətli ləhzələrdə, Zəlimxan
mənim gözümün önündə durmuşdu. Hər nə
raz və niyazım oldu. Bu, “Peyğəmbər şairi”
olmağın şirin əsərlərindəndir!
Mən Zəlimxanı
bir neçə kitab toplusuyla tanıyırdım. Onu necə ki,
var bir zirvəli şair bilmişəm. Sehrli
şeirləri, güclü qələmi, şücaətdən,
şəhamətdən söz verən qoşmaları Zəlimxana
ürəklərimizdə bir böyük yer açıb.
Lakin “Peyğəmbər” poemasını yaradan
Zəlimxan ayrı bir şəxsiyyətə çevrilib,
müqəddəslik, müdriklik, mənəvi və
ürfani sima və fikir sahibi, bir islamşünas və Quran
müfəssiri kimi ulu bir ilahi müəllimə bənzəyir.
Zəlimxan özünü “Peyğəmbər şairi”
adlandırmaqla “Həsan bin Sabit” kimi böyük şairlə
addımlaşıb və elə ki, ulu peyğəmbərimiz
Həsan bin Sabitə buyurub: “Sənin şeirinin hər beytinə
Cənnətdə bir qəsr verilər.” Elə
düşünürəm ki, Zəlimxan da bu töhfələri
Həzrət peyğəmbərdən alıb və odur ki,
“Peyğəmbər”də yazılan lövhələr ilahi
sözlər olub və Zəlimxana peyğəmbər əliylə
“sevgi dolu cam veriblər, yandırmağa qaranlıqda şam
veriblər, tükənməz bir həyat eşqi, sönməz
bir inam veriblər! Hər sözünə, söhbətinə
dad veriblər, tam veriblər!” və Zəlimxan Yaqub “Peyğəmbər
şairi” olub:
Nə böyük bəxtəvərlik
–
Su kimi aydın, duru,
Bal kimi şirin olmaq.
Od içində zəmzəmin,
Suyu tək sərin
olmaq.
Sənin xidmətçin,
qulun,
Sənin
şairin olmaq.
Ey mənim Peyğəmbərim,
Sənin şairinəm mən!
Sənin dediklərini,
Başımda tac
eylədim.
Könlümün
bağçasında,
Ərşi-arğac
elədim.
Eşqini Kəbə bildim,
Qəlbimi Hacc
eylədim.
Ey mənim peyğəmbərim,
Sənin şairinəm mən!!!
Zəlimxan bu əsəri
özü yaratmayıb. Onun “çiyninə mələklər dəstə-dəstə
qonub, Nur dağının işığı beyninə
düşüb mələklərə danışıb, mələklərdən
güc alıb, fələklərin dilini bilib, peyğəmbərin
eşqinə dayaqlanıb, qədr gecəsində ayların
sultanı Ramazanı alqışlayıb.” Nəhayətdə,
bu əsəri yazmaqla Həzrət Məhəmmədin əllərini
sıxıb! Allah ilə dost olub. “Ondan gələn
bağları kəsməyib, qəlbində səslənən
teli qırmayıb”, özünü böyük Tanrıya vəsl
edib, mərtəbə-mərtəbə yüksəlibdir.
Allah ilə dost olanın,
Yolu
qırılmaz yarıda.
Yeddi qatdan yetmiş qata,
Keçər
mərtəbə-mərtəbə.
Allah özü əzizləyir,
Ən sevimli bəndəsini.
Könüllərdən-könüllərə,
Keçər
mərtəbə-mərtəbə.
Tanrı dostu olanlara,
Göylər
açar qapısını.
Məhəbbət öz
işığını,
Saçar mərtəbə-mərtəbə.
Zəlimxan bu
ilahi ilham əsərində bir tükənməz mənəvi
sərvət sahibi oldu. Kamil bir ustad məqamına çatdı.
“Peyğəmbər”ə olan eşqini göyə
yazdı. “Peyğəmbər”
kitabını “Allah” deyə-deyə yazdı. Bu
kitabı Allahdan bir qismət bilib şükürlər elədi:
Quş budağa, ağac
kökə,
Arılar
Can cana
körpülər saldı,
Cahan cahana
bağlandı.
Şükür haqqın
qismətinə,
Gəldi Qurana
bağlandı.
Mənim ulu, mənim uca,
Mənim müqəddəs
qismətim!
Zəlimxan bu müqəddəs
qismətindən faydalanıb Həzrət peyğəmbərin
həyatını sehrli qələmində yazır, poema
yaradır, peyğəmbər deyəni yazır və bu
şairliyə fəxr eləyir və şeirlərini peyğəmbərin
gözəl camalına bir salavat bilir və Allahdan istəyir
ki, yerlə-göy arasında peyğəmbərə olduğu
məhəbbətini qəbul eləsin.
Hələ şair elə məqamətə
çatır ki, peyğəmbərin Quran oxumağın dinləyir:
Taxtı uca, baxtı yeyin,
Bu avaz şah
avazıydı.
Durulanıb təmizlənmiş,
Ulu dərgah
avazıydı.
Bu, bəndənin işi
deyil,
Bu bir Allah
avazıydı.
Məhəmmədin nəfəsiylə,
Onu bir insan
oxuyur.
Bax peyğəmbər
avazına,
Gör necə
Quran oxuyur.
