Müəllimlərin işə qəbulunda
yeni qaydaların tətbiqi: səviyyə və keyfiyyət əsas
meyarlardır
2009-2010-cu tədris ilindən müəllimlərin
işə qəbulunda yeni qaydaların tətbiqinə
başlanılıb. Müəllimlərin işə qəbulu sahəsində
yeni qaydaların tətbiqini zəruri edən bir sıra səbəblər
olub: yerli təhsili idarəetmə orqanları və ümumi
təhsil müəssisələri tərəfindən ciddi
ehtiyac olmadan müəllimlərin işə qəbul edilməsi;
bir stavkadan az dərs yükü ilə işləyən
müəllimlərin sayının artması, müəllim-şagird
nisbətinin ilbəil aşağı düşməsi; saxta,
qanunsuz (lisenziyası olmadan) fəaliyyət göstərən
təhsil müəssisələrinin, nostrifikasiyadan keçməyən
təhsil sənədləri ilə, özəl təhsil
müəssisələrinin arayışları, müxtəlif
kursların vəsiqələri ilə müəllimlərin
işə qəbulu və sair.
Təhsil naziri Misir Mərdanovun sözlərinə
görə, təhsilin keyfiyyəti pedaqoji kadrların peşəkarlıq
səviyyəsilə birbaşa bağlıdır. Bu baxımdan
onların düzgün seçilib yerləşdirilməsi məsələsi
xüsusi aktuallıq kəsb edir. Son illərdə
aparılan təhlillər göstərir ki, bəzi yerli təhsili
idarəetmə orqanları və ümumi təhsil müəssisələri
tərəfindən pedaqoji kadrlara olan tələbatın
düzgün müəyyənləşdirilməməsi,
vakant yerlər barədə verilən sifarişlərin real tələbatla
uzlaşmaması, normadan az dərs saatına müəllimlərin
işə qəbulu, normativ-hüquqi sənədlərdə
qoyulmuş tələb və qaydalara kifayət qədər
riayət olunmaması hallarına yol verilib. Bu
hallar ümumi təhsil müəssisələrində müəllim-şagird
nisbətinin xeyli dərəcədə aşağı
düşməsinə, süni müəllim
sıxlığının yaranmasına səbəb olub,
habelə kifayət qədər metodiki hazırlığı
olmayan pedaqoji kadrların işə qəbuluna şərait
yaradıb. Mövcud nöqsanların aradan
qaldırılması məqsədilə 2008-2009-cu tədris
ilindən ölkənin ümumtəhsil məktəblərində
müəllim vəzifəsi Təhsil Nazirliyinin uçot
nomenklaturasına daxil edilib. Bu məqsədlə
2009-2010-cu tədris ilində Bakı şəhərinin,
2010-2011-ci dərs ilində isə ölkənin ümumtəhsil
məktəblərinə müəllimlərin işə qəbulunun
yeni qaydalar əsasında müsabiqə yolu ilə
aparılmasına başlanılıb. Eyni zamanda müəllimlərin
işə qəbulu ali və orta ixtisas təhsili müəssisələrini
pedaqoji ixtisaslar üzrə bitirən gənc mütəxəssislərin
“2005-2009-cu illər üçün ümumtəhsil məktəbləri
şəbəkəsində pedaqoji kadr təminatı üzrə
İnkişaf Proqramı” çərçivəsində həmin
illərdə və 2010-cu ildən isə Nazirlər Kabinetinin
qərarına uyğun olaraq dövlət sifarişinə əsasən
həvəsləndirmə tədbirləri tətbiq olunmaqla
kadra ciddi ehtiyac olan kənd məktəblərinə
birbaşa göndəriş yolu ilə də aparılıb.
