Susmuş uşağın
sözü və ya uzaqlara baxan şair
...Şair uzaqlara baxmalıdır.
Uzaqlara
baxmayandan şair olmaz!
İnqilab İsaq uzaqlara baxan şairdir!
Axı möcüzə deyilən
şey uzaqlarda olur.
Axı söz özü də
yaxında görünsə də çox-çox
uzaqlardadır.
Bu qələmə əlimiz dəysə
də, o qələmə (Qurandakına) əlimiz dəyirmi?!
Elə bizi yaradan Allah yaxın
göründüyü qədər də uzaqda deyilmi?!
Məşhur rus şairi Aleksandr Blokun
oxucusu gözünü açanda 4 şey görür: gecə,
küçə, aptek, fanar. Bu iki bəndlik şeirin son
misrası da həmin sözlərlə bitir. Blok deyir ki,
ölüb yenidən dünyaya gəlsən yenə görəcəksən
bu zalım dünyada hər şey əvvəlki şəkildədir!
Heç nə dəyişməyib. Gecədi...küçədi...aptekdi...fanardı...
Oxucular məni qınamasın. Mən
A.Blokla İ. İsaq yaradıcılığında bir məhrəmlik,
yaxınlıq (oxşarlıq) gördüm.
Blokun sözünün yönü gecəyə,
küçəyə, aptekə, fanara sarıdır.
İnqilabın şeirinin səmti səhraya,
dərə ağzındakı dumana, aşılmaz hasara,
ömrə əyilən günə (Günəşə) tərəfdir.
Blok ağzına su alıb susmuş
böyükdür. (gecəsinin,küçəsinin
sükutu,aptekinin,fanarının
“danışığıyla”)
İnqilab ağzına su alıb susmuş
uşaqdır.
Və hiss edir ki... təkcə
“danışan” aptekdə, fanarda yox...
Susmuş uşaq sözündə
Özünü tapır adam!
Blokun “Göl üstündə” bir
şeiri də var. Orda deyilir ki, sıldırımlı, qorxunc
bir yerə çıxıbmış. Aşağıda
uzanan yol ağarır. Bir tərəfdə aşağıda
daşın dibinə sevgililər sığınıblar.
Onlara sarı sürünən ilandan xəbərsizdirlər.
Qızın gözü uzaqlara baxır. Şair yazır:
Elə uzaqlara baxır ki,o qız,
Ora mən özüm də baxa bilmirəm!
Bəlkə poeziya da məhz həmin
uzaqlardadır. Elə uzaqlarda ki,ora bircə Blokun gecəsnin,
küçəsinin, aptekinin kölgəsi, bir də
fanarının solğun işığı düşür!
Orda bir də Səhra var (Blokun “Gecə”si
anlamında), dərə ağzındakı Duman var,
(“Küçə” əvəzi) aşılmaz Hasar (“Aptek”
timsalında) ömrə əyilən Gün var (“Fanar”a
oxşar).
...İnqilab İsaq hökmən şair
olmalıymış. O da adicə bir insan ömrü
yaşamırmış. Sıldırımlı bir
qayalıqda dayanıb uzaqlara,çox uzaqlara
baxırmış.
Neynəsin?! Yaxına baxmaq olur ki?
“Qələmlə nəcisin bir-birinə
qarışdığı dövrdə” (N.F. Qısakürək)
“stəkanlarda boğulanlar dənizdə boğulanlardan
çoxdur” (yapon atalar sözü).
Ha yaşayırsan, ha qurursan, ha tikirsən:
Yenə bax, aşammırsan
Ucaltdığın hasarı!
İ.İsaqın şeirləri gecənin
qoynunda göylərə uzanıb gedən “Ağ yolu” (“Saman
yolu”nu) xatırladır. Ulduzlar bir-birinə elə
yaxındılar,ulduzlar sanki bir yerə toplaşıb
bir-biriyçün işıq salırlar.
“Ağ yola” dönürlər... (bəlkə
Blok elə bu yoldan danışırmış,onun qəhrəmanı
bəlkə elə bu yola
baxırmış?!)
Bu yoldakı ulduzlar şeh-şeh
parıldayır, çay-çay şırıldayır,
nur-nur səpələnir kainata, yer üzünə...
Ağ yolu” seyr edirmiş kimi oxumaq
lazımdır bu şairin şeirlərini!
O, hər şeydən əvvəl “Ağ
yol”un sirrini bilir. Bilir ki,”Ağ yolu”n özü də
şeirdir. Sadəcə oxuyub köçürə bilmək
gərəkdir. Köçürmək üçünsə
gecəyə acıq etmək lazım deyil. İnqilab kimi
müdrik olmalısan və deməlisən:
Bu cəhənnəm əzabından
Qurtarmağa tapmadım yol.
