“Yaxşı”lara ünvan
Əli
“Payız prospekti” kitabı ilə xeyli üz-üzə,
göz-gözə
qalandan sonra yaddaşımın
seyrələn dumanı
arasından köhnə
bir ünvan
göründü, ruhum təzələndi.
Şair Əli Nəcəfxanlı
ilə tanışlığımın tarixçəsi
1978-ci ildə universitetin
jurnalistika fakültəsinə
qəbul imtahanları
zamanına təsadüf
edir. İmtahanqabağı
həyəcanımızı “azdıraq” deyə ömrümüzün BAHAR prospektində
sual-cavab edə-edə
gəzib-dolaşdığımız andan
bir-birimizə isnişdik. İşıqlı,
nurlu simasından təbəssüm
əskik olmayan, gur saçlı, sakit təbiətli, gənc Əli yaddaşımın
kamerasına
YAXŞI oğlan,
yaxşı da abituriyent obrazı kimi yazıldı...
Tələbəlik illərində Əli
hamımız üçün
YAXŞI tələbə yoldaşı
oldu. Səmimiliyi, təvəzökarlığı,
istiqanlılığı ilə
sayılıb-seçildi. Ali məktəbi bitirib jurnalist ixtisası diplomunu alanda Əli artıq YAXŞI jurnalist kimi tanınırdı;
imzası qəzet
səhifələrində, özü də tez-tez televiziya ekranlarında görünürdü.
Çalışqanlığı Əliyə
YAXŞI telejurnalist olmaqla bərabər,
YAXŞI publisist adı
da qazandırdı... Bəzən onun maraqlı yazılarını
oxuyanda özümü gözəl
və mənə doğma olan cənub şəhərlərinin
birində hiss edirəm.
90-ci illərdə Əlinin cənub bölgəsində gərgin
jurnalistlik fəaliyyətinin
canlı şahıdi
olmuşam.
Operativliyinə, peşəkarlığına söz ola
bilməzdi. 7-8 rayonda baş verən yenilikləri yubanmadan televiziya tamaşaçılarına
çatdırmaq üçün
səylə çalışırdı.
İndi həmin günləri xatırlayanda gözlərim önündə
Əlinin timsalında fədakar, peşə etikasına əməl edən nümunəvi,
YAXŞI müxbir obrazı canlanır. Əliyə təkcə müxbir
deməzdim, o, həm də çoxlarından fərqli olaraq müsahibə aldığı
adamlarla dostluq münasibətləri qurmağı
bacaran YAXŞI diplomatdır.
Uzaq yol gedəndə xeyli zarafatyana şeirlərini dinləmişəm. Misra-misra, beyt-beyt, yaranan şeirləri Cəlilabad, Masallı, Yardımlı,
Lənkəran, Lerik, Astara, Biləsuvar, Neftçala yollarında onu mənzil başına çatdıran
işığa,
vəsiləyə, körpüyə,
qanada dönüb... Bəzən ikilikdə istedadı cilovlayan məişət, iş qayğılarından
danışardıq. (Arzu elədiyimiz
gözəl şeylərin
hakimi yox, qulu idik).
...Bir-birimizin övladlarından
söz düşəndə
Əlini YAXŞI ata, cəfakeş ailə başçısı kimi
kəşf etdim. Aylar-illər
ötdü, övladlarımızın
toyunda iştirak etdik. Sonra Əli nəvələrinə
YAXŞI baba oldu. Amma bütün bu “YAXŞI”lar
ünvanı cərgəsində
onu ədəbi mühitə tanıtdıran
və yazımın mətləbinə ən çox dəxli olan YAXŞI, həm də mükəmməl bir şair obrazı da dayanır...
Düzü, əsl poeziya xiridarları Əlinin yaradıcılığı ilə
tanış olanda onu “poetik təmaslardan kənar” dolaşdığına,“şairlik
iddiası” olmadığına, “ədəbi aləmdə az göründüyünə”, “öz
yaradıcılığına biganə” qaldığına
görə haqlı olaraq qınayırlar. Bütün bu müşahidələr, qınaqlar,
məncə, Əlinin
şairlik dünyasına
yaxşı bələd
olmaqçün elə
2-3 şeirlər toplusunun da kifayət etdiyindən soraq verir.
Qələm dostumuz Bahadır Şəfi yazır ki, “Mən Əli
Nəcəfxanlının şeirlərində
həm də onun xarakterini gördüm. “Şeir nədir” və “nə üçün yazıram” sualına cavabla tanış oldum”. Bu gözəl fikirlərə “Ürəyimi döyən həvəs”,
“Payız prospekti” kitablarının oxucusu kimi, mən də Əlinin Tanrının insana sevgisindən yaranan ulu SÖZ nemətinə sadiq bəndə kimi canla-başla qulluq etdiyini əlavə edərdim.
Söz də elə sevgi kimi insanın insanlıq kimliyidir, ALIN yazısıdır. Bəzi söz adamları “mən əla yazıram”, “məndən başqa şair yoxdur” – deyə hay-küy salanda, Əli əzəldən bənd olduğu sözün “sakitcə” nazını çəkirdi:
Vuruldum,
oxşadım sözü
o ki var,
Söz mənə
Tanrıdı, mən
sözə bəndə.