Bu prosesin pedaqoji kadr təminatında əhəmiyyətli rolu
olsa da, indiyədək həvəsləndirmə tədbirləri
ali və orta ixtisas təhsili müəssisələrini
yalnız həmin ildə bitirən məzunlara şamil
edilirdi. Bu əmrlə müəyyənləşdirilmiş
yeni qaydalarda isə həvəsləndirmə tədbirlərinin
pedaqoji ixtisas təhsilli 35 yaşınadək bütün gənclərə
tətbiqi nəzərdə tutulub. Həmçinin,
Təhsil Sektorunun İnkişafı üzrə İkinci Layihənin
“Təhsil sistemində idarəetmənin təkmilləşdirilməsi,
müəllim peşəsi ilə bağlı reqlamentləşdirici
qaydaların yenidən işlənməsi və tətbiqi”
alt-komponentində də müəllimlərin işə qəbulu
mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsi, beynəlxalq təcrübədən
istifadə etməklə daha səmərəli sistemin
yaradılması vacib bir məsələ kimi qarşıya
qoyulub.
Təhsil naziri deyir ki, müəllimlərin işə qəbulu
üzrə yeni qaydaların bir sıra üstünlükləri
var. Yeni qaydalara əsasən elektron vasitələr tətbiq
edilir, şəffaflıq və obyektivlik təmin olunur. İmtahanın
sonunda hər bir müəllim öz nəticəsini bilir, qiymətləndirmə
insan amili olmadan aparılır, vakant yerlərə yerləşdirilmə
proqram təminatı vasitəsilə aparılır və həmin
anda müsabiqənin nəticələri barədə məlumat
hər bir namizədin şəxsi elektron səhifəsinə
göndərilir.
M.Mərdanovun dediyinə görə,
bu il keçirilən müəllimlərin
işə qəbulu üzrə müsabiqənin yüksək
səviyyədə təşkili məqsədilə
müvafiq təlimati sənədlər və modullar
hazırlanıb, nazirliyin saytında və “Azərbaycan müəllimi”
qəzetində yerləşdirilib. Ümumi təhsil müəssisələrinə
müəllimlərin işə qəbulunun tənzimlənməsi
barədə Təhsil Nazirliyinin müvafiq əmri
İcrası istiqamətində müvafiq tədbirlər
görülüb.Namizədlər tərəfindən vakant
yerlərin seçilməsi və elektron ərizənin
doldurulmasına dair təlimat, müəllimlərin işə
qəbulu müsabiqəsində iştirak üçün
elektron ərizənin doldurulması üzrə video çarx,
müəllimlərin işə qəbulu üzrə elektron ərizə
hazırlanıb. Müəllimlərin işə qəbulu
üzrə müsabiqə prosesində obyektivlik və şəffaflığın
təmin olunması üçün bu il də
bütün lazımi tədbirlər həyata keçirilib:
“Bu işə başlayana qədər Azərbaycanda ümumtəhsil
məktəblərində müəllimlərin sayı təxminən
170 min nəfər idi. Müəllimlərin
işə qəbulunda əsassız müdaxilələr,
saxta diplomlarla işə qəbul olunanlar mövcud idi.
Ciddi ehtiyac olmadığı halda yerli təhsili idarəetmə
orqanları və ümumtəhsil müəssisələri tərəfindən
müəllimlər işə qəbul edilir, bəzi hallarda
bir stavkadan az dərs yükünə
müəllimlər işə götürülürdü. Müəllim-şagird nisbəti ilbəil
aşağı düşərək 1:10-dan 1:8-ə
enmişdir. Bu
prosesə başlamazdan əvvəl xeyli hazırlıq işləri
görüldü. İlk növbədə
ULTRA şirkəti arasında müqavilə imzalandı, həmin
müqaviləyə əsasən müəllimlərin işə
qəbulunun proqram təminatı işlənib
hazırlandı və artıq iki ildir ki, tətbiq edilir.
