“Yarımçıq
əlyazma” romanının müəllifi haqqında
yarımçıq
Mənbəyi
sadə el dilinin dərin hikmətindən yaranmış
şifahi xalq ədəbiyyatına söykənən Azərbaycan
ədəbiyyatı, tarixi boyu şərqdə öz fəlsəfi
dərinliyi, güclü hikməti, poetik qüdrəti,
qeyri-sağlam mühitə qarşı kəskin və
barışmaz mövqeyi, zaman-zaman yeniləşən ruhu,
inkişaf dinamikası, çoxjanrlı ədəbi nümunələri
və bütün bunları yaradan nəhəng ədibləri
ilə elə bir zirvəyə yüksəlib ki, həmin zirvə
dünya ədəbi mühitinin hər tərəfindən
parlaqcasına görünür və hətta bu mühitə
öz təsir qüvvəsi ilə müəyyən mənada
istiqamət yaratmağa da nail ola bilir.
Böyük
Nizami Gəncəvinin “Leyli və Məcnun” əsərinin təsirindən
yaranan dünya inciləri buna ən münbit aydınlıq gətirə
bilən bir danılmaz sübutdur desək, yanılmadığımıza
əminlik ifadə etmiş olarıq!
İmadəddin
Nəsimi həm dərin fəlsəfi yükü, həm
poetik gücü, həm zəngin, yüksək milli ruhu, həm
də əyilməz vüqarı ilə, cahanı özünə
sığdıran və heç vaxt məsləkindən və
əqidəsindən dönməyən, bu gün də bizim
qürur yerimiz kimi ruhunu hər birimizin ruhuna hopdurmuş
qüdrəti ilə, dünya
poeziya aləmində günəş kimi şölələnən
nümunələr yaratmış bir Allah vergisidir!
Oxunduqca,
öz lirik-romantik ovqatı ilə ağlı başdan alan,
özünün son dərəcə yüksək poetik
ekstazı ilə sözü əlçatmaz ənginliyə
ucaldan, ucaldığı yüksəklikdən, hələ də
onun ətrafında dolanaraq ona çatmağa can atan dünya ədiblərinin
yaradıcılığına işıq salan nəhəng Məhəmməd
Füzulinin, zaman keçdikcə əntiq əyyarı daha da
yüksəlir və daha da şövqlə parlayır!
Mirzə
Ələkbər Sabir əsrlərdə bir yetişən
(Sabirin Sabirdən başqa hələ ki, əvəzi
olmadığı da bir həqiqətdir!) təkrarsız, dərin
bir ümmandır! Əlçatmaz bir zirvədir!
Və
sair...
Burda
bir haşiyə çıxmaq istəyirəm:
Biz, tarix boyu Azərbaycana tamah
salmış, bu məmləkəti
işğal etmiş bütün fatehlərin
hamısının Qarabağa Azərbaycanın cənnət
guşəsi kimi dəyər verdiklərini tarixi sənədlərdən
oxuyuruq. Düşünürsən ki, niyə məhz
Qarabağa? Axı Azərbaycanın bütün ərazisi
gözəldir. Mənim bu sözüm təvazökarlıqdan
kənar kimi anlaşılmasın. Bunun həqiqət
olduğu hamımıza bəllidir. Gədəbəy, Kəlbəcər,
Gəncə, Mingəçevir, Daşkəsən,
Göy-göl, Balakən, Zaqatala, Qax, Şəki, Oğuz, Qəbələ,
İsmayıllı, Şamaxı, Bakı, Təbriz, İrəvan,
Dərbənd, Borçalı və sair. Mənə belə gəlir
ki, ona görə Qarabağın adını tuturlar ki, bu təkcə
ərazinin gözəlliyi ilə deyil, həm də bu gözəlliklə
vəhdət yaradan, bütün Qarabağda doğulan hər
bir azərbaycanlının avazı ilə dəyərləndirilir.
