Kurikulum Azərbaycan təhsilinin gələcəyidir
Ana
dilimizə tərcümədə “istiqamət”, “yol” mənasını
verən “kurikulum” bu gün ən çox eşitdiyimiz və
işlətdiyimiz sözlərdəndir. Onun əhatə etdiyi
elmi-metodiki ədəbiyyatlar, təhsil qanunvericiliyi aktları,
ən əsası da fəaliyyət sahəsi cəmiyyətin
müxtəlif təbəqələri tərəfindən
birmənalı qarşılanmadığından və bəzən
haqsız və yersiz olaraq “tarixin təkərini geriyə
qaytarmağ”ı arzulayanların səsi ucaldığından
bir təhsil işçisi kimi bütün bunlara münasibətimi
bildirməyi özümə borc bilirəm.
Açığı, məqaləni daha çox
geniş ictimaiyyətə – valideynlərə, məktəbin
təəssübkeşi olmağa hazır hər bir vətənpərvərə
ünvanlamışam. Ona görə də burada milli kurikuluma
keçidin elmi-nəzəri əsaslarından, onun ehtiva etdiyi
sənədlər, anlayışlar, məqsəd, vəzifə
və vasitələrdən çox, ictimai-siyasi, ideoloji və
faktoloji, qismənsə elmi-metodiki cəhətlərindən bəhs
etməyə çalışacağam. Çünki hər
bir təhsil işçisinin əlinin altında kifayət qədər
metodiki göstərişlər və normativlər, I-V siniflər
üçün
ayrı-ayrı fənlər üzrə dərslik
komplektlərində kurikulumun mahiyyəti və fəlsəfəsi, yeni tələblər nəzərə
alınmaqla ənənəvi dərsdən müasir dərs
modelinə keçidin yolları barədə müəllimə
lazımi kömək göstərə bilən vasitələr
var. Hətta bir sıra fənlər üzrə müəllim
üçün vəsaitlərdə fəal və inteqrativ təlimin
yolları və mexanizmləri, fənn üzrə qiymətləndirmə
meyarları və üsulları barədə gərək
olduğundan da çox məlumatlar verilir ki, bu da psixoloji və
professional cəhətdən hazırlıqsız müəllimi
qorxudur. Sözün qısası, biz bəzən
bu anlayışa əcaib don geydirir, pedaqoji ictimaiyyətdə,
ayrı-ayrı sosial qruplarda təhsil islahatlarının
gedişi barədə yanlış təsəvvür
formalaşdırırıq.
Son
beş-on il ərzində bank-maliyyə, iqtisadiyyat, tikinti,
neft-qaz, siyasi-diplomatik, idman, mədəniyyət, mətbuat və
s. sahələrdə azmı indiyədək bizə məlum
olan və olmayan termin və
anlayışlar üzə çıxıb, proseslər
reallaşıb. Cəmiyyət və ən əsası da bu
işlərin içində olan professionallar digər sahələrdəki
yenilikləri həzm edə bilirlərsə, millətə və
xalqa dərs deyən müəllimə nə olub ki?! Biz niyə geri çəkilməli, zamanın tələbi
ilə tutduğumuz yolun sonuna boylanıb nikbincəsinə
baxmamalıyıq? Axı digərlərindən fərqli
olaraq, hamı bizimlədir: atalar, analar, babalar, nənələr və daha kimlər, kimlər...
İşlədiyim Bakı Slavyan Universitetinin Məktəb-Lisey
Kompleksində biz müəllimlər üçün kurikulum
üzrə təlim kursları ilə yanaşı, həm də
valideynlər üçün mühazirələr təşkil
edirik. Kompleksə pedaqoji təcrübəyə gələn
tələbələrimizə – sabahın müəllimlərinə,
kurikulum islahatı barədə geniş məlumatlar
çatdırırıq, məktəb ətrafında cəm
olan insanlara kurikulumla bağlı lazımi bilgilər
veririk...
