Anti-İslam təbliğatı
və ya faciəli geriyə doğru irəliyə
Nəcib dalğa yayan kəhrəba
(electrum) təbiətli mömin dostlara
(Əvvəli
ötən şənbə saylarımızda)
Səlib yürüşləri və
digər qəddarlıq nümunələri
Xristianlar
islamın yaranmasını və irəliləməsini
özləri üçün böyük təhlükə
hesab edirdilər. İslam qoşunlarının ilk
işğal etdiyi ərazilər xristian dövləti olan
Bizansa məxsus idi. Digər tərəfdən islama
qarşı nifrəti qızışdırmaq
üçün sonralar yaxşı bəhanə də ələ
düşdü. İisus Xristin çarmıxa çəkildiyi
və qəbri olan yer də islamın nəzarətinə
keçmişdi. Ona görə də islama qarşı
silahlı yürüşlər təşkil olundu. Səlib
yürüşləri adlanan bu müharibələr Sahibin qəbrini
dinsizlərdən (islam dininə sitayiş edənlərə
xristian kilsəsi belə damğa vurmuşdu) azad etmək
üçün təşkil edilirdi və bu, əslində gələcək
müstəmləkəçilik siyasətinin müjdəsi
olmaqdan başqa bir şey deyildi. Din bayrağı altında
baş verən yürüşlər əslində daha
çox maddi fayda götürmək məqsədini
güdürdü. Avropanın yoxsul xristian əhalisi öz
ağır vəziyyətindən çıxmaq
üçün xilas yolları axtarırdı. Digər tərəfdən,
varlı adamların torpağı və mülkiyyəti irs
kimi yalnız yaşca böyük olan oğula
çatdığından, digər qardaşların öz həyatlarını
təmin eləmələri üçün heç bir imkan
qalmırdı. Ona görə də böyük sayda kütlə
dini qızışdırmalarla yanaşı, torpaq və
mülkiyyət qazanmaq, bütövlükdə yaşamağa
maddi şərait əldə etmək üçün Şərqə,
islamın hakim olduğu torpaqlarda vuruşmağa
könüllü qaydada razılıq verirdilər.
V əsrdə
hun sərkərdəsi Attila Romaya böyük təhlükə
törətdiyindən onu “Allahın bəlası”
adlandırmışdılar. Müsəlmanlara qarşı tədricən
qızışdırılan nifrət də əslində
onlar barədə də belə bir ədalətsiz təsəvvür
yaradırdı. Xristian kilsəsinin
alovlandırdığı bu nifrət dalğası onun nəticəsi
kimi səlib yürüşlərində meydana
çıxdı.
1095-ci
ildə Klermon yığıncağında Papa II Urban Müqəddəs
Torpağı və həmçinin xristian zəvvarlarının
Kiçik Asiyada oraya getmək yolunu tutmuş səlcuqlara
qarşı səlib yürüşünə
çağırdı. Sahibin qəbrini dinsizlərin əlindən
azad etmək barədə onun çağırışı
“Allah belə istəyir” nidaları ilə
qarşılandı. Fələstinə səlib
yürüşü barədə bütün Avropada
ehtiraslı moizələr oxunmağa başlandı. Moizəçi
rahib Pyotr Tərki-dünya xüsusi populyarlıq
qazanmışdı. 1096-cı ildə çoxminli
könüllülər yığıldı, onlar əsasən
Fransanın, Flandriyanın, Lotaringiyanın, Almaniyanın cənub
vilayətlərinin kəndlilərindən və kiçik
rıtsarlarından ibarət idi. Nə atı, nə ərzaq
ehtiyatı olmayan, demək olar ki, silahsız
döyüşçülər Şərqə tərəf
hərəkət etdilər, qəddarcasına yəhudi
qırğınlarını təşkil edir, quldurluqla
özlərinə qida əldə edirdilər. Bu dəstənin
böyük hissəsi öldürüldü və hələ
yolda dağıldı. Qalanları isə Kiçik Asiyada səlcuqlar
tərəfindən məhv edildi.
