Ruslan Quliyev:
"Turizm sahəsində çalışan
sahibkarlar vergidən azad
edilməlidir"
Müstəqillik əldə etdikdən sonra bir çox
sahələrdə olduğu
kimi, turizm sahəsində də müəyyən inkişaf
nəzərə çarpır. Turizmin inkişafı
üçün atılan
addımlar nəticəsində
bu istiqamətdə hansı nailiyyətlər
əldə etmişik?
Bu kimi suallara
cavab tapmaq üçün 525.az saytının
əməkdaşı “Millenium
Turizm Konqres DMC” şirkətinin rəhbəri
Ruslan Quliyevə mürəciət edib.
- Bu gün Azərbaycanda turizmin inkişafını
necə qiymətləndirmək
olar? Ötən illərlə müqayisədə
ölkəmizə gələn
turistlərin sayında
müəyyən artım
hiss olunurmu?
-Müstəqillik əldə
etdikdən sonra bir çox sahələrdə olduğu
kimi turizmdə də müəyyən durğunluq müşahidə
olunurdu. Torpaqlarımızın işğal altında
olması, turizm obyekti üçün böyük önəm kəsb edən ərazilərin ermənilər
tərəfindən dağıdılması
bu sahənin inkişafına mənfi təsirini göstərib.
1994-cü ildə Əsrin müqaviləsinin
imzalanması ilə iqtisadiyyatımızda böyük
dönüş yarandı.
Bir çox əcnəbi iş adamları ölkəmizə
axın etdi. 1999-cu ildə turizm
haqda imzalanan sərəncam Azərbaycanda
bu sahədə inkişafa təkan yaratdı. Hazırda ölkəmizdə
turizm sektoru öncəki illərlə
müqayisədə daha
çox inkişaf edib. Ölkə başçısı turizmin inkişafı üçün 2010-2014-cü illərə
dair dövlət proqramını təsdiqləyib.
Proqramda Azərbaycana yeni investisiyaların cəlb olunması, kadrların hazırlanması, ölkə
turizminin təbliği
məsələləri əksini
tapıb. Müstəqilliyimizin
ilk illərində 40-a yaxın
mehmanxana tipli obyektlər mövcud idisə, hazırda bu
rəqəm 500-dən artıqdı.
90-cı illərdə 10-a yaxın turizm şirkəti fəaliyyət
göstərirdisə, bu
gün bu rəqəm 200-ə yaxındır.
Öncəki illərlə müqayisədə
beynəlxalq sərgilərə
daha çox qatılırıq. Bu tip tədbirlərdə
iştirakımızın əsas
məqsədi ölkəmizi
beynəlxalq arenada tanıtmaqla Azərbaycan haqda həqiqətləri dünyaya yaymaqdan ibarətdir. Hər il ölkəmizə
gələn turistlərin
sayında da artım hiss olunur. Əvvəllər turizm sahəsində
1500 kadr çalışırdısa,
hazırda bu rəqəm 8 mindən artıqdır. “Uzunömürlülər
diyarına səyahət
marşurutu” vasitəsi
ilə 100 nəfərdən
artıq yaşı
100-ü ötmüş, 500 nəfərə yaxın
90-100 yaş arasında
olan 3 əsrin şahidləri ilə görüş təşkil
olunur. Onlarla görüşmək, bu qocaların dilindən müəyyən əhvalatlar
eşitmək turistlər
üçün çox
maraqlıdır. Biz şirkət olaraq “İpək yolu marşurutu”nda iştirak etməkdə də maraqlıyıq. Təşkil olunan bu turlarda
Uzaq Şərqdən
gələn qonaqlar bir səfərlə bir neçə ölkəni gəzmək
şansını qazanırlar.
Bu yaxınlarda şirkətimiz Türkiyədən
başlayıb Çində
başa çatan“Trans
Asiya 3” layihəsini həyata keçirdi.
Bu cür layihələrin
həyata keçirilməsində
məqsəd ölkəmizin
rolunu artırmaqdır. Səfərlər zamanı da
ölkəmizin görməli
yerləri, tarixi abidələri, adət-ənənələri
sərgilənir. Turizm sahəsində
çalışanların əsas məqsədi Qarabağın azad olunması və ölkəmizin turizm səltənətinə çevilməsidir. Bu gün
ölkə vətəndaşları
Azərbaycanda turizmin zəif inkişafından gileylənir. Ölkə turizmi
müstəqillik əldə
etdikdən sonra dirçəlib. Qısa zaman
kəsiyində çox
böyük uğurlar
əldə etmişik.
Biz həm də
şanslı ölkəyik.
İqtisadiyyatımız, geo vəziyyətimiz bizə bu haqda
danışmağa imkan
verir.
- Turizmin inkişafında əsas problemlər nədən ibarətdir? Bu problemlərin həll
edilməsi üçün
hansı addımlar atılmalıdır?
