“Müstəqillik
dövründə tələbə qəbulu sisteminin
inkişaf mərhələləri” mövzusunda konfrans keçirilib
Dünən
Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət
Komissiyasında (TQDK) Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin
bərpasının 20-ci ildönümünə həsr
olunmuş “Müstəqillik dövründə tələbə
qəbulu sisteminin inkişaf mərhələləri”
mövzusunda elmi-praktik konfrans keçirilib.
Konfransda
çıxışı edən TQDK sədri Məleykə
Abbaszadə deyib ki, Tələbə Qəbulu üzrə
Dövlət Komissiyası SSRİ-nin süqutundan sonra müstəqil
dövlətlərdə yaradılmış ilk belə qurumdur.
Onun sözlərinə görə. ilk imtahanların
keçirilməsinə türkiyəli mütəxəssislər
metodiki dəstək veriblər. 1993-cü il TQDK-nın
formalaşmasında ən kritik dövr olub: “1993-1995-ci illərin
qeyri-stabil durumu və konservativ qismin müqaviməti, nəhayət,
korrupsiya amili TQDK-nın formalaşması yönündə əsas
maneələr idi”. M.Abbaszadə bildirib ki, imtahan prosesində
subyektiv amilləri aradan qaldırmaq İKT-nin tətbiqi sayəsində
mümkün ola bilərdi: “Bu gün də TQDK-nı digər
dövlət qurumlarından bir fərqi var. İKT proqramlarını
TQDK-nın mütəxəssislərinin özü yazıb və
avtomatlaşdırılıb. İnformasiyalar eyni vaxtda
hamı üçün açıqlanır”.
Onun
dediyinə görə, 1993-1998-ci illərdə ilk addımlar
atılıb və ali məktəblərə qəbulla
bağlı dövlət standartlarının
yaradılması zəruri idi: “O abituriyentlər sovet təhsil
sistemində oxumuşdular, ancaq biz onunla bağlı
sualları imtahanlarda verə bilməzdik. İmtahanın məzmunu
ilə bağlı iş apardıq. Orta məktəbdən
ali məktəbə keçmək üçün
imtahanın məzmununu formalaşdırdıq və bu iş
hələ də gedir. Hər il bu standartlara hansısa yeniliklər
daxil olur. Çünki elm və texnika inkişaf edir”.
M.Abbaszadə
bildirib ki, 1998-ci ildə test bankı yaradılıb: “Bu,
özəl bir proqramdır və xarici ölkələrdən
gələn mütəxəssislər bununla tanış
olanda valeh olurlar. 2000-ci ildən ictimaiyyətə məlumatlar
internet vasitəsilə çatdırılmağa
başlanıb. 2010-cu ildən isə metodik vəsaitlər
TQDK-nın saytında yerləşdirilib. Bu, abituriyentlərə
qəbul imtahanlarına müstəqil hazırlaşmağa
imkan verir. Eyni zamanda TQDK-nın statistik təhlilləri xarici təşkilatlar
tərəfindən də istifadə olunur”.
TQDK
sədri qeyd edib ki, 2000-ci illərin əvvəllərində
hələ də TQDK-ya qarşı qərəzli fikirlər
səsləndirənlər və onun ləğvinə
çalışanlar olub: “Ölkə prezidenti korrupsiyadan azad
sistem görmək istəyir. Ona görə də həmin cəhdlər
nəticəsiz qalıb. TQDK-nın fəaliyyəti beynəlxalq
təşkilatlar səviyyəsində yüksək qiymətləndirilib”.
TQDK
sədri xatırladıb ki, 2007-ci ildə Təhsilin Qiymətləndirilməsi
üzrə Beynəlxalq Assosiasiyanın regional tədbirinin Bakıda
keçirilməsinə nail olublar. Bu, MDB məkanında
keçirilən ilk belə tədbir olub. O bildirib ki,
TQDK-nın hazırda 91 işçisi var və onların
46-sı test üsulu ilə ali məktəbə daxil olub
mütəxəssis kimi yetişib: “TQDK-nın unikal kollektivi
var. TQDK cəmiyyətdə sosial lift kimi fəaliyyət
göstərir. İstənilən gənc imtahanlara
hazırlaşa, istədiyi ali məktəbə qəbul olaraq
təhsil ala bilər”.
