“İranlı din xadimləri
reallıqların dinimizə yaratdığı təhdidlərə
cavab verməkdə acizdir”
“Cahil din xadimləri müsəlmanlara
ciddi təhlükədir”. Bu fikri “525”ə
açıqlamasında İranın region dövlətlərinin
siyasi həyatına fəal müdaxilə etmək niyyətinə
düşməsinə münasibət bildirən Siyasi
İnnovasiya və Texnologiya Mərkəzinin sədri
Mübariz Əhmədoğlu səsləndirib. O, Tehranda
baş verənlər içərisində bəzi proseslərin,
nəinki İranın imicinə, hətta İran əhalisinin
əqli və fiziki cəhətdən sıradan
çıxmasına şərait yaratdığını
söyləyib: “Müasir İranın dini tarixində
İslam dininin imicinə ziyan gətirənlərə
qarşı zaman-zaman fətvalar verilmişdir. İranın
dini lideri Qərb qarşısında şiə
islamını nüfuzdan saldığı üçün
Aşura zamanı xəncərlə baş yarmağı, zəncir
vurmağı, insanın özünə əzab verən və
s. adətlərin ləğvi ilə bağlı fətva
imzaladı. Yəni Aşura zamanı baş yarmaq və digər
əzadarlıqlar Quranda ümumiyyətlə tənzimlənməyib.
Sonralar bu əzadarlıqlar şiələrin həyatına
elə daxil oldu ki, hamı onu dinin ən vacib elementi kimi başa
düşürdü. İndi baş verənlər içərisində
elə proseslər var ki, onlar nəinki İranın imicinə,
hətta İran əhalisinin əqli və fiziki cəhətdən
sıradan çıxmasına da şərait yaradır.
İran İslam Respublikasının ərazisinin Əfqanıstan
narkotiki üçün ən mühüm tranzit olması
onun təkcə imicinə ciddi zərbə vurmur. Əgər
İranın hüquq-mühafizə orqanları
güclüdürsə, narkotik vasitələr İranın ərazisinə
necə girir, necə hərəkət edir, necə ərazidən
çıxır suallarının izahını tapmaq
müşküldür. Əfqanıstanın İranla sərhəd
ərazilərindəki müsəlmanların da İranla dini
bağlılığını nəzərə alsaq,
İranın özünü nüfuzlu hesab edən din xadimləri
narkotikə hər hansısa bir formada əl vurmağı
qadağan edən fətva verə bilərdilər. Narkotik
vasitələr dinindən asılı olmayaraq, bütün gənclərin,
o cümlədən müsəlman gənclərin
ağlını əlindən alır. “Ağ ölüm”
indinin özündə də İslam təbəələri
üçün ciddi təhlükədir və bu təhlükə
getdikcə artır:” Hamının gözünün
qarşısında baş alıb gedən “ağ
ölüm”ün Qurani-Kərimdə ayəsinin
olub-olmaması vacib deyil. İngilis istismarçılığına
qarşı mübarizə aparmaq üçün XX əsrin əvvəllərində
tütün qadağası qoymuş müctəhid fətvası
İranın indiki müctəhidlərinin sevə-sevə
nümunə göstərdikləri hadisədir. İndi də
İsrail, ABŞ mallarını qadağan, narkotik maddələrin
işlənməsinə, daşınmasına qadağa tətbiq
edə bilərlər”. Politoloq İran rəsmilərinin Azərbaycanla
bağlı səsləndirdikləri bəyanatlara da diqqət
yönəldib. Bildirib ki, öz dindarlarının
sosial-iqtisadi problemlərinə, cəmiyyəti daxildən
aşındıran neqativ proseslərə münasibət
bildirməyə nüfuzları çatmayan din xadimlərinin
Azərbaycan rəhbərliyinin dinə xoş münasibətindən
sui-istifadəsi həm dinə, həm də dünyəviliyə
ziddir: “Görünür, bu müctəhidlərin gücü
yalnız Azərbaycana təzyiqə yönəlib. Bəlkə
bu ölkə rəhbərliyinin dinə, dini ənənələrə
hörmətlə yanaşmasına onların münasibətidir.
Öz dindarlarının sosial-iqtisadi problemlərinə, cəmiyyəti
daxildən aşındıran neqativ proseslərə
münasibət bildirməyə nüfuzları çatmayan
din xadimlərinin Azərbaycan rəhbərliyinin dinə
xoş münasibətindən sui-istifadəsi həm dinə,
həm də dünyəviliyə ziddir. Özləri
üçün ciddi məlumat mənbələri tapa bilməyən
və ya daxil olan məlumatı yoxlamaq imkanında olmayan
İranın din xadimlərindən namus məsələsinin yəhudi
kontekstini təqdim etməkdən başqa bir şey gözləmək
mümkün deyil”. Bütün bunlar müasir dövrün
ortalığa qoyduğu reallıqlardır. Bu reallıqlar
dinimiz üçün az qala təhdidə çevrilib.