Qeyd edim ki, həmin proqram təminatının köməyi ilə
ərizələrin qəbulu və müsabiqə elektron vasitələrin
tətbiqi ilə həyata keçirilir, bu zaman şəffaflıq
və obyektivlik təmin edilir, imtahanın sonunda hər bir
müəllim öz nəticələrini bilir, qiymətləndirmə
insan amili olmadan həyata keçirilir, vakant yerlərə yerləşdirmə
proqram təminatı vasitəsilə aparılır və
müsabiqənin nəticələri barədə məlumat dərhal
hər bir müəllimin şəxsi elektron səhifəsinə
göndərilir”.
M.Mərdanovun
dediyinə görə, bu il ölkə üzrə ümumtəhsil
müəssisələrində 3270 vakant yer olmuşdur ki,
onlardan da 277-si Bakı şəhərinin ümumtəhsil məktəblərinə
aiddir. Bakı şəhərində fiziki tərbiyə və
ingilis dili müəllimlərinə daha çox ehtiyac
olduğunu diqqətə çəkən nazir, fənlər
üzrə vakant yerləri göstərən cədvəlin
pedaqoji ali məktəblərə gələcək
işlərini müəyyənləşdirmək
üçün vacib olan zəruri informasiya verdiyini söyləyib.
Vakant yerlərdən 2945-nin ölkənin digər
rayon və şəhərlərinin ümumtəhsil məktəblərində
olduğunu deyən nazir müvafiq cədvələ əsaslanaraq
bölgələrdə coğrafiya müəlliminə daha
çox ehtiyac duyulduğunu, kimya və biologiya müəllimlərinə
də ehtiyacın digərlərinə nisbətdə çox
olduğunu vurğulayıb. Lakin bunlarla yanaşı
nazir bəzən yerlərdən alınan məlumatların
düzgün olmadığını, məktəb direktoru və
RTŞ müdirləri tərəfindən vakant yerlərin
gizlədilməsi hallarına yol verildiyini təəssüf
hissi ilə bildirdi və belə hallar baş verdiyi təqdirdə
kollegiyanın qərarında müvafiq cəza tədbirləri
görülməsinin nəzərdə tutulmasını zəruri
sayıb.
Nazir
peşə liseyləri üzrə müəyyənləşdirilmiş
vakant yerlərin sayı haqqında da məlumat verərək
bu təhsil müəssisələrində
bütövlükdə 48 vakant yerin olduğunu bildirib: “Təhsil
Nazirliyinin İnternet saytında “Müəllimlərin işə
qəbulu” elektron xidmət sahəsi yaradılmış və
orada qəbulu tənzimləyən müvafiq linklər yerləşdirilmişdir.
Müəllimlərin işə qəbulu Təhsil Nazirliyi Təhsil
Sisteminin İnformasiyalaşdırılması İdarəsinin
Təlim Mərkəzində aparılmış, burada
imtahanların keçirilməsi üçün müvafiq
şərait yaradılmış, o cümlədən 3 imtahan
otağında 70 kompüter yerləşdirilmişdir.İyunun
29-da “Azərbaycan müəllimi” qəzetində vakant yerlər
barədə elan verilmiş, iyulun 1-dən isə müsabiqədə
iştirak etmək üçün elektron ərizələrin
qəbuluna başlanmışdır. İyulun
15-də ərizə qəbulu dayandırılmış,
sonrakı 5 gün ərzində isə ərizələr
araşdırılaraq təsdiqlənmişdir. Ümumilikdə 3270 vakant yerə işə qəbul
üçün 16195 nəfərin ərizə verib. Bütövlükdə vakant yerlər, o cümlədən
bəzi fənlər üzrə çox böyük
müsabiqə vəziyyəti yaranib. 728 ərizə
işə qəbul üzrə reqlamentin tələblərinə
uyğun gəlmədiyi üçün ləğv
edilmişdir ki, bu da əsasən ixtisasların uyğun
olmaması ilə əlaqədar olub. İmtahanların nəticələrinə
əsasən 2710 nəfər seçdiyi yerə qəbul