Müstəqil Azərbaycanın təhsil sistemində
islahatlar proqramına 1998-ci ildən start verildi. Bu
genişmiqyaslı və mərhələli təhsil
islahatları müstəqilliyini yenicə bərpa etmiş və
milli ideologiya axtarışlarında olan, mədəniyyət
və mənəviyyatını azərbaycançılıq
məfkurəsi üzərində qurmağın vacibliyini dərk
edən bir xalq və ölkə üçün hava və su
kimi vacib idi. Təbii ki,
dağılmış, köhnə və müasir tələblərə
tam cavab verməyən təhsil sistemi (modeli) Azərbaycanı
qane edə bilməzdi. MDB ölkələri təhsil məkanında
yeni təhsil sistemləri, modelləri və təlim
texnologiyalarının tətbiqi ilə bağlı bir
sıra tədbirlərin iştirakçısı olduğumdan
onu deyə bilərəm ki, istər ali,
istərsə də orta təhsil pillələrində yeniliklərin
labüdlüyü, müasir təhsil qanunvericiliyi
bazasının yaradılması məsələsi Azərbaycanı
hamıdan çox narahat edirdi. Və bu gün
arxada qalmış yola dönüb baxarkən fəxrlə deyə
bilərik ki, müəyyən səhvlər nəzərə
alınmazsa, Azərbaycan müasir və mütərəqqi
Avropa və dünya təhsil məkanının ayrılmaz
hissəsinə çevrilib. Ali təhsil sistemində
çoxpilləlilik artıq reallaşıb, kredit sistemi ali məktəb həyatının məhək
daşına çevrilib və bunun nəticəsi kimi
diplomlarımız ən qabaqcıl təhsil, biznes və
karyera bazarlarında adekvat şəkildə
qarşılanmaqdadır. Dövlət və özəl ali məktəblərimizin bir qisminin adı bəzi
nüfuzlu reytinq cədvəllərində yer almaqdadır...
90-cı
illərin sonunda orta təhsil pilləsindəki vəziyyətin
ciddi monitorinqi göstərdi ki, son illərdə ölkədə
bəzi yeni tipli orta təhsil müəssisələrinin
yaradılmasına, bir qisim orta məktəb dərsliklərinin
məzmununun dəyişdirilməsinə baxmayaraq, bu təhsil
pilləsində yeni təhsil standartları və
proqramlarının tətbiqinə, təhsil sisteminin humanistləşdirilməsinə,
yeni təlim texnologiyalarının, avadanlıqlarının və
yanaşmaların məktəbə gətirilməsinə,
orta təhsildə vahid informasiya sistemləri və şəbəkələrinin
yaradılmasına, məktəb və müəllim nüfuzunun
yüksəldilməsinə, pedaqoji fəaliyyətin
stimullaşdırılmasına
böyük ehtiyac var. Digər problemlər (yeni nəsil
dərsliklərin yaradılması, məktəb
kitabxanalarının və kütləvi kitabxanaların kitab
fondunun təzələnməsi və genişləndirilməsi,
məktəblərin ayrı-ayrı fənlər üzrə ən
müasir tədris vəsaitləri və vasitələri ilə
təminatı, məktəblilərə vacib olan müvafiq
şəhər muzeylərinin yeni məzmun və görkəmdə
yenidən ortaya çıxması, ən nəhayət, orta məktəb
binalarının ən yüksək səviyyədə təmiri
və təchizatı) isə ölkədə baş verən
iqtisadi sıçrayışlar və sosial proqramların
icrası fonunda harmonik şəkildə öz həllini
tapırdı. Bir haşiyə çıxmaq istərdim: sovet
dönəmində ən ucqar bölgələrdən biri
sayılan sərhəd rayonu Yardımlıda təkcə
2006-cı il ərzində 30-a yaxın məktəb
binasının inşasını fantastik göstərici kimi
qiymətləndirmək olar. Bəli, biz
bütövlükdə Azərbaycanda və
paytaxtımızda baş verən sosial-iqtisadi
sıçrayışların statistikasını aparmağa
və bu tərəqqini lazımınca dəyərləndirməyə
belə macal tapmırıq. İş orasındadır
ki, indi bütün dünyada baş verən texniki tərəqqi,
İKT-nin insanın həyat tərzinə, insani ehtiyaclara və
professional fəaliyyətinə sıx sirayət etdiyi bir
dövrdə ən qabaqcıl mövqelərdə yer
tutmağa qərar vermiş müstəqil Azərbaycanın
başqa seçimi yoxdur. O cümlədən orta təhsil
pilləsində...
