Oralarda
kimlər var: Yazar ailələr
Yazıçı-publisist
Qulu Məhərrəmli- Yazıçı-publisist Zemfira Məhərrəmli
–1
Bu
işin müxtəlif tərəfləri var.Bir ailədə
eyni sənət və eyni iş adamlarının öz
aralarında dil tapması və sakit günlər
yaşaması məncə bir o qədər də asan iş
deyil.Çünki ayrı-ayrı sənət sahibləri
olanda yanlışlar o saat aradan götürülə bilir.Vay
o gündən ki, bizim bu günlərin yazar ailələri
kimi olasan və işlərin də yağ kimi gedə.Ən
azından mənəvi təsəlli tapmasanız da, maddi durum
heç zaman yetər dərəcədə ola bilməyib məncə.
Bunu mən apaydın bilirəm. Amma bir-birini başa
düşmək baxımından bunun həm də zor tərəfləri
də var.Xatırlayıram : dünyaca məşhur yazarlardan
birindən soruşublar ki,sizin üçün ən acı,ən
ağır olan nədir? Deyib : ən çox ona yanıram ki,
mənim bu uzun ömrüm boyu nə işlə məşğul
olduğumu anam bilmədi. Soruşublar niyə? Deyib :
çünki mən ingilis dilində yazdım anam isə
ingilis dilində heç bilmədi.
Şükürlər
Allaha ki, mənim bu proyektimin sahibləri nə işlə məşğuldular
özləri də bilirlər.Və düşünürəm
ki, bu yazar ailələr həm də mehriban ailələrdir.
Amma bunların da ən qorxulu tərəfi, birinin
yazısını o birisi bəyənməməsi və
inkarlığıdır.
Ailədə
iki uşaq var.
– Mənim
təxminim olan “Belə mehriban ailələrdən biri” ifadəsinə
münasibətiniz?
Z.M.: Ümumən ailə dedikdə cəmiyyətin elə
bir kiçik modeli göz önünə gəlir ki, orada
yaşayan insanlar qohumluq əlaqəsi, genetik kökləri,
mehr-ülfəti ilə bir-birlərinə
bağlıdırlar. Mehriban ailə isə bu kiçik
toplumun ən nümunəvisidir. Başqa sözlə, bu ailənin
üzvləri qarşılıqlı məhəbbət,
ehtiram, hörmət şəraitində yaşayır,
bir-birini başa düşürlər. Gözəl bir kəlam
var: “Xoşbəxtlik odur ki, səni başa düşsünlər”.
Bu, doğrudan da, belədir. Bir mənalı deyim də xatirimdədir:
”O zaman birgə yaşamaq lazımdır ki, ayrı yaşamaq
mümkün olmasın”. Biz bu həyat həqiqətinə, məntiqə,
fəlsəfəyə inanıb ailə qurmuşduq. Fikrimcə,
ailə ocağı yaratmaq məhz zərurətə
çevriləndə və qaçılmaz olanda bu ciddi
addım atılmalıdır.
Q.M.: Heç yanılmırsınız, biz, həqiqətən
mehriban ailəyik. Lap əvvəldən belə olub, bir az
yaşlanandan sonra isə mehribanlıq daha çox
lazımdır.
–
İlk dəfə harada və nə vaxt tanış olmusunuz?
Z.M.: 1973-cü ildə BDU-nun jurnalistika fakültəsinə
qəbul imtahanı zamanı ilk dəfə
qarşılaşmış, həmin ilin sentyabrın 1-də
tələbə auditoriyasında tanış olmuşuq. Səmimi
yoldaşlıq münasibətimiz sonradan dərinləşərək
saf duyğulara çevrildi və biz artıq sonuncu kursda
oxuyarkən nişanlandıq.
Q.M.: Universitetə qəbul imtahanı zamanı
görmüşdüm. Fransız dilindən lüğət
istəmişdim, verməmişdi. Sentyabrda dərsə gələndə
tanıdım, bir həftə sonra fürsət tapıb
lüğətlə bağlı epizodu xatırlatdım,
and-aman elədi ki, lüğət başqasının
imiş...
– Ailə quranda sizə mane olan vardımı?
Z.M.:
Evlənməyimizə, xoşbəxtlikdən maneələr
olmadı. Valideynlərimiz bu izdivaca xeyir-dua
verdilər. Atam açıq fikirli
ziyalı idi. Dünyagörüşü,
düşüncələri ilə fərqlənirdi.
Oğlan adamının elçiləri gedəndən sonra
anama demişdi: “Mən qızımın və bəyəndiyi
oğlanın ağlına, ümumən bu seçimə
inanıram”.
Q.M.: Xüsusi
mane olan yox idi, amma ağsaqqal qohumlar eşitdirirdilər ki,
el-obadan evlənsən, yaxşıdır.
–
Açığını deyək ki, jurnalist qadınlara
baxış bir az ayrı cürdür. Ətrafa
baxıb bu sualı verirəm və məntiqsiz
çıxırsa, üzr istəyirəm.
Düşünürəm ki, məni başa düşərsiniz...
Z.M.:
Doğrusu, sualınızın belə qoyuluşunu gözləmirdim.