olunub, onlardan 447 nəfərin müsabiqə nəticələri
ləğv edilmiş, müsabiqənin yekununda isə işə
qəbul olunanların sayı 2263 nəfərdir. Müsabiqə nəticələrinin ləğv
olunma səbəblərinə gəlincə bildirim ki, 418 nəfər
qəbul olunduğu yerdən imtina etdiyi, 29 nəfər sənədlərində
uyğunsuzluq olduğuna görə müsabiqə nəticələri
ləğv edilib. Qəbul olunduğu yerdən imtina edənlərə
gəldikdə onlardan bəzilərinin bu addımı
seçim edərkən məktəbin harada yerləşdiyini
bilməməsi, bəzilərinin ailə vəziyyəti ilə
bağlı, bir çoxlarının isə məktəbin
yaşadıqları yerdən çox uzaqda yerləşməsi, imtahanda
özünü sınamaq istəməsi səbəbindən
atıb. Reqlamentə uyğun olaraq imtina olunan, ümumiyyətlə
seçilməyən və müsabiqənin gedişi müddətində
yaranan vakant yerlərə işə qəbul üçün
əlavə yerləşdirmə aparılmış, nəticədə
daha 534 nəfər işə qəbul olunmuş, beləliklə,
müsabiqənin yekununa görə ümumilikdə işə
qəbul edilənlərin sayı 2797 nəfər olub”.
Gənc mütəxəssislər üçün nəzərdə
tutulan həvəsləndirmə tədbirlərinə də
toxunan nazir qeyd edib ki, artıq bir neçə ildir hökumətin
müvafiq qərarı ilə daha çox müəllimə
ehtiyacı olan ucqar yerlərə müəllimlər göndərilir. Bu məqsədlə hər
il mövcud vakansiyalar təhlil olunur, həvəsləndirmə
tədbirləri tətbiq olunan limit yerləri müəyyənləşdirilir
və Maliyyə Nazirliyinə təqdim edilir. Bu il də vakant
yerlərdən 411-i H-1, yəni
rayon mərkəzindən 20 km-dək məsafədə yerləşən
məktəblərdə, 389-u isə H-2, yəni rayon mərkəzindən
20 km-dən artıq məsafədə yerləşən məktəblərdə
olmaqla cəmi 800 yerə həvəsləndirmə tədbirlərinin
tətbiqi nəzərdə tutulmuşdur.
Nazir gənc
mütəxəssislərə edilən güzəştləri
də diqqətə çatdıraraq dövlət
sifarişinə əsasən iş yerlərində əmək
fəaliyyətinə başlayan və 3 il müddətində
bu fəaliyyəti ümumi təhsil müəssisələrində
davam etdirən gənc mütəxəssislərə kommunal
xidmətləri ödəmək üçün 40 manat məbləğində
kompensasiyanın, rayon mərkəzindən 20 km-dən
artıq məsafədə yerləşən ümumtəhsil
müəssisələrində əmək fəaliyyətinə
başlayanlara isə aylıq əməkhaqqına ayda 70 manat əlavənin,
yol xərcinin, əmlakın daşınması
üçün nəqliyyat xərcinin və ilkin
yaşayış şəraitinin yaradılması
üçün əməkhaqqının 2 misli həcmində
birdəfəlik yardımın ödənildiyini, yerli icra
hakimiyyəti orqanları tərəfindən bələdiyyələrə
birlikdə onların yaşayış sahələrinə
ehtiyaclarının ödənilməsinə, daimi məskunlaşmaq
üçün torpaq sahəsinin ayrılmasına və
ipoteka kreditlərinin verilməsinə köməklik göstərilməsinin
nəzərdə tutulduğunu deyib”.
Təhsil nazirinin sözlərinə əsasən,
imtahanların nəticələri elan olunduqdan sonra işə
qəbul olunanların siyahısı Təhsil Nazirliyinin
İnternet saytında yerləşdirilir. Siyahılar
müsabiqə komissiyası tərəfindən təsdiq
edildikdən sonra Təhsil Nazirliyinin müşaiyətedici məktubu
ilə yerli təhsili idarəetmə orqanlarına və
müvafiq peşə liseylərinə göndərilir.
