Oralarda kimlər var: israfil Məmmədov
85 (2)
SƏHİFƏNİN
QONAĞI YAZAR AZƏR
ABDULLA
DAYIMIN ƏTRİ
Çox
hörmətli İsrafil
müəllim! 85 illik
bir ömür yolunun müəyyən anlarından bəhs edən bu yazının
birinci hissəsi çap olunandan sonra oxuculardan aldığım e-maillər
bunu göstərdi ki, bizlər hələ də Sizin dəyərinizi verə bilməmişik.Şəxsən
Sizinlə tanış
olduğum o uzaq Mehri rayonunun Vartanizor kəndindəki işıqlı cöhrəniz
40 il,bəlkə də
daha çox keçməsinə baxmayaraq
gözlərimin önündən
getmir.Aman Allahım, xəbərimiz olmayan nə böyük işlər görmüsünüz.Əlinizə
sağlıq! Var olasınız.
Yücə Allah ömür
payınızı artırsın!
Birinci yazıdan :
“Ədalətli və
obyektiv” erməni müstəntiqinin araşdırmasından
bəlli oldu ki, demiyəsən, dayımın divar qonşusu qızını
bir erməni gəncinə vermədiyinə
görə həmin gənc bu işi
törədibmiş. Erməni
müstəntiqinin gətirdiyi
“aydınlığa” inanmaq
olardı, əgər...
Əgər dayımın
on səkkiz yaşlı,
anam demişkən, qələbürcü kimi
oğlu İlqar bir ay İrəvan xəstəxanasında erməni
həkimlərinin müalicəsindən
sonra Moskvaya aparılmasaydı, Moskva həkimləri başını
bulayaraq “müalicə
tamamilə yanlış
aparılıb” deməsəydilər,
Moskvadan əziz və yaraşıqlı,
göz yaşı kimi dupduru, günahsız
İlqarın cənazəsi
ilə qayıtmasaydıq
(1984), dayımgilin yataq
otağının divarını
partladan erməni gəncinin gerçəkdən
öz məhəbbəti
naminə bu olayı törətdiyinə
inanmaq olardı...
...Bu ağır, acı, dözülməz olaydan sonra ermənilərin arasında yaşamaq, işləmək o qədər
də asan məsələ deyildi. Bəlli 1989- cu il
hadisəsindən sonra
dayım təkcə İrəvanda deyil, bütün qərb Azərbaycanında yalqız
günlərini təlaş
və qorxu içində keçirən
(1990-ın yanvarınacan) sonuncu
türk olub. Mən dayımdan milli qəhrəman obrazı yaratmaq fikrindən çox-çox uzağam.
O həyəcanlı, qorxulu
günlər dayımı
yaxından tanımayan
bir ağzıgöyçək
“vəzifə şirindi,
əlçəkib gələmmir”
demişdi. O dar macalda həmin nadana acı-acı gülümsəmişdim. Mənimsə
gülümsəməyimin mənası bu idi “Bütün uşaqlar ataların belindən gəlsə
də, bütün ataların doğma uşaqlarına istəyı,
məhəbbəti, eyni
cür olmur. Mən o yetişməmiş- kal adama nə Qorio
atanın öz uşaqlarına (Balzak), nə də dayımın evladlarına,
İlqarın tənha
məzarına olan bənzərsiz sevgisini anlatmağa həvəsim yox idi.
İndiyə qədərki ömrünün
beşdə dörd hissəsini İrəvanda
yaşamış dayımın
tarixçi, ədəbiyyatçı,
yazıçı, siyasətçi,
yüksək vəzifəli
rəsmlərlə yanaşı,
sadə zəhmətkeş
ermənilər arasında
da tanışları,
dostları çox idi. Bəzi tanışları onun yüksək mədəniyyətinə,
ağlına, bəzi
dostları onun səbrli, təmkinli olmasına, qarşısındakı
adamı diqqətlə
dinləməsinə, bəziləri
onun şirin, duzlu söhbətinə, parlaq natiqliyinə, son dərəcə istiqanlı
olmasına, bəziləri
(xüsusilə qadınlar)
onun boy-buxunlu, yaraşıqlı olması
bir yana, yerində, məqamında
insanda xoş ovqat yaradan bir
şirin söz, atmaca-kompliment deməsinə,
yeri düşəndə
bir gül, bir konfetlə adamın könlünü
ala bilməsinə görə
onu sevirdilər. İnsanın ürəyinə
yatan bu və başqa keyfiyyətlərinə görə
çox vaxt ermənilər İsrafil Süleymanoğlunun türk
olduğunu unudurdular.Yüksək
mədəniyyətinin, ağlının,
mehribanlığının, yaraşıqlı olmasının
önündə dirəniş
göstərə bilmədiklərindən,
İsrafil Süleymanoğlu
Matenadaran (bəlkə
Mətinşünaslıq) arxivində birbaşa araşdırmalar aparmasına
icazə verilən barmaqla sayılan türk aydınlarından
idi.
