Rəbiyyət Aslanova: “Dini təhlükə
görmək düzgün deyil”
Müsahibimiz Milli Məclisin (MM)
İnsan hüquqları komitəsinin sədri Rəbiyyət
Aslanovadır
–Rəbiyyət
xanım, necə hesab edirsiniz, dünyada, o cümlədən,
dini tolerantlığın daim hökm sürdüyü Azərbaycanda
dinin nə zamansa təhlükəyə çevrilməsi
mümkündürmü?
–
Dinin təhlükəyə çevrilməsi bütün
hallarda mümkünsüzdür. Eyni zamanda, bir xeyli müddət
öncə “Dini etiqad azadlığı haqqında” qanuna edilən
müvafiq dəyişikliklər də Azərbaycan vətəndaşlarının
dini etiqad azadlığının təmin olunması, onun mənəvi
məkanının qorunması yolunda atılan mühüm
addımlardan idi. Yüksək mənəviyyat prinsiplərini
özündə ehtiva edən dini qayda- qanunların
qorunması, din-dövlət, vətəndaş-dövlət
münasibətlərinin milli qanunvericiliyin müddəaları
əsasında tənzimlənməsi qanuna edilən dəyişikliklərin
məğzini təşkil edirdi.
Din mənəvi
sərvətimizdir. Tarixi sınaqlardan çıxmış
bu dünyagörüşü hər bir kəsin daxili aləminin
saflaşmasına , onun kamil bir insan kimi yaşamasına, ətraflarına
münasibətdə yüksək mənəvi dəyərləri
rəhbər tutmasına xidmət edən həm əqidə,
həm də mənəvi- əxlaqi prinsiplərdir. Din bəşər
mədəniyyətinin yalnız əvəzsiz sərvəti
deyil, həm də hər yeni gələn nəslin
yaşadığı, üzləşdiyi və münasibətləri
müəyyən etdiyi gercək tarixi reallıqdır. Hər
bir insan dünyaya gələndə milli- etnik mənsubiyyətlə
yanaşı, dini mənsubiyyətlə də yaşayır və
onu bütün ömrü boyu qoruyur. Bu baxımdan, dini təhlükə
kimi görmək düzgün deyil. . .
–
Lakin bununla yanaşı, bu gün dünyanın bütün
ölkələrində insana mənəvi rəhbər olmaq
missiyasını yerinə yetirmək iddiasında olan təriqətlər
və cərəyanlar da fəaliyyət göstərirlər.
. .
–Tamamilə,
doğrudur. Ənənəvi dinlərin klassik prinsiplərinin
təhrif edilməsi nəticəsində yeni dini
dünyagörüşü yaratmaq istəyində olan
destruktiv radikal cərəyanların fəaliyyəti hətta,
yarandıqları ölkələrdə belə qadağan
olunub. Axtarışında olduqları mənəvi məkanda
yerləşmək, insanların şüuruna öz zərərli
təsirlərini artırmaq üçün onlar bütün
vasitələrdən istifadə edirlər. Öz növbəsində
bu proses onların arxasında duran beynəlxalq qüvvələr
tərəfindən dəstəklənir və konkret ölkələrə
təzyiq vasitəsi kimi istifadə edilir. Həmçinin,
insan azadlıqlarının təmin olunması adı
altında bu zərərli ideyaların
daşıyıcılarına imkanların yaradılması tələbi
ilə çıxış edirlər. Cəmiyyətin mənəvi
– ideoloji bütövlüyünü təhlükə
altına alan bu proseslərin inkişafına isə qətiyyən,
yol vermək olmaz.
Mövcud
vəziyyətdən sui- istifadə edən bu təriqət
nümayəndələri əksər hallarda kommersiya fəaliyyəti
altında maskalanır və öz fəaliyyətlərini də
getdikcə genişləndirirlər. Bu və ya digər məsələlər
göstərir ki, cəmiyyətdə mənəvi birliyin
möhkəmlənməsi, dini mühitin qorunması, ölkənin
uğurlu inkişafı işinə daha böyük töhfə
verə bilən din- dövlət münasibətlərinin əməkdaşlığının
ən məqbul formalarının müəyyən edilməsi
üçün qanunvericilikdə ardıcıl iş
aparılmalıdır.
Azərbaycanın
mütərəqqi inkişafı naminə cəmiyyət və
din münasibətlərinin tərəfdaşlığı,
onların bir – birindən gözləntiləri, zamanın
çağırışları və yeni imkanları, bu sahədə
dünya təcrübəsi, dini təhsil və maariflənmə
və sair məsələlər həmişə diqqət mərkəzindədir.
Ona görə ki, Azərbaycan qloballaşma əsrində
çox çətinliklə əldə etdiyi müstəqil
dünyəvi dövlətçiliyinin mənəvi təməllərini
qorumaqda, möhkəmləndirməkdədir və bunu milli
maraqlarının əsas məsələlərindən biri
kimi Milli Təhlükəsizlik Konsepsiyasına daxil edib. Azərbaycanda
müstəqil dövlət və din münasibətlərinin
20 illik tarixi var. Azərbaycan sözün əsl mənasında
tolerantlıq modeli ilə tanınan dünyəvi bir ölkədir.