Bağlı qalan bir qapıya,
Bağlı qalan bir gecəyə
İndi necə deyim-“sağ ol!”
Ömrə “mən getdim, sağ ol!” deyə
bilərsənmi,könülə “sağ ol,mən getdim” deyə
bilməyəcəyin kimi?!
Gözlərimizə dolan xəzəli
göz yaşlarıyla salan şair son yarpaqla birlikdə nəfəs
alır,könlünün,gözünün şaxını
sındırmadan,eyni yaşam eşqiylə həyatın (və
ölümün!) gözünə baxır, ağayana halda
deyir:
Nə ölümdən küsmüşəm,
Nə də Allah sözündən!
Çox düz seçilmiş mövqedi
bu!Ölümdən küsmək olmaz.Çünki Allahdan gəlir.Sözdən
də inciməyə dəyməz.O da onunkudur!
İ. İsaq özünə
qısılıb yazır şeirlərini, içinə
çəkilib yazır...
Ömrə sahiblik edən,
Nə sevincdi,nə də qəm.
Özümdən qorxa-qorxa
İçimə çəkilmişəm.
İnsan kimisə, nəyisə qorxudanda
yox,özünə çəkiləndə,özündən
qorxanda şeir yazırmış.Hər adamsa bunu dərk etmir.Ona görə də
hər adam şair olammır:
İ.İsaqın şeirlərini oxuduqca
bir tənha ağac durur gəlib gözlərimin önündə.O
tənha ağac ki, meşədən uzaq düşüb,Səhralıqdadır!
Öz kölgəsi olsa da meşə “kölgəsinə”
ehtiyacı var.İ.İsaq o ağacın
yaşadıqlarını yaşayan şairlərdəndir.Və
sual verməyə haqqı var:
İndi tənha ağacı
Meşə salırmı yada!
Bu ağac Müşfiqin “Tənha
ağac”ı deyil ki?
Oxşayır deyəsən?!.
İnqilabın poetik dünyasında bu “Tənha
Ağac”dan bir az aralıda dərə ağzına duman
yığılıb.Adicə dumandımı?
Yox, şairin düzgün müşahidəsi
qarşısında az qala adam əlini açıb dua etmək
istəyir.
Dərə ağzında duman
Oxunmamış duatək...
Yox, keçilməmiş (və keçilmiş!)
küçə tək uzanıb harasa gedir. Hara uzanıb
getdiyini heç özü də bilmir.
İnqilab İsaqın şeir
dünyası dünyanın,təbiətin,kainatın
özü kimi rəngarəngdir,suallı- cavablı,
sirli-sehirlidir.
Onun tənha ağacı hamının, (bəşərin)
meşənin ağacıdır!
Onun dərə ağzındakı
dumanı təbiətin duasıdır.
Onun çatılı gördüyü
ocaq da əslində həmin ağacdır,həmin
dumandır.
Ocaqda qızınarlar. İnqilabın
gördüyü ocaqsa...
Aman Allah!
Bu nə ocaqdı,çatılıb,
Ağıllı, dəli
üşüyür!
O ocağa baxdıqca üşütməsi
artır adamın, ocağın özünün də
üşüdüyünü hiss edirsən...
Və bu ocağın qırağında
soyuqlamış vətən də varsa,üstünü
örtsən də söz də titim-titim titrəyirsə, vay
olsun ocaq çatmaq istəyənlərin halına!
Dünya üşüyür! Kainat
üşüyür! Bütün bəşər
üşüyür, odur bax!
Elə bizi (bütün bəşəri)
bu cür ocaqlar aldatmadımı!
Başına yığsa da,əslində
başından dağıtmadımı bizi də bu
illizüyalar?!
Ağac-ağac, duman-duman, bənövşə-bənövşə
səpələmədi yer üzünə bizləri?!
Adam ocağa “Yan ocağım, yan! deyər,
belə ocaqlara “yanma!yanma!” deməkdən özünü
saxlaya bilmirəm.
İnqilab İsaqı oxumaq “Dost
olmaqdır əzaba”! İnqilab İsaqla yola çıxmaq da
zor işdir. Çünki İnqilab İsaqa görə “Yol daralır Səhrada”!?
Səhranın böyüklüyü itir. Bir nöqtə
boyda olur o Məcnun gözündə, şair gözündə,
aşiq nəzərində!
“İşıqdan doğulmuşuq,biz
kölgəlik deyilik” deyən şair, İşraqilik fəlsəfəsinin
banisi, ulu babası Sührəverdinin yanında dayanıb deyir
öz sözünü.Onçün də atəşi
körpə oyuncağı sanır. Günəş
övladı olduğunu (olduğumuzu) xatırladır bizə,
bax, beləcə:
Qaranlıqlar içində
Ünvanımı tapmasan,
Günəşdən soruşarsan!
