“Ruhum
Qarabağlıdır”
Ruhum ərşə
çəkilib,
Görmədiyim
gündən səni.
Gözümün yazı kəsmir,
Sənə gəlməyəndən
bəri.
sinəm
Parça-parça, ruhum
pərişan,
Diriykən ölüyəm,
sənsiz
Qarabağ
Mənim yaralı atam,
Mənim yaralı anam,
Qarabağ.
Qarabağ haqda yüzlərcə əsərlər
yazılıb, filmlər çəkilib. Qarabağın
gözəlliyi, onun təbiəti,
ağrısı-acısı, başına gələn
müsibətlər heç vaxt unudulmur və heç vaxt da
unudulmayacaq. Bu sətirlər millət vəkili Qənirə
Paşayevanın “Ruhum Qarabağlıdır” şerindən
götürülüb. Bu şeirdə Qarabağlı olmayan,
ancaq ruhən, bütün varlığı ilə Qarabağa
bağlı bir insanın Qarabağla bağlı
ağrıları, iztirabları və bu
ağrılarını özünün ağrısı
hesab edən, bu ağrıları yaşayan, həmişə
gözlərində həsrət
qığılcımları yanan bir insanın daxili
iztirabları əks olunub.
Təsadüfi deyil ki, Xocavənd rayon
İcra Hakimiyyətinin sifarişi və “Sien” prodakşın
studiyasının birgə səyi nəticəsində bu
günlərdə “Ruhum Qarabağlıdır” adlı bu film ərsəyə
gəldi.
Film çox nikbin bir görüntü
ilə başlayır. Qarabağ torpağı, Şuşa
şəhəri. Təbiətin bəxş etdiyi ecazkar
gözəlliklər hamısı bu torpaqda var. Yamyaşıl
meşələr, dağların boynuna dolanıb
qıvrıla-qıvrıla axan çaylar, ucalıqdan
süzülüb qeyri-adi bir mənzərə yaradan şəlalələr
qurtum-qurtum belə içilməsi mümkün olmayan
zümzüməli bulaqlar bu yerlərin cənnətməkan
olduğunu göstərir.
Filmin leytmotivi nurani bir qocanın
baxışları üzərində qurulub. Xarabalıqlar
içərisində oturmuş qoca öz əsasına
söykənərək üzü dağlara sarı
boylanır. Qocanın baxışlarında bir kədər
var. Bu baxışlar bizi 20 il əvvəlki
Qarabağımıza aparır. Hər tərəf
gül-çiçək, təbiət sanki bu gözəllikdən
nəfəs alır, cilvələnir, insanların üzlərindəki
sevinc, sanki təbiətin bu gözəlliyinə
qarışıb bir rəngarənglik yaradır. Bu rəngarənglik
içərisində meşələr, çaylar, dağlar,
şəlalələr və bir də onun qoynunda yaşayan
insanlar da xoşbəxtdir.
Qocanın kədərli
baxışlarından damla-damla süzülən bu xoşbəxtlik
anlarıqəflətən atılan top səsləri
altında itir. Aləm bir-birinə qarışır. Təbiətin
bəxş etdiyi əsrarəngiz gözəlliyin
üstünü yanmış evlərdən, kəndlər,
şəhərlərdən qalxan qara buludlar örtüb. Bir
az bundan əvvəl öz şux hay-harayı ilə təbiətin
gözəlliyinə rəng verən insanların, ana və
bacıların, körpələrin ah-nalə səsləri ətrafı
bürüyür. Qaçqın-köçkün karvanı
ətrafın gözəlliyini unutdurur. Yerə səpələnmiş
onlarla insan meyitləri başqa bir mənzərə
yaradır. Nə baş verib? Yoxsa təbiət qəzəblənib?
Axı bu insanların nə günahı var? Axı onlar dünyanın ən xoşbəxt
insanları idilər. Nə idi onların günahı?
Qocanın baxışlarında bir qəzəb
qığılcımları görünür. Bu
qığılcım sanki alova çevrilmək istəyir.
Əsir olan
qocaları,
Girov qalan
anaları
Viran olan
yuvaları, xanaları
Bir duy
artıq,
Öz yurduna
həsrət
Qalan milyonların
Ərşə qalxan naləsini
Bir gör
artıq...
Ədəbiyyatımızda tez-tez rast gəldiyimiz
ruh obrazı həmişə bizi xeyirxah əməllərə,
xeyirxah işlər görməyə çağırır.
Özümüzü tanımağa,
unutqanlığımıza son qoymağa səsləyir. Əcdadımızdan, soy-kökümüzdən
damla-damla süzülüb
gələn adət-ənənəmizi
göz bəbəyimiz
kimi qorumağı aşılayır. Ruh həmişə bizim ətrafımızda, başımız
üstündə dolanır.
Bizi tək qoymur.
Filmdə yaradılan
ruh obrazı- qara libasa bürünmüş
gəlin film boyu bütün hadisələrin,
baş verənlərin
içində öz məsumluğu ilə dolanır, bir növ filmin kulminasiya nöqtəsinə
çevrilir.
Bu filmdə yaradılan ruh – qadın obrazı bizim ağrılarımız,
acılarımızdır. Sakit-sakit öz məsum görkəmi ilə sanki qocanın deyə bilmədiklərini bizə
çatdırmaq istəyir.