Zəlimxan bu ürfani məqaməti
mərtəbə-mərtəbə keçirdib peyğəmbər
şairi yox, bəlkə peyğəmbərə ürək
verib, ona aşiq olub, bu eşqdən belə yazıb:
Nuru şərbət kimi
içib gedirsən,
Könüldən
könülə köçüb gedirsən.
Haradan yeriyib keçib gedirsən,
Sən
keçən yolların izindən öpüm.
Sən mənim ruhumun
laylası, şeiri,
Zəvvar ziyarətdən
qalarmı geri?
Göstər qədəmlərin
toxunan yeri,
Gəlim,
ayağının tozundan öpüm.
Şairin
ömrünün ən gözəl çağlarında dəfələrlə
Məkkə ziyarəti ona nəsib olur. Kəbənin
qapıların, daşların öpüşə qərq
edir. Bu səfərlərə bağlı
şeirlər yazır ki, “Peyğəmbər” kitabında da gəliblər.
Bu şeirlərdə Zəlimxan böyük ürfan məqamına
çatıb və “fənafi Allah” mərtəbəsində
görünür:
Necə keçdi ziyarətin,
Qoy onu bir xuda
bilsin.
Bir canım var, qadir Allah,
Onu haqda fəda
bilsin.
Kəbə mənim qəlbimdədir,
Mən ondayam,
o məndədir.
Heç olarmı şair
könlüm,
Canı candan
cuda bilsin.
Tanrım ilə vəhdətdəyəm,
Allah ilə
söhbətdəyəm.
Haqqı bilən hər
sözümü,
Haqdan gələn
səda bilsin.
Əgər bir gün unudarsa
Peyğəmbərim yatan
yeri,
Ulu Tanrı Zəlimxanı,
Xan bilməsin,
gəda bilsin.
Zəlimxan
Yaqub mərtəbə-mərtəbə fərşi
yaşayışdan ucalıb Allahın ərşində dildə
Quran ayələri, üfüqləri öpdü. Haqqa bağlandı:
Haqqın vuran ürəyi,
Eşqi,
ağlı mənəm, mən.
Saçından
dırnağına,
Yaradana – Allaha,
Haqqa
bağlı mənəm, mən.
“Peyğəmbər
şairi” günbəgün nurlandı, işıqlandı,
dayaz sahillərdən üzüb keçdi. Peyğəmbər
ayağından çiçəklər dərib peyğəmbər
gedən yolların tozundan öpdü. Allahdan
qeyri heç kəsə göz dikmədi. Allahın
dostuna çevrildi və oldu bir haqq aşiqi:
Güvən bu
dünyanın yaraşığına,
Peyğəmbər
nuruna, haqq işığına.
İşıqlan
Kəbənin nurunda, könlüm.
Zəlimxan “Peyğəmbər”
kitabında “Münacat” lövhəsində belə
arzulamışdı:
Ey ulu Yaradan,
Ey qadir Allah!
Bir qədr gecəsi,
İstəyirəm
mən.
Hər sətri Allahın,
Nuruyla dola.
“Peyğəmbər” adına,
Kitab göndərə.
Tanrı sevgisiylə,
Dinim, dindirim.
Yazdıran Haqq ola,
Yazan mən
ollam.
Haqq məni döndərə,
Haqq aşiqinə.
Bu eşqin yolunda,
Ozan mən
ollam.
Şair bu məqama
çatmağa üz tutub Allah dərgahına
şükürlər edib sevinclər göstərir:
Çaldım öz
havamı bir kitab üstə,
Dil verdim sazıma, əlhəmdulillah!
Haqqın özü vurdu
naxışlarını,
Xəttimə, yazıma, əlhəmdulillah!
Məndən salam
olsun ulu dərgaha,
Tapındım Tanrıya,
yetdim Allaha.
Ölsəm də bir zərrə
dərdim yox daha,
Çatdım muradıma, əlhəmdulillah!
Zəlimxan Yaqub “fənafi
Allah” mərhələsindən keçib, varlığa
çatıb, Allahdan bu kitabına, yaxud eşqinə,
aşiqliyinə təyid möhürü istəyir:
Allahdan istədim,
Öz
kitabımı.
Yox yerdən var olar,
Allah istəsə!
Elə bu əsərlə,
Vurar möhrünü,
Zəlimxan var olar,
Allah istəsə!
Yeri gülzar olar,
Allah istəsə!!!
Beləliklə, Zəlimxan
Yaqub altmış yaşına çatarkən ürfani mərhələləri
sıralayıb öz muradına çatıb “Peyğəmbər
qulu”, “Peyğəmbər şairi” və nəhayət, Haqq
aşiqi oldu!
Gəl-gəl dedi mənə
eşqin əzabı,
Çəkdi
ürək mənlə haqqı, hesabı.
Xaliq istədi, Mövlam verdi kitabı,
Sinə dolu bir
dəftərlə gəlmişəm.
Bəlli toxum, bəlli
sünbül, bəlli dən,
Haqq
özüdür müşkülləri həll edən.
Yük bağladım, maya
tutdum əllidən,
Altmışa
“Peyğəmbər”lə gəlmişəm.
“Aftab Azərbaycan”
¹47, səh. 50-51
Hüseyn DUSTİ
525-ci qəzet.- 2011.- 5 mart.-
S.16.