Balığınkı sudu, quşunku hava,
Sözdü mənimki də, mən sözə bəndəm.
“Payiz prospekti”nin Əli Nəcəfxanlı
ünvanında oxucu
qoşma, gəraylı,
təcnislə yanaşı,
təbiətə, uşaqlara
yazılan şeirlərə
də“qonaq” olur.
Sözün müqəddəsliyinə “and içib, sözün altından keçən” şair üçün “incisi”, “mərcanı”, “mirvarisi” olan İLAHİ SÖZÜN “hər
qatı möcüzə”dir:
Nəbzim
sözümdə vurur,
Gözümün işığı – söz..
Məndən, səndən yuxarı,
Allahdan aşağı – söz..
Öz xarakteri
etibarı ilə hər bir insan
genetik kodlarla bağlı olduğu torpağın təbiətinə
bənzəyir. Əlinin də sözə sonsuz sevgisinin, poetik
ruhunun əzəli, ilkinliyi Yardımlı və Laçın dağlarının saf havasından qaynaqlanır. Bəlkə elə ana dilinin
keşiyində durmaq missiyası Əliyə fitrətən,
təəssübkeş söz cəngavərliyi də qismətinə
o əzəmətli dağlardan
büta verilib? Çünki Əli Tanrı bildiyi sözə sadəcə bəndə deyil, həm də onu qorumağı
bacaran YAXŞI əsgərdir. Bu baxımdan, “qəlbinin eşq adli valisinin qərarı” ilə sözlə həmdəm olan şairin bu misraları həm də onun kredosu kimi
səslənir:
Yazmaram,
əzəli peşəm
deyilsə,
Sevdalı könüllər köşəm
deyilsə,
Millətin yolunda məşəl
deyilsə,
Demək, fəraridir mənim şeirim.
Bir dəfə
onunla həmsöhbət
olanda “bostan müqəvvası” ifadəsi
işlətdim. Dedi ki, sən bu
ifadəni öz türkcəmizcə de... Çox çalışdım. Nəhayət
dedim: “uyuq”. Əli elə sevindi ki... Sanki bu bir kəlmə sözü tapmaqla ona dünyanı vermişdim.
Əli eşitdiyi
hər kəlməni,
yazdığı hər
misranı məharətlə,
təmkinlə şair
qəlbinin təhlil süzgəcindən keçirir.
Onun “Şəhidlər”, “Şuşanı görmədim gözümdolusu”, “Ürəyi gedən vətən”, “Qaçqın”, “Didərgin”, “Bir evin min dərdi”, “Əlimi kəs”, “Sürüşür” şeirlərində milli dərdlərimiz, “Yuxarıdan Allah baxır”, “Adamlara”, “Dünyadı”, “Tərsinə oxuyun alın yazımı”, “Papiros”, “Köhnə ağrılar”, “Dünya üzümə baxmadı” və s. şeirlərində bəşəri və fərdi düşüncələri müasirlik baxımından poeziyanın ən dəyərli nümunələridir. Tənqidçi, filologiya elmləri doktoru Vaqif Yusiflinin təbirincə desək, “qafiyə seçimindən tutmuş sözünün orqanik şəkildə tamlığına qədər sənətə ciddi baxdığını ortaya qoyur” Əli.
Dünyada ağaclar çoxdur, hamısı da bar vermir. “Payız prospekti”ndə yarpaqları ilə vidalaşan belə ağacların seyrinə dalan Əli deyir:
“Xəzəlləri döşək-döşək
ağaclar,
Çılpaqlaşan,
qəşəng-qəşəng ağaclar,
Yaxşı çəlik çıxar
budaqlarından!
Əli bu şeiri ilə bahəm, “Nə istəyir”, “Qocalmışam”,
“Ömür bu imiş”, “Yaxşı ki...”, “Vəssalam”, “Oynaya bilmirəm” şeirlərində
ustalıqla
bir ömrün payız fəslinin gerçək fraqmentlərini yaratsa da, kövrək duyğulara, nisgilə qərq oldum.
Bunu da etiraf edim
ki, onun ustad şair “Məmməd Aslana məktub”unu, “Bu
sevgi”sini, təcnislərini
və “Gül balam-bülbül balam” silsiləsindən olan şeirlərini oxuyanda içimdə bir rahatlıq duydum, bir az da,
Bahadır Şəfi
demişkən, sabaha ümidlə boylandım.
İrəlidə Əlini mənzil başına aparan uzun bir YOL var; bu yolda onun hələ çox şeirlər toplusu, poemaları işıq üzü görəcək. Çünki qocalıqdan çox erkən dəm vuran qələm dostumla hər görüşəndə, onda ömrümüzün eynən “Bahar prospektin”də ilk dəfə tanış olduğum Əlinin təptəzə ruhunu görürəm... “Payız prospekti”ndən sonrakı yollarda yenidən görüşmək ümidi ilə.
Nurəddin ƏDİLOĞLU,
yazıçı-jurnalist
525-ci qəzet.-
2012.- 20 dekabr.- S.7.