ORALARDA KİMLƏR
VAR: SƏKSƏNDƏN DOXSANA UZANAN YOLDAKILAR
ONLAR YENE İŞ BAŞINDA
Hər
halda bu “Azərbaycan” jurnalı da canlı bir insan kimi
olmalı ki,o da 90 yaşına girir və ədəbi camiəmiz
bu DOXSAN yaşı inşallah
təntənəli qeyd edəcək.Ən azından Yazarlar
Birliyində bir mərasim keçirilməmiş olmaz, amma
vallah, bu “Azərbaycan” jurnalı buna tam layiqdi, heç deyilsə
bu məmləkətin adını daşıyır və bax
e... gör neçə illərdi... 89 il öncə bu jurnal
hansı adla çıxıb xəbərim yoxdur,
çünki tədqiqatçı-zad deyiləm və əgər
mənə demiş olsalar da,unutmuşam bunu... (Ancaq
jurnalın indiki baş redaktoru, tənqidçi İntiqam
Qasımzadənin keçdimiz günlərdə “525-ci qəzet”ə
verdiyi çox məzmunlu və qabaqcadan SOS kimi səslənən
sorğudan bildim ki, bu jurnalın ilk adı “Maarif və Mədəniyyət”
olub. İlk baş redaktorluq bəxtəvərliyi də
Tağı Şahbazi Simurqun bəxtinə düşüb).
Doxsan
yaşlı bu jurnalın bütün fəaliyyəti ərzində,
mənim də bir o qədər gənc
olmadığımı nəzərə alsaq, bu jurnalla
bağlılığım sıxı olmayıb və mən
bu jurnalda heç zaman cani-dildən və könüldən
çap olunmamışam ... Ta ki...
Heç
bir gileyim də yox, əvəllər çox cavan
olmuşam.Yazarlar Birliyinin qapıları şəxsən mənim
üzümə açıq olmayıb. Demək “Azərbaycan”
jurnalı da uzun illər bu Birliyin qanadı altında
olduğundan, mən bura gəlib getməmişəm və
xatirimdədi ki,cəmi bir vəya iki dəfə şeirlərim
çap olunub və bu o zamanlar idi ki, məsul katib rəhmətlik
Ağacavad Əlizadə idi, mən də ona zarafatla deyirdim: məni
Azərbaycan dilindən Azərbaycan dilinə tərcümə
eləmisiniz.Yəni şeirimə ağıla gələn
misralar yazıb redaktə etmişdilər. Və mən də
bu gün xatirə-matirə yazmaq niyyətindən çox
uzağam, heç elə bir xatirəm də yox...və daha
bir neçə şeyi xatırlaya bilərəm ki,onlar da bir
o qədər şirin şeylər deyil,ruhu bu dünyada gəzən
yaradıcılarımız üçün.
Sonralar
bir dəfə cani dildən və könüldən şeirlərim
çox geniş çap olunub və özü də JURNALI MƏNİM
ŞEİRLƏRİMLƏ AÇIBLAR ( sən demə bu da
önəmli şey imiş) və özü də pis
şeirlər olmayıb,mən bilən.Ona görə belə
deyirəm ki, o şeirlərin çapına imza atan
İntiqam Qasımzadə sağ olsun və həmin şeirləri
çox böyük zəhmətlə çapa hazırlayan,
jurnalın əməkdaşı, sakit təbiətli və mənim
də çox çəkinə-çəkinə
tanış olduğum, bir az mənə qaraqabaq gələn
Südabə xanım əfəndi Ağabalayeva ( vallah, əvvəllər
bu xanım əfəndinin adını elə hey unudurdum və
o da son dərəcə nəzakətlə heç bir şey
demədən yanlış dediyim o adı qəbul eləyib məni
dinləyirdi,indi daha unutmuram. Necə unudum ki,bu xanım əfəndi
mənim 70 yaşım münasibətiylə bir yazı
yazdı... bir yazı ki, dünya boyda tənqidçilər
yığışsa da o yazını yaza bilməz. Həqiqətən
elədi,cənab tənqidçilər.