Rıtsar
Səlib yürüşü, yoxsulların
yürüşündən sonra 1099-cu ildə təşkil
edilməklə, Konstantinopolun tutulması və Yerusəlim
krallığının əsasının qoyulması ilə
nəticələndi. Bizans imperatorları səlcuqlarla
mübarizə üçün Romaya müraciət etsələr
də, səlibçilərin nəhəng intizamsız
ordusunun Bizans ərazilərində meydana çıxması
az qala müharibəyə gətirib çıxardı. Bizans
və yunan müəlliflərinin “franklar” kimi
adlandırdığı səlibçilər bir-birlərinə
nifrətlə yanaşırdılar. “Müqəddəs Roma
imperiyasının” imperatoru “barbarları” tezliklə
Kiçik Asiyaya yola salmağa tələsdi. Orada ilk səlibçi
dövləti olan Edessa qraflığı yarandı. Sonra
Antioxiya knyazlığı meydana gəldi. Səlibçilərin
əsas dövləti 1099-cu ildə tutduqları Yerusəlimin
adı ilə adlanan krallıq oldu. Səlibçilər
müsəlmanlar və yəhudilər üzərində vəhşilik
törətdilər.
Şartrdan
olan Fulxer Müqəddəs Torpağa səlibçiləri
müşayiət etmişdi. Onun Birinci Səlib
yürüşü barədə məlumatı diqqəti cəlb
edir. Yerusəlimə hücumu o, belə təsvir edir: “Onlar
“Allah kömək et!” harayı ilə cəsarətlə
şəhərə atıldılar və divarın
üstündəki yüksəklikdə bayrağı
qaldırdılar. Bütün bütpərəstlər tam dəhşətə
gəlmişdilər, onların çoxu tezliklə
qaçdı. Səlibçilər gördülər ki,
saratsinlər (ərəblər) divarın zirvəsindən
tullanırlar. Səlibçilər bunu görüb, sevinclə
şəhərə girdilər və digər adamlara kömək
etdilər ki, iyrənc düşməni təqib edib
öldürsünlər.
Sonra
sakinlərdən bəziləri, ərəblər və həbəşlər
David qülləsinin içərisinə qaçdılar. Digərləri
Allah və Solomon məbədlərində gizlənirdilər,
orada onların üzərinə şiddətli hücum
baş verdi. Elə bir yer yox idi ki, orada saratsinlər
qılınclı adamların əlindən qaçıb
qurtara bilsinlər.
Solomon
məbədinin damında onların çoxu nizə zərbəsi
ilə öldürüldü və damdan yerə
atıldı. Bu məbədin içərisində on minə
yaxın adamın başı kəsildi. Əgər siz orada
olsaydınız, ayağınız öldürülənlərin
qanına bulaşacaqdı. Daha nəyi deməliyəm? Onlardan
birinə də yaşamağa icazə verilmədi. Səlibçilər
qadınlara və uşaqlara da aman vermədilər”.
Səlib
yürüşləri vaxtı xristianlar daha çox fanatizm və
qəddarlıq nümayiş etdirirdilər. 1097-ci ildə səlibçilər
Maarat şəhərini tutduqda orada bütün əhalini
qırmaqla əsl qəssabxana düzəltmişdilər.
Şəhər əhalisinin həyatını hifz edəcəkləri
barədə vədlərinə baxmayaraq, səlibçilər
yaşlı adamları odda qızardırdılar və bundan
qida kimi istifadə edirdilər. Uşaqları isə payaya
keçirib, zəif odda onlardan özlərinə xörək
hazırlayırdılar. 1099-cu ildə səlibçilər
Yerusəlimi tutduqda isə, burada onlar kütləvi quldurluq və
dəhşətli qırğın təşkil etdilər.
Bütün sakinlərin başını kəsdilər.
Sağ qalmış iudeyləri sinaqoqaya doldurub diri-diri
yandırdılar.
Salnaməçi
Raymundo de Aqilere baş verənləri bir şahid kimi belə
təsvir edir: “Küçələrdə və meydanlarda kəsilmiş
insan başlarının, qollarının,
qılçalarının topaları görünürdü.
Məbəddə və Solomon portikində bizimkilər at
üstündə saratsinlərin qanında gəzirdilər.
Qan gölünün səviyyəsi atların dizinə
çatırdı”. Müsəlmanlar səlibçilərin
belə qəddarlığından dəhşətə gəlirdilər.
