ORALARDA KİMLƏR
VAR:Nadir Hüseynov-60
UZAQ KƏNDİN
NADİR AKTYORU
Nəzərə alsaq ki, indi 2012-ci ildi ( hər
dəfə bu sözləri yazanda kompüter sarsaqladı və
eyni şeyi düz üç dəfə yazmalı oldum, bu da
o demək idi ki, yazı çətin gedəcək,baxaq
görək) incəsənət dünyasında bu gün
üçün nadir sənətlərdən biri olan bədii
qiraət- səhnə danışığı sənətinin
bizim ölkəmizdə tanınmış nümayəndələrindən
biri Nadir Hüseynovun altmış yaşı tamam olursa, təxminən
on il öncə onun əlli yaşı olub və o zaman mən
onun haqqında bir yazı yazmışdım. Həmin
yazını yenidən oxudum və onu yenidən çap etmək
istəyəndə yazını Nadir bəyə göndərdim
və Nadir bəy yazını bəyənmədi, hətta
dedi: məni biabır eləmisən. Təbii biabır
sözünü elə dedi ki, mən incimədim, amma
düşündüm ki, bu yazını çap eləməkdən
vaz keçim.
Və elə də elədim. Sonra çox
böyük ürək genişliyi ilə yazılmış
istedadlı yazar Etibar Cəbrayıloğlunun Nadirlə bir
söyləməsini ƏDALƏT qəzetində oxudum
görüm ki,bu on il ərzində Nadir bəy nə qədər
dəyişib,nələri eləyib? Gördüm ki, mənim
o yazımda olmayan bir neçə məqam var ki, mənim
bunlardan xəbərim olmayıb :
1.Salyan rayonunun Qırmızıkənd
orta məktəbindəki radio qovşağı bu istəyimi,
arzumu reallaşdırmaq üçün münbit şərait
yaratmışdı. Məktəbin radio qovşağından
səslənən şeirlərin, xəbərlərin əksəriyyətini
mən oxuyurdum.
2.Deyəsən belədi. İndi Tofiq abi hər
yerdə kəndimizin adını Xarabakənd kimi
hallandırır, amma mən gözümü açandan
oranı Qırmızıkənd kimi görmüşəm.
3.1975-ci ildə istedadlı tələbə
kimi o zamankı Leninqrad şəhərində bədii qiraətçilər
arasında keçirilən Vladimir Yaxontov adına
Ümumittifaq festivalına göndərildim. Həmin festivala
SSRİ-nin hər yerindən, o cümlədən kommunist
düşərgəsinə rəğbəti olan ölkələrdən
iştirakçılar gəlmişdi.Festivalda Robert
Rojdestvenskinin “Rekviyem” əsərini doğma dilimizdə,
Konstantin Simonovun “Gözlə məni” şeirini rus dilində
ifa etdim. Festivalın qalibi olduğunu xatırlatsam, sualın
cavabı aydın olar. Uzun illərdən sonra tələbələrim
həmin festivalda iştirak edib qalib gəldilər.
5.Sizi yaxından tanıyan insanlardan biri
deyir ki, Nadir Hüseynov televiziyaya çəkilişlərə
gələndə xanım əməkdaşlar ona həsədlə
baxırdılar. 60 illik yubileyiniz ərəfəsində o
günlər üçün təəssüf hissi
keçirmirsiniz?
– Kim təəssüflənməz ki? Amma
60 yaşımın tamam olmasını da özümə dərd
eləmirəm. O günlərin öz, bu günlərin də
öz gözəlliyi var.
Nadirin ömründəki mənim xəbərim
olmayan bu detallar böyük ürəklə yazılan və
adı da çox cəzbedici, yəni NADİR USTAD, USTAD
NADİR söyləməsindən alınmışdır.
(bax: “Ədalət” qəzeti 21.04.2012).
Təbii ki,necə baxılırsa
baxılsın bu detalar mənim on il əvvəl
yazılmış yazımda yox idi və mən o
yazını çap etdirə bilsəm də, təkrar edirəm
ki, vaz keçdim və Nadiri də qınamıram ki, o
yazı onun niyə xoşuna gəlməyib.
