Azəristan ölkəsi
Şeytan növbəti dəfə Azəristan ölkəsinə
Məkkə və Mədinəni, Kərbalanı, Məşhədi
ziyarət etmiş, eləcə də digər müqəddəs
və səcdə edilən dini ocaqlarda olmuş və yüksək
dini təhsil almış molla qiyafəsində qayıdır. O müqəddəs yerlərdə
maraqlı hər nə vardısa molla Şeytanın ondan xəbəri
vardı və bu barədə çox inandırıcı bir
dildə danışırdı. Həm də elə
bir əminliklə danışırdı ki, həqiqətən
həmin müqəddəs yerləri ziyarət etmiş, amma
onun kimi zərif və incə danışa bilməyən adi
zəvvarlar bu baxımdan onunla bəhsə girib rəqabət
apara bilməzdilər. Doğrudan da Allaha ibadət edən
və uşaqlıqdan o yerləri ziyarət etməyə can
atan hər kəs, o müqəddəs ocaqlar haqqında
heç olmazsa, söhbətlərə qulaq asmaq üçun
Şeytanın yanına gəlirdilər.
Getdikcə onun söhbətlərinə qulaq asmağa gələnlərin
sayı çoxalırdı və adamlar molla Şeytana qulaq
asa-asa həmin ziyarət yerlərini, dini ocaqları və
müqəddəs məbədləri öz gözlərilə
görə bilmədiklərinə görə dərindən
köks ötürüb təəssüflənirdilər. Zaman
keçdikcə molla Şeytanın şöhrəti də
artırdı. İnsanlar ona getdikcə
daha çox hörmət edirdilər, söhbətlərinə
daha maraqla qulaq asırdılar. Kimin
qapısını bədbəxtlik döyürdü və ya
hər kimə pis qəziyyə, acı bir hadisə üz
verirdisə, kömək almaq üçün molla
Şeytanın yanına gəlirdi və həmişə ondan
ağıllı məsləhətlər alırdı. Həyat yollarında yorulan da, var-yoxunu itirən də
onun yanına təsəlli tapmağa gəlirdi, molla
Şeytanın təskin sözlərini eşidərək
yüngülləşirdi və yeni ümidlə evinə
qayıdırdı. Canı ağrıyan
da, beli bükülən də onun yanına dua oxutdurmağa və
şəfa tapmağa gəlirdi. Xəstələnmiş,
amma hələlik həyatının son günlərini
saymayan hər kəs, onun verdiyi dərman bitkiləri ilə
müalicə olunub sağalırdı.
Artıq hamı fikirləşirdi ki, molla Şeytan
müqəddəs adamdır və ona görə də onun hər
sözünə qulaq asırdılar. Bunu belə görən Şeytan bir
gün camaata müraciət edərək deyir:
– Sizin
ölkə xoşbəxt ölkədir. Həyat
da burada şən keçir. Əgər,
daha xoşbəxt yaşamaq istəyirsizsə, onda gərək
Allahın buyurmadığı, amma insanların özlərinin
uydurduqları hər cür qadağa ilə
özünüzü qısmayasınız.
Əxlaqın öyrətdiyi kimi yaşamaq lazımdır,
zülmətin məsləhətlərinə məhəl
qoymayın, məhdudiyyətdən mərifət nuruna tərəf
gedin!
Bu sözləri dedikdən sonra o, uzaq ölkələrdə
tərbiyəli xalqların əxlaqı rəhbər tutaraq
necə ədəb-ərkanla yaşadıqları barədə
danışmağa başlayır. Artıq insanlar tənbəlləşmişdilər,
aralarında savadlı bir nəfər yox idi ki, müqəddəs
Quranı oxumuş olsun, Allah hökmləri və Onun əsl
göstərişləri barədə bilgiləri olsun ki, vəsvəsə
danışan bu fırıldaq ağzıgöyçəyin
paxırını aça bilsin, söhbətlərinin yalan
olduğunu üzə çıxarmağı bacarsın. Buna görə də Şeytanın söhbətlərinə
qulaq asanlardan heç kəs bir kəlmə də olsun deyə
bilmirdi və hamı ağızlarına su almış kimi
susub dururdu, matdım-matdım baxaraq onu dinləyirdilər.
