Şair doğulmuşlara inanmaq gərək...

 

Tofiq Hüseynin ikicildliyi haqqında düşüncələr

 

Şair-publisist Tofiq Hüseynin dövri mətbuatdakı çıxışlarını, uzun fasilələrlə çap olunan şeir kitablarını müntəzəm izləyənlərdən biri də mənəm. Publisistikası ilə şeirləri sanki qoşa qanaddır. Mənim düşüncəmə görə şair Tofiq publisist Tofiqi xeyli üstələyir.

Tofiq Hüseyn əslində daha çox şairdir, nəinki publisist.

 

İlahi, bir kimsə inanmadı ki,

Şair doğulmuşdum doğulanda mən.

 

Əslində heç özü öz şairliyinə bəzən inanmamışdı. Şairsözünün xofu həmişə onu qorxutmuşdur. Onun aləmində poeziyada bütövlükdə həyatdaKəbirlinsiolmaqdan dəhşətli bir yox idi. Kandarında dayandığı, daha doğrusu kandarından o yana şlaqbaum qaldıran ədəbi mühit, ədəbiyyatgenerallarıürkütdülər onsuz da təbiətən ürkək utanacaq olan Tofiqin ilham pərisini. Ancaq o “ağlamalı olduğu qədər gülməli şeylərlə dolu olanömrünə güzgü tutdu poeziyanı. Axı, yazmaya bilməzdi, mühiti müasirləri inanmasa da, şair doğulmuşdu Tofiq...

Mütərcimnəşriyyatında işıq üzü görən Tofiq HüseyninSeçilmiş əsərləri. 2 cilddə”-buna əyani sübutdur. I cilddə Tofiq Hüseynin əsasən ötən əsrin sonuncu çərəyində qələmə aldığı müxtəlif şeir poemaları, mənzum felyetonları, II cilddə nəsr əsərləri onun yaradıcılığına həsr olunmuş yazılar toplanmışdır.(Yadıma hörmətli şair-publisist Tofiq Abdinin (Tofiq abinin) “PoeziyaProzakitabları düşür).

Tofiq Hüseynin bu iki cildliyi Şirvan elində tikdiyi ev kimi çox dəyərlidir. Biri daş evdir, digəri iki cildlik sözdən, “hörülmüş ev”dir, olub keçənlərin, yaddaşında dərin izlər buraxmış pastoral, arxaik ömür anlarının, həyat axarının, tale məcrasının bədii panoramasıdır.

 

Tikdiyim bu evin üstə çıxacam,

Ordan yaşadığım ömrə baxacam,

Baxacam, görəcəm bu ömrə ancaq

Gülməkdən savayı işim qalmayıb.

 

Şeirləri oxuduqca onların cazibəsindən çıxa bilmirsən, qanına, ruhuna hopan misralardan ayrılmaq olmur. Hərdən adama elə gəlir ki, həmin misraları özün vaxtsa pıçıldamısan. Məncə bunun bir adı var; ədəbi uğur. İç dünyasının poetik şəklini çəkən T. Hüseynin lirikmən”i sənləşir, bizləşir.

 

Daha dərd çəkməyə canda yox təpər,

Ömrün əcəl adlı bazarındayam.

Yorulmuş atları güllələyirlər,

Buyur, Tanrım, buyur hüzurundayam...

 

Aman Allahım! Orta əsrlərin lay divarları arxasından bizə gəlib çatan bu dərd, qəm, ələm, kədər necə doğmadır, türk qoxuludur, tanış ovqatlıdır.

Klassik poeziyanın şəhd-şərbəti yeni deyimdə, ənənəvi biçimdə ürəyə məlhəm qoyur; vallah-billah, şeir gözü , qulağı da, ürəyi eyni zamandafəthedəndə gözəldir.

Şəxsən mən rebus sayağı şeirləri həzm edə bilmirəm, qafama daş kimi dəyib çilik-çilik olur. Mən o fikirdən əsla qəti uzağam ki, poeziyahəmdülillah, necə görmüşdüsə Nuh, öyləcəqalmalıdır.

İstedad bütün kanonların fövqündədir. Klassik ənənəyə hörmət ehtiram T.Hüseynin yaradıcılığında qırmızı bir xətt kimi keçir. Bunun bariz nümunələrindən biri bax budur:

 

Burdan baş götürüb qaçsam da hara,

Məni dərdə tərəf döndərir Allah.

Keyfi- keyf çəkməyi bacaranlara,

Dərdi-dərd çəkənə göndərir Allah!