Nazir
müsabiqədə iqtirak üçün ibtidai sinif və
ingilis dili müəllimlərinin daha çox ərizə
verdiyini qeyd edib: “Elan olunmuş 3270 vakant yerdən 326-sı
imtahanda iştirak edən 14285 müəllimin heç biri tərəfindən
seçilməyib. 279 vakant yer isə həm
imtahan zamanı, həm də əlavə yerləşdirmə
prosesində heç bir namizəd tərəfindən
seçilməyib. Seçilməmiş vakant yerlərindən
52-nin biologiya, 83-nün coğrafiya, 36-nın fizika, 82-nin kimya
və s. müəllim ixtisaslarına aid olub, ən çox
İmişli, Laçın, Gədəbəy, Lerik, Quba,
Yardımlı və Ağsu rayonlarının payına
düşüb. 3270 vakant yerdən 982-si bir
stavkadan az dərs saatı nəzərdə tutulan yerlər
olub”.
Nazir bildirib ki, reqlamentə uyğun olaraq imtahanlar
başa çatdıqdan sonra bir həftə ərzində
apelyasiyaya baxılıb, həmin müddət ərzində cəmi
9 apelyasiya şikayəti daxil olub. Müraciət edənlərin
sayının az olması bu işin şəffaf
və obyektiv aparılması ilə əlaqədardır:
“İşə qəbul prosesində ortaya bir sıra problemlər
də çıxıb. Bəzi namizədlərin
reqlamentin tələblərinə düzgün riayət etməmələri
müsabiqə prosesində bir sıra ciddi çətinliklər
yaratmışdır. İmtahan
keçirilən otaqların sayının məhdudluğu və
müsabiqə iştirakçıları üçün nəzərdə
tutulmuş fərdi kompüterlərin azlığı
imtahanların müddətinin uzanmasına səbəb
olmuşdur, bəzi yerlərdə işə qəbul olunan
müəllimlərlə əmək müqavilələrinin
bağlanmasında gecikdirmə hallarına yol verilmişdir”.
Təhsil naziri müəllimlərin işə qəbulu
mexanizminin təkmilləşdirilməsinə dair bir sıra təkliflər
də irəli sürüb. Nazir bildirdi ki, işə
qəbulun daha çevik və qısa vaxtda yerinə yetirilməsini
təmin etmək üçün geniş imkanlara malik imtahan
binasının olmasına ehtiyac vardır. Bu məqsədlə
Təhsil Nazirliyinin tabeliyində təlim-tədris-imtahan Mərkəzinin
yaradılması ilə bağlı Nazirlər Kabineti
qarşısında məsələ qaldırılması,
müəllimlərin işə qəbulu üzrə Qaydalara
müvafiq əlavə və dəyişikliklər edilməklə
Ədliyyə Nazirliyində qeydiyyatdan keçirilməsi
üçün tədbirlər görülməsi, işə
qəbulun proqram təminatının təkmilləşdirilməsi
istiqamətində ULTRA şirkəti ilə iş
aparılması, həvəsləndirmə tədbirlərinin
həcminin artırılması üçün müvafiq təkliflər
hazırlanaraq hökumətə təqdim edilməsi nəzərdə
tutulub.