-İnkişaf olan
yerdə çətinliklərin
də olması labüddür. Əsas problemlərimizdən biri kadr çatışmazlığıdır.
Bəzən turistlər qiymətlərin
yüksək olmasından
da şikayət edirlər. Ötən illərlə müqayisə
apardıqda qiymətlərdə
də müəyyən
endirimlər nəzərə
çarpır. Ölkəmizin müharibə şəraitində
olması da Azərbaycanda bu sahənin inkişafına
mənfi təsirini göstərir. Xarici
partnyorlarımız ölkəmizin
müharibə şəraitində
olmasını əsas
gətirərək sabitliyin
olmamasını iddia edirlər. Amma ölkəmizə səfər etdikdən sonra bu fikirlərdən
imtina edirlər.
Bu gün müxtəlif
bölgələrdə tədbirlərin,
böyük festivalların
keçirilməsi Azərbaycanı
beynəlxalq səviyyədə
tanıtmağa xidmət
edir. Muğamımız, xalçalarımız, Novruz şənliklərimiz
UNESCO-nun qeyri-maddi irsi
siyahısına daxil olub. Biz daha
çox informasiya müharibəsində qalib
gəlməliyik. Bu yolla Azərbaycan həqiqətlərini dünyaya
çatdırmağı, ölkəmizə
səfər edən turistləri maarifləndirməyi
qarşımıza məqsəd
qoyuruq. Ümumiyyətlə,
turizm sahəsində
3 məsələyə diqqət
yetirmək lazımdır:
birincisi, turizm sahəsində maraqlı olan şəxslərin təşkilatlanması; ikincisi
koordinasiyaların yaradılması;
üçüncüsü, mədəni abidələrimizin
təbliği üsulları
haqda düşünmək.
- Mədəni irsimizin əcnəbi vətəndaşlara
təbliğində bələdçilərin
rolunu necə qiymətləndirə bilərsiniz?
-Bugünkü gündə
bələdçi çatışmazlığı
var. Hazırda fəaliyyət
göstərən digər
bələdçilərin məlumatlılıq səviyyəsi
də ürəkaçan
deyil. İngilis dilini bilmək
bələdçi olmaq
deyil. Bu gün az da olsa, yeni bələdçilər
yetişir.
- Xarici turistləri Azərbaycana cəlb edən nədir?
- 11 iqlim qurşağının
9-u Azərbaycanda yerləşir.
Məhz burda turistlər qısa zaman kəsiyində təbiətin müxtəlif
çalarları ilə
tanış ola bilərlər. Neft daşları, Yanardağ,
Yanarsu, Qobustanın qayaüstü rəsmləri,
Naftalan sanatoriyası bu gün ölkəmizə
gələn turistlərin
diqqət mərkəzindədir.
- Hazırda Azərbaycanda
işgüzar turizm, yoxsa istirahət turizmi daha çox
inkişaf edib?
-Hazırda ölkəmizdə
işgüzar turizm daha çox inkişaf edib. Neft, bank işləri və müxtəlif sahələrlə əlaqədar
ölkəmizə xeyli
sayda turist axın edir. Bu gün biz turizmin bütün il
boyu inkişafına çalışmalıyıq.
- Qış turizminin inkişafında müəyyən
durğunluq nəzərə
çarpır. Bunun aradan
qaldırılması üçün
hansı addımlar atılmalıdır?
- Ölkəmizdə qış
turizmi zəif inkişaf edib. “Şahdağ” qış-yay
turizm kompleksinin inşaası ilə böyük turist axınını qarşılaya
biləcəyik. Müxtəlif
ölkələrin turizm
şirkətləri hər
il 31 dekabr
öncəsi turistləri
öz ölkələrinə
cəlb edirlər. Azərbaycanda da bayram öncəsi müəyyən
turist axını müşahidə olunur.
Dünyanın müxtəlif yerlərində
yaşayan həmyerlilərimiz
bayramı ölkəmizdə
qeyd etmək üçün Azərbaycana
gəlir. “Şahdağ” turizm mərkəzinin inşaasından
sonra qış turizmi sahəsindəki boşluğu müəyyən
qədər aradan qaldıra bilərik.
- Ölkəmizin daha çox və zəif inkişaf edən turizm bölgəsi hansıdır?
-Bakı-Abşeron, Şəki-Zaqatala,
Astara-Lənkəran bölgəsini
daha çox inkişaf etmiş turizm zonası hesab etmək olar. Quba-Xaçmaz bölgəsi də
hər zaman turistlərin diqqət mərkəzində olub.
Gəncədə turizmin inkişafı
zəifdir. Daha çox
işlər görməklə
bu ərazidə də turizmi inkişaf etdirmək olar.