Mən, “azərbaycanlının” deyirəm. Qarabağda son bir
neçə yüzillikdə başqa millətlər də
doğulub. “Bəs nə üçün bu avaz yalnız Azərbaycan
millətinə məxsusdur?” sualının cavabı çox
sadədir. Çünki azərbaycanlılar bu torpağın
iqlimində yaranmış, əsrlər boyu havasını
udmuş, suyunu içmiş və sayı bəlli olmayan bir
tarixin gedişatında formalaşıb bu həddə gəlib
çıxmışdır. Bax, fikrimə bu kontekstdən
baxanda aydın olur ki, Azərbaycan torpağı, azərbaycanlılar,
heç bir mübaliğəsiz, zəngin mənəvi sərvət
sahibləridir və digər sahələr kimi dünya ədəbi
aləmində də öz yerini məhz bu qüdrətdən
alaraq müəyyənləşdirir. İnanın ki, bu qədər
sərvətlər sahibi olan biz, bircə cəhətimizdə
inqilab edə bilsək; hər birimiz öz yerimizi
ağılla müəyyənləşdirə bilsək, dəyər
sahiblərimizə layiqincə dəyər verə bilsək və
anlasaq ki, bizim varlığımız yalnız cismi
bağlılıqla bir-birinə qohum deyil, biz, məhz mənəvi
bağlılıqla qan qohumuyuq, onda istər-istəməz
bütün cəhətlərdən sürətlə
yüksələ biləcək və ədəbiyyat
adamlarımız ədəbi aləmdə, incəsənət
adamlarımız incəsənət dünyasında, elm
adamlarımız elm məkanında, siyasətçilərimiz
siyasi meydanda nümunə olduqlarını təsdiqləyə
və yüksək sıçrayışla bütün
parametrlərdən məhz Nizami, Nəsimi, Füzuli, Sabir zirvəsinə
ucala biləcəyik. Təəssüf ki, Tanrı bizə hər
şeyi bəxş etdiyi kimi, özümüzün
özümüzə sevgimizi əsirgəmiş və bizi bu
xüsusda imtahana çəkərək öz
anlağımıza buraxmışdır. “Anlamaq dərdi!..”
bu barədə ölməz Mirzə Cəlil
ömrünün sonuna kimi üsyan dərəcəsinə qədər
mübarizə aparmış, anlatmağa
çalışmışdır... heyhat!..
Bu
gün bütün sahələrdə olduğu kimi, ədəbiyyat
sahəsində də yaranmış çox dolğun və münbit
mühitdə yeni və çoxlu, meydana yüksək istedadla
atıla bilən ədiblərimizin yetişə biləcəyinə
heç şübhə yoxdur. Çünki yuxarıda qeyd
etdiyim kimi, bu bizə Tanrı vergisidir. Bizim poetik ruhlu xalq
olduğumuz, daxili poetikamızdan doğan dilimizin zənginliyi,
şirinliyi və ədəbi gücü ilə öz
haqqını tapır.
Heç
uzağa getmədən yaxın keçmişə nəzər
salsaq, M.P.Vaqifin, M.Müşfiqin, H.Cavidin, C.Cabbarlının,
S.Vurğunun, R.Rzanın və sairlərin yaratdığı
bir-birindən fərqlənən və geniş mövzu dairəsi,
fəlsəfi gücü, poetik ruhu ilə seçilən bu
poeziya nümunələrinin dediklərimizə sübut
olduğu göz qabağındadır. Hələ şifahi
xalq ədəbi nümunələrindən qaynaqlanan məhz
belə güclü poeziya qüdrəti, öz poetik ruhu ilə
nəsrə də sirayət etməklə, Azərbaycan ədəbiyyatında
saysız-hesabsız poetik ruhlu nasirlərin yetişməsinə
təkan oldu. Azərbaycanda ədəbiyyat yaranandan ta bu
günə qədər ədiblərimiz Azərbaycan ədəbiyyatında
boşluq yaranmasına imkan vermədilər. Realizmdən
romantizmə, romantizmdən modernizmə, postmodernizmə,
postpostmodernizmə qədər bir mərhələni
aşdılar. Yaranmış bu cərəyanların
içində ayrıca bir mərhələ kimi yeniləşmə
prosesinə qədəm qoyan 60-cılar ədəbi nümayəndələri
isə ədəbiyyata yeni ruh, yeni nəfəs, yeni üslub gətirməklə
sonrakı cərəyanlara keçid üçün zəmin
yaratdılar.