Molla Şeytan uzun zaman ərzində adamları belə
minvalla azdırıb yoldan çıxardan vəsvəsi
söhbətlər edir və insanlara həyatda necə
yaşamağı öyrədirdi. Halbuki, o cür həyatı
Allahı tanımayan, Onun peyğəmbəri Məhəmmədə
hörmət etməyən, vəhşi heyvanlar kimi
çöllərdə gün keçirən, yaxşını
pisdən ayıra bilməyən, Tanrının hökmü və
müqəddəs Quranın kəlamları ilə nəyin
qadağan olunduğunu qanmayan gavurlar yaşayırlar.
Çöl heyvanları kimi sərsəri ömür
sürmək Allahın buyruqlarını yerinə yetirməkdən
və özünü şirnikdən uzaqlaşdıraraq nəfsi
boğmaqla yaşamaqdan daha asan olduğuna görə, molla
Şeytanın sözlərinə inanaraq onun öyrətdiyi
kimi yaşamağa başlayanların sayı getdikcə
artırdı.
Adamlar artıq namaz qılmır və oruc
tutmurdular, Novruz qabağı həyət-bacada abadlıq və
təmizlik işləri görərək səliqə-sahman
yaratmırdılar, tövbə edərək
günahlarından təmizlənmirdilər. Onlar adamı kefləndirib şənini qaldıran,
amma ağlını başından alaraq özünü
heyvana döndərən məstedici içkilər içməyə
başlamışdilar. Pozğun və əyyaş həyat
keçirmək özünü tamahdan təcrid edərək
Tanrının göstərişlərinə riayət etməklə
yaşamaqdan daha asan olduğuna görə, doğru yol gedənlər
də əxlaqsızlıq yolunun yolçularına baxaraq,
doğrudan da Allaha ibadət edənlərin yaşamalı
olduqları həyat tərzini və
yaşayış ahəngini tərgitməyə
başladılar.
Beləliklə,
zaman keçdikcə insanlar Allahı və Onun əsl
elçisi Məhəmmədi yaddan çıxartdılar,
müqəddəs Quranın öyrətdiyi kimi
yaşamağı, şəriət qaydalarına riayət etməklə
həyat sürməyi unutdular.
Daha məscidlərin uca minarələrindən müəzzinlər
azan oxumur və Allaha inanan bəndələri ibadət etməyə
səsləmirdilər, insanlar artıq səhər, günorta
və axşam namazını qılmırdılar.
Beləliklə, Azəristan ölkəsinin adamları
Allahın iltifatına layiq olmayan və insanlarda məmnuniyyət
hisslərini öldürən pozğun gavurlar kimi
yaşamağa başlamışdılar. Bunu belə görən
Allah onlardan üz çevirdi və Azəristan ölkəsini
həmşərilərin ixtiyarına vermək barədə
hökm verdi.
Həmşərilər
şimal küləklərinin qovub gətirdikləri qara
buludlar kimi ölkənin başını büsbütün
aldılar, adamların mal-qarasını apardılar,
var-dövlətini talan etdilər, evlərini uçurdular,
mülklərini yağmaladılar, gözədəyimli hər
nə vardısa yerlə yeksən etdilər, xəstələri
və zəifləri qılıncdan keçirdilər, əsl
qırğın törətdilər, cavanları və
qüvvətli olanları isə əsir edərək ölkələrinə
apardılar ki, ömürlərinin sonuna qədər özləri
üçün qul kimi işlətsinlər.
