“Yada
düşdü”nü
oxudum
YADIMA NƏ
DÜŞDÜ
Köhnə
dostum Nahid Hacızadəni ürəkdən təbrik edirəm:
indi o, ikiqat baş redaktordur. Məsuliyyəti böyük,
yükü ağırdır. Bir çiynində “Respublika
Xatirə Kitabı”, bir çiynində də “Yada
düşdü” ədəbi-bədii, nostalji jurnalı. Amma
düşünürəm ki, Nahid müəllimin çiynindəkilər
kitab və jurnal cildində Tale və Söz mələkləridir.
Körpə yaşlarından yalnız Sözlə ovunan,
Sözün sehrinə düşəndən sonra taleyini ona
bağlayan, aylarını, illərini Söz yolunda gilə-gilə,
damla-damla əridən və müsəlləh əsgər
kimi daim Sözün keşiyində dayanan kövrək bir
insanla baş-başa, nəfəs-nəfəsə veriblər
bu mələklər...
Onun
həmkarlarının – bədii söz ustalarının
böyük əksəriyyəti yalnız öz işini
görür, bu dünyada yalnız öz missiyasını
yerinə yetirir. Yəni yazıb-yaradır, kitablar nəşr
etdirir, bununla da həm ədəbiyyatı zənginləşdirir,
həm də özlərini yaşadırlar. Görkəmli
yazıçı, dramaturq və publisist, Əməkdar mədəniyyət
işçisi Nahid Hacızadənin də Azərbaycan nəsri,
dramaturgiyası və jurnalistikasının çox dəyərli
nümunələri kimi qiymətləndirilən o qədər
əsəri var ki! Kitabları Vətənin sərhədlərini
hələ gənclik illərində aşıb, dünya
xalqlarının dillərində çap edilib, Moskvanın
“Sovetski pisatel” nəşriyyatında böyük tirajlarla
buraxılıb. “Bir ana tanıyırdım”, “Məhəbbət
ölüncə var”, “Payız leysanları”, “Dağlar, sizdə
gözüm qaldı”, “Köçündən ayrılan
durna” kimi hekayə və povestləri indi də məhəbbət
və sədaqət haqqında titrək və həzin nəğmələrtək
oxunur. “Ömrün sorağında”, “Ömür gözləyir
bizi” pyesləri ölkə teatrlarının, “Qisas qiyamətə
qalmaz” pyesi Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram
Teatrının səhnəsində tamaşaya qoyulub və
gözəl rəylər doğurub. Yazıçının
ssenariləri əsasında televiziyada 30-a qədər sənədli
və bədii ekran əsəri çəkilib. Azərbaycan
televiziyasının Qızıl Fondunda saxlanılan “Son qəmin
olsun, Vətən!”, “Qayalarda qalan səs”, “Yaşa, ey haqq!”
kimi filmlər öz azadlığı və
torpağının bütövlüyü uğrunda
mübarizə edən xalqın fədakarlıq
epopeyasının təsirli fəsilləridir. Nahid müəllim
ürəkləri riqqətə gətirən bir çox
mahnı mətnlərinin, lirik şerlərin də müəllifidir.
Onun poeziyası milyonları ayağa qaldırmağa qadirdir.
Nahid müəllimin sözlərinə bəstəkar Eldar
Mansurovun yazdığı “Qalx, qalx, ulu torpaq!”
mahnısının ilk akkordları səsləndikdə
adamların yerlərindən qalxdıqlarını, onu
axıradək ayaqüstə dinlədiklərini dəfələrlə
görmüşəm.