Biz yeni “Təhsil qanunu”nu təsdiqlədik. İndi isə
ayrı-ayrı təhsil pillələri üzrə
qanunvericilik bazasını möhkəmləndirməkdə,
şagird biliyinin monitorinqi və qiymətləndirilməsi
istiqamətində ciddi axtarışlardayıq. Ən əsası isə sovet hakimiyyəti illərində
(ondan da əvvəllər) və müstəqilliyimizin ilk iki
onilliyində mövcud olmuş ənənəvi təhsil (dərs)
modelini təftiş etməkdəyik. Yəni zəmanənin
tələbindən, yeni sosial-iqtisadi münasibətlərdən,
elektron daşıyıcıların həyatımıza sürətli müdaxiləsindən,
ölkənin dünya iqtisadi və təhsil məkanına
sürətli inteqrasiyasından
çıxış edərək, orta və ali, eləcə
də peşə təhsilimizi (əlavə təhsil, distant təhsil,
inkluziv və s. təhsil formalarını da yaddan
çıxarmadan) yeni relslər üzərində qurmalıyıq.
Bu, labüddür. Müstəqil və
dünyaya açıq sivil ölkənin qapalı təhsil
sistemi ola bilməz. Qabaqcıl təhsil
sisteminə malik bütün dünya ölkələrində
bəlli tədris standartları və proqramları (fənn
kurikulumları), hər bir fənn üzrə konkret məzmun
xətləri, şagirdlərin əldə etməli
olduqları bilik, bacarıq və vərdişlər məcmusu
və onları dəyərləndirməyə qadir olan qiymətləndirmə
meyarları mövcuddur...
Qəliz görünməmək üçün sadəcə
deyirəm ki, sivil ölkə kmi biz də bu sistemə daxil
olmaqdayıq.
Və daxil olmuşuq da. Özü
də təkcə I-V siniflər səviyyəsində deyil,
artıq tam orta təhsil pilləsində bu keyfiyyət dəyişikliyi
özünü göstərməkdədir. Bəli, çətindir. Məktəb
rəhbərliyi məktəbdə vahid informasiya şəbəkəsinin
mövcudluğunu və daimi interneti təmin etməli, hər
bir sinif otağını ən azı kompyuter və proyektorla
təchiz etməli, pedaqoji kollektivin hər bir üzvü
qarşısında İKT-dən sərbəst yararlanma
bacarığına malik olma tələbi qoyulmalıdır.
Laborant heyəti və informatika fənnini tədris
edən müəllimlər avadanlıqların istismarını
nəzarətdə saxlamalı, kurikulum proqramları üzrə
dərs deyən müəllimlərə mütəmadi texniki
dəstək verilməlidir.
Müəllim lazımi təlim kurslarını
keçməli, fənn üzrə kurikulumu dərindən mənimsəməli,
məzmun xətlərini, standart və
alt-standartlarının, fəndaxili və fənlərarası
inteqrasiyanın mahiyyətini anlamalı, dərslik və
müəllim üçün vəsaitləri yaxından
öyrənməli, fəal təlim metodları və mexanizmlərinə
söykənərək, öz dərsləri
üçün resurslar yaratmalıdır. Diaqnostik, formativ və
summativ qiymətləndirməni fənn üzrə standart və
alt-standartlar əsasında aparmaq müəllim
üçün vərdişə çevrilməli,
böyük summativ qiymətləndirmənin səmərəli
təşkili üçün məktəbdaxili və məktəblərarası
əməkdaşlığın konkret mexanizmi olmalıdır.