Yalnız
dağlara qaçmağa macal tapanlar, oradakı mağaralarda,
daşlar arasında və hündür qayalarda gizlənə
bilənlər vəhşicəsinə qırılmaqdan
güclə xilas ola bildilər. Bundan öncə çiçəklənən,
gözəl və zəngin Azəristan ölkəsini qəsbkarlar
sanki heç vaxt bir canlının belə
yaşamadığı və heç nəyin bitmədiyi
qara səhraya döndərmişdilər.
Həmşərilər qara tufan kimi gəldilər,
fırtına tək əsib Azəristanı
büsbütün darmadağın etdilər, burağan kimi
ötüb ölkəni viran qoydular və qəfil
qasırğa kimi yox olaraq öz vətənlərinə
qayıtdılar.
Azəristan ölkəsinin adamları ancaq
axırıncı həmşəri buranı tərk edəndən
sonra dağlardan endilər, gizləndikləri
sığıncaqlardan çıxaraq yurd yerlərinə
qayıtdılar. Yurd yerləri isə xarabalığa
çevrilmişdi və hələ də tüstülənən
küllüyə oxşayırdı, elə bir kəs yox idi
ki, deyə bilsin ki, Allah onu və onun ev-eşiyini qoruyub
saxlayıbdır. Zülm camaatı zara gətirmişdi.
Qardaş–bacını itirənlər, arvad–uşağı
öldürülənlər, əri həlak olanlar ah-fəğan
içində acı göz yaşları tökürdülər...
İnsanlar
ağı deyib ağlaşaraq sakitləşdikdən sonra yenidən
işə başladılar; onların bir qismi taxıl əkmək
üçün sahələri xışlamağa
çıxdılar, bir qismi də əlinə bel, kətmən
və oraq alaraq dirriklərə, tarlalara və bağlara
üz tutdular, torpağı əkib-becərməyə tələsdilər
ki, tezliklə məhsul yığa bilsinlər, belə ki,
keçmiş varlı günlərdən və bol güzərandan
indi bir əsər-əlamət qalmamışdı.
Torpaq o zaman hələ də bol məhsul gətirirdi və
buna görə də Azəristan ölkəsinin insanları
tez bir zamanda əvvəlkindən də artıq varlandılar. Belə ki,
xilas olaraq yurduna qayıtmışların torpaq sahələri
həlak olmuş və öldürülmüş
insanların torpağı hesabına daha da genişlənmişdi
və ona görə də onların məhsulu da
çoxalmışdı.
Doğrudan
da Allaha inanaraq səcdə edən insanların əbədi
himayəçisi olan Qadir Tanrı Azəristan ölkəsi
sakinlərinin fəlakətini, onların çəkdiyi
müsibət və dərdləri, yaşadıqları
ağrıları görürdü və onlara rəhmi gəldiyi
üçün, o, məlakələrə göstəriş
verdi ki, onların adını qəbahət işlətmiş
və günahkar işlər görmüş bəndələr
siyahısından silsinlər.
Amma bir müddət ötdükdən sonra Azəristan
insanları təkrarən pozulurlar. Bunu görən
Tanrı ürəyində qəzəb və sərtliyə
yer verir, xoşbəxtlik yollarını Azəristan ölkəsindən
uzaqlaşdırır, sakinlərini isə uzun müddətə
gürcülərin hökmranlığına verir.
Gürcülər
Azəristana gəlib ölkəni əsarət altına
aldılar, insanları özlərinə qul etdilər,
ağır vergilər qoydular, boyunlarına cürbəcür
gömrük və bac boyunduruğunu
keçirdilər, müqavimət göstərənləri
qılıncladılar, ən gözəl qadın və
qızlarını da özlərinin dağlıq ölkəsinə
apardılar.
Burada qalan gürcülər əsl hökmdar kimi
yaşayırdılar, istila olunmuş Azəristan ölkəsinin
insanları isə onların köləsi olaraq həyat
keçirirdilər.
