VAHİD QAZİNİN YADDAŞ LƏPİRLƏRİ
Vahid Qazi “Yaddaş ləpirləri”
kitabında bir avtoqraf sərgiləyib bəndənizçün:
“Səninlə Qarabağa gedəcəyik. İNANIRAM!”
Mən də
İNANIRAM, Vahid. Qarabağa
gedəcəyik. Heç Qarabağdan
ayrılmamışıq da. Cismən Qarabağda ola bilmirik. Ruhumuzsa
Qarabağsız qala bilmir.
Əgər qala bilsəydi, Vahid Qazi azad
dünyanı gəzəndə Qarabağı unudub,
kef-damaqdan, gül-çiçəkdən,
səfalı guşələrdən... yazardı.
Vahid Qazi
övladlarına yaddaş kitabı kimi təqdim edib “Yaddaş ləpirləri”ni. Bununla
bir o qədər də
razı deyiləm. Belə kitablar bütün balalar üçün yaddaş
ləpirləridi. Başqa xalqların təcrübəsində
olduğu kimi. Bu gündən əli üzülmüşlərin
gələcəyi ayıqlığa səsləməsi üçün...
Balalar hələlik bu
eyforiyanın dərinliklərinə varsınlar. Zaman keçdikcə onsuz da “Yaddaş ləpirləri”nin
ləpirlərində nələrin yatdığını dərk
edəcəklər.
Böyüklərə
gəldikdə... “Yaddaş
ləpirləri”ndə ən azı beş
kontekst aydın görünür:
qədim türk qövmünün
tarixindən qalmış izlərin xatırlanması, Qarabağ gerçəklikləri, rus imperiyasında xalqlar, fərqli
mədəniyyətlərin qovuşması anlamları,
dünyanın inkişafının sonuncu
modeli – insan hüquq və azadlıqlarının şüurun qavraya biləcəyi
hələlik ən gözəl müdafiəçisi – demokratiya.
...Türk dünyasının beşiklərindən
sayılan Krımdakı Cufut-Kala mağara şəhərindəki
yaşantılar Vahidi bir
andaca Qarabağa, Şuşaya qanadlandırır, ruhu Qarabağsız qala
bilməyən Vahid vaxt
itirmədən Krımın bu bölgəsi
ilə Şuşa arasında paralellər aparır. Oxşar
təsəvvürlərin, tarixin daş yaddaşından qopub
gələn uyğun mədəniyyətin,
hətta uyğun mətbəxin onu xüsusilə cəlb edən haləsinə
düşür.
...Vahidin Ukraynaya səfər
təəssüratlarının fonunda
özünə yer alan
“Yelena” yazısında postsovet
məkanına demokratik seçimin
bütün təfərrüatını
daddıran bu ölkədəki
görüşlər, ukraynalıların qonaqpərvərliyi
və vaxtilə ona vurulmuş
qafqazlı sənətkar Paracanova yönəlik işlətdiyi qürurverici ifadələr diqqətimi çəkir:
“Qafqazlıları sevirəm. Sizdə azadlıq ruhu güclüdür. Çox şeyi itirsəniz
də, ruhunuzu qoruya bilmisiniz”.
Ukrayna xatirələrində Vahidin toxunduğu bir məqam da insanın yad yerdə birinci gecə yuxusuzluq əzabı yaşamasıdır. Bu, özəllik deyil,
qardaşım. Hamımıza hakimdir.
Deyirlər səbəbi qayğıların, həsrətli
yaşantıların çoxluğudur. Dərmanı
apteklərdə tapılmayacaq... Bu
yazıda və elə kitabda da jurnalist həmkarlarımızın,
digər qələm əhlinin diqqətini xüsusilə cəlb
edəcək fərqli ifadə forması zənginliyi yetərincədir.
“Xəfif işıq, titrək səs günəşə könül verən gecənin səhər
pıçıltısına bənzəyirdi” kimi.
...Onsuz da Cufut-Kala
yadıma ani olaraq böyük qırğız
yazıçısı Çingiz Aytmatovun “Əsrə bərabər gün”ünü, konkret olaraq Ana-beyit qəbiristanlığı ətrafında
baş verənləri salmışdı.
Amma Vahidin “Əlvida,
Gülsarı”nı xatırlaması da çox yerinə düşdü.
Gülsarının adam yox,
at olmasını bildirən səmimi etirafdan sonra (səmimiyyət
hisslərindən uzaq olanlar
yəqin ki, bunu uydurmalar əsasında sırımağa
çalışacaqdılar) qoca professorun sözünü
məcburən kəsərək “yaxşı ki,
Ermənistandan balıq gətirmisiniz, yerli
balıqları məhv etdirmisiniz, erməni
gətirsəydiniz indi burada
qırğız qalmazdı” sözünü
bu kitab vasitəsilə
ictimailəşdirməsi isə təkcə Azərbaycan və
digər türkdilli dövlətlər üçün yox, bütün dünya
xalqları üçün xəbərdarlıq
siqnalıdır.
Özbəkistandan
Qırğızıstana keçərkən polislərin və
sərhədçilərin davranışındakı fərqlər
– insanın birdən-birə sanki sərbəst
bir məkana qədəm
basdığını hiss etməsi kimi vacib məlumatlar da oxucunun diqqətini xüsusi cəlb edəcək
nüanslardır.
Türk qövmünün
həm Avropada, həm də Asiyada axtarışına çıxan müəllifin
qənaətlərində qürurverici faktlar da, bu
qövmün süqutunu
gətirən amillər də əksini tapıb.
Vahidin axtarışlarında əksəriyyəti
şoka sala biləcək
“Belarus həqiqətləri” də yer alıb. Rusiyaya daha meylli, daha doğma görünən
Belarus xalqının repressiyaya
hamıdan çox məruz
qalmasını, Belarusda ziyalıların,
baş qaldıranların zaman-zaman
kütləvi şəkildə məhv edilməsini
belarusların öz dillərindən dünyaya bəyan edən müəllif bu xalqın artım sürətinin
sıfıra bərabər olmasını da
xüsusi həssaslıqla qələmə
alıb.
Vahid Qazi son sözünü dəyərlər
sisteminin qorunmasının vacibliyi
üzərində qurub. Müqayisə də
uğurludur: “Bir ilməsinin
qaçması ilə sökülən xalça
kimi dəyərlər sistemi
pozulmuş millətin sonucu
belədi – işləməyən qanun, əməl
olunmayan qayda, üzü sürtülmüş
ədalət, pozulmuş əxlaq. Qanun, qayda, ədalət, əxlaq
olmayan yer də bir mühitdi. Burda yalnız cahillər və snoblar
bitir, kökü dərinə
işləyir, qol-budaq atır,
çiçəkləyir, bar verir”.
...Vahid, mən də Qarabağa
gedəcəyimizə İNANIRAM. Bu arzumuzun gerçəkləşməsi üçün Allah bu xalqı qorusun. Bir də Qarabağ dərdinə
qazanc vasitəsi kimi baxan elə sənin yazdığın bəzi
cahil və snoblardan...
Nəzirməmməd QULİYEV
525-ci qəzet.- 2012.- 4 fevral.- S.28.