Görkəmli alim, müəllim
və ictimai xadim
KƏRİM KƏRİMOVUN 90
İLLİYİNƏ HƏSR OLUNUR
Görkəmli alim, AMEA-nın müxbir üzvü,
professor, istedadlı müəllim
və ictimai xadim Kərim Kərimovun 90 illiyi tamam olur. Bu cür tarixləri qeyd etmək çox vacibdir, önəmlidir. Yalnız alimin
yaxınları, əzizləri
üçün deyil,
həm də bütün ictimaiyyət üçün, onun tələbələri, davamçıları,
sonrakı nəsil üçün vacibdir, onun yaratdığı ənənələrin davamı
və inkişafının
labüdlüyü üçün
çox önəmlidir.
EA-nın Memarlıq
və İncəsənət
İnstitutu Akademiyada yeganə çoxprofilli, çoxsahəli institutdur
ki, illər boyu burada memarlar,
musiqişünaslar, teatrşünaslar,
kinoşünaslar, dizayn
və estetika, tətbiqi və dekorativ sənətlər
üzrə mütəxəssislər
çiyin-çiyinə yanaşı
çalışıb tədqiqatlar
aparmışlar. Bu üzdən,
bilavasitə bu təmas nəticəsində
institutun əməkdaşları,
mütəxəssisləri bir-birini yaxşı tanıyır, bir-birinin tədqiqatlarına yaxından
bələd olurlar.
Xalq arasında
belə misal var, birindən soruşanda ki, filankəs necə insandır, deyir, yol yoldaşı olmamışam. Mən Kərim müəllimlə
çox illər həm bir İnstitutda
işləmişəm, həm
də yol yoldaşı olmuşam.
İlk dəfə 1990-cı ildə
Türkiyənin Kayseri şəhərində
keçirilən birinci
Millətlərarası Böyük
Azərbaycan konqresində,
daha sonra İranın Urmiyə şəhərində təşkil
olunmuş konfransda məruzələrlə çıxış
etmişik. Hər iki
halda mən Kərim müəllimin böyük ləyaqətlə
Azərbaycanı, onun
təsviri sənətini
təmsil etdiyinin şahidi olmuşam. Onun təqdim etdiyi slaydlar da iştirakçıların
böyük marağına
səbəb olmuşdur.
Kərim Kərimov Azərbaycanda orta əsr miniatür
sənətinin, xüsusilə
Təbriz miniatür sənəti tədqiqinin əsasını qoymuşdur,
onun banilərindəndir. Özü isə
çox təvazökar,
sadə, mənəm-mənəmdən
uzaq, demokratik bir insan idi.
Kərim müəllimin “Soltan Məhəmməd və onun məktəbi” adlı monoqrafiyası çapdan çıxanda
böyük əks-sədaya
səbəb olmuşdu,
bu barədə müxtəlif tədbirlər,
görüşlər keçirilirdi. Kərim müəllim
İnstitutda etiraf edərək təəccüblə
deyirdi, mən belə şey eşitməmişdim ki, mərkəzi komitənin katibi (o zaman ideologiya üzrə katib H.Həsənov idi) sənin evinə zəng eləsin, səni təbrik etsin və hansısa məsələlərini həll
etsin.
1980-ci il idi. Elmlər Akademiyasının müxbir
üzvlüyünə seçilən
günü mən Kərim müəllimə
rast gəldim. O,
seçkilərdən qayıdırdı.
Mən soruşdum ki, seçkilər necə keçdi, seçildimi?
O, başını tərpədərək,
hə cavabını verdi. Mən bilirdim
ki, bu yerə
görkəmli bəstəkarımız
Fikrət Əmirov da öz namizədliyini
vermişdi. Dedim,
bəs o necə oldu? Dedi, ona
əlavə yer verəcəklər. Belə də
oldu. Dedim, təbrik edirəm, Kərim müəllim, bəs niyə qanınız qaradır, heç sevinmirsiz? Yalnız o zaman o, bir balaca
gülümsündü, yəni
o hisslərini büruzə
verməyən, onları
cilovlaya bilən insan idi.
Kərim müəllim keşməkeşli
həyat sürmüşdü,
çətin həyatın
nə olduğunu bilirdi, İkinci Dünya müharibəsində
iştirak etmişdi. Kərim
müəllimin illər
boyu Bakının, Moskvanın Lenin kitabxanasının,
Leninqradın Saltıkov-Şedrin
kitabxanasının arxivlərində
işlədiyi və üzə çıxartdığı
materiallar, məlumatlar,
faktlar onun dəyərli monoqrafiyaları,
kitabları, məqalələri
üçün əsas
mənbə olmuş,
“Azərbaycan incəsənəti”,
“Nizami “Xəmsə”sinin
miniatür sənətinin
inkişafında rolu”,
“Soltan Məhəmməd
və onun məktəbi” və s. əsərlərinin yaranmasına
təkan vermişdi.