 

Bu adi şərq fatalizimi deyil, tanrının məsləhət bildiyinə şairin poetik baxış bucağıdır, xalq təfəkkürünə söykənən bir deyimdir.

Allahın bəndəni hara döndərməsini qoyaq bir tərəfə. Ancaq bəndələr dinc dayanmır, bir-birini bezar edir, əlavə giley, ağrı-acı yaradır, şairin könül aynasını qırmaq istəyir:

 

Bir kəlmə könlümü bezar eyləyib,

Bilmirəm yerliyəm, ya yersizəm mən.

Oğulsan Gəncəyə güzar eyləyib.

Yerli şairsöylə Nizamiyə sən...

 

Bahalı quldurlar, ucuz qullar dünyasında, AbsurdstandaGüllütəpə kəndinin alatoranı”ndan keçən şair vüsalın yerinə dərd gəldiyinə, istiqlalın yerinə əzab gəldiyinə görəŞərq boyda bir xaraba”nı min təsbeh lənətləsə ruhdan düşmür, dünya gözündən düşsə belə! Sözün səsini eşidir, sözün rəngini görür, “yerlişair, “əyalətşairi kimi epitetlərin, eyhamların başı üzərində bir çəngə bulud kimi fırlanmasına rəğmən poeziyada öz səssiz-küysüz, hay-haraysız yolunu gedir. İnanmaq istərdim ki, bu məbədə aparan yoludur.

Bəzən :

 

Namərdə dəyəsi kötək görmürəm,

Namaz qılınmalı ətək görmürəm,-

 

deyən şair qadir Allahın çox müşküllərə əncam çəkəcəyinə əmindir.

Yuxarıda qeyd etdiyim kimi kitabın 2-ci cildi prozadır.Bu cilddə ən maraqlı, sanki, bir nəfəsə oxunan əsərAvtonekroloqpovestidir. Bəşər nəsli mövcud olandan nekroloqlar yazılıb, yazılır yazılacaqdır. Amma... avtonekroloq yazmaq hər yazarın işi deyil. Tofiq Hüseyn bu povestdə bir çox maraqlı ibrətamiz məqamlara toxunur. “Biz niyə beləyik?”ritorik sualına avtonekroloq prizmasından mövqe sərgiləyir, ədəbi camenin aləmindən bəhs edən fikir düşüncələri vətəndaş yanğısı, vicdan əzabı ilə müşayəit olunur. Müəllifin gəldiyi qənaətlərə şərik olmaya bilmirsən: Özündən müştəbehlər, psevdopatriotlar, yarımallah bütpərəstlər istəsə , istəməsə əcəl zənglərihamı üçün bir gün çalınacaqdır!

İnsana inam T.Hüseyn yaradıcılığında abstrakt mahiyyət daşımır. İnsana inamı ucbatından lirik qəhrəmanı kimi özü tez-tez aldansa da, badalaqsız işi badalağa tuş gəlsə bu aldanışdan daha çox ruhani bir qələbə hissidir, bu rəzalət daşıyıcıları üzərində bir sarkazmdır.

 

İnsana inamla köklənib sazım,

O, mənimlə yaşar, neçə ki, sağam.

Arxadan badalaq atmaq lazım,

Qarşıma çöp atsan yıxılacağam.

 

Həyatda yaradıcılğında hər cürə çətinliyə sinə gərən, infarktınatasını yandıran”, badaqlara uğursuzluqlara mərdanə duruş gətirən, öz taleyinin dəmirçisi olan T.HüseynGüllütəpə kəndinin alatoranı”ndan çoxdan çıxsa da qarşıda hələ yaşanmamış çeşidli alatoranlar var. Zaman mühit, “fövqəlbəşər”lər, zamansız amansız olaylar həyatın axarını dəyişə bilər, şair taleyinin məcrasını isə əsla yox!

Dan yeri sökülür, poeziya işıqlı ümid dolu bir sabah üfüqlərdən boylanır, haralardasa lap uzaqlarda bir it hürür... bu, bol işıq günəş vəd edən alagözlü bir sabahın qarşısını kəsə bilərmi?! Əsla! inanıram ki, belə sabahların birində yenidən T.Hüseynin duyğusal ruhsal şeirləri ilə qənşər-qənşərə dayanacağıq.

 

 

Şahid ƏFƏNDİYEV

 

525-ci qəzet.- 2011.- 22 oktyabr.-S.22.