“Yazmaq
mənim üçün bütün
məşğuliyyətlərdən cəlbedicidir”
VAHİD MƏMMƏDLİ:
“DÜNYA NƏŞRİYYATLARI MƏNDƏN ƏSƏR
İSTƏYİR – DÜNYANIN HƏR HANSI BİR ÖLKƏSİNDƏ
ÇAP OLUNMAQ PROBLEMİM YOXDUR”
Mən əslində, ondan rayon prokuroru kimi müsahibə götürmək istəyirdim. Lakin yazıçı kimi fikirləri daha maraqlı göründü mənə. Söhbət yazıçı, fəlsəfə doktoru Vahid Məmmədlidən gedir. Vahid Məmmədli ilə ətraflı tanışlıqdan sonra nədənsə İ.Brodskinin kəlamını xatırladım: “Mən həmişə XIX əsrin yazıçılarına qibtə etmişəm. O kəslərə ki, geriyə baxa bilir, öz həyatlarının, öz inkişaflarının dövrlərini də gözdən keçirə bilirdilər”. Fikrimcə, bu deyimi XXI əsrin böyük yazıçısı Vahid Məmmədliyə də şamil etmək olar. Qarabağın məşhur bəylərindən biri Haqverdi bəy Kərimbəyovun nəticəsi olan Vahid Məmmədli əslən Bərdə rayonunun Kərimbəyli kəndindən, müqəddəs Köyəlli Baba nəslindəndir. 1965–ci ildə Azərbaycanın Qazax şəhərində anadan olub. 1992-ci ildə Rusiyanın Tver Dövlət Universitetinin hüquq fakultəsini fərqlənmə diplomu ilə bitirib. Azərbaycan Respublikası Baş Prokurorluğunun prokurorluqda istintaqa nəzarət idarəsinin prokuroru vəzifəsində çalışıb. Beynəlxalq Prokurorlar Assosiasiyasının üzvüdür. Hazırda Yardımlı rayon prokurorudur.
Vahid Məmmədli Avropanın və Rusiyanın ən böyük nəşriyyatı sayılan “Eksmo” nəşriyyatının müəlliflərindən biri olmaqla, Rusiyada və Azərbaycanda bestsellerə çevrilən bədii ədəbiyyat nümunələrinin müəllifi kimi tanınır. Rusiyanın ilk qansız döyüş romanının – “Tunc Allahın yükü”, Azərbaycanda isə fentezi janrında yazılmış ilk əsər olan “Atropatena dastanı” trilogiyasının da müəllifidir. 19 kitabın müəllifi V.Məmmədlinin əsərləri Rusiyada, Türkiyədə, İngiltərədə, Fransada, Avstriyada, Almaniyada, Yunanıstanda, Çexiyada, Hindistanda, Misirdə və digər ölkələrdə çap olunub.
– Yazmaq sizin üçün nədir?
– Vaxtımı boş şeylərə deyil, gözəl əsərlər yazmağa həsr edəndə daxilən rahatlıq tapıram. Mən yaradıcılıqla həmişə ciddi şəkildə məşğul olmuşam, yazmaq mənim üçün bütün məşğuliyyətlərdən cəlbedicidir. Həm də yaradıcılıqla məşğul olan adam gərək onun zirvəsinə qalxmağı da bacarsın. Hesab edirəm ki, mən də məşğul olduğum yaradıcılıq sahəsində mümkün olanları müəyyən qədər əldə etmişəm. Gənclik illərində ara-sıra şeirlər yazsam da, əsərlərim 2007-ci ildən çap olunur. İlk romanım olan “Tunc mələk” əsərini yazanda qarşıma bir məqsəd qoymuşdum, bu əsər Rusiyada bestseller olmalıdır. Belə də oldu. Əsər 2008-ci ildə “Rus bestselleri” seriyasında “Cəllad tələsməyi sevmir” adı ilə nəşr olundu. Ümumilikdə isə bu əsər təkcə Rusiyada 2007-ci ildən bu günə kimi dörd dəfə nəşr olunub.
Son dövrlərdə yazdığım “Atropatena” trilogiya-eposu, “Buddanın qayıdışı”, “Milanda ölüm”, “Bakı-2031” “Müqəddəs Məryəm Ananın Efesə köç etməsi” povestləri, “Qırmızı böyürtkən”, “Lacivərd kostyum”, “Mən qatarları sevirəm” hekayələrim və digər əsərlərim dünyanın bir çox ölkələrində oxucular tərəfindən maraqla qarşılanıb.