Canlı dərs prosesində hər şey istiqamətverici
qüvvə – müəllimin bacarığına əsaslanır:
o, mövzunun aktuallığını şagirdlərə
çatdırmaq məqsədilə düzgün motivasiya
qurur və ya müəllim
üçün vəsaitdə təklif olunan varianta
yaradıcı yanaşır, şagirdlərlə birgə tədqiqat
suallarını müəyyənləşdirir, interaktiv dərsin
digər mərhələlərində də qruplarda, cütlərdə,
yaxud kollektiv şəkildə çalışan sinfə
bacarıqla “dirijor”luq və hakimlik edir, səmərəli qiymətləndirmə
formaları seçir, yaradıcı tətbiqetmə mərhələsində
şagirdin təhsil prosesinin iştirakçı olan və ya
fərz edilən insanlarla əməkdaşlığına
şərait yaradır.
Deyilənləri
nəzərə alaraq, I-V siniflərdə dərs deyən və
yeni proqramlar
(kurikulumlar) əsasında yazılmış dərslik və
müəllim üçün vəsaitlərlə işləyən
müəllimlər xüsusilə
dərsin yaradıcı tətbiqetmə mərhələsinə
diqqəti artırmalıdırlar. Bu isə ənənəvi
dərsdə nəzərdə tutduğumuz yeni materialın
möhkəmləndirilməsi və ev
tapşırığı komponentlərindən daha geniş
istifadə anlamı verir. Motivasiyalı, tədqiqat suallı,
konkret məqsəd və vəzifələr əsasında müzakirə və analiz
edilmiş, müəyyən nəticələrə gəlinmiş
dərs ailədə və küçədə (valideynlərin,
ailənin digər üzvlərinin, qohumların, həmyaşıdların cəlb olunması ilə), sosial
şəbəkələrdə, muzey, ekskursiya, təcrübə
laboratoriyaları, muzeylərdə və s. davam etdirilməlidir.
Qoy heç kəs inciməsin: bəzi müəllim və məktəblərimiz,
onların sözünə inanan valideynlərimiz dərsin bu mərhələsinin
(yaradıcı tətbiqetmə) tələblərini təhrif
olunmuş şəkildə qəbul edirlər. “Kurikulumda ev
tapşırığı yoxdur” kəlməsinin arxasında
nələr durur: şagirddə vərdiş və
bacarıqları formalaşdırmaq, ona müstəqil hərəkət
etmək və qərar vermək imkanı yaratmaq, eşitdiyini
və gördüyünü təcrübədən
keçirmək, bu barədə məlumat vermək və
mövzu ətrafında müzakirələrə qoşulmaq,
bütün bu işlərə tədris prosesinin birbaşa
iştirakçısı sayılan valideynləri də fəal
cəlb etmək və s.
Müəllim
üçün çətinlik yaradan və hələ ki
şagird və valideynlərin alışa
bilmədiyi formativ qiymətləndirmə formasının tətbiqi
də ağrısız ötüşmür. Hamıya bəllidir
ki, yeni dərs modeli beşballıq qiymətləndirmə
sistemi ilə uyğunsuzluq təşkil edir. Dərsdə şagirdin bu cür geniş və hərtərəfli
fəaliyyətini, müxtəlif məzmun xətləri
üzrə bilik və bacarıqlarını konkret simvolla və
rəqəmlə ifadə etmək çətindir. Ona
görə də dərsin gedişı prosesində
şagirdin rəğbətləndirilməsinə, sinif kollektivinin
işinin qeyd olunmasına ciddi ehtiyac var. Bu isə rəy şəklində
formativ qiymətləndirmə jurnalında və məktəbli
kitabçasında
əksini tapmalıdır. Hələ
ki ən bacarıqlı müəllimlərimiz belə bu
işi mexaniki olaraq icra edir, qoyulan tələblərlə
ayaqlaşmırlar. Qiymətləndirmə
dərsin ən vacib mərhələlərindəndir, bu, dərs
prosesində və şagirdlərin iştirakı ilə
aparılmalıdır. Bu, direktora və
onun müavininə, aidiyyati təşkilatların nümayəndələrinə
yox, şagirdə lazımdır. Müşavirələrin
birində formativ qiymətləndirmə jurnalının
doldurulması ilə bağlı təhsil naziri professor Misir Mərdanovun
söylədiyi fikri bir daha səsləndirmək istəyirəm.