Asan iş deyil, doğrudan da vaxtilə
çox böyük mədəniyyət mərkəzi kimi
tanınan Xarabakənd (Qırmızıkənd) sən demə
bizdən sonra radio qovşağına da sahib olub və Nadirin
özünün dediyi kimi o qovşağda lovğa-lovğa xəbərlər
və şeirlər də oxuyub.
Nadirlə yazımın yenidən
çapı söhbətində soruşdum: sən müəllimsən,
de görüm kimləri yetişdirmisən? O da İlham Əsgərov,
məsələn dedi. Düzü İlham bəyin Nadirin
emalatxanasında oxuduğundan xəbərim olmayıb, amma məncə
indiki məqamdan baxanda bu faktın özü də kifayət
dərəcədə deyil.
Əslində Nadir elə bizim birimizdi, yəni
müəyyən bir yaşa gələndən sonra
düşünürsən ki,sən bu məmləkət
üçün bir şeylər eləmisən.Eləmisənsə
nədir bu məmləkətdən bunun cavabı?
Bu cavab yoxdur və ola bilməz.
Bax, bu tale işidi.
Nadirin etirazına, mənim yazımı bəyənməsinə
baxmayaraq, yazımdakı sonluğu çap edirəm :
“Amma hər halda sənə son söz
olaraq bunu deyim : bu dünya dəyişib, çox dəyişib
və məni də yandıran odur ki, bir neçə il əvvəl
Əlibəy Hüseynzadə haqqında film çəkməyə
gedən qrup Salyanda o qədər soyuq qarşılanıb
ki,onlar gecə gedib Cəlilabadda qalıblar...Və o qrup mənə
deyəndə ki, bəs gəl bizimlə gedək, mən
imtina etdim və dedim: mənim qonağım
olacaqsınızsa gedə bilərəm.Allahdan maşında
yer olmadı, mən də getmədim, çünki elə
Salyanın özündə də bizim kimi adlara yer
tapılmır, Qəribağa oğlu Nadir!
Özün bilərsən və özləri
bilərlər.
Lətifəsi bizdən uzaq: böyük
türk şairi Nazim Hikmətin unudulmaz misralarını
xatırladım sənə : TƏSƏLLİSİZ
YAŞAMAĞI BACARDIM,TƏSƏLLİSİZ ÖLMƏYİ
DƏ BACARARAM...
Belə-belə işlər: əski
adı Xarabakənd olan və yeni adı Qırmızıkənd
olan, mənim də doğulduğum bir eldən çıxan
Qəribağa kişinin oğlu aktyor Nadir Hüseynov...
Bağışla ki, bu dəfə
AÇMASI məndən
oldu...Bağışla...Çünki artıq indi nə o
televiziya var, nə də sənin səsində bulutları
aşan AÇMASI sözləri havalanır göy
üzündə...
NOT: bütün yazı boyu ancaq və
ancaq atam Məhərrəm kişini xatırladım, bunu bilməni
istərəm. Atan atamla eyni peşə və eyni tale sahibləri
idi. Bunu da bilməni istərəm.
ONLAR NƏ
DEDİLƏR
ƏNVƏR
İMANOV
Pedaqoji elmlər
namizədi
TOFİQ ABDİN
ZƏNG ETMİŞDİ
Hal-əhval tutandan sonra Nadir Hüseynov
haqqında bir qranka yazıb-yaza bilməyəcəyimi
soruşdu. Mənsə qarşılığında “Neçə
günə sizə çatdırmalıyam?” – deyə
soruşdum. Cavab: “Bir həftəyə” oldu.
Sağollaşdıq.
Doğrusu Nadir Hüseynovun 60 illik yubileyi
haqqında yazını qələmə almaq təklifinin
T.Abdindən gələcəyini gözləmirdim. Amma bu təklif
bəlkə də ən gözlənilən olmalı idi.
