Yazıçı
və kinodramaturq Əli Qafarovun
xatirə gecəsi keçirilib
ELMİRA AXUNDOVA: “MƏN BU TƏDBİRDƏ
ÇIXIŞ EDƏNLƏRİN SÖZLƏRİNDƏN
BİR DAHA ANLADIM Kİ, ƏLİ QAFAROV AZƏRBAYCAN
KİNOSU TARİXİNDƏ SİLİNMƏZ İZLƏR
BURAXIB”
Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi ilə Dövlət Film Fondunun təşəbbüsünün
nəticəsi olaraq, Muzey Mərkəzində
yazıçı və kinodramaturq Əli Qafarovun xatirə
gecəsi təşkil edilib. Tədbiri giriş sözü ilə
Azərbaycan Dövlət Film Fondunun direktoru, “Mədəniyyət”
kanalının baş direktoru Cəmil Quliyev açaraq ilk öncə
qonaqları salamlayıb və tədbirin təşkilatçı
heyətinə öz təşəkkürünü bildirib.
Tədbirdə Əli Qafarovun şəkillərindən ibarət
yaddaş çarxı nümayiş etdirilib. Kinodramaturqun zəngin
yaradıcılığından danışan C.Quliyev
artıq Dövlət Film Fondunda Əli Qafarovun şəxsi
fondunun yaradıldığını diqqətə
çatdırıb: “Əli Qafarov öz dəsti-xətti ilə
seçilən bir kinodramaturq idi. Onun görkəmli sənətkar
Şövkət Məmmədova haqqında çəkilən
filmə yazdığı ssenari digər filmlərdən
çox-çox fərqlənirdi. Bu filmdə ilk dəfə
olaraq diktor mətnindən istifadə olunmadı və əsərin
qəhrəmanı özü haqqında
danışırdı. 1970-ci illər Əli Qafarovun
istedadının çiçəkləndiyi dövr idi. Həmin
illərdə Cəfər Cabbarlı adına “Azərbaycankinofilm”
kinostudiyasında çox məhsuldar fəaliyyət göstərirdi.
Bu dövrlərdə Əli Qafarov bir neçə bədii və
sənədli filmin ssenarisini yazdı. Onun neftçi
Gülbala Əliyev haqqında çəkdiyi film də Azərbaycan
kino salnaməsinin dəyərli filmlərindən birinə
çevrildi. Əli Qafarovun Xalq yazıçısı
İlyas Əfəndiyevin “Körpüsalanlar”ı əsasında
ssenariləşdirdiyi “Çarvadarların izi ilə” bədii
televiziya filmi və “Qızıl qaz” bədii ekran əsəri
onun yaradıcılığında xüsusi yer tutur. Hətta
“Qızıl qaz” filmi o qədər maraqlı oldu ki, onun
haqqında dövri mətbuatda bir çox məqalələr
dərc edildi. Yazıçının vəfatından sonra
1984- cü ildə Moskvada onun hekayə və povestlərindən
ibarət “Qızıl qaz” adlı kitabı çapdan
çıxdı”. Həmin məqalələrdən bir
neçə maraqlı fikirləri və məhşur
kinorejissor Tofiq Tağızadənin Əli Qafarovun
yaradıcılığı haqqında söylədiyi dəyərli
fikirləri səsləndirən Cəmil Quliyev onun
istedadlı kinodramaturq olmaqla yanaşı, həm də
çox gözəl bir jurnalist olduğunu, 1962- ci ildən
67-ci ilə qədər “Bakinskiy raboçiy” qəzetində ədəbi
işçi vəzifəsində
çalışdığını qeyd edib: “Əli Qafarovun
o dövrdə istər Azərbaycanda, istərsə də
Moskva mətbuatında məqalələri dərc edilirdi”.
Şair,
tərcüməçi Səyavuş Məmmədzadə Əli
Qafarovla bağlı xatirələrini bölüşüb və
onun həmişə qəlblərdə
yaşayacağını vurğulayıb. Ssenarist və rejissor Ramiz Fətəliyev
mərhum kinodramaturq haqqında bunları deyib: “Əli həm
çox istedadlı idi, həm də olduqca təvazökar. O
hamının dostu idi. Dostları arasında kimisi Əlinin
insanlığından, kimisi istedadından istifadə edirdilər.
Bir dəfə mən Əligilə qonaq oldum. O zaman çox gənc,
eynəkli bir qız gördüm evlərində. Bu qız
Elmira idi, sonralar tanınmış jurnalist, indi həm də
millət vəkili olan Elmira xanım Axundova. Deyəsən o
vaxt Əli ilə bərabər bir ssenari
hazırlayırdılar, nə isə alınmadı. Amma indi
biz Elmira xanımla ikimiz birgə yazırıq”.