– “Atropatena dastanı” əsəriniz hesab edirəm ki, Alban dövrünün əsl dastanıdır. Siz dastan müəllifisiniz. Bu hər yazıçıya qismət olmur. Burda postmodernizmin də elementləri üstünlük təşkil edir. Yazıçı Yunis Oğuz bu əsəri son dövrdə ədəbiyyatımızın ən böyük qələbəsi hesab edir. Siz Albanların da, Atropatın da azərbaycanlıların ulu əcdadları olduqlarını bütün dünyaya bəyan edirsiniz. Məncə belə bir xoşbəxtlik hər yazıçıya qismət olmur. Əsərinizin bu qədər gərəkli olacağına və uğur qazanacağına inanırdınızmı?
– Ümumiyyətlə hər bir insan ya cəmiyyət üçün, ya da özü üçün gərəkli olan işdən yapışmalıdır. Uğura isə nəinki inanırdım, hətta əmin idim. Çünki mən bu əsəri uzun araşdırmalardan sonra yazmağa başladım...
– Azərbaycan yazıçılarından kimləri oxuyursunuz?
– Əgər sıralama aparsaq, Anar, Maqsud İbrahimbəyov, Elçin Hüseynbəyli, Yunus Oğuz və Aslan Quliyevin adlarını çəkə bilərəm. Onların əsərlərini daha maraqla oxuyuram. Gənc postmodernistlərdən xoşuma gələnləri var.
– Yaradıcılıq mühiti və kitab çapı ilə bağlı nə deyə bilərsiniz?
– Açığı, bu sahədəki vəziyyət mənim xoşuma gəlmir. Həm də ən acığım gələn şey odur ki, bəzi müəlliflər 400-500 tirajla kitab çap etdirib sonra qapı-qapı düşüb onları kiməsə bağışlamağa və ya satmağa vaxt sərf edirlər. Amma yazıçı, əslində, kitab çapı ilə məşğul olmamalıdır. Bu mənada, kitabımın çapı məni heç vaxt düşündürməyib. Öz kitabımı həmişə mağazadan alıram. Bizdə oxucu probleminin olduğu barədə daim gileylənirlər. Bunu aradan qaldırmağın bir yolu var, o da yaxşı yazmaqdır.
– Prokuror-yazıçı... Bu təzadı necə qəbul edirsiniz?
– Mən burada hər hansı təzad-filan görmürəm.
Əslində, bir prokuror olaraq hadisələri peşəkar yazıçı
gözü ilə dəyərləndirməyim qanunun
aliliyinin birə on qat üstün tutulmasına gətirib çıxarır. Qanunları pozanlara
qarşı daha amansız olursan, hüquqları pozulanlarıın
isə hüquqlarını
daha ədalətli bərpa etməyə çalışırsan.
– Prokuror kimi qəhrəmanlarınızdan
ittiham elədiyiniz olubmu?
– Belə şeylər olur. Bəzən görürsən ki, apardığım cinayət işlərinin iştirakçıları əsərimin
qəhrəmanlarından biri
və ya bir çoxu müəyyən bir əsərin yaranmasına
səbəb olur.
– Yazıçı Vahid
Məmmədli prokuror
Vahid Məmmədlidən
razıdırmı?
– Əlbəttə ki,
razıdır. Mənim prokuror olmağım
yazıçılığıma və ya yazıçılığım
prokuror olmağıma
hər hansı maneçilik törətməyib.
– Seçim qarşısında
qalsaydınız, prokurorluğa,
yoxsa yazıçılığa
üstünlük verərdiniz?
– Prokurorluğu üstün
tutardım. Çünki mən bu sənəti yazıçılıqdan
xeyli əvvəl seçmişəm. Hesab edirəm
ki, yazıçılıq
peşə deyil.
Bu Allahın sevdiyi
insanlara bəxş etdiyi mənəvi bir missiyadır. Əlbəttə ki, söhbət
əsl yazıçılardan
gedir. Şöhrət əsiri olub
kitab müəllifi olmaq xatirinə söz yığnağı
ilə əlləşən,
ət tökən və aşağı səviyyəli yazarlardan söhbət getmir.
– Yaratdığınız əsərlərinizi
övladınız sayırsınızmı?
– Bütün yaradıcı
adamlar öz əsərlərinə övladları
kimi baxır, o cümlədən də mən.
– Yaradıcılığınızın hansı mərtəbəsindəsiniz?
– Yazıçı kimi özümü lazım olan yerdə hiss edirəm, belə demək mümkünsə,
zirvəyə çatmışam.
Dünya
nəşriyyatları məndən
əsər istəyir.
Mənim
dünyanın hər
hansı bir ölkəsində çap
olunmaq problemim yoxdur.
– Şöhrət sizin
üçün nədir?
