Tofiq Qarayev:
“Dünyaya gəlməkdə düz eləmədim,
AMMA ÖZ ƏLİMDƏ
DEYİLDİ...”
“Ayağım sağalsın yenə
səhnəyə qayıdacam, yenə əvvəlki Tofiq
Qarayev olacam...”
Respublikanın
əməkdar artisti Tofiq Qarayev “facebook”dakı “Ağdamdan
Qarabağa” qrup üzvlərinin suallarına cavab verir.
Mən
onu səhnədə heç vaxt görməmişəm...
Düzü, bir neçə dəfə
rastlaşmışıq, amma heç vaxt onu yaddaşıma
yazmağa zərurət görməmişdim. Bu dəfə
yazdım! Həm də elə bir formada yazdım ki..., yəqin,
bu yazı məni uzun müddət ağrıdacaq.
... Publisist Vahid Qazi xahiş eləmişdi ki, “facebook” iştirakçılarının Tofiq Qarayevə bir neçə sualı var, onları müsahibə şəklində hazırlayım... Mənə göndərdiyi nömrəyə zəng edəndə xəttin o başında yorğun, lakin çox mehriban bir səs həvəssiz razılaşdığım müsahibəyə maraq oyatdı: kimdir bu adam?! Vədələşdiyimiz vaxtdan 10-15 dəqiqə sonra gedib çıxa bildim görüş yerinə. Daha doğrusu, Ağdamın Mərkəzi Rayon Xəstəxanasına... Tofiq Qarayevdən müsahibə alacağımı ona məndən əvvəl Vahid Qazi demişdi... Çiyinlərinin ikisini də qoltuq ağaclarına dayaq verə-verə xəstəxananın ikinci mərtəbəsinə qalxdı. Pilləkənlərdə elə şəkildə fasilə verirdi ki, vaxtilə, öz təbirincə desək, səhnədən tamaşaçısına qızılquş kimi baxan Tofiq Qarayevin yorulduğunu gizlətmək istədiyi açıq-aydın hiss olunurdu. Yatdığı palataya yetişdik. Oturduqdan sonra söhbətimizin ilk məqamındaca söz xarici dil bilməyindən düşdü. Dərhal da böyük alman şairi Henrix Heynenin “Lorelay” (Su pərisi) şerini söylədi... Ədəbi çıxışını başa çatdırdıqdan sonra, Vahid Qazinin Facebook komandasının suallar dolu “əsərinin” yazılı formasını ona təqdim etdim. Müsahibəyə hazırlaşanda diktofonu görüncə, üz-gözünü turşutdu: Vahid bilir axı, mənim diktofondan xoşum gəlmir... Əlimi səsyazanın üstündən götürdüm. Sualları bir-bir, təkrar-təkrar oxudu. Sonradan, niyəsə, diktofona danışmağa razılaşdı.
Elnarə Ramizin ”Tofiq Qarayevin ilk rolu hansı olub və onda aktyorluğa həvəs nə vaxtdan, neçə yaşlarından yaranıb” sualına dərindən köks ötürdü. Gözlərini məchul bir nöqtəyə zilləyib başını təəssüflə yırğaladı:
– Elnarə, qızım, hər kəs anadan olanda onun qanında gələcəkdə seçəcəyi peşənin kodları da dünyaya gəlir... Mən də qanımda aktyorluq kodu doğulmuşam... Cavan oğlan idim. Çilingər işləyirdim, özü də əsasən QAZ-21 ustasıydım... Bir dəfə rəhmətlik Ədil İsgəndərovla Leyla Bədirbəyli Ağdama gəlmişdilər, Səməd Vurğunun “Vaqif” dramını oynayırdılar... İlahi, onlar necə oynadılar o əsəri?! Bax, ondan sonra qərar verdim ki, mən də aktyor olacam. Bu da belə, düz bura qədər gəlib çıxdım...
İkinci sırada Rey Kərimoğlunun adına rast gələndə, çoxdandır eşitmədiyim xalis Ağdam şivəsində “Bu mənim qaqamdı, buna qurban olum. Ürəkli oğlandır ey bu, qaqa...” deyə səsləndi. Sonra Reyin sualı: “Ağdamda ən çox nədən ötrü və ya kimin üçün darıxmısan?”
– ...Ağdamda, mənim üçün “Nə ” anlayışı yoxdur, “Kim” var. Hamıdan ötrü darıxmışam. Ən çox qəbirlər üçün darıxmışam. Atamın, anamın, nənəmin, şəhidlərimiz qəbirləri üçün darıxmışam. Onlara canım qurban. O qəbirlər canlıdırlar...