TQDK
sədri əlavə edib ki, rezidenturaya qəbul
imtahanlarında iştirak üçün müraciət edən
37 nəfər Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət
Komissiyası tərəfindən ali məktəblərə qəbul
olunmayanlardır. Həmin şəxslər müxtəlif
yollarla müxtəlif xarici ölkələrin ali məktəblərindən
Beynəlxalq Universitet və Odlar Yurdu Universitetinə qəbul
olunublar: “Onlardan heç biri 100 baldan yuxarı nəticə
göstərməyib. Müsabiqədə həmin şəxslərdən
7-si iştirak edirdi. Çünki 70 baldan yuxarı nəticə
göstərmişdi. Amma onlar müsabiqədən keçmədilər.
Xəzər, Beynəlxalq, Odlar Yurdu universitetlərinə TQDK
xətti ilə qəbul olunan məzunların nəticələri
də o qədər yüksək deyildi. Onların arasında
100 baldan yuxarı nəticə göstərən 5-6 nəfər
olub. İmtahanda əsas nəticə göstərənlər
Tibb Universitetinin məzunlarıdır”. M.Abbaszadə qeyd edib
ki, oktyabr ayında Komissiyanın fəaliyyətə
başlayacaq elmi-metodiki seminarlarında bu ilin imtahan nəticələri
və növbəti il üçün qəbul
proqramlarındakı yeniliklər müzakirə ediləcək.
Bundan sonra proqramdakı yeniliklər ictimaiyyətə elan
olunacaq. O bildirib ki, təşkilati nöqteyi-nəzərdən
imtahan qaydalarında əsas dəyişikliklər elektron
imzanın tətbiqi ilə bağlı olacaq. TQDK-da bununla
bağlı 4 layihə işlənəcək və tətbiq
olunan yeniliklər abituriyentlərə elan ediləcək. Gələn
ilin imtahan qaydaları noyabr ayında təqdim olunacaq.
M.
Abbaszadə vurğulayıb ki, prezidentin fərmanına əsasən
Nazirlər Kabineti dövlət sifarişli yerlərin
planını bu ay TQDK-ya verməli idi: “Bu plan hələ
TQDK-ya təqdim olunmayıb. Plan oktyabr ayında təqdim olunan
kimi, TQDK tərəfindən elan ediləcək”. Prezidenti
yanında Dövlət Qulluğu Məsələləri
üzrə Komissiyanın sədri müavini Vəfadar Misirov
isə çıxışı zamanı TQDK-nın bunkerinin
necə yarandığı haqda danışıb: “İlk
imtahanla bağlı biz bir bağ evində sualları
hazırlayan zaman prezidentin mühafizəçilərinin nəzarəti
altında idik və buna görə müəllimlərdən
biri oranın lap bunkerə bənzədiyini söylədi”. O
deyib ki, həmin vaxtdan bunker sözü TQDK-nın lüğətinə
daxil olub: “Bu gün TQDK-nın binasının 6-cı mərtəbəsi
də o bağ evindən fərqlənmir”. TQDK-nın Statistik
araşdırmalar, elmi layihələşdirmə və
innovasiyalar sektorunun aparıcı məsləhətçisi Fuad
Əhmədov bildirib ki, qəbul imtahanlarının nəticələrinin
statistik təhlilinə əsasən, ali məktəblərin
reytinqi müəyyən olunur. O, təhlillər nəticəsində
hansı regionlarda qızların qəbul imtahanlarında
iştirak faizinin aşağı olduğunun da müəyyənləşdirildiyini
bildirib. Bu təhlil proqramları da TQDK-nın mütəxəssisləri
tərəfindən hazırlanıb.
TQDK-nın
kimya fənni üzrə eksperti Səidə Hüseynova isə
vurğulayıb ki, 1992-1994-cü illərdə kimya ilə
bağlı test tapşırıqları bu fənn üzrə
bölmə və mövzuları tam əhatə etməyib, bəzi
uyğunsuzluqlar olub. O bildirib ki, 1995-ci ildən test
tapşırıqları abituriyentlərin bilik və
bacarıqlarını qiymətləndirməyə imkan verib:
“Hazırda daha çox məntiqi, abituriyentləri
çalışmağa yönləndirən suallar tətbiq
olunur”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2011.- 1 oktyabr.- S.3.