Çünki mənim uşaqlıq illərindən
tanıdığım, dostluq etdiyim Nadir Hüseynovun
yaradıcılığı barədə qələmə
alınacaq yazının uzun illər boyu sənət və sənət
aləmində çalışan bir insan, Tofiq Abdin tərəfindən
ərsəyə gəlməsi daha uğurlu olar, qənaətinə
gəldim. T.Abdin istər öz yaradıcılığı, əsərləri,
istər digər sənətkarlar haqqında yazıları,
üstəlik Azərbaycanın “Qobustan” ədəbi-bədii,
incəsənət toplusunun naşirlərindən biri olaraq
Nadir Hüseynovun Azərbaycan teatr sənətinə verdiyi
töhfələri, səhnə
yaradıcılığının sirlərini gələcək
aktyorlara tədrisindəki uğurları, Azərbaycan
televiziyasındakı uzunmüddətli silsilə
çıxışları ilə tamaşaçı
alqışları qazanmasını oxucuya çatdırmaqda
daha önəmlidir deyə düşündüm.
Mənsə bu yazıda hörmətli
Tofiq Abdinin indicə qeyd etdiyim zəngindən sonraya yox, ondan əvvəlki
zamanları qələmə almağa
çalışasıyam.
2012-ci ildə həmyaşıdlarımın,
uşaqlıq və gənclik yoldaşlarımın və
dostlarımın demək olar ki, çox böyük əksəriyyətinin
60 illik yubileyidir. Onların sırasında yaradıcı
ziyalımız, peşəkar müəllim, natiqlik məharəti
ilə seçilən və sevilən Nadir Hüseynov fərqlənənlərdəndir.
Nadir müəllim haqqında saydığım bu keyfiyyətlər
barədə fikir və rəylər sənət
dostlarının və həmkarlarının öhdəsinə
qalır. Mənsə uşaq yaşlarımızı, birinci
sinfə qədəm qoyduğumuz günlərindən söz
açmaq istəyirəm. Həmin dövr üçün
mürəkkəbqabı, qələm, karandaş yeri
oyulmuş, qatlama üstlüyünü qaldırmaqla
çantalarımızı yerləşdirdiyimiz qara rəngli
partalar arxasında eyni gündə, eyni saatda əyləşdiyimiz
Nadiri sənətə, səhnəyə, müəllimliyə
aparan mühit haqqında qeydlərimi Sizinlə
bölüşürəm.
Nadir Hüseynov 60 il bundan öncə Salyan
rayonunun Qırmızıkənd kəndində dünyaya
göz açıb. Onun ailəsi zəhmətsevərliyi,
halallığı ilə bütün kəndi, eli-obanı təmsil
edəcək qədər sadə və səmimi idi.
Nadirin dil açdığı ailədə
ilk oğlan övladı olması onun daim qayğı ilə əhatə
olunmasına bir səbəb olub. Anası Nənəbacı
ana şirin laylalarını oğul balasına sevə-sevə
ürəkdən oxuyub. Beşiyin başında eşitdiyi
laylalar Nadirin yaradıcılığında qanına,
canına hopub və sonralar folklora olan sevgisinin
başlanğıcı olub. Atası Qəribağa kişi zəhmətsevər
olub. Alın təri, əlinin qabarı ilə
qazandığı çörəklə ailəsini
dolandırıb: Nadirdəki sənət adamına xas əməksevərlik
atasından bir irs olaraq keçib.
Nadirin yaşadığı kənd
Muğan düzünün həm özünəməxsus
gözəlliyi, təbii genişliyi, həm də
insanlarının saf mənəvi dünyasını
özündə ehtiva edən bir kənd idi. Birbaşa Bakı-Astara
dəmir yoluna söykənən kəndin 4 km Cənubi Şərqə
doğru uzanan məhlələrində o zamanlar bir kimsədən
pis bir söz, ifadə eşidilməzdi. Belə bir mühitdə
Nadirin insanlardan eşidib öyrəndiyi əxlaqi
saflığı özündə əks etdirən təmiz,
ləziz və incə Azəri türk dili, Azərbaycan dili
idi. İnsanın özünüdərk etməsi
üçün ilk növbədə öz daxili
dünyasını və ətraf mühiti dərk etməsi gərək
olur. Nadir bu məsələləri uşaq yaşlarından
kompleks dərk etməklə, həyatın mənasını
həm də kəndin ictimai mühitindən öyrənmişdi.