Əsas
qanunumuz Azərbaycanı dünyəvi dövlət kimi bəyan
edib. Müstəqillik əldə edildikdən sonra Azərbaycanda
nəinki öz mənəvi köklərinə
qayıdış təmin olunub, həm də ölkəmizdə
yaşayan bütün xalqların dini dəyərlərinə
diqqət və qayğı ilə yanaşılıb.
Müstəqilliyin ilk illərində milli və dini dircəliş
baş qaldırarkən isə dövlətin müvafiq tənzimləmə
mexanizmi yaradılmamışdı. 1992-ci ildə “Dini etiqad
azadlığı haqqında” qanun qəbul edilərkən
onun müddəaları yeni situasiyanın tələblərinə
tam cavab verə bimirdi. 1990-92- ci illər ərzində
yaranmış şəraitdə Azərbaycana müxtəlif
dini təriqət və cərəyanların axını
güclənmişdi.
Xarici
vətəndaşların dini təşkilatlar təsis etməsi,
xarici dini təşkilatlar tərəfindən dini obyektlərin
tikilməsi, İslamın Azərbaycan modelinin
formalaşmaması xaotik bir durum yaratmışdı.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışı ilə Azərbaycanda din-dövlət
münasibətlərinin formalaşması başlanğıc
götürdü. 1995- ci ildə qəbul edilən Konstitusiya
bu sahədə mövcud olan qeyri- müəyyənlikləri
aradan qaldırdı. “Dini etiqad azadlığı haqqında”
qanuna edilən hər yeni dəyişiklik gercək tələblərə
milli qanunvericiliyin cavabı idi. 1997 –ci ildə edilən qanuna dəyişikliklər
isə Azərbaycan vətəndaşının mənəvi
təhlükəsizliyinin təmin olunmasi ucun olduqca vacib
addım idi. Bunun nəticəsində xaricdən Azərbaycana
axın edən zərərli missioner təriqətlərin
qarşısi alındı. Azərbaycanda hər hansı bir
icmanı yalnız Azərbaycan vətəndaşı yarada
bilərdi. Qanuna edilən dəyişikliklər Azərbaycan
Respublikasında dini qurum və icmaların fəaliyyətinə,
dini etiqad azadlığı ilə əlaqədar vətəndaşların
və dini qurumların hüquqlarına, dini qurumların
dövlət orqanları ilə münasibətlərinə
dair məsələlərin tənzimlənməsi
ücün əsas yaradırdı. Bu gün də milli
qanunvericiliyimizdə qanunlara edilən hər bir dəyişiklik
ilk növbədə xalqımızın maraq və mənafeyinə
xidmət edir. Əgər bu gün qloballaşma
dövrünün mənfi təzahürlərindən olan mənəvi
–ideoloji manipulyasiya səylərinə qarşı mənəvi
müqavimətin təşkil edilməsi, mənəvi immunitetin
formalaşdırılması ücün ciddi addımlar
atılırsa, qanunda bu öz əksini tapırsa, bu “Dini
etiqad azadlığı haqqında” qanunun daha da mükəmməlləşməsi
deməkdir.
–Bildiyiniz
kimi, “Dini etiqad azadlığı haqqında” qanuna növbəti
əlavə və dəyişikliklər edilməsi nəzərdə
tutulur. Bir komitə sədri kimi bu haqda nə deyərdiniz?
–Bu dəyişikliklərim mahiyyəti
ondan ibarətdir ki, 2009 –cu ildə qanuna edilən əlavələrdə
dini təyinatlı ədəbiyyatın Azərbaycana gətirilməsi
ilə əlaqədar konkret tələblər irəli
sürülmüşdü. Bu ədəbiyyatların məzmunu
ekspertlər tərəfindən yoxlanılmalı, insan beynini
zombiləşdirən, onu aqressivləşdirən, dini nifaqa,
qarşıdurmaya səsləyən kitabların Azərbaycana
gətirilməsinə qadağa qoyulur. Lakin görünür,
müəyyən dini icmalar qanunun bu vacib müddəasına
məhəl qoymaq istəmirlər. Dini təyinatlı
mağazalarda Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət
Komitəsinin razılığı olmadan dini kitablar
satılır. Bu kitablarda olan fikirlər isə gəncliyin
kosmopolit ruhda böyüməsi, milli maraq, milli kimlik, milli mənafe
kimi ali mənəvi dəyərlərə laqeydlik hissi
formalaşdırır. Sabahımız olan gənc nəclin
sağlam ruhda böyüməsi, dininə, dilinə, tarixinə
dövlətinə, torpağına, xalqına sədaqətli
Azərbaycan vətəndaşı olması üçün
hər birimiz məsuliyyət daşıyırıq.
Kamil HƏMZƏOĞLU
525-ci qəzet.- 2011.- 15 noyabr.- S.6.