M.Mərdanov
qeyd edib ki, müəllimlərin işə qəbulunda mərkəzləşdirilmiş
vahid sistemə keçidlə əlaqədar dövlət ali və orta ixtisas təhsili müəssisələrini
pedaqoji ixtisaslar üzrə bitirən məzunların iş
yerinə göndərilməsi üçün təyinatların
verilməsi dayandırılıb. Pedaqoji profilli dövlət ali və orta ixtisas təhsili müəssisələrinin
rəhbərləri məzunlara müəllimlərin işə
qəbulu üzrə yeni qaydalar barədə ətraflı məlumat
verməyi və geniş izahat işi aparmağı təmin
etməlidirlər. Yerli təhsil idarələri
və Təhsil Nazirliyinin birbaşa tabeliyində olan ümumi
təhsil müəssisələrinin rəhbərləri
Nazirlər Kabinetinin “Təhsil müəssisələrinin
pedaqoji işçilərinin dərs yükü
normalarının müəyyən edilməsi haqqında” qərara
uyğun müəllimlər arasında dərs
bölgüsünün aparılması təmin
olunmalıdır. Hər tədris ili
başa çatdıqdan sonra 10 gün ərzində vakant yerlər
barədə məlumatı müəyyənləşdirilmiş
forma üzrə nazirliyin Strateji təhlil, planlaşdırma və
kadrların idarə olunması şöbəsinə təqdim
edilməlidir. Onlar işə qəbul üzrə
müsabiqənin nəticələrinə uyğun olaraq nazirliyin
rəsmi məktubu əsasında vakant yeri tutmuş müəllimlərlə
əmək müqaviləsinin bağlanmasını və əmrlə
rəsmiləşdirilməlidir. Əlavə
güzəştlər və stimullaşdırıcı tədbirlər
şamil olunmaqla kənd yerlərindəki ümumi təhsil
müəssisələrinə işə qəbul olunmuş
pedaqoji kadrlara Nazirlər Kabinetinin qərarına uyğun həvəsləndirmə
tədbirlərinin tətbiqi ilə bağlı məsələlər
həll edilir. Bu zaman həvəsləndirmə tədbirləri
ali və orta ixtisas təhsili müəssisələrini
pedaqoji ixtisaslar üzrə bitirmiş yaşı 35-dək
olan gənclərə şamil olunacaq. Rayon və şəhər
daxilində bir ümumtəhsil müəssisəsindən digərinə
eyni ixtisas müəllimlərinin qarşılıqlı yerdəyişməsi
müvafiq məktəb rəhbərlərinin
razılığı əsasında, bir ümumtəhsil
müəssisəsində işləyən müəllimin
digər ümumtəhsil müəssisəsində mövcud
olan vakant yerə yerdəyişmə yolu ilə işə qəbulu
isə Təhsil Nazirliyinin razılığı əsasında,
yerli təhsili idarəetmə orqanının əmri ilə həyata
keçirilir. İşə qəbul üzrə
müsabiqə başa çatanadək elan edilmiş vakant
yerlərə rayon (şəhər) daxilində yerdəyişmə
yolu ilə və ya əvəzçilik qaydasında əmək
müqaviləsinin bağlanmasına, eləcə də bir
rayondan (şəhərdən) digərinə yerdəyişmə
yolu ilə müəllimlərin işə qəbuluna icazə
verilmir. Analıq məzuniyyəti yerinə müəllimlərin
işə qəbulu yerli təhsili idarəetmə orqanlarının
razılığı əsasında ən çoxu 3 il müddətinə əmək müqaviləsi
bağlanmaqla məktəb direktorunun əmrinə əsasən
aparılır. Həmin müddət bitdikdən
sonra əmək müqaviləsinin tərəf, müddət
və şərtlərinə yenidən baxılır.
Nazirliyin Təhsil sisteminin informasiyalaşdırılması
idarəsi nazirliyin rəsmi internet saytında “Müəllimlərin
işə qəbulu üzrə müsabiqə” səhifəsinin
açılmasını, işə qəbul üzrə
müsabiqədə iştirak edən namizədlər
üçün nəzərdə tutulmuş məlumatların
həmin səhifədə yerləşdirilməsi təmin
edilir: “Müəllimlərin işə qəbulunun tənzimlənməsi
ilə əlaqədar əmək qanunvericiliyindən və
yeni əmrdən irəli gələn tələblərə
ciddi riayət olunması, eləcə də yol verilən
nöqsanlara görə bilavasitə məsuliyyət
daşımaları yerli təhsili idarəetmə
orqanlarının və ümumi təhsil müəssisələri
rəhbərlərinin nəzərinə
çatdırılır. Müəllimlərin
müsabiqədənkənar işə qəbuluna yol
vermiş yerli təhsili idarəetmə orqanları və
ümumi təhsil müəssisəsi rəhbərləri barəsində
ən ciddi intizam tənbehi tətbiq edilir”.