Solmaz Quliyevanın sualını oxudu: “70-ci illərdəki tamaşaçı alqışlarını xatırlayırmı Tofiq müəllim. O anlarda hansı hissləri keçirir?”
– Xatırlayıram! Yaxşı xatırlayıram. O alqışlar ən gözəl alqışlar idi... İndiki alqışlar kimi bayağı deyildilər. Hansı hissləri keçirəcəm ki? Deyəsən indi keçirməyə hiss də qalmayıb...
Vasif Qurbanzadənin yazdığı “Bildiyimiz qədər səhnə insanın şəxsi azadlığının məhdudlaşdığı yerdir. Əcaba, həyatda insan tam azad ola bilər?” sətirlərə göz gəzdirib, xeyli sükuta daldı, sonra “bu sualı gərək təhlil edəm” dedi...Gözlərini suallar dolu varaqdan ayırıb astadan dilləndi...
– Səhnə insanın azadlığının alındığı yox, yaşadığı yerdir. Səhnə insanın azadlığını yox, hər şeyini əlindən alır. Gəncliyini, qüvvəsini, hətta ailəsini belə... Dünyada heç bir insan tam mənada azad deyil.
Yusif Rzayevin ”1991-ci ildə Yaşarın eyni adlı hekayəsi əsasında çəkilmiş “Divar” filmindən sonra Sizə kinoda rast gəlmədik. Kinoya maraq olmadı ya başqa səbəblər var?”sualını qəribə bir tərzdə qarşıladı:
– Niyə ki, mən Mətanət İsgəndərli haqda çəkilən “Əlvida” filmində Mətanətin atası rolunu oynamışam. Əslində mənim üçün teatr daha doğmadır, səhnə daha əzizdir...
“Tofiq müəllim, iki sualım var. 1) 60 illik yubileyiniz yaxınlaşır. Bəri başdan təbrik edirəm! Yubileyinizi necə keçirmək istərdiniz, dövlətdən və tamaşaçılardan hansı hədiyyəni gözləyirsiniz (təbii ki, torpaqlarımızın geri alınmasından başqa). 2) Bugünkü şou-biznes aləminə münasibətiniz necədir? Səhnəmizi səviyyəsiz artistlərdən necə təmizləmək olar?” Vüqar Haqverdiyevin suallarına göz gəzdirəndə bomba kimi partladı...
– “Bu nə sualdır, kimdir bu, harda işləyir? Nə yubiley? 60 yaş? Hə-ə-ə! Tofiq Qarayev, necə keçirəcəksən yubileyini? Sağ bud çanaq sümüyün protezlənməsi əməliyyatını aparmaq üçün 5 min manat lazımdır. Sağ olsun, rayonun icra başçısı Nizami Sadıqov bunun bir hissəsini verib. Qalan hissəni Ağdamın bir ovucluq ərazisində idarə-idarə düşüb axtarıram. Az qala hamıya ağız açmışam... Təsəvvür edin, neçə gündür mən burda xəstəxanada yatıram, bir nəfərin də yadında düşmür ki, Tofiq burda ölür... Sağ olsun bu xəstəxananın kollektivi, baş həkimi sağ olsun! Onlar mənim səhər, günorta, axşam yeməyimi də hazırlayıb gətirirlər. Yoxdur ey, Tofiq Qarayevin, bax bu xəstəxana döşəyindən, yataq üzündən özgə heç nəyi yoxdur. Neçə illərdir kirayələrdə yaşayıram. Yenə əvvəllər teatrdan aldığımı verə bilirdim kirayə haqqına, indi nə o var, nə də gedəcəyim kirayə ünvanı... Ayağım sağalsın yenə səhnəyə qayıdacam, yenə əvvəlki Tofiq Qarayev olacam...
Novruz Novruzov: “Tofiq bəy, “Ruhlar şəhəri”nin sakinləri bir gün yığışıb “Biz yaşayırıq” adlı virtual tamaşa yaratsalar və sizi də bu tamaşaya dəvət etsələr, hansı rolu götürərdiniz?”
– Əzrail rolunu götürərdim və o obrazı sevə-sevə canlandırardım... Deməyə sözüm çoxdur!
Günay Yelmarqızı: “Dünya bir səhnə, insanlarsa aktyordur, deyirlər. Hər kəs taleyinə yazılan rolu oynayır. Siz səhnədə müxtəlif obrazlar yaratmısınız. Hansı daha çətindi – səhnədə rola girmək, yoxsa, həyatdakı rolunuz? Taleyinizə düşən rolu dəyişməyi arzulamısızmı heç?”
