Ədəbi-bədii
mətbuatımızda yeni ünvan
– “Əbədi Şirvan” jurnalı
Bu
gün Azərbaycan mətbuatının yetərincə
çoxlu sayda nəşr orqanlarının sırasına ədəbi-bədii,
elmi-kütləvi, publisistik rüblük bir jurnal da
qoşuldu. Ədəbiyyatın, sənətin
formalaşdığı ilkin dövrlərdən üzü bəri yol gələn ədəbi
məclislərin, mənəvi-əxlaqi ənənələrin
təzə-tər nəfəsdə davamı kimi
gördük “Əbədi Şirvan”ı. Gəlişi-görüşü
uğurlu, ömrü qaim-qədəm olsun.
Azərbaycan
mətbuatının yaranması və inkişafında
böyük işlər görmüş H.Zərdabi,
İ.Qaspiralı, Ə.Hüseynzadə, Ə. Ağaoğlu,
C.Məmmədquluzadə, Ü.Hacıbəyov kimi maarifpərvər
ziyalılar savadsızlığa, mədəni geriliyə
qarşı mübarizədə mətbuatı güclü
vasitə hesab etdiklərindən hər zaman onun
inkişafı qayğısına qalmış, azad
sözün nəşri uğrunda mübarizə aparmışlar.
Milli-mənəvi dəyərlərə söykənən Azərbaycan
mətbuatının tarixində sələflərinin
keçdiyi çətin və şərəfli yolu
bügünkü aydınlarımız da yeni ənənələrlə
davam etdirirlər. Onların cərgəsində yola
çıxan “Əbədi
Şirvan”ın da mətləbi, istəyi xeyirxah niyyətdən doğub.
Tarixin
yaddaşını vərəqləsək, görərik ki,
neçə yüzillər əvvəl bölgələrimizdə
söz-sənət ocağı çatardılar. Bu
ocağın başına təbiət və insan gözəlliyinin
vəsfinə meydan verən, ictimai ağrıları
şeirin, sənətin ecazı ilə ifadə edən
söz sərrafları toplaşardı. Mirzə Şəfi
Vazehin (“Divani-hikmət”), Abbasqulu Ağa Bakıxanovun
(“Gülüstan”), Məhəmməd Tağı Sidqinin (“Əncümənüş-şüarə”),
Mirzə İsmayıl Qasirin (“Fövsül-füsəha”),
Seyid Əzim Şirvaninin (“Beytüs-səfa”), Məhəmmədağa
Cürminin (“Məcməüş-şüəra”), Xurşudbanu
Natəvan və Mir Möhsün Nəvvabın (“Məclisi-üns”
və “Məclisi-fəramuşan”) yaratdıqları məclislərin
başına söz aşiqləri,
şairlər, həvəskarlar yığışardılar.
Adına “Ədəbi məclis” dedikləri belə məclislərdə
onlar heybələrini açıb, ədəbi-bədii məhsullarını
ortaya qoyardılar. O zaman bir şəhərin, bir bölgənin
ədəbi qüvvələrini birləşdirən bu məclislərdə
şairlər şeirlərini oxuyar, bir-birini
tanıyardılar.