Şənlik sevən gürcünün kefi yüz
vuranda xoşxasiyyətli olurdu və ürəyi də gün
altında qızan qır kimi yumşalırdı. Odur ki, bu zaman
o, ətrafında kədərli üzləri, ümidsiz
baxışları görməyi xoşlamırdı. Ona görə də əhlikef gürcülər Azəristanın
oğullari ilə tez bir zamanda dostlaşırlar və
hökmdardan qardaşa çevrilirlər. Elə
o vaxtlardan Azəristan ölkəsinin insanları üzüm
salxımlarından məstedici şərab çəkməyi
öyrəndilər; dodaqlardan gülüş və ürəklərdən
şənlik əksik olmasın deyə, ayaqlarsa beyindən
asılı olmayaraq atılıb düşərək
oynasın deyə hər gün səhər–axşam həmin
şərabdan vurmağa başladılar.
Azəristan ölkəsinin adamları iyrənc əməlləri
və çirkin işlərilə Allahın gözündən
əvvəlkindən də aşağı düşdülər
və Onun çox şiddətli qəzəbinə
düçar oldular. Qəzəblənmiş Allah ona nökər olaraq xidmət
edən qara mələklərin ən qorxuncunu yanına
çağırdı və dedi:
– Əzrayıl, Azəristan ölkəsinin insanları
getdikcə daha çox günaha batırlar, onların qəbahətli
işlərini görməkdən səbrim daha tükənibdir. Bütün
ölkəni və onun sakinlərini verirəm sənin
ixtiyarına. Onlar üçün elə
bir fəlakət fikirləş, elə bir miskin və
iztirablı həyat yarat ki, indiyədək o cür müsibəti
görməmiş olsunlar.
– Əzrayıl – “Baş üstə, Əbədi
hökmdarım, Sənin istəyin tamamilə yerinə yetiriləcək! – dedi və hər dəfə
alnını Allahın oturduğu taxtın
ayaqaltlığına vuraraq üç dəfə yerə qədər
baş əyib təzim etdi və arxasını İlahiyə
çevirib çıxmağa cürət etmədiyi
üçün dal-dalı yeriyərək Onun hüzurundan
yox oldu.
Əzrayıl uzun
müddət fikirləşir və çox götür–qoy
edir ki, Azəristan ölkəsinin oğulları
üçün nə cür bədbəxtlik gətirsin.
Nəhayət, belə bir fəlakət düşünüb
tapır:
Azəristan ölkəsinə
xalis Şeytan oğlunu, Yer üzünün nanəcib və
alçaq varlığını, ürəyi qurdlu və
dırmıxa oxşayan əlləriylə hər şeyi
qamarlayıb özünə yığan ermənini göndərir.
Erməni Azəristan ölkəsinə
öz
arşını, çəki daşları və
yekə qapan tərəziylə gəlir, özüylə
batman, girvənkə və misqal götürür, öz
çanağını, satıl və sərnicini gətirir.
Hamsının da ölçüləri saxta
idi. O, hər kəsə nə ölçürdüsə,
ona külli miqdarda ziyan vururdu, kimə nə çəkirdisə,
onu da gözlərinin içinə baxa-baxa aldadaraq
böyük zərərə salırdı.
Azəristan ölkəsində
ermənilər o qədər törəyib artdılar ki, daha
neçə baş olduqları bilinmirdi, sayı–hesabları məlum
deyildi, özləri də hamısı indi olduğu kimi, o
vaxtlar da camaatı aldada-aldada dəllallıq edirdilər.
Əkəndə yox, biçəndə yox, yeyəndə
ortaq qardaş idilər, yalnız yad əməyi hesabına
yaşayır və haram çörək yeyirdilər,
başqalarının əzab-əziyyəti sayəsində
dolanır və özgə göz yaşlarını su əvəzinə
içirdilər.