– Şöhrət dalınca
heç vaxt qaçmamışam. Şöhrət üçün yazanlardan, bir neçə kitab çap etdirib gecə-gündüz bağıranlardan
da xoşum gəlmir. Məncə Füzuli, Nizami,
Nəsimi kimi babalarımız şöhrətin
əsl zirvəsindədirlər.
Mənə və müasirlərim
olan digər qələm sahiblərinə
isə zaman öz qiymətini verməlidir.
– Sizi hamı ədəbiyyatımıza yeni
nəfəs gətirmiş
bir yazar kimi tanıyır. Bir yazıçı olaraq
ilk dəfə azərbaycanlı
qəhrəmanı Azərbaycan
mühitindən ayırıb
dünya miqyasına çıxartdınız. Tunc mələyi sevənlər
Azərbaycanı sevirlər.
Eyni zamanda, tarixən “Dədə Qorqud” və “Koroğlu”dan da qədim olan “Atropatena dastanı” yeganə müasir dastan nümunəsidir. Burada Albaniya və Atropatena dövrünün
hadisələri öz
əksini tapıb.
Maraqlı magiyalar və
sehrlərlə, yeni nağıl və fantastik qəhrəmanlarla,
macəra, detektiv və döyüş səhnələri ilə
zəngindir. Bu qədər yeniliyə imza atmaq xeyli
vaxt və istedad tələb edir. Yazıçı Vahid Məmmədlidən
daha hansı yenilikləri gözləyə
bilərik?
– Əgər lazımi
şərait yaradılsa,
dünya ekranlarına
çıxarıla biləcək
və həqiqi mənada milyonların qəlbınə yol tapacaq filmlər üçün ssenarilər
də yazmaq olar. Vaxtilə görkəmli rejissorumuz
V.Mustafayev mənlə
birgə filmlər çəkmək üçün
xaricdə Prodüser Mərkəzi yaratmağı
təklif etmişdi.
Əlbəttə ki, V.Mustafayev
bu filmlərin böyük uğur qazanacağından əmin
idi. Vaxtı çatanda bununla
da ciddi məşğul olmaq olar.
– “...Bəs görən,
Vətənə səfərini
yaxını qoyub da Tunc Mələk
niyə belə uzaqlardan başlamış,
üstəlik də gerçək savaşlar yox, fentezi qanadlarında? Bunu Vahid
Məmmədlidən sormağım
gəlir də, amma ürək eləmirəm”. Bəlkə T.Əlişanoğlunun
“Tunc Mələyin Azərbaycan səfəri”
adlı yazısında
Sizə ünvanladığı
bu sualına cavab verəsiniz?
– Mən Tunc Mələyin azərbaycanlı
olmasını bütün
əsərlərimdə qeyd
eləmişəm. Qəhrəmanımı dünya oxucusuna məhz azərbaycanlı kimi tanıdıb sevdirməkdə məqsədim
yalnız Azərbaycanı
dünyaya tanıtmaqdan
ibarət olub. Əslində, Tunc Mələyin
yüksək intellektə,
incə zövqə malik olması, xarici və daxili aləminin mükəmməlliyi, mərd,
xeyirxah və insanpərvər olması
dünya oxucusuna azərbaycanlıların məhz
bu xüsusiyyətlərə
malik olmasını sərgiləməkdir.
Onun məhz bu üstünlüklərini
nəzərə alaraq
yazmışdım: bu
dünyada heç kim mələk
deyil. Hərənin də öz qoruyucu mələyi var. Başqaları üçün
özlərini fəda
edənlər mələklərdən
də üstündürlər...
Tunc Mələk həm də dünyanın tanınmış detektiv əsərlərinin qəhrəmanları
olan Şerlok Holms, Puare, Komissar Meqre, Ceyms Bond, Rusiyada Erast Fandorin, Dronqo kimi qəhrəmanların
sırasında duran
ilk azərbaycanlıdır.
Yadımdadır, o zaman Rusiya nəşriyyatı
əsərimin qəhrəmanı
Tunc Mələyin heç olmasa, anasının rus olmasını qeyd etməyimi məndən xahiş edirdi. Mən onlarla razılaşıb dedim: “Kaş ki, dünyada olan bütün qəhrəmanların heç
olmasa ataları azərbaycanlı olsun”.
– “İlham pərisi”
gələndə nə
edirsiniz?
– Bu, ovqatla bağlıdır. Yazıçı yaxşı ovqata
köklənəndə yaxşı
əsərlər də
yaradır. Sizin dediyiniz
“ilham pərisi” gələndə mən bir romanı 15 günə də yaza bilərəm.
Xanoğlan Əhmədov
525-ci qəzet.-
2012.- 11 avqust.- S.10.