Bağışlayın vəzifə aludəçiləri. Tərifçilər
dəstəsi. Başda dünya ədəbiyyatı bilicisi və
Azərbaycanda bir neçə şairin təkrar-təkrar təqdimçisi,adını
yazmayaq,tənqidimizdən ayıbdı.) çox ağır
bir iş görməsinə rəğmən,
düşünün, məsələn gözəl
yazıçı Seyran Səxavətin 500 səhifəlik bir
romanını diqqətlə oxuyub səhvlərini düzəldir
və belə çox səhifəli romanlar da maşallah bizim
ədəbiyyatımızda çox, özü də
latın dilində oxuyur, mənim o şeirlərim haqqında
lütf dolu o qədər sözlər dedi ki,mən indi də
vallah utanıram...
Təbii,
mən tənqidçi və gözəl bir ziyalı ailəsindən
çıxmış amma, bunu heç zaman gözə
soxmayan və hətta bundan heç zaman indiki məqamda bir
çoxları kimi reklam olaraq istifadə eləməyən
İntiqam Qasımzadədən, jurnalın baş redaktorundan
başlamalıydım ki,o son dərəcə demokratik bir
ab-hava yaratmış və hətta elə bir ab-hava
yaratmış ki, bəzən yazı gətirən bir gənc
yazar da keçib oturur onun kreslosunda və (nəzərə
alsaq ki,mənim yaşıdlarım nəinki uzun illər
öncə baş redaktorların otağının
qapısından belə baxa bilməzdik, indi
düşünün bu necə bir demokratiyadı) hətta
bunu bir az sataşma kimi yazanlar da oldu ( müsəlman
qılınc müsəlmanıdır, bunu unutmayaq). Yenə də
təkrar edirəm:düşünün ki, bir zaman nəinki
baş redaktorun kreslosunda oturmaq vardı,heç ona şeir
oxumaq belə zor iş idi ( hətta müavinini belə
görmək zor idi).Şəxsən mənə heç bir
redaktorla üz-üzə gəlmək qismət olmayıb, bu
az-maz yazı-pozuyla məşğul olduğum illərdə.Bir
az irəlinin ən demokratik baş redaktoru olan hörmətli Əkrəm
Əylisli ilə də mən üz-üzə gəlməmişəm.
O zaman Əkrəm müəllimin bir neçə kumiri
vardı ki,başından əksik olmazdılar.İndi Əkrəm
müəllim onların vəfasızlığından
yaxınır.Amma Əkrəm müəllim onlara hər
şey öyrətsə də görünür VƏFA MƏDƏNİYYƏTİ
deyilən bir şeyi öyrədə bilməmiş. Əkrəm
müəllim mənim bir mübahisəli şeirimi “SEVMƏK
İSTƏYİRƏM ATAMI” şeirini çap eləyən
baş redaktordur.
Və
İntiqam Qasımzadə əsilzadəlikdən gələn
bir davranışla və bir mədəniyyətlə
qapıları taybatay açıb və əsilzadəlikdən
gələn bir davranışla, unudulmaz
yazıçımız və “Azərbaycan” jurnalının
özündən öncə baş redaktoru işləmiş
Yusif Səmədoğlunun portretini ( diqqət!!! diqqət!!!
Başqa yerləri düşünün və hətta,
Yazarlar Birliyinə bitişik bir firma var, ora baxın, təbii
bu da lazımdır) başının üstündən
asıb ki, bəs varislikdə mən bu adamın varisiyəm və
bunu həyata keçirir də...amma bir az fərqli yenə də:
çox az içki məclislərinə qarışar,
çox az mübahisələrdə iştirak eləyər və
son dərəcə səliqə ilə işə gələr.Amma
əməkdaşlara “gəlin deməz” ( onlar artıq uşaq
deyillər) onların da insafına qurban olum : Əməkdaşların
çoxu ikinci növbədə işləyir. Bu baxımdan
görüşmək üçün burnumun ucu göynəyən...
vah... vah... çox istedadlı yazıçımız Məmməd
Oruc da eləcə. Amma nəsr şöbəsi həqiqətən
gözəl əsərlər çap eləyir eşitdiyimə
görə,eşitdiyimə görə deyirəm,
çünki onların bir çoxunu oxumaq mənə qismət
olmur.Uzun-uzun əsərlərdir, hövsələ də ki
yox...