Ötən əsrin 30-cu illərində
quruculuq, əkinçilik və digər kənd təsərrüfatı
sahələrində uğurlarına görə zəhmətkeş
insanların əməyi sayəsində Qırmızıkənd
bu adı almış və mədəni inkişafını
təmin etmişdi. Həmin illərdə kənddə
planlı şəkildə məktəb,mədəniyyət
evi, kitabxana, xəstəxana, dəyirman və digər ictimai
obyektlər tikilərək kənd camaatının
ixtiyarına verilmişdi. Kəndin təxminən 1,5 km-dən
keçən bala Kürün üstündə elektrik
stansiyası qurulmuş, kəndə lazım olan qədər
elektrik enerjisi vermişdir.
Dövrünə görə tikilmiş mədəniyyət
evinin klubunda böyük səhnə qurulmuşdu. Bu səhnədə
bir çox görkəmli sənətkarlar
çıxış etmişdilər.
80-ci illərə qədər istifadədə
olan bu səhnədə kənd məktəbinin özfəaliyyət
dərnəyinin üzvləri də çıxış edərdilər.
Həmin səhnənin ağır pərdələri Nadirin
gözü önündə dəfələrlə
açılıb bağlanmışdı. Nadirin sənətə
gəlişində Qırmızıkənd məktəbinin,
rəhmətlik Abuzər müəllimin məktəbi həlledici
olmuşdu. Nadir bu məktəbdəki təhsil illərində
sinif və məktəb şagird kollektivində yaxşı nə
var idisə onların hamısını əldə
etmişdi.
Nadir sinfin əlaçısı, ictimai
işlərin təşkilatçısı və
icraçısı, məktəb rəhbərliyinin və
pedaqoji kollektivin sevimlisi idi.
Aldığı təhsil, əlavə dərnək
məşğələləri onun natiqlik sənətinə
yiyələnməsində əvəzsiz rol
oynamışdı. İctimai işlərin təşkili,
nitq mədəniyyəti dərnəyində müntəzəm
iştirakı, özfəaliyyət dərnəyi, məktəbin
radio qovşağında hər gün bir neçə dəfə
təşkil olunan verilişləri, bu radio vasitəsi ilə ədəbi
əsərlərin qiraəti və s. Nadirin aktyorluğa
marağının artmasının kökündə duran məsələlərdən
idi. Bəzən bütöv bir dram əsərinin məktəb
və kənd klubunun səhnəsində tamaşaya
qoyulması, həmin tamaşalarda Nadirin oynadığı
baş rollar onu böyük səhnəyə doğru aparan
bir yol idi.
Beləliklə, Nadir Hüseynovun aktyorluq sənətinə
yönəlməsində ailə tərbiyəsinin, ictimai
mühitin və məktəbdə aldığı təhsil
və tərbiyənin əhəmiyyətini tezislərlə də
olsa qeyd etdik.
Bütün bunların və gənclik illərində
müqtədir sənətkarlardan aldığı dərs,
mükəmməl ali təhsil Nadir müəllimin sənət
taleyinə yazıldı. O, bu gün Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
dossenti olaraq yetişən gənc aktyor nəslinə səhnə
danışığının sirlərini öyrədir,
onların nitq mədəniyyəti sahəsində biliklərinin
səviyyəsini artırır.
Hörmətli və əziz dostum Nadiri 60
illik yubileyi münasibətilə səmimi qəlbdən təbrik
edir, ona cansağlığı, yaradıcılıq
uğurları, övladlarına xoşbəxt həyat
arzulayıram.
Hörmətli Tofiq müəllim,
bağışlayın ki, yazının həcmi çox
alındı; bir arzum da Nadirin gələcək yubileylərinin
birində bu yazıda qeyd etdiyim tezislər əsasında
geniş təhlillə oçerk hazırlamaqdır.
Sağlıq olsun!
Tofiq ABDİN
525-ci qəzet.- 2012.-
19 may.- S.23.