Şeyx Əbdül Mahmudbəyov: “Mən
sabahımı keçən günlərimə qurban verməzdim, bu, naşükürlük olardı”
“PEŞƏKARLIQLA ÖZFƏALİYYƏTİN
FƏRQİNİ HƏR KƏSƏ GÖSTƏRMƏK
ÜÇÜN ƏLİMDƏN GƏLƏNİ ETMƏYƏ
HAZIRAM”
İllərini
Azərbaycan kinosuna sərf edən, bir çox filmdə yaddaqalan
rolların yaradıcısı olmuş, tanıtıma
ehtiyacı olmayan rejissor, aktyor, kinemotoqraf Şeyx Əbdül
Mahmudbəyov qonağımız oldu, suallarımıza cavab
verdi. Ən maraqlısı isə onun müsahibəyə
“Sübhənallah” kəlməsi ilə başlaması oldu.
Dedi ki, bu kəlimə ona uğur gətirir, çünki
Allahın adıdır.
– Söz mədəniyyətimiz bu
gün hansı səviyyədədir?
– Heç bir xalqın dilində
bizim dilimizdəki qədər sait-samit səs yoxdur, niyə
muğamatı, qəzəli başqa xalqlar oxuya bilmir,
çünki tələffüzündə səslər zəngin
olduğundan çətinlik çəkirlər. Bu Allahın
Azərbaycan xalqına verdiyi söz və səs möcüzəsidir.
Azərbaycanlılar bu gün bu möcüzənin qədrini
bilmir, mədəniyyətindən lazımınca istifadə
etmirlər.
– Xalqımızın başına
gətirilən soyqırımlar, talanan mənəvi sərvətlərimiz
barədə nə deyə bilərsiz?
– Mən
özüm hal-hazırda bir sənədli film üzərində
işləyirəm, hansı ki, onun ssenarisini elə bu
soyqırımlar, talanmalar təşkil edir. Bu gün müsəlmanlar
dünyada terrorist olaraq tanıdılır, halbuki İslam mədəniyyətində
terrora, insan öldürməyə yer yoxdur. Ermənilərə
gəldikdə isə, onlar bizim
“Sarı gəlin”imizi oğurlayıb öz adlarına
keçiriblər, əslində onlarda heç belə ifadə
yoxdur, “sarı” sözü o birləşmədə rəng
deyil, “incəlik, zəriflik” mənasında işlənmişdir.
– Bir çox lazımlı filmə,
səviyyəli verilişlərimizə sponsorluq edən yoxdur,
amma evlilik verilişlərinə eyni sözü şamil etmək
olmaz. Niyə belədir? Belə verilişlərə
münasibətiniz necədir?
– Mən
bir ara “İrsimiz” verilişinin aparıcısı oldum, həftədə
bir dəfə bir saat gedirdi, sonra sponsor problemi üzündən
bağlandı həmin veriliş. İndi sənədli filmi də
bir dost var, onun köməkliyi ilə çəkirəm.
Evlilik proqramlarına isə kəskin şəkildə öz
etirazımı bildirirəm, bu cür verilişlər Azərbaycanın
istər dini-mədəni dəyərlərini, istərsə
də əxlaqını məhv edir.
–Azərbaycan estrada musiqisinin birdən-birə
bu qədər dəyişməsinin səbəbi nə oldu və
sizcə, bu nə dərəcədə yaxşıdır?
– Azərbaycanın
o zamankı estradasında Zeynəb Xanlarova, Bülbül, Rəşid
Behbudov, Şövkət Ələkbərova, Oqtay Ağayev,
“Qaya” qrupu və başqa sənətkarlar vardı, onları
dinləyəndə insanın ruhu dincəlirdi. İndiki
estradaya baxanda isə adam iyrənir: soyunub çıxırlar
səhnəyə, səs-musiqi duyumu onlara maraqlı deyil.
Halbuki oxumağın birinci vacib şərti səs, ikinci
şərti musiqi duyumu, üçüncü şərti isə
yüksək ifa və əxlaq mədniyyətidir. Əgər
bu gün estradada bunlara çox az rast gəlinirsə, mən
– ağsaqqal Şeyx Əbdül gərək televizora
baxmayım.
– Bir aktyor kimi elə bir rol
varmı ki, siz onu ifa etmək arzusunda olmusunuz və kiminlə
eyni səhnəni bölüşmək istərdiniz?
