Duymaq...
Qadınlara bayram hədiyyəsi kimi bir arkadaşlıq essesi
Hansı daha çox duymaqdı? Bir əsəri oxuyub, dinləyib müəllifin yaşantılarını anlamaq, yoxsa əsərin gücünə şaşırmaq? Bir musiqidən aldığın enerjinin sonsuzluğunda batıb qalmaqmı, içindəki ayrıntıları anlamaqmı, əsəri bütünlüklə sevməkmi?
Sezeni dinləyib istedadına heyrət edirdim öncələr. Şeirinin gücünə təslim olurdum, bəstəsinin havasında ilişib qalırdım. Düşüb arxasınca gedirdim. İndi başqa cür oluram. İndi istedadını deyil, ağrılarını düşünürəm, eşidirəm. Hər notun arxasında yandırıb-yaxan bir həyat hekayəsi görürəm. İndi istedadı yox, bu boyda istedadın yaşadıqları gəlir ağlıma. Və gündüzlərin narahat həyat axışını izləyən gözləri gecələr yumulmağa qoymayan, yalnız dərddən qurulu bir qəlbin ömürlük məhbəs həyatını, həbsini, bu həbsdə vurulan əbədi əzab damğasını düşünürəm.
İstedadı daşımaq zor işdi. İstedadla yaşamaq dünyanı belinə şəlləyib yaşamaqdı. Və bunu sən özün seçmirsən. Sən kürəyində yük doğulursan. Doğulanda səni mamaça yox, həyat özü qarşılayır, “salam, yavrum, gəldin? Gəl, yaxşı gəlmisən” – deyir.
Məsələn, valideynlərinin ayrılığına doğulursan. Məsələn, atanın xəstəliyinə, nənənin yorğun həyatına, babanın ikinci evliliyinə, dayının ölümünə, məsələn, balaca, beton kirayə evə doğulursan. Məsələn, təkliyinə... Ancaq sən bunu onda bilmirsən. Yatırsan – hələ ayaqların şəkərburaya, əllərin peçenyeyə oxşayır. Hələ nə Sezen Aksu var həyatında, nə İradə Tuncay... Hələ heç O da yoxdu... Və O olana qədər bütün ümidini çoxdan itirirsən. O, təkcə özünü sevdirməyə yox, bir də ümidə bənzəməyə çalışacaq. Hər gün, hər saatdan bir sənə “görəcəksən, hər şey yaxşı olacaq” gözləriylə baxacaq. Nə şeir yazacaqsan – Sabirin qəhrəmanı kimi gecə yuxudan ayılıb çılpaq oturaraq, nə də içini dağıdan enerjini barmaqlarının köməyi, gücüylə yazıya tökəcəksən. Hələ heç kim səni oxuyub “bunları yaşayıbmı?” düşünməyəcək... Hələ Sezen “cocuğundan öpdüm səni” misrasını güllə kimi beyninə çaxmayacaq...
Sezen ... bir anlıq onun cildinə girmək istərdim. Bircə anlıq. Bəs edər,
məncə.
Şeirlərimi, yazılarımı oxuyanlardan
özəl konulara girməmələrini gözləyirəm
həmişə. Öz-özümə belə gözləyirəm.
İstəmirəm kimsə bunu
avtobioqrafik mətn kimi oxusun. İstəyirəm oxuduğuna qiymət
verə bilsin, “yaxşıdır”, ya da “pisdir” deyə
bilsin. Sadəcə bu.
Mən bilirəm, Markesin Ursulası bir az Mersedesdi,
Tolstoyun Annası bir az Sofyadı.
Kafka həm də
özü “Çevrilib”.
Şekspir bir az Maqbetdi,
bir az Hamlet...
... nə gözəldi...
Bir gün mənim İradəm şeirlərimi
oxuyub belə bir mesaj yazmışdı:
“Sənin ruh halın məni narahat edir”...
... “gözəldi” deyə bilməmişdi....
“çirkindi” deyə bilməmişdi...
“Səndən narahatam”
demişdi... İlahi!
Nədi bu?! Duymaqmı?
“Yaz” deyən adam indi
məndən narahat idi. Şeir onun vecinə də deyildi o an. Müəllifin düşdüyü
vəziyyət haqda nə qədər oxucu düşünür
görən?..
Biz dostuq illərdi. Həyatımızda baş verən hansısa olaya bir-birimizin münasibətini,
fikrini, cavabını
soruşmadan, öyrənmədən
bilirik. Biz tez-tez ürəyimizdə
dərdləşirik. Mənim İradəm yazılarıyla
çox adamı kövrəldir. Mənsə, bunları hələ dönüb yazı olmadan öz dilindən oxuduğum üçün hamıya
qısqanıram yazı
şəklinə düşəndə.
Biz paylaşmışdıq,
axı, bəs, bunun intimliyi, şəxsiliyi nə oldu? – bunun
küskünlüyü yaranır
bir də görürsən. Ona görə
onun yazılarını
ancaq sənət əsəri kimi oxuyuram. Başqaları şahid kimi
oxuyur.
Sezeni niyə
bu cür dinləməyə başladığımı
da anlayıram, deyəsən, yavaş-yavaş. Biz, axı, ancaq əsərləriylə dərdləşirik
onunla. Hər misrasında “indi
necədi, halı, ruhu, durumu necədi,
keyfi necə?” sualına cavab axtarıram acgözlüklə.
Ondan narahatam. Bu qadın nə qədər itirib, nə qədər bağışlayıb...
İndi bilirəm.
Onların ikisi də mənim
üçün eyni mənanı verir. Hansını duyuram görən? Hansını duyuram?...
Aysel ƏLİZADƏ
525-ci qəzet.- 2012.- 8 mart.- S.7.