Yerusəlimin
xristian işğalının vəhşiliyi, bu şəhəri
1187-ci ildə səlibçilərin əlindən
almış Səlahəddinin alicənablığı və
təmkini ilə tam bir kontrast təşkil edirdi. Bu isə
Üçüncü Səlib yürüşünə səbəb
oldu.
Sonralar
da səlib yürüşləri davam etdirildi. Üçüncü
Səlib yürüşü vaxtı bütün xristian
dünyası Yaxın Şərqə yeni yürüş etmək
barədəki çağırışla hərəkətə
gəlmişdi. Üç əsas monarx şəxsən səlibçi
qüvvələrə başçılıq etməyə
razılıq verdi. Onlar Almaniyadan olan imperator Fridrix
Barbarossa, İngiltərə kralı şirürəkli I
Riçard və Fransa kralı II Filip Avqust idi. Səlibçilərin
bir hissəsi 1189-cu ildə Yaxın Şərqə gəlib
çıxdı və burada xeyli problemlərlə üzləşdi.
Fridrix Barbarossa kiçik bir çayda üzəndə
batdı və onun ordusu tezliklə parçalandı. İngilislər və fransızlar dəniz yolu ilə
gəldilər və sahilyanı şəhərlərə
qarşı mübarizədə uğur qazandılar. Sonra onlar içərilərə doğru hərəkət
etdikdə bədbəxtcəsinə məğlub oldular.
Nəticədə Filip vətənə
yollandı, Riçard isə Səlahəddinlə
danışıqlar aparıb müəyyən
razılığa gəldi. Bu razılığa görə
Səlahəddin xristian zəvvarlarına sərbəst qaydada
Yerusəlimə ziyarət etməyə icazə verdi.
Bütövlükdə səkkiz səlib
yürüşü həyata keçirildi. Lakin səlibçilər
öz baş məqsədlərinə nail ola
bilmədilər, Müqəddəs Torpağı xristian Qərbi
üçün almaqda uğursuzluğa düçar oldular.
Səlib yürüşləri bütün eybəcərliklərinə
baxmayaraq iki mədəniyyət arasında mübadilələrdən
irəli gələn perspektivi bir qədər genişləndirdi. Lakin xristian
Avropası ilə müsəlman dünyasının
qarşılıqlı təsiri Müqəddəs Torpağa
nisbətən İspaniyada və Siciliyada daha intensiv və
daha əhəmiyyətli idi. Digər tərəfdən,
bir-birilə vuruşan gənc döyüşçüləri
doğma səhnədən uzaqlaşdırmaqla səlib
yürüşləri Avropada stabilliyin yaranmasına köməklik
göstərdi. Bu tədbirlərdən həmçinin
italyan liman şəhərləri iqtisadi inkişafa nail oldu. Səlib yürüşlərinin bir əlavə
effekti də ondan ibarət idi ki, Avropa cəmiyyəti bir
çox nəsillər üçün saxlandı.
Səlib yürüşləri ilə yəhudilərə
qarşı ilk geniş hücumlar başlandı. Bəzi
xristianlar təkid edirdilər ki, dinsiz müsəlmanlara
qarşı müqəddəs müharibələr
apardığımız bir vaxtda “Xristin qatillərinin” vətənimizdə
azad dolaşması ağıla sığmayan bir məsələdir.
Yəhudilərin qırğını orta əsrlər
Avropa həyatının həqiqi sifətinə çevrildi.
İspan böyük inkvizitoru Tomas de Torkvemadanın
dövründə (XV əsrin sonu) Pireney yarımadasında yəhudilərin
dəhşətli təqib edilməsi başlandı. Məcburi
xaç suyuna çəkilmə, autodafe (tonqalda yandırılma)
adi hadisəyə çevrildi.
1492-ci ildə elan olunmuş dekretdə ispan taxt-tacı
belə qayda qoymuşdu ki, ölüm cəzası qorxusu
altında bütün yəhudilər dörd ay ərzində
İspaniyanı tərk etsinlər. Səbəb isə belə
izah olunurdu ki, yəhudilərin adicə mövcudluğu və
onların xristianlığa düşmən olan dini guya
katolik dininə təhlükə törədir və
İspaniyanın katolik missiyasına ziddir.