Ermənilər Azəristan ölkəsində
guya, dost kimi məskunlaşdılar. Ancaq ikiüzlü olmaqlarını,
yalan və hiylə qurub əl altından iş görmək və
kürəyə xəyanətlə xəncər sancmaq “məharətlərini”
ürəklərində gizlin saxlayırdılar. Nə vaxt
ki, ermənilər qeyri ermənilərlə duz-çörək
kəsirdilər, kirvəlik edirdilər, onlara guya,
mehribanlıqla və nəvazişlə baxırdılar,
ağızlarından xoş sözlər
çıxardırdılar, məhz o vaxt ermənilər həmin
adamlara – onların lənətə gəlmiş cinsinə mənsub
olmayanların hamısına – hər hansı bir pislik və yamanlıq etmək barədə
düşünürdülər.
Lakin Azəristanın
bədbəxt oğulları erməni hiyləsini çox gec
başa düşdülər. Belə ki,
onlar əvvəlcə ermənilərlə dostlaşdılar
və ticarət etməyə başladılar, ermənilərlə
alverə girişmiş varlılar qısa müddətdən
sonra müflisləşdilər, ortabablar lüt-üryan
qaldılar, arıq və cılız canlarından başqa
heç nəyi olmayan cırıq dilənçi
gününə düşdülər. Bütün
sərvətlər və dəyərli hər nə
vardısa ermənilərin əlinə keçdi, Azəristan
oğullarının isə məkrli erməniləri yedirtmək
üçün əzab-əziyyət və alın təri
ilə becərdikləri torpaqdan savayı heç nəyi
qalmadı.
O zamanlar Azəristanda yaşamaq
ağır idi, həyat çətinləşmişdi, lakin
buna baxmayaraq, hələ heç kəs tövbə edərək
Tanrıdan mərhəmət diləmirdi, üzünü Ona
tutub imdad istəmirdi. İnsanların Tanrıya
belə üz tutmamasını, onların bu cür
inadcıllığını görən Allah çox məyus
olur və bu, Ona möhkəm toxunur. Odur ki, əlini Azəristan
ölkəsinin üzərinə uzadaraq deyir:
– Qoy Azəristan torpağı daha məhsul
yetirməsin, bağlar çiçəklənib mer-meyvə
verməsin və bar-bəhər pozğunluq yolu ilə gedən
adamların gözlərinə sevinc nuru ələməsin!
Çünki onlar məni unudublar, daha Quranımı oxumurlar,
namaz qılmırlar və yalnız gavurlarla dostluq etməklə
məşğuldurlar!
Həmin il
bütün yaz–yay boyu günəş göydən od ələdi,
bir damcı da oslun yağış yağmadı. Su quyularında və göllərdə sular
azaldı, çaylar qurudu və otlaq yerləri saraldı, əkin-səpin
sahələri cücərməmiş, bağlar isə
çiçəklənməmiş soldu. Hətta zirvəsində həmişə
buludların gecələməyi xoşladığı uca
dağların yaşıl yüksəklikləri də
saraldı və bütün ölkə qara səhraya
çevrildi. Mal-qara aclıqdan tələf
olurdu və insanlar susuzluğun atəşindən yanıb
qovrulurdular. O il əkinlər, çəmənlər
və bağlar bar vermədi. İnsanlar ötən
ilin məhsulundan qalmış və ermənilərin hələ
ki, almaq istəmədikləri nəyi vardısa, onunla bir təhər
başlarını dolandırdılar.
Növbəti ilin
yazı yetişdi, sonra yay gəldi və ötən ilkindən
də betər cəhənnəm isti oldu. Toxum
qalmadığından heç kəs heç nə əkmədi,
əkin-səpin sahələri bom-boş qalmışdı.
Nəsə əkmək mümkün
olmuşdusa, o da yanıb məhv oldu, toxum əbəs yerə
işləndi. Qurumuş örüş yerlərinin kədərli
və tutqun üzündə, sarımtıl ölgün çöhrəsində həyat
əlaməti yox idi; heç bir yerdə nəinki mal-qara
naxırları, hətta bircə heyvan belə görsənmirdi.
Hər yerdə acınacaqlı və miskin bir mənzərə
vardı.