Kərim müəllim gənclərin
yetişməsinə və
inkişafına çox
diqqət yetirirdi. Vaxtlı-vaxtında dissertasiya müdafiə etməyi məsləhət
görürdü, deyirdi
ki, elə yaşda müdafiə etmək lazımdır ki, onun ləzzəti
və xeyrini görəsiz. O, çox
vaxt qızlara belə sözlərlə
müraciət edərdi:
“Xanım-qız, 60 yaşında
nənəm də müdafiə edər”. “Xanım-qız” müraciətini
mən yalnız Kərim müəllimdən
eşitmişdim.
Yadımdadır, mənim namizədlik
işimin müzakirəsində
başqa çıxış
edənlərdən fərqli
olaraq yalnız Kərim müəllim milli operamızın yaranmasında mənim gətirdiyim əsas amillərdən olan “Şəbih” tamaşalarının
rolu haqqında danışmış, onların
önəmini vurğulamışdı,
əsəri bəyənmişdi.
1983-cü
ildə Səmərqənd
şəhərində keçirilən
ikinci Beynəlxalq musiqişünaslıq simpoziumunda
mən “Mir Möhsün
Nəvvab və onun “Vüzuhül-ərqam”
risaləsi” mövzusunda
məruzə ilə çıxış etmişdim.
Tarzən Bəhram Mənsurov
da tarda risalədə verilən muğam hissələrini çalıb mənim çıxışımı müşayiət edirdi.
Məruzə uğurlu oldu.
Qəzetlər yazdı, xaricilər
risalə ilə maraqlandılar. O zaman
Akademiyada keçirilən
böyük iclasda Kərim müəllim bu hadisə haqqında iştirakçılara
məlumat verərək
dedi: “Nəvvab və onun risaləsi
haqqında heç kəs bir şey
bilmirdi. Zemfira xanım bu barədə beynəlxalq simpoziumda danışaraq Nəvvabı hamıya tanıtdırdı. Sağ
olsun”. (Bunlar
onun öz sözləridir).
XIII əsrin böyük
musiqi aləmi Səfiyyədin Urməvinin
“Kitabül-ədvar” risaləsinin
ərəb dilindən
dilimizə tərcümə
edilməsinə tərcüməçilər
böyük məbləğ
tələb edirdilər. Bu barədə Kərim müəllim Vahab Salamzadəyə şikayət
edərək gileyləndi.
Vahab müəllim isə dedi ki,
“Kərim, bu elmdir, nə qədər lazımdırsa,
verməliyik”. Sonra elə oldu ki,
mən və Vahab müəllim Şərqşünaslıq İnstitutunun
direktoru Ziya Bünyadovun yanına getdik, o, gözəl ərəbşünas Tariyel
Həsənovu çağırdı,
risalənin əlyazmasını
ona göstərdi, o da tərcümə etməyə razılıq
verdi, özü də çox aşağı məbləğə.
Ziya müəllim üzünü mənə
tutaraq dedi: “Kitab çapdan çıxanda ilk nüsxəsini
mənə bağışlayarsız”.
Mən elə də etdim.
Üzeyir bəyin “Koroğlu”su çap olunanda isə Kərim müəllim onun məbləğinin fakturasının
nəşriyyatdan gətirilməsini
məndən xahiş
etdi. Mən məbləği
Kərim müəllimə
göstərəndə o dedi,
bu ki bizim
İnstitutun illik büdcəsindən artıqdır.
Onu da deyim ki,
Kərim müəllim
haqq-hesabı, maliyyə
işlərini gözəl
bilən direktor idi. Biz o vaxt
birlikdə prezidentin yanına da getdik. Lakin “Koroğlu” yalnız
çox illərdən
sonra çap olundu.
Kərim müəllim ömrünün
son 7 ilindən 5-ni direktor
müavini, 2 ilini isə direktor vəzifəsində çalışmışdı. “Təsviri sənət” şöbəsinin müdiri
vəzifəsində isə
uzun illər işləmişdi. O, 1995-ci ildə dünyasını
dəyişdi. Kərim müəllimin
qəbri Fəxri Xiyabanda mənim bacımın qəbri ilə üzbəüzdür.
Hər dəfə ora gedəndə mən Kərim müəllimin qəbrinin qarşısında
dayanaraq baş əyirəm.
Allah rəhmət eləsin,
qəbri nurla dolsun, deyirəm.
Şübhəsiz ki, Kərim müəllimin yazdığı
əsərlər – bugünkü
və gələcək
nəsillər üçün
Azərbaycan incəsənəti
haqqında dəyərli
tədqiqatlar olaraq qalacaq və daima yaşayacaq.
Zemfira SƏFƏROVA,
professor,
AMEA-nın müxbir üzvü
525-ci qəzet.- 2011.- 30 sentyabr.- S.7.