–
“Dünya bir səhnə, insanlarsa aktyordur”... Bunu
demirlər, a bala, a qızım, bunu Uilyam Şekspir deyib.
Bayaq dediyim kimi, mən səhnədə rola
girmirəm, yaşayıram, ağladıram,
güldürürəm, düşündürürəm.
Həyatda isə rolum olmayıb. Mən
Tofiq Qarayev həyatı yaşamışam... Tofiq Qarayev!
İkinci belə şansım olsaydı, dünyaya təzədən
gəlsəydim, yenə də Tofiq Qarayev ömrü
yaşayacaqdım... Taleyimə düşən rolu dəyişməyə
gəlincə, mən həyatımın Oqtay Eloğlusuyam....
həmişə də belə olacaq!
Qabil
Hüseynovun “Neçə-neçə şəhərdə
tamaşalarınız olub. Ağdamlı tamaşaçılar
digər şəhər tamaşaçılarından nə
ilə fərqlənirdi?” sualına təmkinlə, aram-aram
cavab verdi.
– Əslində, mənim üçün
tamaşaçılarımın hamısı əzizdir,
hamısı doğmadır. Ağdamlı
tamaşaçılar bir onunla fərqlənirlər ki, biz
bir-birimizi əvvəldən tanıyırdıq. Həm də, mənim səhnədə
canlandırdığım obrazların çoxu onlara
tanışdır. Ağdamlılar bilirdilər
ki o obrazda “oda tutulan” kimdir.
Sahibə
Rəşid: “Həsrət Məcnunu da divanə etdi, Kərəm
eşq oduna alışdı, bitdi. Aşiqlər
dünyadan bir dərdlə getdi, Tofiqi bu hala “YURD” eşqi
saldı? Sualı oxuduqdan sonra bir xeyli
başını məmnunluqla, sükut içində yellədi.
Sonra Şücaətin “Ağlayır” şerini dedi:
–
Canım Vətən, axır qaldın yadamı?
Görən dağlar saxlayırmı sədamı?
Görmüşük
ki, dərd ağladar adamı,
Dərdə bax ki, mənim dərdim ağlayır.
Oba gedir,
oymaq gedir, el gedir,
Çəmən gedir, çiçək gedir, gül
gedir.
Bu tərəfdə
gözlərimdən sel gedir,
O tərəfdə
yuvam, yurdum ağlayır.
Şücaət,
ürəyim bir qırılan sim,
Nələr
çəkdiyimi kim anlayır, kim?
Yurdun
göz yaşını silə bilmədim,
Yatdım, yuxuda da gördüm ağlayır.
Vahid Qazi:
“Tofiq Qarayev bu günün tamaşaçılarını
teatra cəlb etməyin konkret reseptini bilirmi?”
– Vahid,
qardaşım, tamaşaçıları teatra cəlb etməyin
yeganə resepti sanballı əsərlərin səhnələşdirilməsidir.
Nə qədər ki, düşük, səviyyəsiz
aktyorfasonlar və onların “əsərləri” efirlərdədir,
səhnələrdədir, səhnələrimiz xarabazara bənzəyəcək.
Şahverdi
Şirinli Türksoy: “Səhnəni hansı
tanınmış sənətkarlarla
bölüşmüsünüz?”
– Kimlərlə
bölüşməmişəm? Dahilərlə,
böyük sənətkarlarla bir səhnədə
olmuşam. Amma... Amma bircə onu bilirəm
ki o vaxtkı Azərbaycan teatrı mafiya idi. Siciliya mafiyalarından da güclü bir mafiya. Özü də, həmin mafiyaların
başında Həsənağa Turabovlar, Əlabbas Qədirovlar
dayanırdı. Allah Səməndər Rzayevə rəhmət
eləsin, deyəsən mən də onun kimi dəyərsiz
ölüb gedəcəm, unudulacam... Ona da, Yusif
Vəliyevə də həmişə pərəstiş eləmişəm.
Şəbnəm
Gülməmmədova: “Səhnədə müasir Azərbaycan
tarixindən hansı şəxsiyyətin obrazını
yaratmaq istərdi Tofiq Qarayev?”
– Azərbaycanın
çox böyük şəxsiyyətləri var... Mənim dostum Abdal Qəhrəman yeni bir əsər
yazır. Orda Cəfər obrazı var. Bax
o Cəfər obrazını oynayacam.
