Unudulmaz “Səhər görüşləri”
Televiziyada
bir neçə veriliş onun adı ilə
bağlıdır: “Səhər görüşləri”,
“Dalğa”, “Gəlin birlikdə gülək”, “Gəzdim Azərbaycanı”,
“Günaydın”, “Ocaq başı”. Həmsöhbətimiz əməkdar
incəsənət xadimi, “Humay”, “Qızıl Dərviş”
mükafatları laureatı Məhərrəm Bədirzadə
milli televiziyada ilk səhər proqramı “Səhər
görüşləri”ni yada salır.
Səhər-səhər
tamaşaçı süfrə başında maraqlı
proqram izləmək arzusunda idi
1956-cı
il fevralın 14-də yaranan Azərbaycan televiziyasında
proqramlar, verilişlər, tamaşalar, informasiyalar və xəbər
buraxılışlarının dinamik olaraq bir-birini əvəzlədiyi,
televiziyanın öz rəngli təsvirinə nail olduğu
vaxtda milli teleməkanda səhər proqramının
yaranmasına ciddi zərurət hiss olunurdu.
Televiziyanın
o vaxtkı sədri professor Qurban Yusifzadənin təşəbbüsü
ilə xüsusi yaradıcı qruplar təşkil edildi və
1976-cı il aprelin 4-də “Səhər görüşləri”
ilk dəfə tamaşaçıların
görüşünə gəldi. Hər bazar günü 45
dəqiqə – 1 saat müddətində efirə gedən
verilişin məramı ağır iş həftəsinin sonunda
tamaşaçıların istirahətini təmin etmək
idi. Səhər proqramı insanları yalnız əyləndirmirdi,
həm də maarifləndirir və
düşündürürdü.
Verilişi
ardıcıl olaraq, rejissor Əbdülhüseyn Məcidov,
baş rejissor Bünyad Məmmədov, baş rejissor Vasif
Babayev, gənc rejissor Məhərrəm Bədirzadə
hazırlamalıydı. Belə bir bölgünün
aparılmasında məqsəd sonda hansı rejissorun
proqramı daha uğurlu hazırladığını müəyyənləşdirmək
idi.
Birinci
verilişdə SSRİ Xalq artisti Zeynəb Xanlarova mahnı ifa
etdi, Əminə Yusifqızı şeir söylədi, royal
arxasında oturub mahnı ifa elədi, “Çinar” rəqs
ansamblı isə iki musiqi nömrəsi ilə
çıxış etdi, əvəzolunmaz mərhum
aktyorlarımız – Nəsibə Zeynalova ilə Hacıbaba
Bağırov da qonaq oldular. Aprelin 4-ü “Geoloqlar günü”
olduğundan, verilişdə bir geoloq da çıxış
etdi. İlk buraxılışa konsert nömrələrinin qədərindən
artıq daxil edilməsi sədri çox narazı saldı.
Çünki proqramın təkcə musiqidən ibarət
olması nəzərdə tutulmamışdı. Həyəcan
təbili çalındı. Məhərrəm Bədirzadənin
rejissorluğu ilə hazırlanan ikinci veriliş uğurlu
alındı.