İspaniyadakı bu qan axıdılması vaxtı yəhudilər
həmin dəhşətlərdən yalnız müsəlmanların
işğal etdikləri ərazilərdə xilas ola bilərdilər. Ona görə
də oradan qaçan sefard yəhudiləri əsasən
Türkiyədə sığınacaq tapdılar. Orta əsr iudeyləri xristianların fanatizminə
dözməkdənsə, müsəlmanların
ağalığı altında yaşamağa daim
üstünlük verirdilər.
Səlib yürüşləri digər məsələlərdə
də öz mənəvi, ruhi irsini uzun illər, əsrlər
boyu qoruyub saxladı. İslam dünyasına qarşı nifrət
dalğası uzun müddət nəinki yatmadı, hətta
tsunami kimi uzun tarixi məsafələrə çatdı.
Xristian dünyasının bəzi
dühaları belə, islama qarşı hissləri
qızışdırmaq cəhdlərindən kənarda dayana
bilmədi. Əsasən XIV əsrin
başlanğıcında yazıb yaratmış böyük
italyan şairi Dante Aligyeri özünün “İlahi
komediya”sında (əsərin adına
şair öləndən sonra “ilahi” sözü əlavə
olunmuşdu) Məhəmməd peyğəmbəri və onun ən
yaxın silahdaşı Əlini axirət dünyasında
onların qətiyyən layiq olmadıqları yerdə məskunlaşdığını
iddia etməklə, həmçinin onları ağır
işgəncələrin qalıqları ilə birlikdə təsvir
edir. Dante xristian dini görüşlərinin
diqtəsi altında təkcə islamın banisinə və
onun əziz adamına hörmətsizlik etməklə kifayətlənmir,
antik dünyanın böyük dahilərini də cəhənnəmdə
yerləşdirmişdi. Onun
düşüncəsinə görə yalnız xristianlar cənnətdə
sığınacaq tapa bilərlər.
Xristianların
yeretik hesab etdiyi böyük fransız filosofu və
yazıçısı Volter özünün “Məhəmməd”
pyesində əslində Qərbdəki dinin islama qarşı
mövqeyindən çıxış edərək, islam
peyğəmbərini Məkkədə sabitliyi pozan
qiyamçı kimi göstərir, onun qəti düşməninin
isə şəhərin böyük nüfuza malik olan meri
rolunda, stabilliyin mühafizəçisi kimi təsvir edir.
Belə cəhdlərə heç də son qoyulmur. İslama
qarşı nalayiq hücumlar edən, “Şeytan ayələri”
kimi həcv kitabının müəllifi Salman Ruşdiyə
Qərbdə hərarətli himayə göstərilir. Əlbəttə, ona İran ayatollaları kimi
ölüm fitvası vermək də müasir
dünyagörüşə əks olan ekstremist
baxışları gündəliyə gətirmək cəhdindən
başqa bir şey deyildir. İdeyaya
qarşı mübarizə ictimai qınaqdan uzağa qetməməlidir.
İdeyanı ölümlə, edamla məhv etmək
mümkün deyildir.
Hər bir dünya dininin müqəddəs şəxsləri
öz ideyaları və fəaliyyətləri ilə toxunulmazlıq
hüququ qazanmışlar, bunu pozmaq ümumbəşəri
hiddət doğurmalıdır. Təəssüf ki, Den Braunun “Da
Vinçi kodu” əsərində İisusun evlənməsi və
Mariya Maqdalinadan qızı olmasını iddia etməsi
Vatikanın hiddətinə səbəb olsa da, Məhəmməd
peyğəmbərə Danimarka jurnalında təhqiramiz
karikatura dərc edilməsi ali xristian kilsəsini narahat etmədi.
Yalnız müsəlman ölkələrində bu iyrənc hərəkətə
qarşı etiraz nümayişləri baş verdi.
Belə münasibətlər heç də dünya əhalisinin
az qala yarısı arasında
qarşılıqlı hörmət və anlaşmaya nail
olmağa kömək edə bilməz.
(Ardı var)
Telman Orucov
525-ci qəzet.- 2012.-
23 iyun.- S.18.