Azəristan ölkəsində canlı hər nə
vardısa zarıldayıb-inildəyirdi, çunki hər yanda
dəhşətli və əzazil aclıq hökm
sürürdü.
Bütün insanlar ah-nalələr içində qərq
olaraq fəryad çəkən zaman, bircə mənfur ermənilər
sevinirdilər.
Belə ki, Allahın Azəristan ölkəsinə
hələ qəzəbi tutmamış vaxtlarda, hələ
münbit torpağın bar gətirdiyi dövrdə, ermənilər
hər cür məhsuldan bolluca, – özlərinə lazım
olandan da artıq miqdarda alıb yığmışdılar.
Ermənilər – “həə, indi
bazarımız “xod” gedəcək, pul-sərvət
başımızdan aşacaq!” – deyərək
əllərini sevinə-sevinə və acgözlüklə
bir-birinə sürtürdülər. Sevinən
ermənilər arvad-uşaqları da sevinməyə məcbur
edirdilər. Onların hamısı
şadlıq günlərində və ən möhtəşəm
toy məclislərində geyindikləri yaraşıqlı
paltarlarını geyinir, ən gözəl zinət əşyaları
ilə bəzənib-düzənərək bayram günlərində
olduğu kimi sevinirdilər.
İndi ermənilər
əvvəllər nə almışdılarsa onu satmağa
başlamışdılar. Azəristan
ölkəsinin oğulları nə vaxtsa ermənilərə
satdıqlarını indi onlardan on, iyirmi və yüz dəfə
baha qiymətə alırdılar. Axırda
hər şeyi tükəndikdən sonra onlar
arvad-uşaqlarını ermənilərə qulluqçu kimi
verməyə başladılar ki, acından ölməmək
üçün əvəzində yemək ala bilsinlər.
Qılıncın aça bilmədiyi
qapıları aclıq açırdı.
Onda ermənilər
insanları sıxma-boğmaya salaraq yaşadıqları yerdən
sıxışdırıb çıxarırdılar, arvad və
uşaqlarıyla birgə öz qullarına çevirirdilər,
ev-eşiyini və torpaqlarını isə əlindən
alırdılar. Elə o vaxtdan Azəristan
oğulları ermənilərə nifrət etməyə başladılar,
necə ki, bu günə kimi onlara o cür nifrət etməkdə
davam edirlər və ermənini görməyə gözləri
yoxdur!
Üçüncü il də quraq gəldi və əvvəlki illərə
baxanda daha ağır və amansız, daha fəlakətli il
oldu. İndi artıq hamı acından ölürdü,
çünki nə ərzaq satan bir kəs
vardı, nə də ki, adamların onu almağa bir şeyi
qalmışdı. Daha ermənilər də
heç nə satmırdılar, nələri vardısa
özləri yeyib–içirdilər və qarınlarını
doldururdular, yeyib–içə bilmədiklərini də
başqalarından gizlədirdilər.
Azəristan ölkəsində
yaşayan bütün canlı varlıqlar üçün
ölüm və məhv olmaq günü yetişmişdi.
İnsanlar yalnız ölüm
ayağında üzünü İlahiyə çevirib
yalvarmağa başladılar, imdad istədilər, mərhəmət
dilədilər və onda Allahın – qoy əsrlər boyu Onun
şəfqəti və iltifatı üstümüzdən əksik
olmasın! – onlara rəhmi gəldi...
Çünki Allah
bağışlayandır, rəhm edəndir!
Yaxşılığı sonsuz, ikramı boldur!
~II~
Azəristan ölkəsinin ucqar yerində bir biyəbanlıq
vardı və insanlar ona Muğan çölü deyirdilər. Orada nə
göllər vardı, nə də ki, çaylar axırdı
və yağış da heç vaxt yağmırdı.