“Səhər görüşləri”nin
yayım vaxtı Bakı küçələrində
avtomobil gözə dəymirdi
Verilişin
yaradıcı heyəti çalışırdı ki,
respublikada tanınmış müğənnilər, aktyorlar,
məşhur insanlar (yumorist yazıçılar – Seyfəddin
Dağlı, Cahangir Aslanoğlu, Salam Qədirzadə, Rüfət
Əhmədzadə, Rüfət Cəbioğlu, Məhərrəm
Əlizadə, yazıçı-dramaturq Firudin Ağayev)
proqramda yer alsınlar. Verilişin quruluşunu və
ideyasını bir sıra proqramların, telelayihələrin
müəllifi Firudin Ağayev vermişdi. Televiziyada onun ilk
böyük işi də məhz bu proqramla
bağlıdır. Məhərrəm Bədirzadə və
Firudin Ağayevin birgə zəhmətilə “Səhər
görüşləri” bir neçə il bazar günü izləyicilərin
görüşünə gəldi. 9.15-də, proqramın həcmi
böyük olanda isə 9.10-da efirə çıxan “Səhər
görüşləri”ndə ayrı-ayrı aktyorların
ifasında yumor parçaları, müxtəlif
görüntülər, günün tələbindən irəli
gələn materiallar verilirdi. Təsadüfi deyildi ki,
respublikanın həyatında baş verən əlamətdar
hadisələr tamaşaçıların maraqla izlədikləri
məhz “Səhər görüşləri”ndə
işıqlandırılardı. Bunun da adi bir səbəbi
vardı – bu proqramın izləyiciləri sayca böyük
orduya bərabər idi. “Səhər görüşləri”nin
yayım vaxtı Bakı küçələrində
avtomobil gözə dəymirdi – bağa gedən ya tez gedirdi,
ya da bunu “Səhər görüşləri” proqramından
sonraya saxlayırdı. Maraqlı yumorlar, musiqi
parçaları, mahnıların premyerası bu verilişin
payına düşürdü.
Verilişin tapıntıları da
az olmayıb
Mərhum
sənətkarımız Məmmədbağır
Bağırzadə xalq arasında populyar olsa da, ekranda ilk dəfə
bu verilişdə görünüb – özü də bəstələri
hələ də dillər əzbəri olan Ələkbər
Tağıyevin “Azərbaycan oğluyam” mahnısı ilə.
“Səhər görüşləri” o qədər populyar idi
ki, səhərlər tarlada işləyən zəhmətkeşlər
verilişin axşam da verilməsini istəyirdilər ki, izləyə
bilsinlər.
“Telerentgen”
rubrikasında aramızda olan əliəyriləri,
antipotları telerentgenə salıb, tərbiyələndirirdilər.
Ən mühüm informasiyalar tamaşaçılara bu
verilişdə çatdırılırdı.
Aktyorlarla
məşq, kadrların çəkilişi zamanı yaranan
çətinliyin öhdəsindən gəlmək
üçün bura cəlb olunan rejissorlardan ilk növbədə
operativlik və zövq tələb edilirdi. Rejissor
tamaşaçıları öz zövqünə
uyğunlaşdırmamalı, mütləq auditoriyanı nəzərə
almalıydı. O, həm də yüksək səviyyədə
məlumatlı insan olmalıydı.
Operatorun
əsas vəzifəsi işıqlandırmanı
düzgün, yaxşı qurmaq, peşəkar, maraqlı
kadrlar vermək idi. “Səhər görüşləri”ndə
operatorun əməyi birə-on artırdı. Studiyanın tərtibatında
rəssam əvvəlcədən hər şeyi qurur, ilə,
fəsilə, mövsümə diqqət edilirdi. İldə
bir dəfə tərtibat dəyişdirilirdi. Hər fəsilə,
onun ab-havasına uyğun olaraq, elementlər yenisi ilə əvəzlənirdi.
Aparıcıların
geyim məsələsinə də xüsusi diqqət
yetirilirdi. Zövq başlıca şərt idi. “Səhər
görüşləri”nin ilk aparıcıları Xalq artistləri
Leyla Bədirbəyli və Lütfi Məmmədbəyov olub.
Sonradan onları Ofelya Sənani və Davud Əhmədov əvəz
ediblər.
Lütfəli
Abdullayev və Bəşir Səfəroğludan başqa, (“Səhər
görüşləri” başlayanda hər ikisi
dünyasını dəyişmişdi) respublikanın ən
tanınmış aktyorları: Əliağa Ağayev,
Hacıbaba Bağırov, Nəsibə Zeynalova, Səyavuş
Aslan, Hüseynağa Sadıqov, Fazil Salayev, Səməndər
Rzayev, Həsənağa Turabov, Ramiz Əzizbəyli, Yaşar
Nuri, İlham Namiq Kamal, Telman Adıgözəlov və
başqaları verilişə dəvət olunar, onlara
uyğun rollar yazılardı.