Bəli,
Azərbaycan ədəbiyyatı və jurnalistikasının
gecə-gündüz çağlayan Nahid bulağı
könüllərdə yarpaq-yarpaq, çiçək-çiçək
titrək və işıqlı duyğular göyərdir. Bu,
Nahid Hacızadənin bilavasitə bədii
yaradıcılıq missiyasının bəhrəsidir. Lakin
onun özü üçün müəyyən etdiyi
başqa bir missiya da var. Bu, Azərbaycanın sənət
adamlarının, elm, mədəniyyət və incəsənət
xadimlərinin, xalqa sədaqətlə xidmət etmiş
görkəmli insanların xatirəsini yaşatmaq, onları
daha yaxşı tanıtdırmaq və sevdirmək
missiyasıdır. Bu xeyirxah missiyanın kökü ötən
əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində “Bilik” Cəmiyyətinin
nəşr etdirdiyi “Dalğa” qəzetinə gedib
çıxır. Qəzetin baş redaktoru Nahid Hacızadə
o vaxt burada “Unutsaq, unudularıq” rubrikası altında
ara-sıra bir-birindən maraqlı xatirələrini dərc
etməyə başladı. Bir qədər sonra başqa qəzetlər
“Dalğa”nın sağlığındaca bu rubrikanı “ata
malı” kimi özününküləşdirdilər... Nahid
müəllim isə artıq yaddaşının qapı-pəncərəsini
taybatay açıb, bütöv bir obrazlar qalereyası üzərində
işləməyə başlamışdı. Sonra “Unutsaq,
unudularıq” rubrikası da onun qələmində
transformasiyaya uğrayıb, “Yada düşdü” şəklini
aldı. Nəhayət, 2008-ci ildə onun eyni adlı kitabı
çapdan çıxdı və bu kitab görkəmli sənət
adamlarının şərəfinə ucaldılmış
böyük söz abidəsi kimi dəyərləndirildi.
Müəllifin qələmə aldığı xatirələri
oxduqca Bülbül, Əli Vəliyev, Mir Cəlal, Rəsul
Rza, Mirzə İbrahimov, Nəsir İmanquliyev, Ənvər Məmmədxanlı,
İlyas Əfəndiyev, Seyfəddin Dağlı, Teymur
Elçin, Əliağa Kürçaylı, Vilayət
Rüstəmzadə, Qabil, Əlibala Hacızadə kimi
unudulmaz sənətkarları, İlyas Tapdıq, Zəlimxan
Yaqub, Musa Yaqub, Oqtay Rza kimi müasirlərimizi sanki yenidən kəşf
edirsən. “Yada düşdü” kitabında tələbə
dostlarımın, mənə çox əziz və doğma
olan iki qələm sahibinin – tanınmış
yazıçı-publisist Əlövsət Bəşirlinin və
onun xanımı jurnalist Dilarə Vəkilovanın portret
cizgiləri də diqqəti cəlb edir. Ə. Bəşirlinin
portretini müəllif xüsusi bir səmimiyyətlə
işləyib. Dilarə xanım isə özünün
jurnalistlik məharəti barəsində təsəvvürü
redaktor kimi kitabı nəşrə yüksək səviyyədə
hazırlaması ilə yaradıb.
Təxminən
iki-üç ay bundan qabaq Nahid müəllimlə
görüşəndə dedim ki, “Yada
düşdü”nün işıq üzü görməsindən
artıq üç il keçir. Bu üç ildə daha yada
düşən olmadı?”. O da gülümsəyib cavab verdi
ki, “Bu yaxınlarda yaxşı bir xəbər eşidəcəksən”.
Dövlət müstəqilliyimizin 20 illiyi günündə
isə Əlövsət zəng edib bildirdi ki, “Yada
düşdü” ədəbi-bədii, nostalji jurnalının
ilk nömrəsi çapdan çıxdı. Nahid müəllim
onun bir nüsxəsini mənə hədiyyə etdi, birini də
sənin üçün ayırdı”...
Yada
düşdüyüm üçün təşəkkür
etdim və jurnalla elə həmin gün tanış oldum.
İlk
nömrə jurnalın təsisçisi Nəzakət Məmmədovanın
xeyir-duası ilə açılır. Təəssüf ki, Nəzakət
xanımı tanımıram. Lakin onun jurnalda dərc
edilmiş şeirləri Nəzakət xanımın iç
dünyası barədə müəyyən təsəvvür
yaradır. İnanırsan ki, bu jurnalın təsisçisi
yalnız belə bir xanım ola bilərdi.
“Baş
redaktordan” yazısı Nahid müəllimin oxucularla “dərdləşməsi”,
yaradıcı insan və zaman haqqında düşüncələridir.
O yazır: “Bütün dünyada xatirə ədəbiyyatı
ən çox oxunan, gözlənilən ədəbiyyatdır.