Torpağın üzü şiddətli istidən
sanki qızdırma içində titrəyən xəstənin
dodaqları tək çatlaq–çatlaq idi. Muğan çölündə heç nə
bitmirdi və heç bir canlı yaşamırdı. Yüzlərlə mil uzanan bu biyəbanlığın
ucu–bucağı bilinmirdi.
İnsanların yaşadıqları yerdən uzaqda – həmin
biyəban torpaqların ortasında bir vahə vardı. Vahədə
yerin dərinliyindən bulaqlar qaynayıb
çıxırdı və sular kiçik arxlarla
yaxınlıqdakı dayaz dərəyə axaraq burada göl əmələ
gətirmişdi. Bulaqların kənarında və
gölun ətrafında sərin kölgəli palmalar,
qollu–budaqlı tut, bal kimi əncir,
sarıköynək heyva və başqa meyvə
ağacları bitirdi. Ağır üzüm
salxımları meynələrin sarmaşdığı uzun
şaxları yerə əyirdi.
Dumduru, şəffaf
göz yaşına bənzəyən gölün suları
kiçik şırnaqlarla torpağı dəlib keçirək
özünə yol tapırdı,
sızılıb-tökülərək arxlarda birləşirdi
və uzaqlarda qızmar günəşin qurutduğu və
susuzluqdan yanan çöllərə axaraq yoxa
çıxırdı.
O vahədə növbənöv dənli
bitkilər də yetişirdi. İnsanlar onlardan
özləri üçün həm ruzi kimi istifadə edir, həm
də mal–qarasını yemləyirdilər.
Qədim zamanlarda həmin
vahədə Allahdan qorxan bir şeyx yaşayırdı.
Hamı onu Allahyarxan – yəni, Allahın dostu –
deyə çağırırdılar. O vaxtlar ki,
insanlar Tanrını unutmuşdular və pozğun gavurlar kimi
davranırdılar, onda şeyx heç vaxt namazını
ötürməzdi, hər gün və həmişə
Allahın göstərdiyi vaxtda ibadət edərdi. Orucunu da heç vaxt pozmazdı – axşam qürubda
günəşin son şüası sönməyənə qədər,
hətta göylərin qaranlıq ənginliklərində
insan gözüylə güclə sezilən ən kiçik
ulduzların işığını Allah yandırmayana kimi,
ağzıoruclu şeyx dilinə yemək vurmazdı.
O, indiyədək
heç vaxt dilini şəraba vurmamışdı, nə
Allahın qadağan etdiyi bu içkiyə, nə də ki,
adamı sərxoş edən və ağlını
başından alaraq onu heyvana döndərən başqa bir
içkiyə dodağını toxundurmamışdı.
Allahdan
qorxan bu adam müqəddəs Quranın
qadağan etdiyi heç bir işi görmürdü. Ona görə də Qadir Allah onu sevir, ev-eşiyinə
xeyir-dua verir və var-dövlətini öz dərgahında
saxlayırdı. Onun xırmanları və anbarları
taxılla dolu idi, zirzəmilərində min cür
naxışlı, növbənöv qab-qacaq
yığılmışdı, sandıqlarında cürbəcür
süfrələr, rəngarəng dəstərxanlar, ipək
örtüklər, qumaş, nadir zərxaralar,
güllü-çiçəkli çit bükülüləri,
müxtəlif tirmələr və digər toxunma
parçalar qalanmışdı. Belə
yaraşıqlı parçaların olması ilə ancaq
doğrudan da Allaha ibadət edən abid bir adamın evi fəxr
edə bilərdi; gavur arvadları o cür parçaları
toxuya bilmirlər və heç vaxt da toxuya bilməyəcəklər.
Onun saysız-hesabsız qoyun və keçi sürüləri
dağlara yayılmışdı; iriyelinli və
bolsüdlü inək naxırları dağ
yamaclarındakı arxaclarda sağılırdı, mehtərlər
itigedən köhlənləri dördnala çaparaq
şeyxin yeyinayaqlı at ilxılarını dağlar
arasındakı vadilərdə və dərələrdə
otarırdılar.