Bu
prosesdə, 1980-ci illərdə ilk yazıları ilə,
geniş ədəbi ormanda təzə-tər nəfəsi,
ruhu, üslubu, fərqli yazı palitrası ilə diqqəti
çəkən Kamal Abdulla imzalı bir yazıçı da
boy verməyə başladı ki, onun
yaradıcılığı istər şeirlərində,
istər nəsr əsərlərində, o cümlədən
dramaturgiyasında, hətta publisistik yazılarında da özünəməxsusluğu ilə
seçildi. Onun, /Əvvəl-axır yazılanlar/ (1990),
/Yolun əvvəli və axırı/ (1993), /ÜÇ
YÜZ AZƏRBAYCANLI/ (2007), esselər topluları;
/Gümüş dövrün sirləri/ (2001) tərcümələr
kitabı; “Qəribədi, deyilmi?!” (1998), “Kədərli
seçmələr” (2002), “Yolun sahibi” (2004) şeirlər
kitabları; /Dəvə yağışı/ “Drujba Narodov”
jurnalı (¹3. 2006), /Xaron, mərhəmətli xaron/
“Literaturnaya qazeta” (¹27. 5-11. 07. 2006), /Parisin seçimi/ “Literaturnaya
qazeta” (¹3. 2009), /Çəngəl çiçəyi/
“Literaturnaya qazeta” (¹34. 1-7 sentyabr, 2010), /Bir yay axşamı/ “525-ci qəzet”
(26 noyabr, 2011) hekayələri və /Hekayələr/ (2008)
kitabı və s. çoxşaxəli
yaradıcılığı, öz müasirliyi və bənzərsizliyi
ilə diqqət mərkəzindədir.
O,
dilçilik elmi sahəsində yazdığı, /Azərbaycan
dilində sadə cümlə sintaksisinin nəzəri problemləri/
(1983), /Müəllif-əsər-oxucu/ (1985), /Gizli Dədə
Qorqud/, /Sirriçində dastan və yaxud gizli Dədə
Qorqud-2/ (1999), /Azərbaycan dili sintaksisinin nəzəri problemləri/
(1999), /Bakı Slavyan Universitetində mühazirələr/
(2003), /Azərbaycanca danışaq/ Mişel Malerblə həmmüəlliflikdə,
(2008), /Mifdən yazıya və yaxud Gizli Dədə Qorqud/
(2009), /Dilçiliyə səyahət/ (Dilçi olmayanlar
üçün dilçilik) (2010), /Azərbaycanca
danışaq. Dil və mədəniyyət/ (2010), /AZƏRBAYCANCA
DANIŞAQ. Ölkə və onun dili/ (2011), /Məqamlar. (Kamal Abdullanın yaradıcılığı ətrafında
yaradıcılıq söhbətləri) (2011), /Azərbaycan
dilində sintaktik bütövlər/ (2012) kimi geniş əhatəli,
dərin məzmunlu, mühüm əhəmiyyətli,
çoxcəhətli elmi əsərləri ilə Azərbaycan
dilçilik elminin inkişafına və tədqiqinə böyük
xidmətlər göstərib.
Kamal
Abdulla araşdırmaları zamanı Dədə Qorqud
dövrü kimi çətin və dərin fəlsəfi
layları olan bir zənginliyə varid olduqca və daha dərin
qatlara getdikcə, həmin dövrün ruhi qidasından
aldığı enerji ilə, yaradıcılıq aləminə
baş vurduqdan sonra mistikada axtardığı müasirliklə,
müasirlikdə axtardığı mistikanın
inikasını yarada bildi.
Kamal
Abdullanın yaradıcılığında sezilən, ədəbi
mühitin içində intişar edən, oyun içində
oyun yaratmaq, yuxu içində yuxu görmək, yataraq,
yatmamaq, ölərək, ölməmək və s.
yaratdığı orijinal ədəbi fənddir. Müəllif
bu fəndlə özünə bir mərkəz nöqtəsi
qurur. Həmin nöqtədən müəllif, ağla-qara,
varla-yox, olumla-ölüm, canla-ruh arasındakı məsafəni
müəyyənləşdirir və istədiyi halda həm
bu, həm də digər tərəfi müşahidə edə
bilir. Bu müşahidələr sözsüz ki, nəhayətdə
orta nöqtədə dayanan müəllifin iç
dünyasında hər iki tərəfin qovuşma məkanına
çevrilir və orada özünə rahatlıq tapa bilir. Nəhayətdə,
reallıqla irreallıq arasındakı enerji, canla ruh
arasındakı bağlantının qaynaq nöqtəsində
birləşir və bu nöqtə Kamal Abdullanın
yaratdığı ədəbi zərrədir ki, o zərrə
istənilən halda müəllifin ilham mikroskopunda böyüyə
və kiçilə bilir. Böyüyərkən hərəkətə
keçir, kiçilərkən özünə
yığılır və bu da, ədəbi mühitdə,
istənilən halda, istənilən formada özünü
ifadə edə bilmək hökmünün sahibi olaraq, bir
istedadın qüdrətinin nüvəsi kimi özünə
yer alır.