İranlı din xadimləri İranda bu problemlərin həllini
tapmaqla Azərbaycana da nümunə göstərə bilərdilər.
Əks təqdirdə, sir-sifətində evdarlığın,
ailəcanlılığın, ibadətin görünmədiyi
gəncləri qızışdırıb yoldan
çıxarmazlar. Ara qarışdırmaqla məşğul
olmaq bizim dinimizdə fasiqlik hesab olunur. Fasiqliklə məşğul
olmaq dinimizin qadağan etdiyi əməllərdəndir”. M.Əhmədoğlu
sovet dövrünü yaşamış Azərbaycanda hicab məsələsinin
radikal şəkildə gündəliyə gətirilməsinə
də toxunub. Qeyd edib ki, belə vəziyyət Azərbaycan cəmiyyətin
əsaslarını sarsıtmağa hesablanmış siyasətdir:
“Hicab təkcə dini deyil, eyni zamanda ciddi sosial-psixoloji hadisədir.
Hicab məsələsi bütün ailə həyatını
və cəmiyyətin mümkün qədər çox sahəsini
əhatə edən məsələdir. Hicabın xarici,
cismani mahiyyəti olduğu kimi, daxili mahiyyəti də var. O
baxımdan, sovet dövrünü yaşamış Azərbaycanda
hicab məsələsini radikal şəkildə gündəliyə
gətirmək Azərbaycan cəmiyyətin əsaslarını
sarsıtmaq deməkdir. Məktəbli qızlarının
hicabından ötrü “dava edən” xanımların
böyük əksəriyyəti sovet dövründə
hicabsız gəziblər. Namus kontekstindən onların
yaşadığı həyatın iki hissəyə
(hicabsız, hicablı-namussuz, namuslu) bölünməsi nə
dərəcədə məntiqə uyğundur?”. Politoloq gənc
ailələrin əksəriyyətinin valideynləri ilə
birlikdə, üçotoqlı, kiçik həcmli mənzillərdə
yaşamaq məcburiyyətində olduqlarını diqqətə
çatdırıb. Qeyd edib ki, mənzil və sosial iqtisadi
problemlər baxımından Tehran Bakıdan heç də
yaxşı vəziyyətdə deyil: “Gənc ailələrin
əksəriyyəti valideynləri ilə birlikdə,
üçotoqlı, 50-70 kvadratmetr mənzildə yaşamaq məcburiyyətindədir.
Yaşlıların köhnə tərbiyənin təsiri
altında olduğunu, ailə üzvlərinin işə
gedib-gəlmə qrafikinin müxtəlifliyini, Bakıdakı mənzillərin
su təchizatındakı problemlərini nəzərə
alsaq, ibadət qaydalarına əməl edən gənclərimizin
qısa müddət ərzində ailədə gərginlik mənbəyinə
çevriləcəyini düşünmək olar. Ailədə
gəlinin təzə gəldiyi vaxtla, onun 10-15 il sonrakı
statusu tamam fərqlidir. Gəlin 15-20 il sonra evin tam sahibəsi
olur və əksər qaydaları, o cümlədən evində
ibadət qaydalarını da özü müəyyənləşdirir.
Digər tərəfdən mənzil və sosial iqtisadi problemlər
baxımından Tehran Bakıdan heç də yaxşı vəziyyətdə
deyil. Bu məsələdə ümumilikdə İranla Azərbaycanın
vəziyyəti bərabərdir: İranda evli gənclərin
bir milyon mənzilə ehtiyacı kəskindir. Ehtiyac olan mənzillərin
sayı müxtəlif hesablamalara görə, 4-5 milyondur.
İranda və Azərbaycanda gənclərin belə psixoloji vəziyyəti
din xadimlərinə bələddir. İranda din xadimləri
çox gözəl bilirlər ki, gənclər ailə həyatı
qurduqdan az sonra evdə sakitlik və ibadət seçimi
qarşısında qalırlar. Nəticədə, ən
azı, müəyyən dövr üçün ibadətdən
imtina etməli olurlar. Hər halda din xadimlərimiz bilir ki,
namaz və oruc hicaba nisbətən daha vacib əmrdir”.
Rufik İSMAYILOV
525-ci qəzet.- 2011.- 22 yanvar.- S.10.