Amma Allahyarxan var-dövləti ilə yox, ədalətli və allahpərəst olması ilə daha çox məşhur idi. Bədbəxtlik üz verənlər və əziyyət çəkənlər, həmçinin çətinliyə düşmüş insanların çoxusu, – kimisi kömək üçün, kimisi təsəlli tapmaq ümidilə, kimisi də ağıllı məsləhət almaq üçün onun yanına gəlirdilər. Allahyarxana üz tutub müraciət edən hər kəs evinə ümidlə qayıdırdı. Şeyxin qapısı həmişə öz arşını və öz tərəzisiylə gəzən ermənidən savayı hamının üzunə açıq idi, təkcə erməni üçün ora gedən yol bağlı idi.
Vərəm xəstəliyi yayan aclıq insanları indi göydə Allaha, yerdə isə Onun müqəddəs Quranına üz tutmağa məcbur edən bir zamanda, onların yadına düşür ki, vahədə Allahyarxan adlı və Allahdan qorxan çox müdrik bir şeyx yaşayır və o, məhv olmaqda olan ölkəni xilas edə bilər.
İnsanların bir qismi danışmağa başladı ki, bəs, biz ona görə lüt və acıq ki, Allaha doğrudan da ibadət edən bir bəndəni də indiyədək qapısından əliboş qaytarmamış Allahyarxanın olduğunu tamamilə unutmuşuq. Digər qismi də –“doğrudan da, unutmuşuq!” – deyərək təkrarladı. Ağlımız azıb, Allah beynimizdə hərc-mərclik yaradıb. Allahyarxanın xırman və anbarları isə axtardığımız taxılla və cürbəcür meyvələrlə doludur.
– Gedib ondan istəyərik, qoy, bizi son nəfərə kimi aclıq içində ölməkdən xilas etsin.
– Qoy, bizə doğrudan da Allaha ibadət edən bəndələrin getməli olduğu əsl Tanrı yolunu göstərsin.
– Qoy, bizə tövbə etməyi, Allahdan üzr istəməyi və günahlarımızı yumağı öyrətsin ki, bir daha Tanrı bizi cəzalandırmasın, göylərdən qarğış yox, yağış yağdırsın, əkin-səpin sahələrinə və bağlara bar versin ki, ata-babalarımız keçmişdə necə yaşayıblarsa yenidən o cür yaşaya bilək.
Ac-yalavac insanlar bu cür danışa-danışa üzünü Allahyarxanın evinə tutub yola çıxdılar və onun həyətinə gələrək şeyxə belə dedilər:
– Ay
Allahyarxan! Allahın dostu olduğun tək, insanların da dostu
ol! Qoyma aclıqdan ölək.
–
Xırman və anbarlarını aç, yeməkdən və
sudan bizə borc ver ki, çörəkli
günlərimiz gələnə qədər yaşaya bilək.
Və onda sənə borcumuzu ikiqat qaytararıq.
–
Üçqat, dördqat, doqquz dəfə artıq
qaytararıq! – deyərək, hamı əllərini
ona tərəf uzadıb qışqırırdı.
Allahyarxan
bu zaman ağ saqqalını
sığallaya-sığallaya onların qarşısında
dinməzcə durmuşdu.
Yığılanlar isə “bizi aclıqdan qurtar!”
sözlərini təkrar edə-edə qışqırmaqda
davam edirdilər.
Bir zaman
sonra Allahyarxan dillənir:
–
Aydın məsələdir ki, sizi aclıqdan qurtarmaq
lazımdır. Və Allah yaxşı bilirdi ki,
niyə özümün və külfətimin yeyıb qurtara
bilmədiyindən çox-çox artıq mənə
taxıl göndəribdir və digər məhsullardan da
böyük səxavətlə bol-bol veribdir.
(Ardı var)
Vintsas Kreve
525-ci qəzet.-
2012.- 22 dekabr.- S.26-27.