Kamal
Abdulla yeniliyi sevən yazıçıdır. Bəzən
dramaturgiyadan söz düşəndə, ədəbi tənqid,
novator yazıçıları klassik kanonlara toxunmamaq tələbi
ilə, ənənələrin qorunmasına və klassik
formadan kənara çıxılmamasına vadar etməyə
çalışır. Klassik formadan kənara çıxan
müəlliflərə irad tutulur, bunun yolverilməz
olduğu bildirilir. Lakin hesab edirik ki, teatr bütün stereotipləri
darmadağın etmək qüdrətinə malik bir məkandır
və bu məkanda ölçü-biçi səhnənin
öz ruhunun tələbi ilə hesablanır.
Səhnə,
qeyri-adiliyi, gözlənilməz dəyişikliyi, ecazkar sehri,
heyrətamiz yeniliyi, sərhədsiz əfsunu, eləcə də
özünün dərin mahiyyət yükü ilə
idrakı, təfəkkürü silkələyən, yerindən
oynadan, gah dərin qatlarda çabaladan, gah da dayaz çuxurda
yanıltmağa çalışan bir mənzərəni və
yaxud maraqlı, zəngin koloritli oyun üslubunu,
ölçüsüz gedişatı daha tez tanıyır və
daha yaxşı realizə edə bilir. Əslində
yarandığı vaxtdan, hərəkətsizliklə,
yalnız deklomasiya söyləməklə öz bünövrəsini
qoyan teatr sənəti zaman-zaman öz elastik xüsusiyyəti
ilə cilddən cildə düşdü və bu
günün teatr sənəti artıq ekspromt gedişata daha
çox meyl göstərir. Bunun əsas üstün cəhəti
odur ki, hər şey gözlənilməzlikdən yaranır və
belə vəziyyətin iş mexanizmi sənətkarın oyun
imkanlarına da sərbəstlik, genişlik və təbiilik
ruhu qatır.
Bir məsələni
də unutmamalıyıq ki, artıq uzun illərdir ki,
rejissorlar ən böyük klassiklərin belə əsərlərinə
kifayət qədər müdaxilə edirlər. Doğrudur, bəzən
həqiqətən də bu müdaxilələr əsəri
deformasiyaya uğradır və bu doğrudan da yol verilməzdir.
Lakin elə müdaxilələr də olur ki, həqiqətən
də səmərə verir. Bu isə anlaşılandır.
Ona görə də bu günkü dramaturgiya elə incəlik
və həssaslıqla, elastik texnologiya ilə
yaradılmalıdır ki, orada rejissorun işləmək
imkanı genişlənsin və xəmiri istədiyi kimi
yoğura bilsin və nəhayət gözəl bir məhsul
ortaya çıxarsın. Kamal Abdulla heç vaxt rejissora məhdudiyyət
qoymur və yazdığı əsərlərin elastik
imkanlarına o qədər arxayındır ki, bilir ki, rejissor
o məzmunun içində sərbəst olaraq, müəllif
qayəsini açmaq üçün öz təxəyyülünü
istədiyi kimi istismar edə biləcək və ona da əmindir
ki, əsər heç bir deformasiyaya uğramayacaq. Belə
yaradıcılıq, sözün əsl mənasında səmərəli
və maraqlı nəticə ilə yekunlaşır.
Müasir
teatr prosesi tələblərinin çərçivələrinə
sığışmadığı üçün öz
plastikasının gücü ilə absurd teatr
poetikasının üst qatına qədər miqyasını
böyüdən, Azərbaycan ədəbiyyatının
görkəmli nümayəndələrindən olan Kamal
Abdulla “Unutmağa kimsə yox” (1995), “Ruh” (1997), “Elə bil
qorxa-qorxa” (2001), “Bir, iki-bizimki!” (2003), “Casus” (2004) və s.
pyeslərinin ovqatında, teatr mühitinə öz ruhu ilə
yeni bir əhval, fəlsəfi dərinlik gətirən müəllif olaraq yerini müəyyənləşdirmişdir.