Ötən yüzilliyin səksəninci
illərində Azərbaycan
mətbuatında, ictimai
mühitində xalqlar
dostluğu, beynəlmiləlçi
ruhun təbliği pik həddində olmasına baxmayaraq Azərbaycan mətbuatında,
bədii yazılarda Türkiyədən, türkçülükdən
yazmaq bir yana, türk sözünün işlədilməsi
qadağan olunan dönəmdə İrəvandan
Bakıya uçan təyyarədə dayımın,
oğlu Söhbətlə
İrəvanda (!) nəşr
etdirdiyi (1985) braşür
boyda “Ermənistanda Azərbaycan kitabı”nı
oxuyanda heyrətdən
yerimdə donub qaldım... Kitabçada İrəvanın qədimdən
türklərin-azərbaycanlıların ata-baba yurdu olması
dəlillərə, faktlara
söykənərək sübut
edilib. Bakıya çatan günün səhərisi dostum Elman
Mustafa telefonda:
–Dayının kitabı Akademiyada əldən- ələ gəzir. Onnan birini də
mənə tap –deyəndə
keçirdiyim qürur
hissindən ürəyim
şişib az
qala partlayacaqdı. İsrafil Məmmədovun
redaktor müavini işlədiyi, “Sovet Ermənistanı” qəzetində
xalqlar dostluğu, beynəlmiləlçi ruhda
yazıb çap elətdirdiyi məqalələri
demiyəsən, gözə
kül üfürüb,
“Ermənistanda Azərbaycan
kitabı”nı çap etdirmək imiş. Dayımın ustalığını yalnız,
sol əliylə çırtıq
çalıb quyruğuüsdə
dayanmış gürzənin
diqqətini özünə
cəlb edən, sağ əliylə sakitcə onun boğazından tutan ovsunçunun məharətinə
bənzətmək olar.
“Baharın on yeddinci
anı” filmində elit alman hərbçilərinin
arasında çalışan,
yüksək mədəniyyəti,
ağlı, güclü
məntiqi, təmkini,
soyuqqanlığı və
həm də yaraşığıyla seçilən
Ştirlis rolunun ifaçısı Vyaçeslav
Tixonov kimi.
Alman, rus, polyak və məhz erməni mənbəələrindən yararlanaraq
qədim İrəvanın
azərbaycanlı-türk şəhəri
olduğundan bəhs edən həmin kitab 1985-ci ildə ermənilərin paytaxt şəhərində nəşr
olunması bir möcüzədir. Bunun möcüzə olduğunu ancaq erməni şovinizmin mahiyyətini bilənlər,
bir də o dövrdə yaşayan, senzuradan başı bəlalar çəkmiş
yaradıcı insanlar
anlayar.
Bəli erməni-azərbaycanlı münaqişəsinin
qızğın çağında
(1990-cı ilin yanvarında)
İsrafil Süleymanoğlu
Məmmədov ev-eşiyini,
ata-anasının, on səkkiz
yaşında dünyasını
dəyişmiş oğlunun
məzarlarını, vəzifəsini
İrəvanda qoyaraq Bakıya gəldi. Vəzifəsini itirmiş çoxlarının
tənhalığa, küskünlüyə
qapıldığını, dözməyib ürəyinin
partladığını görmüşəm.
Ancaq şükürlər
olsun Tanrıya, İsrafil Süleymanoğlu
Bakıya gələndən
sonra bir jurnalist-politoloq, bir alim, siyasi şərhçi,
namuslu bir vətəndaş kimi öz misiyasını
radio, televiziya, mətbuatla
daha çevik, entuziazm ilə erməni idealogiyasının
saxta, uydurma mahiyyətini, türklərə
qarşı tarixi düşmənçiliyini, ayrı-ayrı
vaxtlarda törətdiyi
soyqırımları tutarlı
fakt və elmi dəlillərlə xalqımıza və dünya ictimaiyyətinə
çatdırmaqdadır.
İsrafil Məmmədovun əziyyətləri
hədər getməyib.O,
Dövlət mükafatına
layiq görülüb,Əməkdər Mədəniyyət
İşçisi və
Əməkdar jurnalist
adını layiqincə
daşıyan alim, yazar və sevilən
bir ziyalıdır.
Not : İrəvanda “Şiləçi”
deyilən ərazidə
dayımın kirayəşin
qaldığı evdə
yaşayanda mən on doqquz, dayımsa otuz iki yaşındaydı.Dayımın
köynəyini, şalvarını
bəzən mən ütüləyəndə dayımın
özünəməxsus, qəşəng
qoxusunu hiss edirdim.Bu yaşımda gedib dayımın köynəyini
ütüləmək könlümdən
keçir...
Avqust 2008
ONLAR NƏ DEYİBLƏR:
Cəmil Həsənli ,
tarix elmləri doktoru
Mən İsrafil müəllimi Bakıya gələndən sonra şəxsən tanıyıram.Sonralar ötüt keçən hadisələri təhlil edəndən sonra görürsən ki, İsrafil müəllim ermənilərin qabağında dayanmış bir dağ imiş.Rəhmətlik Sabir Əsədovla İsrafil müəllimin yazdığı kitabları oxuyanda ermənilərin antibəşəri fəaliyyətinin, yaxud siyasətinin bütün tərəfləri adama aydın olur... Belə bir şəraitdə İsrafil müəllimin intellektual səviyyəsindən, bilik və bacarığından səmərəli istifadə edilməlidir.İsrafil müəllimin şəxsiyyəti onun yaradacılığını tamamlayır.O içində böyük Azərbaycan mənəviyyatını yaşadır.Mən beynəlxalq konfranslarda İsrafil müəllimin çıxışlarının necə böyük maraqla qarşılandığının dəfələrlə şahidi olmuşam.
lll
Ağa Abdullaoğlu.
Kiçik yaşlarımda ailəmizdə hamılıqla dayımın canına and içərdik. Yaşa dolduqca hiss etdim ki,təkcə ailəmizdə,qohumlarımız arasında, kəndimizdə, rayonumuzda deyil, yaşadığı İrəvan şəhərində də böyük nüfuza, hörmətə malik nəcib, ləyaqətli,əsl mənada ziyalı,bir kimsədən bacardığı köməyi əsirgəməyən insandı dayım.Həyatının ən ağır anlarında belə, onu təmkinli, səbrli, ağıllı görmüşəm.
Tofiq Abdin
525-ci qəzet.-
2012.- 22 dekabr.- S.23.