Jurnalın
aparıcı əməkdaşlarından Əsəd Cahangir
şəxsən özünün tərif olunmasını sevir,
amma adı tənqidçidir və bunu da başa düşmək
olar, gəncdir, İSTEDADLIDIR,ALİM KİMİDİR LAP,SON
DƏRƏCƏ SAVADLIDIR,vaxt var ikən bir yerlərə gedib
çıxmaq üçün görünür təriflənməlisən
və işinin də çətinliyini başa
düşüb ona haqq qazandırıram.O boyda əsərləri
oxumaq, onun yaşında müşkül bir işdir.Amma
baxın, bu adam bu yaşda o boyda jurnalda tənqid şöbəsinin
müdiri və yenə də azdır deyir, gərək mən
daha çox şeylər qazanam.Tamam qardaşım,qazan sənin
əlini-qolunu bağlayan yox və başladı jurnal
buraxmağa “KÖRPÜ” adında və dəhşətli
budu ki,özüylə Yazarlar Birliyi arasında olan
körpünü də laxlatdı. Adam tənqidçi,
şirin söz istəyir və adamın dilində bitən
bir-iki ad var ki, onların haqqında yazmaqla ürəyi soyumur
və şifahi də onları təbliğ eləməklə
məşğuldur...(burda bir parantez açım: çox
sayğılı tənqidçi mütləq
düşündü : ONUN HAQQINDA YAZMAMIŞAM ONA GÖRƏ
DƏ BELƏ DEYİR).
Nə
düşünür,düşünsün...Allah köməyi
olsun...
Onun
bir həmkarı var,tənqid sarıdan deyirəm,baş
redaktor müavinidir, həm də tənqidimizin ağır
topudur – Vaqif Yusifli və o da bu jurnalda,ən önəmli
simalardan biri.Qarıdı bu jurnalda bizim tərəflərdə
belə deyirlər vallah, Allah daha çox ömür versin,
daha heç yerə gedən deyil.Yaradıcı
ömrünün böyük yarısını bu jurnalda
keçirib, inşallah indi olmasa da jurnal doxsanına, Vaqif də
altımışına gələndə ( ura!!!! Arzum
çin oldu) bəlkə bir şey düşündülər
onun haqqında.( Düşündülər də: oldu ƏMƏKDAR
MƏDƏNİYYƏT İŞÇİSİ!!!!!!!).
Amma,
vallah, onun işi dəhşətdir, çox işləyir,
daha doğrusu müsibət işləyir, yəni bu boyda əsərləri
oxuyub, şeir heç, şeiri oxumaq olar, bu boyda
romanları,povestləri oxuyub və onları redaktə eləmək
( deməyin ki, demokratiyadır, nə redaktə,məhz elə
demokratiya vaxtı redaktə vacib imiş sən demə) və
ərsəyə gətirmək,necə deyərlər, vallah
zor işdir.Hələ üstəlik də, “Ədalət” qəzetində
hər həftə sonu bir səhifə yazı yazır. Neyləsin
dolana bilmir də. Bu qədər işin altında mən onu
hirslənən görməmişəm və bir dəfə
acıqlanıb.O da haqlı acıqlanıb: bir müəllif
gəlib yanına,adam yaza bilmir və qızara-qızara bu boyda
adama və müəllimi yerində bir şəxsə deyir:
siz məni qısqanırsınız.
O da
tənqidçi olmaq istəyir, cavan adamdır.
Aman
Allahım, Vaqif Yusifli hara, kimisə qısqanmaq hara.İndi
Vaqif Yusifli həyatının və
yaradıcılığının elə bir məqamındadır
ki,onu qısqanmaq olar.O öz dəyərini bilir və boş
yerə ona TƏNQİDİMİZİN AĞIR TOPU demirlər.
Al gəldi...
İkinci
növbədə işləyən bir gənc dostumuz da var:
Musa Mərcanlı.O da bu jurnala az zəhmət qoymur və
başqa bir gözəl jurnal – “İRS NASLEDİE” adlı
jurnalı çıxardığı üçün Moskvaya
da gedir, amma ordan yalnız elə öz jurnalını gətirir.
Bir nəfər də var orda “qarıyan”:
Tofiq Mahmud. (Sağdımı,
yoxsa Vətəni tərk edibmi.... uzun illərdi xəbərim yoxdu).ZƏHMƏTKEŞ
bir insan...Çünki yazı yazmaz, romanı yox, şeiri yox, hekayəsi yox və dəhşətdi
ki, yazıb çap etdirə bilər, amma eləmir, Allah ona yazmaq bacarığı verməyib.Onu da belə qarğıyıb..Allah bilir kimə
nə eləyir.