Öz
dəst-xəttini zamanın və
ədəbi-ictimai mühitin xarakterinə məxsus formada
yaşadan belə məclislərdə ucdantutma təriflərə
yer verməzdilər. Burda ürəkləri ehtizaza gətirən
şeirə, sənətə, sözün dəyərinə
doğru qiymət verilərdi. Belə-belə o süfrənin
başında bu gün ədəbiyyatımızın
yaddaş tarixində yaşayan ədəbi şəxsiyyətlər,
gəncəlilər, qubalılar, qarabağlılar şirvanlılar,
naxçıvanlılar, Azərbaycanı birləşdirən
torpağımızın sənətkar övladları el
arasında tanınar, yadda qalardılar. Bu yerdə
sözümüzə qüvvət olsun deyə, “Əbədi
Şirvan”ı həyata gətirməkdə məramını
açıqlayan baş redaktorun “Yaxın oturun, cənablar”
başlıqlı Ön sözünə nəzər yetirək: “Göz açıb, ocaq
anlamında görmüşük sözü; adını
tutub, sorağına gəlib, başına
yığışıblar. İstər ali imarətlər
saydığımız şah saraylarında olsun, istər ədəbiyyat
aşiqlərinin kasıb komalarında, adına
tapınılan, oduna əl tutulan bu məbədlərə “Ədəbi
məclis” deyərdilər. Burada ayaq tutub, iz salıb, ustada
dönənlərin, taleyi xəttat dediyimiz katiblərin
ümidinə qalan “divan”ları, “cüng”ləri çap
olmazdı, olsa-olsa üz olardı, astar olardı. Bu əl “nəşr”lərinin
də sayı nə imiş ki?! Amma o dövrün
yazıb-yaradanlarının dili bugünkü varislərinin
acığına dönməzdi. O varislər ki, sovetlər,
Füzuli demişkən “onları müəzzəm
et”mişdi; on minə, iyirmi minə kitab deməzdilər...
İndi minlər, min-minlər gəlib dayanıb yüzdə,
əllidə. Heç onu da pay-püş eləməyə
hünər çatmır... ”
Haqqında
söz açdığımız “Əbədi
Şirvan”ın da həyata gəlişi bu gün ədəbi-mədəni
mühitdə çatılmış bir ocağa bənzəyir.
Yüzillərin dəyərlərinə, milli-mənəvi ənənələrinə
tapınan bu ocağın Söz işığına
şeir-sənət adamları yığışıblar.
Görüşünüzə gəlmiş bu toplu bir
sıra xüsusiyyətləri ilə diqqətimizi cəlb
etdi. Əzəl başdan onu deyək ki, jurnalın əhatə
dairəsi çox genişdir. Elə ilk sayından Azərbaycanın
əksər bölgələrini əhatə etməklə
yanaşı, ölkəmizdən kənarda yaşayan azərbaycanlılara,
vətəndən uzaqlarda qəlbi doğma yurd həsrətilə
çırpınan qələmdaşlarına da üz
tutaraq, onları başına toplayıb bir məclis düzənləyib
“Əbədi Şirvan”. Böyük ürəklə, cəsarətlə
başladığı bu nəcib işinə baş redaktor
belə bir arayış da verib: “Bugünkü kütləvi
informasiya vasitələrinin çoxluğu belə vətənimizdə
geninə-boluna yazıb-yaradanları bir-birinə tanıda
bilmir. Lerikdəki şair hardan bilsin ki, qazağlı həmkarı
kimdi. Ya Naxçıvan yazıçıları;
Quba-Şabran bölgəsi qələmdaşlarının nəylə
nəfəs aldıqları barədə təsəvvürləri
belə yoxdu. Bax, bu yoxluğu var etmək üçün bir
məclis də biz qurduq – “Əbədi Şirvan”. Niyə
“Şirvan”? Gizli deyil ki, Şirvan şeirin, şeiriyyətin Kəbəsi
olub. Təkcə “Şirvani” soyadlılarını saysaq, on nədi, yüz nədi,
neçə-neçə yüzlər çıxar
ortalığa. Bir də min illik Şirvan
hökmranlığı...
Bir
az da dərinə getsəniz, “Şirvan” adına
sığınmağımızda öz
marağımızı görərsiniz. Şirvanı
tanıda bilməsək də, özümüzü
“Şirvan” adıyla tanıtmaq arzumuz niyə də olmasın
ki?! Süfrə açdıq,
adam saldıq, elçi yolladıq, xahiş-minnət: “Gəlin
bir yerə yığışaq, bir-birimizi oxuyaq, tanıyaq,
duyaq!”
Sözümüzü
sayıb, gələn də oldu, sağ olsunlar! Təbii ki, gəlməyən
də... onlar da sağ olsun! Amma ABŞ-dan, Almaniyadan,
İrandan – Cənubi Azərbaycandan, Türkiyədən,
Rusiyadan daha isti münasibətlər gördük. Biz də
onların əsərlərini oxucu qabağına
çıxartmağı şərəf işi bildik”.