M.Mərdanov əlavə edib ki, Azərbaycanda müəllimlərə xüsusi dövlət qulluğu statusunun verilməsi ilə əlaqədar müəllimlərin işə qəbulu qaydalarında dəyişiklik ola bilər. Nazirlik müəllimlərə xüsusi dövlət qulluğu statusunun verilməsi ilə bağlı təkliflərini artıq hökumətə təqdim edib. Yalnız bu barədə qərar qəbul olunduqdan sonra müəllimlərin işə qəbulu qaydalarında dəyişikliyin edilməsi barədə düşünmək olar. İşə qəbul qaydalarında hansı dəyişikliklərin ediləcəyini indidən açıqlaya bilmərəm. Bu məsələdə hər şey dövlət başçısının sərəncamı ilə 10 illik Milli Təhsil Strategiyasının hazırlanmasından asılıdır. Mən düşünürəm ki, həmin strategiya təsdiq edildikdən sonra bu məsələlərə aydınlıq gələcək”.
Nazir deyir ki, müəllimlərin işə qəbulu üzrə müsabiqənin 1-ci mərhələsi elektron ərizələrin qəbulu və namizədin göstəriciləri əsasında ilkin qiymətləndirilmənin aparılmasından ibarətdir. Bu mərhələdə namizəd təhsil səviyyəsi (bakalavr, magistr, orta ixtisas təhsili), təhsil müddətində topladığı orta bal, müsabiqələrdə və ixtisasartırma kurslarında iştirakı, əməyinin qiymətləndirilməsi və sair göstəriciləri daxil etməklə elektron ərizə verir. Elektron ərizədəki göstəricilər daxil edilən kimi proqram təminatı vasitəsilə hər bir göstəricinin əmsalına uyğun ballar toplanır və nəticə məlumat bazasında namizədin elektron səhifəsinə qeyd edilir. II mərhələ – namizədin kompyuter qarşısında elektron imtahan verməsi. Hər bir namizədə öz ixtisası üzrə məktəb proqramı əsasında tərtib edilmiş 25 sual, ümumi metodikadan 5 sual, məntiqdən 5 sual olmaqla, ümumilikdə 35 test tapşırığı verilir və onun cavablandırılmasına 60 dəqiqə vaxt ayrılır. Hər bir düzgün cavab 1 balla qiymətləndirilir. Test tapşırıqlarının 80 və daha yüksək faizinə düzgün cavab vermiş namizədlər keçid balını toplamış hesab olunur. Respublikanın kənd məktəblərində həvəsləndirmə yerləri tətbiq olunan vakant yerlər üçün (H1 və H2) keçid balı sualların 60 və daha yüksək faizinə düzgün cavab verilməsi nəzərdə tutulur. Hər bir fənn üzrə imtahan başa çatdıqdan dərhal sonra kompyuter proqramı keçid balını toplamış namizədlərin yüksək baldan başlayaraq vakant yerlərə yerləşdirilməsini həyata keçirir və müvafiq məlumatlar dərhal namizədlərin şəxsi səhifələrinə göndərilir. III mərhələ – müsabiqədən keçərək işə qəbul olunmuş müəllimlərlə müsahibə: “Bu mərhələ aşağıdakı məsələləri əhatə edir: fənlər üzrə müəllimlər tərtib edilmiş qrafik əsasında şəxsi işlərini, o cümlədən təhsil sənədlərini Komissiyaya təqdim edir, sənədlərə baxılır,müəllimin qəbul olunduğu yerdə işləyib-işləməyəcəyi bir daha dəqiqləşdirilir, yeni işə qəbul olunmuş ibtidai sinif müəllimlərinin kurikulum üzrə təlimə cəlb olunması məsələsi həll edilir, bütün bunlarla yanaşı, müsahibə mərhələsində işə qəbul olunanların müəllimlik keyfiyyətləri müşahidə edilir və problem aşkar olunarsa, Komissiya tərəfindən müvafiq qərar qəbul olunur”.