Odur ki, Kamal Abdullanın əsərləri Azərbaycan
teatrlarının demək olar ki, əksəriyyətində
öz parlaq səhnə təcəssümünü tapa bildi.
Gürcüstan Respublikasınin, Estoniyanın səhnələrində
sevilərək tamaşaya qoyulmuşdur. C.Cabbarlı
adına İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram
Teatrının səhnəsində hazırlanan iki əsəri,
“Elə bil qorxa-qorxa” (rejissor Mahumənzər Hüseynova, 2001))
və “Unutmağa kimsə yox” (rejissor Gümrah Ömər,
2010) böyük tamaşaçı marağına səbəb
oldu. Marağa səbəb olan cəhət nə idi? Hər iki əsərdə müəllif,
bütün insanların həmişə anlamaq istədiyi
real dünya ilə irreal dünya arasındakı məkanın
rənglərini, ovqatını və qəribəliklərlə
dolu olan sehrini, insan ruhunun mistik qaloqramları ilə real
gerçəkliyi arasında vurnuxan hiss, duyğu
siqnallarının dinamik
çırpıntılarını sanki həqiqətə
çevirir və bu həqiqətdə insan özünü
tapmağa çalışır.
Orijinal
səhnə əsəri olaraq “Elə bil qorxa-qorxa”
tamaşasının rejissoru Mahumənzər Hüseynova ən
yaxşı rejissor işinə görə mükafata layiq
görüldü. Bu mükafat, rejissorun modern yozumu ilə, əsərdəki
müasir təxəyyül parametrləri vəhdətinin təltifi
idi.
Odur
ki, Kamal Abdulla dramaturgiyasına olan maraq, İrəvan
teatrının səhnəsində müəllifin növbəti,
“Bir, iki-bizimki!” əsərinin, Gümrah Ömərin
rejissorluğu ilə, beynəlxalq layihə çərçivəsində,
2013-cü ildə səhnə təcəssümü
tapmasını nəzərdə tutur.
Bəzən
oxucular, hətta Kamal Abdullanı yaxından tanıyan insanlar
belə, Kamal Abdullanın əsərlərinin cox mürəkkəb
olduğunu dilə gətirirlər.
Mən bununla heç cürə razılaşmıram. Əksinə,
belə hesab edirəm ki, Kamal Abdullanın mövzuları
çox sadə hadisələrin içindən dərin
qatlara baş vurur və oxucunu da ora dəvət edir. Məsələn,
“Elə bil, qorxa-qorxa”. Bu pyesin adına fikir verin. Nə qədər
sadədir. Lakin düşünəndə ki, “qorxa-qorxa”
sözü varsa, onda bəs niyə “elə bil”?.. Bəli,
Kamalın orijinallığı məhz bundadır.
“...qorxa-qorxa”nın əvvəlinə əlavə etdiyi “elə
bil” kəlməsi oxucunu diksindirir. “Elə bil, qorxa-qorxa... nə?”
maraqlıdır. Və yaxud
çox sadə deyim “Bir-iki, bizimki”. Müəllif
bu sadə el deyiminin içindəki hadisələrdə insan
taleyini elə orijinal nöqtədən
aydınlaşdırır, burada, reallıqla
irreallığın zərrəciklərini elə cür
oynadır, qaynadıb-qarışdırır ki, oxucu və ya
tamaşaçı özünü öz ruhsal
dünyasında tapır, rahatlaşır, sərinləşir,
sakitləşir, süstləşir və canı ilə ruhu
arasındakı məsafədən, real dünyası ilə
ruh dünyasındakı məhrəmanə
bağlılığa qovuşur. Nə qədər gözəl
ovqatdır! Və yaxud, “Unutmağa kimsə yox” bu sadə kəlmə
nə qədər geniş mövzunu özündə ehtiva edə
bilir. Burada insan nə qədər suallarla üz-üzə
dayanır və düşündükcə əlçatmaz,
ünyetməz məsafələrin yolçusuna çevrilir.
Və sair...