Tədbirdə
çıxış edən rejissor Yalçın Əfəndiyev
Ə. Qafarovla ilk tanışlıq illərini
xatırlayıb və onun bir insan kimi məziyyətlərindən
bəhs edib: “Bir dəfə Fikrət Əmirovun “Sevil”
operasının premyerasında idik. Tamaşa bitəndən
sonra səhnədən deyildi ki, kim istəsə, qalıb əsər
haqqında fikirlərini deyə bilər.
Tamaşaçıların çoxu zalı tərk etdi, təxminən
50-60 nəfər qaldı. Bir-iki nəfər durub
çıxış etdi və birdən cavan bir oğlan
söz alıb səhnəyə çıxdı və
peşəkarcasına “Sevil” əsərini və Əmirov
musiqilərini təhlil etməyə başladı. Zalda əyləşən
insanlar onu heyranlıqla dinləyirdilər. O gündən sonra
mənim Əli ilə tanışlığım dostluğa
çevrildi. Əli çox vüqarlı, həm də
ürəyiyumuşaq insan idi. Mən belə
düşünürəm ki, o dövrdə çəkilən
bütün Azərbaycan filmlərilə bağlı Əli
Qafarovun adı çəkilməlidir. Çünki o
dövrdəki bütün filmlərin ssenarilərinin
yazılmasında Əli hamıya kömək edib, o cümlədən
də mənə”. Unudulmaz sənətkarın həm də ədəbiyyatı
çox gözəl bildiyini, gözəl şeirlər müəllifi
olduğunu diqqətə çatdıran Yalçın Əfəndiyev
bildirib ki, əgər Əli Qafarov poeziya ilə ciddi məşğul
olsaydı, həm də çox istedadlı bir şair kimi
tanınıb, sevilərdi.
Əməkdar
artist, rejissor Elxan Qasımov Ə.Qafarovu dinamik, daima hərəkətli
bir insan kimi səciyyələndirib. Onun təpədən-dırnağa
ziyalı olduğunu dilə gətirən E.Qasımov
kinodramaturqu “Azərbaycan kinosunun təcili yardımı”
adlandırıb: “Neftçi Gülbala Əliyev haqqında
film çəkilən zaman biz bir yerdə
çalışmışıq. O daima axtarışda idi.
Kurs işlərimi yazmaqda Əlinin mənə çox
böyük köməkliyi olub. Onun çox güclü
fantaziyası var idi. Təpədən-dırnağa intellekt,
ziyalı, büsbütün mədəniyyət idi. Təəssüf
ki, Əlinin həyatı erkən bitdi. Onun bir çox
yaradıcılıq planları həyata keçmədi”.
Yazıçı
Natiq Rəsulzadə mərhum sənətkarı belə
xatırlayıb: “Əli çox işıqlı insan idi.
Onun üzündə, gözlərində bir uşaq məsumluğu
var idi. Çox istedadlı idi. Necə ki, dənizdə üzən
gəmiyə ilbizlər yapışır, bax, bir çox
insanlar da həmişə Əlinin istedadından
yapışırdılar”.
Sonda
çıxış edən millət vəkili Elmira Axundova tədbirin
təşkil olunmasına görə Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinə, Dövlət Film Fonduna və iştirak
üçün qonaqlara təşəkkürünü
bildirib: “Bu gün mənim üçün həm çox
qüssəli, həm də həyəcanlı bir
gündür. Mən bu tədbirdə çıxış edən
Əlisevərlərin sözlərindən bir daha anladım
ki, Əli Qafarov Azərbaycan kinosu tarixində dərin izlər
buraxıb. Onun nə fəxri adı var idi, nə
mükafatı. Əli Qafarov elə özü bir brend idi və
bu gün xatirəsini yad etməyə yığışan
insanlar onun nə qədər dəyərli şəxsiyyət
olduğunu bir daha bildirdilər”.
Sonra
Konservatoriyanın professoru, əməkdar incəsənət
xadimi Azər Dadaşov kinodramaturqa həsr etdiyi
kompozisiyanı səsləndirib. Gecədə həmçinin
Əli Qafarovun ssenari müəllifi olduğu “Qızıl
qaz”, “Çarvadarların izi ilə” filmlərindən fraqmentlər
nümayiş olunub, Səyavuş Məmmədzadənin Əli
Qafarova ithaf etdiyi və mərhum kinodramaturqun öz şeirləri
səsləndirilib.
GÜNEL
525-ci qəzet.- 2012.- 14 mart.- S.7.