Nazir qeyd edib ki, işə qəbul üzrə müsabiqənin tərkibinə Təhsil Nazirliyinin və Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin əməkdaşları daxil edilən, onlar üzərinə düşən təşkilati və sənədləşdirmə məsələlərini məsuliyyyətlə yerinə yetiriblər. Nazirliyin Təhsil Sisteminin İnformasiyalaşdırması idarəsində işə qəbul prosesinin yüksək səviyyədə həyata keçirilməsi üçün lazımi şərait yaradılmış, zəruri texniki işlərin yerinə yetirilməsində idarənin rəhbərliyi və əməkdaşları yaxından köməklik göstəriblər. Təhsil Nazirliyi ilə bağlanan müqavilə əsasında ULTRA şirkəti tərəfindən imtahan prosesinə mütəxəssis və texniki kömək məqsədilə işçi qrupu yaradılıb, onlar öz üzərlərinə düşən vəzifəni layiqincə yerinə yetiriblər. Yerli təhsili idarəetmə orqanlarının və ümumi təhsil müəssisələrinin rəhbərləri tərəfindən yeni işə qəbul olunan müəllimlərin işə təyin edilməsi məsələsinin qəsdən yubadılması hallarına yol verilib. İşə qəbul olanlara vakansiya barədə verilən məlumatda göstərilmiş saatdan az dərs saatı verilib. Ucqar kənd məktəblərinə işə qəbul olunan müəllimlərə diqqət və qayğının göstərilməməsi, yaşayış yeri ilə təmin olunmaq və digər həvəsləndirmə tədbirlərinin tətbiq edilməsi məsələlərinin həll edilməsində yerli təhsili idarəetmə orqanlarının, ümumi təhsil müəssisələrinin rəhbərlərinin laqeydlik göstərməsi hallarına görə nazirliyə şikayətlər daxil olub. Bu səbəbdən işə qəbul olunmuş bəzi müəllimlər ucqar kənd məktəblərində işləməkdən imtina ediblər.
Yaş senzinə görə işdən azad edilən müəllimlər hesabına vakansiyaların yaranması işə qəbul olunan müəllimlərin öz iş yerlərindən imtinasına və yerdəyişmələrlə əlaqədar müraciətlərin artmasına səbəb olub: “Müəllimlərin işə qəbulu üzrə müsabiqələrin keçirilməsi məqsədilə müasir infrastruktura malik “Kadr təminatı və təlim Mərkəzi”nin yaradılması. Təhsil Problemləri İnstitutu ilə birgə şagird kontingenti az olan məktəblərin kadr təminatının təhlil edilməsi və qoşaixtisaslı müəllimlərin hazırlanması üçünn məqsədli yenidənhazırlanma təhsilinin təşkili, ali məktəblərdə qoşaixtisaslı müəllim kadrlarının hazırlanması işinin təşkili, orta ixtisas təhsili bazasında pedaqoji kadr hazırlığının dayandırılması, dərs ili ərzində yaşı 65-ə çatmış pedaqoji işçilərlə bağlanmış əmək müqaviləsinin müddətinin dərs ilinin sonunadək uzadılması ilə bağlı təlimati sənədin hazırlanması nəzərdə tutulub. Müəllimlərin işə qəbulu üzrə Qaydaların Ədliyyə Nazirliyində qeydiyyatdan keçirilməsi, əsassız yerdəyişmələrin qarşısının alınması məqsədilə Qaydalarda işə qəbul olunan müəllimlər üçün məcburi çalışma müddətinin (3 il) müəyyənləşdirilməsi, müəllimlərin işə qəbulunun proqram təminatının təkmilləşdirilməsi”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2012.- 1 dekabr.- S.14-15.