Xarabalıqda, böyüyüb
boya-başa çatdığı
– indi isə xaraba qalmış daxmada dizin-dizin sürünür, əllərini
güllələrdən deşik-deşik
olmuş evinin divarına sürtür. Daxilində baş qaldıran kədəri, qəmi büruzə vermək istəyir. Ağlamağa cəhd göstərir. Ağlaya bilmir.
Adətən bizim
bədii əsərlərin
qəhrəmanları olan
qadınlar çox kövrək, tez-tez göz yaşı tökən, bir az da özlərinə
qapılan olurlar. Ancaq bu filmdəki
qadın obrazı ağlamağa cəhd göstərirsə də
ağlaya bilmir. Bir çəmənlikdə
ora-bura qaçır.
Dərə-təpədə nəsə bir yol axtarır. Gözünün qabağında
baş verənlər
canlanır. Qulaqlarında
anaların-bacıların, körpələrin hay-harayı,
ah-naləsi ucalır.
Viran qalmış, dağıdılmış yurd-yuvasına
gedən yola sarı boylanır. Qollarını geniş açaraq bütün o yerləri köksünə
yığmaq istəyir.
Sanki baxışları etdiyi
hərəkətlərlə söyləmək istəyir
ki, bəsdi, daha ağlamağın vaxtı deyil, artıq yetər çəkdiyimiz bu zülmlər, bu qaçqınçılıq həyatı yetər, o yurda qayıtmaq lazımdır.
“Bircə dəfə öz evimi görə bilsəm
Öz evimdə
ölə bilsəm,
Əcdadımın məzarına
Üz-gözümü sürtə bilsəm
Deyənlərin həsrətini,
Ağrısını, acısını
Bölə bilsəm
O torpaqda ölə bilsəm...
Filmin ən
təsirli süjet xətti bu qadının
öz körpəsinin
beşiyi başında
bizim damarlarımıza
hopmuş, bizim soy-kökümüzün nişanəsi
olan “Sarı gəlin” mahnısı oxumasıdır. Mahnının
sədaları altında
gözlərimiz qarşısında
doğma yurd-yuvamız,
bizim yaralı-ağrılı
Qarabağımız canlanır.
Damla-damla, həzin-həzin
süzülən bu mahnı bizə nə isə demək istəyir. Nəyisə sübut etməyə çalışır.
Və mahnının sonluğunda bizə bir şey məlum
olur ki, elə Sarı gəlin bizim Qarabağımızdır ki,
bu gəlin beşik başında ona “Sarı gəlin” mahnısı ilə layla çalır, onu oxşamaq, yaralarına məlhəm olmaq istəyir.
Bütün bunlarla
yanaşı, bu film hadisələr prosesində
öz motivini dəyişir. Ah, nalə,
qaçqınlıq, köçkünlük
nikbin bir ruhla əvəz olunur. Xocalı faciəsinin 20 illiyində
möhtərəm prezidentimiz
cənab İlham Əliyev başda olmaqda Xocalıya möhtəşəm yürüş,
Taksimdə Türkiyə
daxili işlər nazirinin o çox möhtəşəm tədbirdə
alovlu çıxışı
bir ümid qığılcımı yandırır.
Bu ümid qığılcımı
20 il ərzində bizim ölkəmizin necə inkişaf etdiyini, ordumuzun necə basılmaz olduğunu, əsgərlərimizin
necə Vətəni qorumağa hazır olduğunu bir daha bəyan edir. Bu 20 il ərzində bir an da olsun cənab
prezidentimizin dediyi “Torpaqlarımızın bir
qarışı belə
yağı düşmən
tapdağı altında
qalmayacaq” – şüarı
yaddan çıxmır.
Bizi o torpaqlara səsləyir. Bizim o torpaqları azad etməyə çağırır.
Yetər dünya
Dünya gərək
dada yetsin
Qaçqınların hay-harayı
Hər doğmaya-yada
yetsin
Varsa əgər
bu dünyada
Ən aqil
insana yetsin
Yetər dünya!
Qoca oturduğu
daşın üstündən
ayağa qalxır. Qarabağa uzanan yola doğru addımlayır. Ruha dönmüş qadın onun qabağına düşüb, qollarını
açaraq ona yol göstərir. Arxasınca kütlə axını və lap axırda isə hələ yavaş-yavaş
yeriməyə başlayan
körpə onların
arxasınca Qarabağa
doğru addımlayırlar.
Filmin çox
böyük təsir qüvvəsi var. Filmə
baxarkən biz özümüzü
tanımağa başlayırıq.
Qəlbimizdə Qarabağa
qayıdış ruhu
daha da yüksəlir.
Bizi özümüzə
qaytarır. Bizdə belə bir fikir
formalaşır ki, əgər bu gün ali baş
komandanımız tərəfindən
torpaqlarımızın azad
olunması haqda əmr verilərsə, yaşından asılı
olmayaraq hamı silaha sarılacaq və torpaqlarımızı
yağı düşmən
tapdağından azad edəcək.
Bu baxımdan Xocavənd rayon İcra başçısı, ideya
müəllifi Eyvaz Hüseynovun, “Ruhum Qarabağlıdır” şeirinin
müəllifi, millət
vəkili Qənirə
Paşayevanı və
“Sien” prodakşın studiyasının rəhbəri
Bəxtiyar Qaracanın
birgə ərsəyə
gətirdiyi “Ruhum Qarabağlıdır” filminin
təsiri əvəzsizdir.
Vidadi Tağızadə,
Surxay Əlibəyli
525-ci qəzet.- 2012.- 22 iyun.-
S.4.