– Əgər
düzünü bilmək istəyirsinizsə, mən
ümumiyyətlə aktyor olmaq arzusunda olmamışam və
heç vaxt da buna can atmamışam. Mənim ən
böyük arzum rejissor olmaq idi, çünki kinomuzda
yaxşı mənada yenilik etmək istəyirdim, tarixi-sənədli
filmlər çəkmək, milli-mənəvi dəyərlərimizi,
folklorumuzu filmdə tanıtmaq istəyirdim.
– Müasir kinomuzun – aktyorların,
rejissorların vəziyyəti sizi qane edirmi? Müasir
seriallardan biri olan “Küləklər şəhəri”nin bir
neçə seriyasında, epizodik də olsa, yaddaqalan bir rol ifa
etmişdiniz, həmin teleserialın çəkilişi sizi nə
dərəcədə razı salırdı?
– Mən
hər yerdə deyirəm ki, Azərbaycanın istedadlı
balaları üçün qapı döyməyi özümə
borc bilirəm. Samir çox istedadlı rejissordur, həm də
onun formalaşmasında mənim zəhmətim var, buna görə
ona kömək etməyə həmişə hazıram, həm
də hər kəsə peşəkarlıqla özfəaliyyətin
fərqini göstərmək üçün əlimdən gələni
etməyə hazıram.
– Azərbaycan filmlərində
açıq-saçıq səhnələrin olmasına necə
baxırsız?
– Azərbaycan
kinosunun içində bir qrup formalaşır və o qrup da,
çox təəssüf ki, bizim köhnə
yoldaşlarımızdır, onlar özləri
üçün o yolu seçiblər. Mən niyə kinodan təcrid
olundum, məni niyə düşmən kimi təqdim elədilər?
Çünki o zaman sözün düzünü
danışdım, dedilər, Şeyx Əbdül kino sahəsində
bizə düşmənçilik edir. Halbuki o vaxt “Şah
İsmayıl Xətai” filminin çəkilişinə yeddi
milyonluq smeta tutuldu və sonra bu pul azlıq elədi, on milyon
da ayrıldı, ölkə rəhbərliyi nəzarətdə
saxlayırdı bu filmin çəkilişini... Üç-beş min manatla film çəkməzlər,
heç on milyon da bəs eləmir. Buna “şapalaqla üz qızartmaq” deyirlər və təəssüf ki, hələ də belə meyllər var.
– Poeziyanı çoxmu sevirsiniz?
– Poeziyanı Allah Azərbaycan
xalqına hədiyyə
edib. Başqa millətlərin şeiri bizim poeziyamızdan törəyib.
Bayatımızdan, aşıq şeirimizdən,
qəzəlimizdən tutmuş
ta müasir ədəbiyyatımıza kimi
təkrarolunmazdır. Bu gün müasir dünyanın qəbul elədiyi poeziyanın fövqündə Əli Kərim, Rəsul Rza, Vaqif Səmədoğlu,
Ramiz Rövşən,
Musa Yaqub durur, onlar dünyanı heyrətə gətirirlər,
vacib deyil ki, bu şəxslər
də durub əruz vəznində yazsınlar, onlar öz üslublarıyla seviliblər.
– Hansı musiqi Şeyx Əbdülü özündən
alıb uzaqlara aparır?
– Aşıq musiqilərimiz,
bayatılarımız və
muğamatımız.
– Məşhur mahnıda deyildiyi kimi, keçən günlərinizi qaytarsaydılar,
gələn günlərinizi
qurban verərdizmi?
– Mən sabahımı keçən günlərimə
heç birinə qurban verməzdim, ən azından ona görə ki, bu, naşükürlük
olardı! Mənim 69 yaşım var, hər gün səhər gözümü
açanda Allaha şükür edirəm ki, mənə bu günü də görməyi qismət elədi, nəvələrimi, övladlarımı,
yoldaşımı gördüm,
yatağımdan qalxan
kimi, yenidən həyat mənimçün
davam edir, işə yollanacam, sevimli işimlə məşğul olacam, yoldaşlarımla görüşəcəm.
Əgər mən keçən günümü
qaytaracamsa, övladlarımdan,
nəvələrimdən, öz
gözəl ailəmdən
imtina etməliyəm,
bu isə mənəviyyatsızlıq olardı!
Arzu HÜMBƏTOVA
525-ci qəzet.-2012.-7 iyul.-S.16.