Naz Xan:
“Ağdamda ilk olaraq hansı tamaşada, hansı rolu oynamaq istərdiniz?”
–
Ağdamda, bayaq dediyim kimi, “Ruhlar Şəhəri” bir
tamaşa olmasını istəyərdim və orda həmin
bizim o ruhlarımızın hamısı donmuş göyərçindirlər,
onların buzunu əridərdim. Bir sözlə, Əzrail
rolunu istəyərdim, amma rol olaraq yox, həqiqət olaraq...
Sənan Əsədov:
“Ağdam səhnəsində son rolunuz hansı idi?”
– Son rolum
elə 23 iyul 1993-cü il idi... Bu tarix mənim
özümün həyat səhnəmdə məğlubiyyət
dolu bir obraz oldu... O məni elə Ağdamdaca
öldürdü.
Elməddin
Səfərov: “Tofiq Qarayevdən yaxşı bir lətifə
deməsini xahiş edirəm. Təzə bir lətifə”
– Elməddin,
əzizim, qismət olsun görüşək, lətifələri,
sənin özünə deyəcəm. İndi lətifə
söyləməyə halım yoxdur, inan ki...
Sevinc Məmmədova:
“Məcburi köçkün taleyi yaşayan Ağdam
teatrı bu gün hansı vəziyyətdədir?
–
Hansı vəziyyətdədir deyəndə, Allah İlham Əliyevin
canın sağ eləsin. İndi Quzanlı mədəniyyət
evini əla təmir edib Ağdam Dövlət Dram Teatrına
veriblər. Yəqin bundan sonra tamaşaları
da, səhnə əsərləri də çox olar.
Elşad
İsmayıl: “Tofiq Qarayevin biz Qarabağlı gənclərə
ən vacib mesajı və sözü nə olardı?”
– Gənclərə
əsas sözüm odur ki, hər keçən dəqiqənin
qədrini bilsinlər. Bu torpağı sevsinlər,
Vətəni dəyərləndirsinlər həmişə.
İlqar
Rəsul: “Həyatda nəyi düz eləmədiniz? ”Əlindəki sual dolu vərəqdə bu
sualın qarşısına “+” işarəsi qoydu:
–
Dünyaya gəlməyimi düz eləmədim. O da öz əlimdə
deyildi... Atamla-anamın bir-birindən aldığı
zövqün qurbanı mən oldum!
Cavabdan
sonra başını buladı xeyli... Bayaqdan bəri, sanki
danışdığı, sadaladığı bütün
problemləri həll edə biləcək bir adam kimi nəzərlərini
zillədiyi diktofondan gözünü çəkib
üzümə baxdı: ”Bu qədər”.
– Bu isə
mənim sualım oldu: “Bu otaqdan çıxanda dəhlizin o
başından sənə tərəf iki qoltuq ağacına
söykənə-söykənə, gözü eynəkli, dərdlərinin
ağırlığından yorulsa da, qürurundan əyilməyən,
qamətini düz saxlamağa gücü yetməyən bir
Tofiq Qarayevlə rastlaşsanız ona nə deyərdiniz, nə
məsləhət görərdiniz?
– Ona, elə
Tofiq Qarayev olmağı, Tofiq Qarayev kimi yaşamağı məsləhət
görərdim...
Sual-cavabları
yazdı: Teymur ZAHİDOĞLU
Quzanlı. Ağdam Rayon Mərkəzi Xəstəxanası.
P.S. Düzü, Vahid Qazi mənə Tofiq Qarayevin xəstəxanada
olacağını demişdi. Amma, xəstə
yanına əliboş getmişdim. Müsahibəni isə
palatada almağım xəcalət dolu ağırlıq gətirirdi
mənə... Sıxıldığımdan
gözlərimi pəncərənin qarşısındakı
kitablardan və Tofiq Qarayevin bir-birinin ardınca yandırıb
tüstüsünü ciyərlərinə
daşıdığı siqaretlərin “ölü”lərini
atdığı külqabıdan çəkmirdim. O isə,
müsahibə boyu bəzi suallara əsəbiləşəndə
elə bilirdim ki, gərginləşməyinə mənim
qanacaqsızlığım – xəstə yanına əliboş
getməyim səbəb olur. Diktofonu söndürəndən
sonra bütün bunları ona da söylədim... “Sən bura,
Tofiq Qarayevin yanına ürəyi dolu gəlmisən, narahat
olma” dedi.
525-ci qəzet.-
2011.- 22 sentyabr.- S.18.