Nazir bu jurnalın yaxşı mənada müəllimin
qeyd kitabçası rolunu oynadığını və burada
hər bir şagirdin əldə etdiyi nailiyyətin rəqəm
və rəmzlərlə yox, sözlərlə səciyyələndirilməsini,
daha çox rəğbətləndirilməsini və eyni
işi də məktəbli kitabçasında aparmağı
nəzərə çatdırmışdı.
Bütün bu məsələlərin həllində
metodist müəllimlərin, təhsil təşkilatçılarının,
yaradıcı müəllimlərin üzərinə
böyük yük düşür. Məktəb pedaqoji və
elmi-metodiki şuraları, fənn metodbirləşmələri
yeni standart və proqramların tətbiqi prosesini
addımbaşı izləməli, təklif və tövsiyələr
pedaqoji mətbuata çıxarılmalıdır. Hər bir pedaqoji şura iclasında fənn üzrə
kurikulumların tətbiqi problemləri, açıq və
nümunəvi dərslər elmi-metodiki müzakirə obyektinə
çevrilməlidir. Bu mənada “Kurikulum”
jurnalının, “Azərbaycan müəllimi” və “525-ci qəzet”in
gördüyü işlərə digər mətbuat orqanlarımız
da fəal qoşulmalıdır. Bir halda ki ulu öndərin
“Təhsil millətin gələcəyidir” kəlamını
məktəb və universitetlərimizin giriş
qapılarına,
qəzetlərimizin başlığına həkk
ediriksə, bu mərama da xidmət etməliyik.
Təhsil prosesinin iştirakçısı olan istənilən şəxs bir həqiqəti yaxşı anlamalıdır ki, övladlarımıza quru əzbərçiliyə söykənən tədris prosesi gərək deyil. Şagird aldığı biliyi və eşitdiy məlumatı özününküləşdirməyi, qavramağı, şifahi və yazılı şəkildə ifadə etməyi bacarmalı, tədris prosesində qazandığı bilik və bacarıqları öz həyat tərzinə, həyati ehtiyaclarına yönəltməli, məktəb və onu əhatə edən tədris-təlim və mədəni mühit şagirdin şəxsiyyət və vətandaş kimi formalaşması üçün təcrübə meydançasına çevrilməlidir. Bəli, biz xarici dili öyrənirik ki, istənilən şəraitdə ünsiyyət qurub, özümüzü təqdim edək, lazımi məlumatı götürək və başqalarına ötürək və s. Kimya, fizika, biologiya, coğrafiya və astronomiyanı öyrənirik ki, ayrı-ayrı maddələri, cisimləri, təbiət hadisələrini və onların xassələrini, onlar ətrafında baş verənləri ayırd edək, ətraf mühitdə qarşılaşdığımız və ya fərz edilən hadisələr zamanı özümüzü fiziki və mənəvi cəhətdən qoruya bilək və s. və i. Bu reallıqdır ki, biz məktəbdə şagirdləri ensiklopedik biliklərlə, nəzəriyyə və rəqəmlərlə gərək olduğundan artıq yükləyirik. Praktiki və təcrübi işlərə, vərdiş və bacarıqların, ünsiyyət mədəniyyətinin aşılanmasına, əməkdaşlıq və yaradıcılıq, özünü təqdimetmə qabiliyyətinin formalaşdırılmasına kifayət qədər diqqət yetirilmir.