Məncə, İnqilabın
ünvanını tənha ağacdan
da,ağzı dualı dərədən də,üşüyən
(və üşüdən) ocaqdan da asanca öyrənmək
olar...
İ.İsaqın şeirlərində təzə
bir əkinçi obrazı da var. O əkinçi torpağa
yox,qəmlərə dən səpir.
Deməli, İnqilabın,bir “şəklini”
də tapdıq. Və bu şəkliylə o, Füzuli
babasına da az oxşamır!
Hər şeirində bu şair
daş-daş, qaya-qaya ucalmağa başlayır.
Həyat, var ol,
Gördüm varam!
– deyən İnqilabın şeir
yazmaqdan,şair olmaqdan məqsədi də var olmaqdı,var etməkdi.Onun
nəzərində günəş günorta yerinə gəlmir,axşama
(quruba) doğru əyilmir-gün ömürə əyilir.
Şair “Ömür keçdi” demir,gün əyildi
ömürə, deməklə oxucusunu var
olmağa,yaşamağa,yaratmağa, tələsməyə
çağırır.
İnqilabın şeirləri “Səngərdə
Ev”dir. Düşmənin gözünə dik baxan,
qısılmayan, qısalmayan boyuyla.
İnqilab İsaqın şeirlərinin
bir qəhrəmanı da var!Sükut!
Və İnqilab sükut etməyi
bacardığı üçün danışa bilir.Xəqani
deyirdi ki, mən əmim Ömər Kafiyyəddinə çox
borcluyam, çünki o, mənə öz məktəbində
sükut etmək dərsini öyrətdi.
Sükutu düşünürəm.
Kaş mən də sükut edə biləydim,deyirəm.Sükutu
qurtarmış vərəqlərə oxşatmaq istəyirəm
.O vərəqlərə ki,şairin təbirincə desək,
Bir vərəq də qalmayıb,
Hamsını cızıb qızım.
İndi azmış yuxumu
Bilmirəm hara yazım?!
Deyimmi hara yaz, şair?!
Səhraya (“Gecə”yə), dərə
ağzındakı Dumana,(“Küçə”yə),
aşılmaz Hasara (“Aptek”ə ), ömürə əyilən
Günə (“Fanar”a) yaz, getsin...
Heç altından adını da yazma.O dəqiqə
bilinəcək ki,bunlar sənin şeirlərindi.İndi də
lap yaz .Amma İnqilab yox,Sükut yaz, adını.Bu da səni
nişan verəcək gücündədir.Ayıq oxucu səni
“Solmuş xəbər daşıyır,çiçəklər
düzdüyüm yer” misralarını oxuyan kimi də
tanıyacaq, İnqilab İsaq!
lll
...Təzələnmək istəyəndə
hökmən şeir oxumalıyam,təzə şeir kitabı
tapmalıyam.Bu dəfə kimi oxuyum deyə düşünəndə
bir səs gəldi:
Filan şairi oxu...sonra, canım sənə
desin, filan yazıçını oxu, sonra, canım sənə
desin, qayıt özünü bir də oxu!
Bir də İnqilab İsaqın “Canım
sənə desin” adlı təzə şeirlər kitabı
çıxıb, onu da tap oxu...və.s.
İnqilabın o kitabını
tapdım,oxudum.Əsas məsələ bu deyil!
Təzələndim!
Bax əsas məsələ budur!İnqilab
İsaq dünyaya şair olmağa,şeir yazmağa gəlməyəbmiş.Özü
bunu belə açıqlayır:
Anamla bir yol gəlmişəm,
Qarşına çıxım,Allahım!
Bax budur bir şair dostumuzun məqsədi,məramı,amalı!
Bəli, doğrudan da İnqilab İsaq
şeir ha yazmayırmış.
Anasıyla birgə yola
çıxıblarmış.
Allahı qarşılamaq
üçün!
Qələmi qarşılamaq
üçün!
Sözü qarşılamaq
üçün!
P.S. Mənə elə gəlir ki,şeir
yazılmayan günü qiyamət başlayacaq.”İnsan
eşqdən imtina etsə qocalar,başqaları
dayandığı zaman addımlamağa davam edərdim”(Markes).
Şairlik də bir eşq hadisəsidir!
Və nə yaxşı ki,İnqilab
İsaq da başqalarına baxıb
dayanmır,addımlamaqda davam
edir!
Vüsal Barat
525-ci qəzet.-
2012.- 14 iyun.- S.7.