Təkcə məşhur insanların – dövlət
başçılarının, sərkərdələrin, qəhrəmanların,
məşhur sənətkarların, tarixi şəxsiyyətlərin
deyil, həm də ilk baxışda çox sadə
görünən insanların həyatı, ömür yolu o
qədər maraqlı, heyrətamiz hadisələrlə, əhvalatlarla
doludur ki, yaxından tanış olanda özünü də
heyrət, təəccüb bürüyür”.
Jurnalın
elə birinci nömrəsində dərc olunmuş materiallar
baş redaktorun fikrini əyani şəkildə təsdiq edir.
Xalq yazıçısı Mirzə İbrahimovun həyatı,
ictimai-siyasi fəaliyyəti və
yaradıcılığı barədə bildiklərimizi
Nahid Hacızadənin xatirələri zənginləşdirir.
Yazıçı – jurnalistlər Şamil Xurşudlunun, Sərdar
Mehdiyevin və şair Şahmar Əkbərzadənin mənəvi
dünyası onların qələm dostu Qədir Tərtərlinin
xatirələrində canlanır. Əlövsət Bəşirlinin
“Kür sahilləri, ömrün dolayları”, Nüşabə
Əsəd Məmmədlinin “Eşit, atam” və unudulmaz
yazıçı-şair Səyavuş Sərxanlının
doğmalarının “Ömrümüzün ən şirin nəğməsi”
adlı nisgilli-göynərtili xatirələri bizi öz
yaddaşımızın “qapılarını” açmağa
sövq edir. Şair Məmməd İsmayıl öz xatirələri
ilə qələm dostu Akif Səmədin portretini, onun
iç dünyasının mənzərələrini çəkir.
Bədii yaradıcılığa ötən əsrin 20-ci illərinin
ikinci yarısında şeirlə gəlmiş xalq
yazıçısı Mir Cəlalın poetik nümunələri
haqqında şair İlyas Tapdığın,
yazıçı Rasim Gənzəli və onun romanları barəsində
Kamil İsmayılovun düşüncələri maraqla
oxunur. Jurnalda xalq şairi Bəxtiyar Vahabzədənin “Ana
dili” şeiri, xalq şairi Məmməd Arazın 1983-cü ildə
yazdığı xatirələr (“Söz haqqında söz”),
şair-yazıçı Gəray Fəzlinin “Gündəliyindən”
səhifələr, şair Sərvazla müsahibə,
Zülfüqar Şahsevənlinin şeirləri və
Mikayıl Müşfiqə həsr olunmuş
“Ayrılığın üzü dönsün...” yazısı,
Firuz Mustafanın “Bəyaz kəs” hekayəsi də dərc
edilmişdir. Xalq yazıçısı İsmayıl
Şıxlının “Dostum Qabilin qəribə əhvalatları”
və Nahid Hacızadənin “Oqtay Rzanın mənalı
anları” (elə bunlar da qəribə əhvalatlardır – Ə.A.–Ş.)
adlı əsərləri müvafiq olaraq “Təbəssümlü
duyğular” və “Şair ömründən notlar”
rubrikasında verilib. Rubrikalardan söz düşmüşkən:
vaxtilə Azərbaycan televiziyası və radiosunda, sonralar
“Dalğa” qəzetində veriliş və yazıların
adlarına, rubrikalara ciddi fikir verən Nahid müəllim “Yada
düşdü” üçün də diqqəti “uzaqdan” cəlb
edən rubrikalar “tapıb”: “Qəlbimizə yazılan şeirlər”,
“Bizi heyrətləndirən insanlar”, “Dərdli ürəklərin
dedirtdikləri”, “Saralmış əlyazmaları”... Əminəm
ki, jurnalın gələcək nömrələrində bu
rubrikalar altında oxuculara çox maraqlı yazılar təqdim
ediləcəkdir.
Buradaca
nöqtəni qoyub, yenidən jurnalın üz
qabığına baxdım: insan əlləri içində
saat... Haçalanmış əqrəblər... Yadıma
düşdü: zaman atını dördnala çapır,
vaxt gedir... Yazmaq lazımdır...
Ələkbər ABASOV – Şəhrili,
Əməkdar jurnalist
525-ci qəzet.- 2011.- 26 oktyabr.- S.7.