İndiki şəraitdə Azərbaycan məktəbinin (ənənəvi dərs üsulunda əldə edilənləri qorumaq şərti ilə) qloballaşan və sürətlə inkişaf edən dünyada yeni təlim texnologiyalarına və dərs modelinə üz tutmasının fəlsəfəsini və məğzini anlamağa çalışmalıyıq. Doğrudur, bu islahatların təhsilimizə gəlişi prosesində səhvlərdən sığortalanmaq mümkün olmur. Axı “kurikulum” anlayışı 80 ilə yaxındır ki, inkişaf etmiş ölkələrdə öz işini görür. Müasir şəraitdə onun bəzi məqamları bizi təmin etməyə də bilər. Kurikulumu (həm də fənn kurikulumlarını) özümüzünküləşdirən mütəxəssislər, işçi qruplar, tərcüməçilər, dərslik müəllifləri və onları qiymətləndirən şəxslər sovet təhsil sisteminin yaxşı cəhətlərini və iyirmi illik müstəqillik dövründə əldə olunan təcrübə və nailiyyətləri mütləq nəzərə almalıdırlar. Buna görə də yeni tədris standartları və proqramları (kurikulumların) ilə bağlı bəzi dırnaqarası mütəxəssislərin (o cümlədən, lazımi elmi-metodiki və nəzəri hazırlığı, kifayət qədər təcrübəsi olmayan şəxslərin) çıxış və mülahizələri əsassız və məntiqsiz görünür. Mən israrla onlara deyirəm: yeni terminlərin və təlim texnologiyalarının tətbiqi heç də bütün köhnə metodiki anlayışların, priyom və üsulların sıxışdırılmasını şərtləndirmir. Təlim-tərbiyə işi canlı prosesdir. İllərlə əlinə tabaşir alıb sinifdə tənlik həll etmənin səmərəli və anlaşılan yolunu öyrətmiş müəllim öz işinin ustası kimi indi də ondan nə tələb olunduğunu dərk etməyə və tədrisə yeni meyarlarla yanaşmağa çalışacaq. Məsələn, bütün dərslik müəlliflərinin, təlimçilərin “induktiv” və “deduktiv” dərs tipindən başqa dərs tipini qəbul etməmələrini kurikulum tələbinə sadiqlik hesab etmirəm.
Dərsliklərin qiymətləndirilməsi və monitorinqinə yaradıcı yanaşmaya, obyektiv və tərəfsiz mövqeyə, fənn kurikulumu və qiymətləndirmə standartları barədə kifayət qədər biliyə malik olan, həm də hazırda məktəblərimizin VI-XI siniflərində təlimin əsasını təşkil edən ənənəvi təlim metod və texnologiyalarına dürüst qiymət verməyi bacaran insanların cəlb olunması vacib şərtdir.
Bəzi tanınmış alimlərimizin – dərslik müəllifləri kimi tanıdığımız professionalların kurikulum üzrə yazılan dərsliklərin yaradılması prosesindən kənar qalmasını normal qəbul etmirəm. Güya yeni fənn kurikulumları tam başqa – anlaşılmaz sənədlər toplusudur, ona baş qoşmaq başağrısıdır. Cənablar, axı sovetlər vaxtında da müəlliflər ayrı-ayrı fənlər üzrə müəllim üçün vəsaitlər, didaktik materiallar tərtib edirdilər. Əksinə indi texniki imkanlar artıb. Fənn kurikulumlarında standartlar və alt-standartların, məzmun xətlərinin tələbləri, fəndaxili və fənlərarası inteqrasiyanın imkanları dəqiqliklə müəyyənləşdirilib ki, bunlar da müəllifin öhdəsinə düşən işi asanlaşdırır.
Bizə elə gəlir ki, alternativ dərsliklər institutunu tam formalaşdırmağın və kondisiyaya gətirməyin vaxtı çatıb. Dövlət büdcəsindən ödənilməsə belə, alternativ dərsliklərin nəşrinə şərait yaradılmalıdır ki, bu prosesə qədərincə yaradıcı müəllimlər, metodist alimlər cəlb olunsun.