Musiqi
tərtibatı da mövsümə uyğun tərtib edilirdi
ki, maraqlı olsun. Ara müğənnilər efirə
buraxılmırdı. O dövrdə verilişə daha
çox Zeynəb Xanlarova, Şövkət Ələkbərova,
İlhamə Quliyeva, Flora Kərimova, Akif İslamzadə, Məmmədbağır
Bağırzadə, Hüseynağa Hadıyev, Elmira Rəhimova,
Rübabə Muradova və başqa tanınmış
müğənnilər və xanəndələr dəvət
olunurdu. “Səhər görüşləri”ndə bəyənilən,
xoş əhval-ruhiyyə yaradan musiqilər, süjetlər
verilirdi, musiqinin mövzuya uyarlılığına həmişə
diqqət edilirdi. Tamaşaçıya hörmət nəzərə
alınır, proqramın rəngarəngliyinə ciddi fikir
verilirdi.
İlk dəfə parodiya janrı
bu verilişdə dəbə minib
Elə
aktyorlar var idi ki, həm də yaxşı oxuyurdular. Məsələn:
Yaşar Nuri, Ramiz Əzizbəyli, Hacıbaba Bağırov
mahnı oxuyurdular. Parodiyaçı aktyorlar ayrı-ayrı
müğənnilərin repertuarından mahnılar seçib
parodiya edirdilər. Maraqlı rubrikalar hazırlanır, məşhur
“Mozalan” satirik jurnalının yaradıcı heyəti dəvət
olunaraq, onların təqdimatında veriliş film şəklində
tamaşaçılara təqdim edilirdi.
Yuri Nikulin bu verilişdə azərbaycanca
bir-iki kəlmə də öyrənmişdi
Azərbaycana
gələn Yuri Nikulin “Səhər görüşləri”nin
də qonağı olmuş, verilişin rejissoru Məhərrəm
Bədirzadə ona azərbaycanca br-iki kəlmə də
öyrətmişdi. Müxtəlif vaxtlarda ölməz sənətkarımız
Müslüm Maqomayev, rus estradasının ulduzu Larisa Dolina və
digər məşhurlar proqramdan tamaşaçılara
“Sabahınız xeyir!” demişlər.
Verilişdə
rejissorlar Şahin Əlibəyli, Ələkbər
Kazımovski, Hafiz Fətullayev işləyiblər. Məhərrəm
Bədirzadə verilişə üç il tək rejissorluq
edib. Sonradan iş bir neçə rejissor arasında
bölünüb.
9 il
efir ömrü yaşayan “Səhər görüşləri”ndə
ana xətti sırf yaradıcılıq təşkil edirdi. 54
yaşlı Azərbaycan televiziyası tarixində bu səviyyədə
populyar veriliş olmayıb. “Səhər görüşləri”ndə
ekrana çıxan aktyor iki gün ərzində respublika
miqyasında tanınırdı.
“Səhər
görüşləri”nin televiziya tarixində, eləcə də,
müəyyən şəxslərin həyatında
böyük xidməti olub. “Səhər görüşləri”
ilə milli televiziyada səhər proqramlarının əsası
qoyuldu. Daha sonralar yaranan səhər verilişləri onlar
üçün özül rolunu oynayan “Səhər
görüşləri”ndən yararlandılar. Neçə-neçə
ədəbiyyat adamının, incəsənət xadiminin sənət
yolu bu verilişdən keçdi. Bu günə kimi xatirələrdə
yaşayan sənət nümunələri
tamaşaçıların yaddaşına məhz bu
görüşlərdən həkk olundu.
SƏADƏT
525-ci qəzet.-2012.-28 iyul.-S.17.