Hamımıza
bəllidi ki, bu gün ən yüksək tirajla, on, beş
üç min nüsxəylə çıxan kitab heç
iki yüz oxucuya da çatmır. Bakıda doğulan kitablar,
elə Bakıda da ölür. Bu həqiqətin
qarşısında iki yüzdən çox müəllifi
bir “Ədəbi məclis”də birləşdirən “Əbədi
Şirvan”ın belə bir nəcib, xeyirxah işi xoş niyyətdən xəbər
verir. Evimizin içində, ölkəmizdən kənarda,
neçə-neçə soydaşlarımızın vətən
ünvanlı ədəbi düşüncələrini
soydaşları, həmvətənləri ilə paylaşmaq,
nisgilini, həsrətini ovutmaq da savabdandır.
Azərbaycan
xalqına şair xalq deyirlər. Bəlkə elə bu səbəbdən
də ədəbiyyatımızın təşəkkülü
dövründən günümüzəcən qəlbi
şairlik eşqi ilə çağlayan qələmdaşlarımızın
bu topluda yeri genişdi. İstəkləri kamil olsun. Şeir
yaradıcıları ilə yanaşı burada nasirlər,
yazıçı-publisistlər də çıxış
ediblər. Bu məclisdə hər kəs öz ədəbi-bədii
varidatını ortaya qoyub, bir-biri ilə yeni
tanışlığın təməlini yaradıb. Onu da deyək
ki, oxucu bu topluda hər mövzuda qələmə
alınmış yazılarla tanış olacaq. Ədəbi-mədəni
həyatımızın çox sahələri ilə
ünsiyyət quracaq. Qeyd etmək lazımdır ki, onların
arasında yaxşı yazılarla yanaşı zəifləri
də nəzərə çarpır. Təbii ki, “Əbədi
Şirvan”ın zamanın sürətində sayları
yığılınca, bu məclisdə ədəbi ruhun,
yüksək zövqün, sənətkar düşüncəsinin
qarşısında ritorik, işığı zəif
işaran bədii-publisist yazılar da sıradan
çıxacaq. Bu səbəbdən də zəif
yazıları pisləmək, yaxşıları tərifləmək
fikrindən uzağıq. Elə əsas ona görə ki, əvvəldə qeyd etdiyimiz kimi,
jurnalın məram və məqsədi hamını bir araya gətirməklə
yazarları duyğu-düşüncələri ilə
bir-birinə təqdim etməkdir. Qoy Azərbaycanın
bütün bölgələri bir-birini tanısınlar,
oxusunlar və aralarında sağlam rəqbət aparsınlar.
Düşünürəm
ki, jurnalın təşəbbüskarı və baş
redaktorunu təqdim etməyin də sırası yetişdi. Bu
məclisi quran, söz-sənət sahiblərini başına
toplayan da Azərbaycan uşaq ədəbiyyatının
tanınmış nümayəndələrindən olan Qəşəm
İsabəylidir. İctimai-ədəbi mühit onun ötən
əsrin yetmişinci illərindən günümüzəcən
yol gələn şeirləri, nəsr əsərləri ilə
tanışdırlar. ”Balaca-bapbalaca” (1982), “Heç nə istəmir
ana” (1983), “Şam nağılı” (1984), “Əkil-Bəkil”
(1990), “Üüü...” (1990), “Cin” (1993), “Nənəm təkdi”
(1995), “Elnur, Əkil və onların başına gələnlər”
(2004), “Ay külək, nə əsirsən” (2004) kimi uşaq əsərləri
ilə bir sırada satirik hekayələr, xatirə-memuar
kitablarının da müəllifidir. Onun “Əkil-Bəkil”
poeması 1989-cu ildə Azərbaycan Dövlət Mətbuat
Komitəsinin, Azərbaycan Yazıçılar
İttifaqının, Respublika Komsomolunun Mərkəzi Komitəsi
ilə birgə keçirdikləri “İlin ən yaxşı