Təəssüf ki, bəzi ekspertlərin qeyri-obyektiv mövqeyi üzündən dərslik müəllifi kimi müvəffəqiyyət əldə edə bilmədik və növbəti illərdə dərsliklərin yazılmasında iştirak etmək fikrindən vaz keçdik. Bu, yəqin ki, ayrı bir söhbətin mövzusudur... Amma milli dərsliklərin yaradılması sahəsində də ciddi uğurlarımız, yaxşı naşirlərimiz və hazırlıqlı müəllif qruplarımız olduğundan bu məsələyə nikbin yanaşıram.
Dərsliklərin hazırlanması məsələsində Azərbaycan vətəndaşı kimi məni narahat edən bir məsələ də var ki, o da təhsil ana dilimizdə olmayan məktəblər üçün vəsaitlərin yaradılmasıdır. Xüsusən də son illər məktəblərin rus bölmələrinə marağın artdığı bir zamanda təhsil rus dilində olan Azərbaycan məktəblərinin tədris vəsaitlərinin konsepsiyası və məzmunu diqqət mərkəzində olmalıdır. Birincisi, bu dərsliklərdə azərbaycanşünaslıq materialı qədərincə yer almalı, ikincisi isə rus bölmələrində dərs deyən fənn müəllimlərinin digər ölkələrdə nəşr olunmuş dərsliklərə üstünlük verməsinin qarşısı alınmalıdır. Təəssüf ki, bugünkü şərait heç də arzuladığımız kimi deyil. Məktəb müəllimləri digər ədəbiyyatlara, bəzən də məktəbyaşlı uşaqlar üçün uyğunlaşdırılmamış vəsaitlərə üz tuturlar. Amma niyyətin hara, mənzilin də ora, – deyiblər... 7, 8 və 11-ci siniflər üçün “Literatura” dərsliyinin və proqramın müəlliflərindən biri kimi onu deyə bilərəm ki, biz rus bölməsinin bu dərsliyini özümüzünküləşdirməyə və dərsliklərimizi işlək tədris vəsaitinə çevirməyə çalışmışıq...
Son vaxtlar kurikulum üzrə yazılan dərsliklərin plagiatlığı barədə söhbətlər gedir. Müxtəlif rəylər eşidilməkdədir. Amma bir şey də həqiqətdir ki, dərslik yazmaq “Amerikanı kəşf etmək” və ya “Velosiped icad etmək” deyil. Dərslik müəllifi tərtibçidir. O, istifadə etdiy mənbələri göstərməlidir. Təki biz müasir təhsil və dərs modellərini, metodikanı, təlim texnologiyalarını öz dərsliklərimizə və sinif otaqlarına gətirək və tədris materiallarını övladlarımıza anlaşılan şəkildə, onların yaş xüsusiyyətlərinə və milli maraqlarımıza uyğun formada çatdıraq.
“Ümumi təhsil pilləsinin dövlət standartı və proqramları (kurikulumları)”, “Azərbaycan Respublikasının ümumi təhsil sistemində Qiymətləndirmə Konsepsiyası”, bunlardan da əvvəl ibtidai təhsil pilləsi üçün təsdiqlənən sənədləri və reallaşan layihələri təhsil islahatlarının məntiqi davamı kimi qiymətləndirməli və bu sənədlərin müddəalarından irəli gələn tələb və vəzifələr ətrafında xüsusi ajiotaj yaratmamalıyıq...
Kurikulumun orta məktəblərimizdə tətbiqini mütərəqqi hadisə hesab edir və qazandığımız müvəffəqiyyətlərin artacağına inanıram.
Telman Cəfərov (Vəlixanlı)
filologiya elmləri doktoru,
professor
525-ci qəzet.-
2012.- 30 dekabr.- S.10-11.