Əvvəla, deyim ki, bir ailədə iki
yazarın olmasının yaxşı tərəfləri
çoxdur. Ömür-gün
yoldaşın həm də sənin sənət, qələm
dostun olanda qarşılıqlı anlaşma, bir-birini duymaq
daha asandır. Bizimlə bir qrupda oxuyan
qızların əksəriyyəti jurnalist diplomu alsalar da, bu
çətin, əziyyətli, fədakarlıq tələb edən
sahədə çalışa bilmədilər. Bəlkə, onların da qarşısına mənim
ömür-gün yoldaşım kimi sənətini sevən və
yüksək dəyərləndirən jurnalist
çıxsaydı, vəziyyət fərqli olardı. O
ki qaldı yazar qadınlar barədə bəzi şəxslərin
fikirlərinə, bu, olduqca şərtidir. Unutmaq
olmaz ki, daim yazan, axtarışda olan, çevik
çalışan qadın jurnalistlər dinamik həyat tərzi
ilə seçilirlər. Bu isə kimlərinsə
gözündə, ola bilsin ki, hədsiz fəallıq
kimi görünür. Mənəviyyatsızlar isə müxtəlif
sənət sahiblərinin arasında ola
bilər.
Q.M.:
Düzü, o vaxtlar belə söhbətlər yox idi, olsa da,
indiki qədər “populyar” və əsaslı deyildi. Mən qəzet redaksiyalarında və tez-tez gedib-gəldiyim
radioda xeyli ləyaqətli qadın jurnalist
tanıyırdım. Siz dediyiniz mənada
qadınlara baxışı onların peşəsi deyil,
davranışları formalaşdırır. Ümumiyyətlə, bütün peşələrin
təmsilçiləri arasında yaxşılar da, yaramazlar
da var. Bəlkə, bu məsələdə jurnalistikanın bəxti
çox gətirməyib. Təəssüf
ki, indi təkcə dediyiniz qadınlar yox, həm də bəzi
kişilər özəl və ictimai əxlaqsızlığa
gedən yolda jurnalistikanı özlərinə vasitə
seçiblər.
ONLAR
DAHA NƏ DEYİBLƏR: (müxtəlif zaman kəsiyində söylədiklərindən)
Zemfira Məhərrəmli :
– Qulu həmişə sənətimizə
hörmətlə yanaşıb. O, həyat prinsiplərində
də çox tələbkardı. Amma ailədə
bir-birimizə həmişə güzəşt eləmişik.
Evin kişisi kimi məni yola verib. Heç vaxt mənimlə sərt davranmayıb ki,
niyə filan xörəyi bişirməmisən? Bilirəm,
hər kişi dözməz. Bizim bədbəxtliyimiz ondadır ki, hər ikimiz
yaradıcı adamıq. Bunun ailədə
böyük rolu var. Bir-birimizi anlamaqda problem olmur.Mənim
hansısa kitabımın təqdimat mərasimi idi, Quluya da
söz verdilər. Dedi ki, qadın kitab yazanda kişi günlərlə isti xörək
üzünə həsrət qalır. Mən
Quluya minnətdaram, yaradıcılıq uğurlarımda
dayağım olub.
– Mən onun qoluna girib hansısa tədbirə,
mərasimə gedəndə çox şeyi müşahidə
eləyirəm. Pakistan səfirliyinin tədbirinə
getmişdik. Ondan əl çəkmədilər.
Hansı dairəyə yaxınlaşdıqsa,
Qulunun başına toplaşdılar. Bu,
ona ehtiramın əlamətidir. Qəbul eləmişəm
ki, Qulu təkcə mənim deyil, yəni xalqın oğludur.
–Ayda bir dəfə konsertə, teatra
gedirik. Məsələn, axırıncı dəfə,
təxminən, bir ay bundan qabaq Rus Dram Teatrında olmuşuq.
Biz ailə problemlərimizi adətən hardansa,
ad günündən, qonaqlıqdan gələndə elə
maşında çözürük. Kimin
nə problemi var, danışır. Qızların
dərsləri ilə maraqlanırıq.
Qulu Məhərrəmli :
“Bizdə İslami dəyərlərə,
mövzulara çox xofla yanaşırlar.
Mən bunu təqdir etmirəm. O şeyə
ki biz inanırıq, onu qəlbimizə və ruhumuza yaxın
bilirik, bu məsələdə biz qətiyyətli
olmalıyıq. İslamın bütün dəyərləri
öyrənilməli və təbliğ olunmalıdır.
Bu yalnız mübarək Ramazan ayında,
cümə axşamlarında yox, bütövlükdə
davamlı və sistemli olmalıdır. Nə
konstitusiya, nə də digər hər hansı nizamnamə
Allahın göndərdiyi ilahi kitab qədər dəyərli
və ruha təsir edən deyil. Ona görə
də biz İslamı öyrənməliyik. Bu maarifləndirmə yalnız teleradio ilə deyil,
digər mətbuat vasitələri ilə də
aparılmalıdır, həm də yüksək səviyyədə
və peşəkarlar tərəfindən
aparılmalıdır”.
“Bir tərəfin mövqeyini ifadə edən
mətbuat Azərbaycanda həddindən artıq çoxdur.
Bu, da biabırçılıqdır”.
“Media öz funksiyasından xeyli kənarda
dayanıb”.
“Çox təəssüf ki, Azərbaycanda
dialoq havası yoxdur”.
“İnsanların əksəriyyəti belə
düşünür ki, Azərbaycanda dəyişiklik,
islahatlar olmalıdır”.
“Hakimiyyət
tərəfdəkilər sanki çox qürurludur. ÖZLƏRİNƏ
SIĞIŞDIRMIRLAR Kİ, ƏKS FİKİRDƏ OLAN
İNSANLARLA OTURUB BU VƏ YA DİGƏR MƏSƏLƏLƏRİ
ÇÖZSÜNLƏR”.
“Düşünülməmiş təbliğat
notları çox vaxt əks-səda verir”.
“İnsanlar gördüyünə
inanır, insanlar artıq təbliğata inanmır”.
(
Hər
iki hissə davam edəcək)
Tofiq ABDİN
525-ci
qəzet.- 2011.- 17 sentyabr.- S.23.