Mən
Kamal Abdullanı uzun illərdir ki, tanıyıram və onun həm
müsbət keyfiyyətlərlə mükəmməl zənginliyə
malik olan bir insan kimi, həm də bir vətənpərvər,
sadə azərbaycanlı oğlu, böyük alim, nəhəng
ədib və teatr xadimi, eyni zamanda ictimai xadim və mütərəqqi
ziyalı kimi hər zaman diqqəti özünə cəlb edə
bilən (buna məxsusi çalışmasa belə!) qeyri-adi
təsir qüvvəsinə malik bir fəlsəfi
düşüncə, geniş təfəkkür, dərin
ağıl, müdrik idrak sahibi
olaraq ətrafa güclü təsir bağışlayan,
çoxşaxəli zəngin elmi biliyi, ədəbi-bədii
mükəmməlliyi və poetik ruh qüdrəti ilə cəmiyyətdə
özünün rəng palitrasını yaratmış, son dərəcə
özünəməxsus bir aləmdən və dünyadan cəmiyyətə
baxan və cəmiyyəti bu baxış nöqtəsinə
doğru istiqamətləndirən bir işıqlı şəxsiyyət
olduğunun müşahidəçisiyəm. Bu işıqlı
insan, özünəməxsus, maraqlı, qeyri-adi üslubu, bənzərsiz
koloriti, ruhsal ovqatı, oxucunu saldığı mürəkkəb
döngələrdə və çətin keçidlərdə
asanlıqla düz yola çıxara bilən, gözlənilməz
sadəliyə qovuşduran fəndləri ilə müasir ədəbi
mühitin içində fosfor böcəyinin qəribə rəngbərəng
işıltısı kimi qaranlıq mühitdə belə
daim öz işığı ilə görünür,
seçilir və klassik nümunəyə çevrilən bir
yolun izini yaradır.
Kamal
Abdulla ilk növbədə yaradıcı insandır. Sonra o, dərin
ağıl sahibi olan və bilik və bacarığı ilə
elmi mükəmməl öyrənən, elmə sözün əsl
mənasında yenilik gətirən bir elm adamı anlamında
dərk olunması vacib hesab edilən ziyalıdır.
Kamal
Abdulla ədəbiyyata da-istər nəsr
yaradıcılığında, istərsə də nəzm
yaradıcılığında öz romantik ruhunu, lirik
ovqatını, kosmopolitik, real və irreal atmosferini oxucunun
idrakında yerləşdirmək və onu bu orijinal aləmə
salmaq gücü ilə öz ədəbi nəslinin nümayəndələrindən
ciddi şəkildə fərqlənir və belə hesab etmək
doğru olar ki, bu yazıçı, oxucusunu öz tilsimində
sehrləyə bilirsə və bu sehrdə onun təfəkkür,
idrak arenasına daxil ola və o arenda sərbəst hərəkət
edə bilirsə, bu, artıq yeni dünyada, yeni
düşüncənin hakimi olaraq hökm sahibinə
çevrilməsinin təzahürüdür. Belə güc,
yazıçını həm şəxsiyyətə
çevirir, həm oxucunun beynində hər an öz
işartısı ilə onun təfəkkürünə təsir
etməklə oxucunu öz arxasınca apara bilir. Bu da o deməkdir
ki, bu cür yaradıcılıq yolu cəmiyyətin
müasir ruhda formalaşmasına və bir ədəbi cərəyanın
işığında zülmətin içindən rahat
keçə bilməsinə meydan yaradır.
Azərbaycan
elminin, ədəbiyyatının, mədəniyyətinin və
ayrılıqda teatr sənətinin inkişafına bir
sıra bənzərsiz töhfələr vermiş parlaq bir
sima olan Kamal Abdullanın teatra olan sevgisi təkcə əsərləri
ilə ifadə olunmur. Vaxtilə Mədəniyyət fondunun nəzdində
“Sönməyən ulduzlar” adı altında
yaratdığı teatr meydanında, sənətdən
getmiş və ya küsmüş, unudulmuş qocaman sənətkarların
bir növ könlünü oxşamaq, onlarda həyat eşqi
yaratmaq, onlara stimul vermək üçün, onları bir yerə
toplayıb, elə həmin sənətkarların özünə
tamaşalar hazırlatdırır və geniş
tamaşaçı kütləsinin qarşısında onlara
meydan yaradırdı. Bu iş nə qədər xeyirxah bir
missiya idi. Yadımdadır, onların Akademik Milli Dram
Teatrının səhnəsində oynadıqları
S.Vurğunun “Vaqif” əsərinin tamaşası. Həmin
gün bir teatr bayramı miqyasına yüksəlmişdi.