uşaq kitabları” müsabiqəsində ikinci mükafata
layiq görülmüşdür. Q.İsabəyli həmişə
uşaqların ictimai şüurunun formalaşmasında
böyük əhəmiyyət kəsb edən çoxlu sayda
dəyərli əsərləri ilə Azərbaycan uşaq ədəbiyyatının
inkişafına çalışmışdır. O, həm də
1993-cü ildən “Cik-cik”adlı bədii ensiklopedik bir qəzetin
təsisçisi və baş redaktoru olmuşdur. Uzun illər
müntəzəm olaraq 12-10 min tirajla yayılan ilk özəl
uşaq qəzeti olan “Cik-cik”in nəşri 2009-cu ilədək
davam etmişdir. Qəzetin yayımına maneçilik
üzündən nəşri dayandırılsa da Q.İsabəyli bu arzusunu “Əbədi
Şirvan”da yer
ayırdığı “Azərbaycan uşaq ədəbiyyatı”
bölməsində gerçəkləşdirdi. Onun yenicə
işıq üzü görmüş bu jurnalla bağlı
arzuları da qət-təzədi. Bunların sırasında
onun “Əbədi Şirvan”a
açdığı yola
işıq salan istəklərindən biri kimi
aşağıdakı fikirlərini oxuyuruq:
“Cənab
qələmdaşlar! Elə bilməyin ki, şeir və hekayələrinizi
jurnalımızın səhifəsinə çıxarmaqla
sizdən halallıq almayacağıq! Hələ ki, bizim
qonorar verməyə, yəqin ki, bir çoxunuzun da almağa
hünəri çatmır. Amma insafı da əldən qoymaq
olmaz! Ona görə də yaxşı əsərlərə
mükafat da ayırmışıq. Özü də “birinci”,
“ikinci”, “üçüncü” yoxdu burda, sadəcə
mükafat var. İnana bilərsiniz ki, sifətimizin bozunu
göstərib, ədəbi yarışlarda bir qayda olaraq
başa çıxan üzgörənlik ənənəsini
pozub, əsəri adamdan, vəzifədən, tituldan uca
tutacağıq...”
Necə
deyərlər, hər şeyi zərrəbin dəqiqliyi ilə
ölçüb-biçib, əsl sənətin, ədəbiyyatın
sorağında xoş niyyətlə yola çıxıb “Əbədi
Şirvan”.
Məlumat
üçün deyək ki, 70x100 1/16 kağız
formatında 336 səhifədən ibarət olan bu
jurnaldakı yazılar 13
bölmədə əhatə olunub. “Yeddi dəniz
arxasında”, “Azərbaycan yazıçıları”, “Cənubdan
gələn səsimiz”, “Türkün səsi çatan yerlər”,
“Tərcümələr”, “Azərbaycan uşaq ədəbiyyatı”,
“Ədəbi məclislər”, “Mirzə Ələkbər Sabir
– 150”, “Yurdum-yuvam – məskənim”, “Milli irsi yaşadanlar”,
“Elm”, “Yumor”, “Yada sal məni” bölmələri oxucunu müxtəlif
mövzularda və janrlarda maraqlı əsərlərlə
tanış edir. Bu yazıları saf-çürük etmək,
onların səciyyəvi
xüsusiyyətlərindən bəhs açmaq fikrindən
uzağıq. Başlıcası ona görə ki, mübarəkbadlıqda
ancaq alqışlar, xoş arzular səslənir. Həyata
yenicə qədəm qoymuş bir mətbuat orqanı da
dünyaya təzə gələn körpə kimidir. Uşaq
dünyaya gələndə valideynlərinə
gözaydınlığı verirlər, atalı-analı
böyüsün, ümidlərinizi göyərtsin
alqışı yağdırırlar. Biz də öz növbəmizdə
mətbuatımızın sırasına qaim-qədəm olmaq
arzusuyla qoşulan “Əbədi
Şirvan”ı alqışlayır, ona axarlı ömür
yaşamasını arzu edirik.
Şəfəq NASİR
525 ci qəəzet.-2012.-12 iyul.-S.6.