Sadəcə yeni kitabları təqdim etməklə məşğuldur...
Yalnız
arada bir davamız düşür:
bir çox zaman yazılarına T.M. imzasını qoyur. Və o zaman dilxor oluram,
ona görə ki, rəhmətlik Qulam Məmmədlinin
“İMZALAR” kitabında mənim
imzalarımdan biri də T.M.olaraq göstərilir. Və
beləcə məsələ
qarışır.( Bu
not tarix üçündür.
Mənə o tarix qismət olmasa da, Tofiq Mahmuda
qismət olar inşallah)...
Sara xanım Nəzirova
gözəl yazardı
və jurnalın əməkdaşı kimi,
vallah heç üz-üzə gəlmədik. Mən nəsr yazmıram, yazsam da jurnala
heç verməmişəm
( uzun illər bundan qabaq bir
nəsr əsəri verdim ora,sevimli Məmməd Oruc da ona bir
tərifli ÖN SÖZ yazmışdı,
amma yazını elə redaktə eləmişdi ki,çap olunası sifət qalmamışdı onda. Odu-budu daha üstünü vurmadım.
Daha iki xanım var: sakit,mədəni,son
dərəcə nəzakətli
xanımlardır. Heç kəsi
incitmədən işə
gələndə gələrlər
və gedərlər.
Mehribandılar,istiqanlıdırlar.Qapılarında
pərdə. Sakitcə
işləyirlər özləri
üçün.Birisi Nəzakət
xanım.Ədəbi camiənin
əski insanlarından.O
birisi: vallah onun adını yenə də unutdum hələ soruşdum da a...
Jurnalın ən müəmmalı
əməkdaşı Mübariz
Cəfərlidir ki, nasirdir və o üçüncü növbədə
işləyir: yəni,
saat beşdə gəlir işə və son dərəcə
simic kimi ad qazanıb.Və bu söz də mənim xətrimə toxunur: çünki yalan-gerçək deyir ki, mən Salyan
tərəfdənəm, Neftçaladanam,
amma qiyafətindən
Şamaxılıya oxşayır,özü də Primbeyli tərəflərin
adamlarını xatırladır.
Vay, dədəm vay...Mən Səyavuş Sərxanlı kimi gəzəl bir dostu və şairi
necə oldu ki, unutmuşam.Dayan...dayan... Aman Allahım,
sən özün məni bağışla.Bağışla
ki, çox zaman publisistikadan danışanda, adımın
onunla birgə çəkildiyi belə yazarı necə də yaddan çıxarmışam.
Bu illər ərzində məncə yalnız bir dəyişiklik olub: Rəhmətlik Səyavuş Sərxanlının
postunda əyləşən
şair Qəşəm
Nəcəfzadə gəlib
ora. Necə gəlib, Allah günahından
keçsin. Tanışlığımız
uzun deyil, amma o məni yaxşı tanıyır.Yaxşı
tanıdığı üçün
də bir gün mənə zəng edib dedi: SƏN NƏ ADAM KİMİ ADAMSAN,NƏ DƏ ŞAİR KİMİ
ŞAİR. Odu-budu mən ora üz tutmuram.
Bu da bir yazıdır yazdım. Daha nə yazım: yazım ki, “Azərbaycan” jurnalı çox savadlı, çox populyar, günümüzün tələblərinə
cavab verən bir nəşrdir və poliqrafik cəhətdən daha çox gözə girən bir jurnaldı və hər zaman uğurlu əsərlər
çap eləyir və burada işləyənlərin zövqü
çox müasirdir və hətta zamanı qabaqlayırlar, əvəzsiz dost və insanlardırlar... daha nə bilim nələr...nələr... yazmaq da olar.
Bu bir dost sözü.Bunu da belə yola
verdik.
Hər biriniz DOXSAN yaşayasınız,
dostlar!
Sonrası Allaha əmanət!
Not:Bəzi əməkdaşların
fotosunu tapa bilmədiyimiz üçün
onlardan üzr istəyirik.
Tofiq ABDİN
525-ci qəzet.- 2012.- 17 mart.- S.23.