AMEA-nın
müxbir üzvi, filologiya elmləri doktoru, professor, ictimai
xadim Kamal Abdulla artıq
neçə illərdir ki, Bakı Slavyan Universitetinə rəhbərlik
edir. Bu sahədə də, yaradıcılığında
olduğu kimi, sadə iş prinsipindən çoxcəhətliliyə
doğru inkişaf edən, dərin qatlara qədər yüksələn
özünəməxsus yanaşma metodu ilə, zəngin
prinsipləri özündə ehtiva edən üsulla tələbələrin
peşəkar mütəxəssis kimi yetişmələri
üçün sərbəst, rahat, mükəmməl,
sağlam, dolğun təhsil almalarına münbit şərait
yaratmışdır.
Kamal Abdulla üçün orta hədd yoxdur. O, aşağı həddi
isə ümumiyyətlə tanımır və belə
düşüncə sahiblərinin cəmiyyətdə
yüksək mövqe tutmaması üçün müdam
mübarizə aparır və yüksək ağıl sahiblərini
də bu yolda həmişə mübarizəyə
çağırır.
Uzun illər
idi ki, gah şeirlər, gah hekayələr, gah esselər, gah
publisistik yazılar, gah dram əsərləri yaradan bu
istedadlı Azərbaycan ədibi artıq neçə illərdir
ki, “roman” adlı daha geniş ümmana baş vurmuş, o
ümmanda şahə qalxan dalğaları, burulğan yaradan
fırtınaları çox rahatlıqla keçib, sakit bir
sahilə doğru gəlib çatmışdır. Bu sahilə o, özü ilə bir neçə roman
gətirib çıxara bilmişdir.
“Yarımçıq əlyazma” (2004), “Tarixsiz gündəlik”
(2005), “Sehrbazlar dərəsi” (2006), “Unutmağa kimsə yox...”
(2011). Bu romanların hamısı yuxarıda
sadaladığım janrların dalğasının
damcılarından süzülüb gəlirdi.
“Yarımçıq əlyazma” əsəri, bu görkəmli ədibin əsərlərinin içərisindən bütün yaradıcılığı boyu misqal-misqal böyüyən, monumental miqyasa yüksələn böyük sənət incisidir. O, bu əsəri ilə bir neçə xalqın dilində Azərbaycan ədəbiyyatının nümayəndəsi olaraq təmsil olunmaq və sevilmək haqqını qazanıbsa bu qürurverici bir hadisədir. Bununla yalnız və yalnız qürur duymaq lazımdır. Çünki Kamal Abdulla milli şəxsiyyətdir, milli vətəndaşdır, milli alim, yazıçı, şair, dramaturq və milli ədəbiyyatı dünya ədəbiyyatı sırasına qaldıran bir Azərbaycan ədibidir. Bu müəllifin yarımçıq qalmayan və yekunlaşması ilə dünya dillərinə tərcümə olunmaq gücünə malik olduğunu sübut edən “Yarımçıq əlyazma” əsərinin cığırı getdikcə böyüyən bir yola çevrildi. Bu yol, dünyanın həmişə maraq nöqtəsində olan ən mötəbər bir mükafat hesab olunan Nobel mükafatıdır ki, çox az sayda müəllifin əsəri layiq bilindiyi halda, “Yarımçıq əlyazma” əsəri mükafata təqdim olunmaq üçün seçilmə haqqını qazandi. Hətta mükafatı almasa belə seçilmək artıq özü çox böyük göstərici və çox mühüm bir hadisədir. Amma mən inanıram ki, Azərbaycanın sərvəti ilə yaranmış “Nobel” mükafatı, azərbaycanlı müəllifə də qismət olacaq və bu təntənədə bir haqq var. Əsərin səviyyəsi və Nobel qardaşlarının Azərbaycana olan ədalət borcu, bu mükafatın bu il Azərbaycana gəlməsinə hüquqi hökm verir. Mən bu yerdə, Azərbaycan elminin və bədii yaradıcılıq kəhkəşanının parlaq simalarından olan Kamal Abdullanın elm və yaradıcılıq xidmətlərinin bir qismini əhatə etdiyim məqaləmi yarımçıq saxlayır və əminliklə mükafatın Azərbaycana gələcəyi günü gözləyirəm. Həmin gün məqaləmin ardını elə buradanca davam edəcəyəmə böyük əminlik hissi ilə gözləmə mövqeyinə çəkilirəm.
İftixar
PİRİYEV
525-ci qəzet.-2012.-21 iyul.-S.18-19.