- Bu il Azərbaycan
üçün çox
yadda qalan il oldu. Azərbaycan
57-ci “Eurovision” mahnı müsabiqəsinə
ev sahibliyi
edib. Müsabiqə ərəfəsində ölkəmizin mədəni
irsinin, tarixi abidələrinin əcnəbi
turistlər üçün
təbliğinin təşkili
haqda nə deyə bilərsiniz?
- “Eurovision” mahnı müsabiqəsi öz möhtəşəmliyi ilə hər kəsi heyran etdi. Münsiflər də bu vaxtadək müsabiqənin belə yüksək keyfiyyətlər əsasında hazırlanmadığını bildirdilər. Bu yarışmadan sonra bizim beynəlxalq səviyyədəki rolumuz daha da artdı. Azərbaycanla çox az maraqlanan həmkarlarımız müsabiqənin təşkili, otellər və s bu kimi önəmli məsələlərlə əlaqədar müxtəlif suallarla bizə müraciət etdilər. Müsabiqənin nəticələrinin açıqlanması üçün elan edilən fasilədə mili-mədəni irsimizi yüksək səviyyədə təbliğ edə bildik.
- Şirkətiniz tərəfindən həm daxili, həm də xarici turlar təşkil edilir. Ölkə vətəndaşları daha çox hansı turlara üstünlük verir?
-Biz şirkət olaraq beynəlxalq və daxili turizmlə məşğuluq. Beynəlxalq turizm- xaricə səfər “outgoing” və ölkəmizə təşkil edilən səfərlər “incoming” adlanır. Xarici turizmin ölkəmizdə inkişafı stabildir. Lakin bizim əsas məqsədimiz daxili turizmi inkişaf etdirməkdir.
- Bir çox vətəndaşlarımız xarici turlara üstünlük verməsini ölkədaxili turizmdə süni qiymət artımının olması ilə əlaqələndirir. Sizin buna münasibətiniz necədir?
-Mən ölkədaxili turizmdə süni qiymət artımının olması ilə razılaşmıram. Hətta öncəki illərlə müqayisədə qiymətlərdə 5-12 faiz enmə müşahidə edilir. Sadəcə, media qurumları turizm şirkətlərinin məhsulları, ödəyəcəkləri qiymətlərə nələrin daxil olması haqda ətraflı məlumat vermədikləri üçün müxtəlif şirkətlər haqda səhv təəssürat oyadırlar. Öncələr turistin ödədiyi məbləğə yalnız səhər yeməyi daxil idisə, bu gün həmin məbləğ daxilində istifadəçiyə digər imkanlardan da yararlanmaq şansı verilir. Ümumiyyətlə, son 3 il ərzində ölkə vətəndaşlarının Azərbaycanın dilbər guşələrinə daha çox üstünlük verməsi diqqətimizi çəkir. Əsrin əvvəllərində vətəndaşlarımızın böyük hissəsi turizm şirkətlərinə müraciət etmədən ölkənin müxtəlif bölgələrinə səfər edirdilər. Bu gün isə vəziyyət dəyişib. Ötən il 225 min vətəndaş ölkədaxili turizm marşurutundan istifadə etmişdisə, bu il rəqəm 370 min olub. Etiraf etmək lazımdı kir, bu gün Azərbaycanda turizm sahəsində göstərilən xidmətlər hələ də dünya standartlarından geridə qalıb.
- Azərbaycanda turizmin gələcək inkişafı haqda hansı proqnozlar vermək olar?
-Turizmin inkişafı üçün bu işlə məşğul olan təşkilatların xarici bazarlardakı təqdimatlarına görə, 50 faiz maddi vəsait ayrılmalıdır. Yəni, hər hansı təşkilat xarici bazarda öz məhsulunu təbliğ edirsə, onun bu istiqamətdə xərclədiyi vəsaitin 50 faizini qaytarmaq lazımdır. İkinci əsas nüans xarici turistlərin ölkəmizə gətirilməsiilə məşğul olan təşkilatlara AZAL tərəfindən ən azı 30 faiz endirimlər edilməli, uzunmüddətli, çox az faizlə kreditlərin ayrılması üçün müəyyən proqramlar hazırlanmalıdır. Üçüncü nüans isə turizm sektorunda çalışan sahibkarın 5 il müddətində tamamilə vergidən azad edilməsidir. Məsələn, Kipr Respublikasında ölkəyə gələn hər turist üçün dövlət 7 gecə gecələmək şərti ilə 70 euro xərcləyir. Ölkəyə gələn 1 milyon turist üçün dövlət 70 milyon vəsait ayırır. Bir milyon turistin bu müddət ərzində xərclədiyi vəsaiti nəzərə alsaq, dövlətin xərclədiyindən daha çox gəlir götürməsini müşahidə edə bilərik.
Nigar MƏHƏRRƏM
525-ci qəzet.-
2012.- 14 dekabr.- S.5.