“Təhsil sahəsində islahatlar inqilabi yox,təkamül
yolu ilə həyata keçirilməlidir”
Pərvinin həmsöhbəti təhsil
naziriMisir Mərdanovdur.
Artıq bir neçə həftədir “525-ci qəzet”in
şənbə saylarında təhsil naziri
Misir Mərdanovla söhbətimiz oxuculara təqdim edilir. Bu söhbətlərin hər birində nazirin təkcə təhsillə yox, həm də müxtəlif sahələrlə
bağlı əhatəli və fərqli fikirləriylə
tanış oluruq. Bütün
söhbətləri birləşdirən ümumi
cəhət Misir müəllimin hədsiz
səmimiliyidir. Həmsöhbətimin yeri
gələndə zarafatı da, kövrəkliyi
də, cəmiyyətin bəzən doğma
kimi qəbul elədiyi köhnə qəliblərə
etirazı da, gələcəyə aid nikbin fikirlərini oxucularla bölüşməyi də
özünə rahat şəkildə
“icazə verməsi” söhbətlərin hərtərəfli
və dolğun alınmasına səbəb
olur.
Universitetin sıravi müəllimliyindən nazir vəzifəsinə qədər pillə-pillə
yüksələn adamın çətin, keşməkeşli
həyat və karyera yolu
barədə danışması, müəllimlərini, həyatından
keçən, ona dəstək olan adamların əksəriyyətini bir-bir, həssaslıqla xatırlaması da, zənnimcə, çox
təsirlidir.
Misir müəllim mətbuat, gəncliyimiz,
bugünkü nəslin yetişməsində
medianın rolu ilə bağlı dediklərində
də bir sıra qeyri-adi,
fərqli məqamlara toxunmuşdu. Bütün söhbətlərimizdə
“işığa meyilli” görünən
nazirin “Mətbuat oxucunu
işıq gələn tərəfə aparmalıdır” – nəticəsi
də onun ziyalı mövqeyinin
aydın göstəricisiydi.
Söhbətimizdən
birində “əzəmətli bina”ya bənzətdiyimiz nazir sonuncu müsahibəmizdə həmin
“bina”nın yaşadığı “zəlzələ”lər
barədə danışdı, keçmişin
bu gün gəncliyə
yad görünən bəzi adət-ənənələrindən,
çətinliklərindən özünəxas həssaslıqla
söz açdı. Mənim bütün söhbət boyu
müşahidə elədiyim ən maraqlı məqam isə Misir müəllimin istənilən hadisənin,
problemin içində pozitiv
tərəfləri tapa bilməsi və bunu gözəl şəkildə
bölüşməsiydi. Onun hətta həyatındakı,
karyerasındakı enmələri də “Həyatda nə olursa, yaxşılığadır” deyə
şərhi, məncə, fərqliliyin, nikbinliyin
göstəricisidir.
Söhbətlərimizin
birinin sonunda, onun təbirincə desəm, yazı-pozusundan
danışan Misir müəllim öz rəhbərliyi ilə tərtib olunmuş “Azərbaycanın təhsil nazirləri”
kitabını mənə təqdim edəndə doğrusu, bir az çaşdım. Adətən vəzifə
adamlarının sələflərini unutdurmağa
çalışmasına öyrəşdiyimizdən bu kitab mənə qəribə
göründü. Oxucuların nəzərinə
çatdırım ki, kitabda
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti
yarandığı dövrdən indiyə kimi
Azərbaycanda təhsilə başçılıq etmiş adamların həyatı, fəaliyyəti
haqqında məlumat və fotoşəkillər əks olunub. Hesab edirəm ki, bu kitab
təhsil tariximizdə olduqca dəyərli
bir əsərdir. Həm də kitabı vərəqlədikcə,
ordakı məlumatlarla tanış olduqca,
insanda təhsil naziri
vəzifəsi haqqında müxtəlif düşüncələr,
fikirlər, suallar yaranır. Elə bu yaranan sualları da Misir Mərdanova
ünvanlayıram.
Təhsil nazirləri
və sonuncu təhsil nazirimiz
barədə söhbətimizi oxuculara təqdim
edirəm.
Pərvin: Misir müəllim, adətən
öyrəşmişik ki, vəzifə adamları daha
çox özlərindən əvvəl işləyənləri
unutdurmağa çalışırlar. Siz 1918-ci il, Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin yarandığı
dövrdən indiyə kimi təhsilə
başçılıq edən adamlar
haqqında “Azərbaycanın təhsil nazirləri” adlı kitab tərtib etmisiniz. Bu sahədə də başqalarından
seçilməyinizə, tutduğunuz vəzifədə
sizdən əvvəl çalışan adamlara
belə sayğı göstərməyinizə səbəb nədir?
Misir Mərdanov: Təəssüf ki, sizinlə razılaşmalı olacağam. Cəmiyyətimizdə bir qayda olaraq
hər sonra gələnin özündən
əvvəlkinin işini qaralamağa,
onun haqqında mənfi fikir
yaratmağa çalışması həqiqətdir.
Hesab edirəm ki, bu, cəmiyyətimizin ən
çatışmayan cəhətlərindəndir. Bəlkə
də bunu deməyim təvazökarlıqdan
uzaqdır. Amma tutduğum
vəzifələrdə özümdən əvvəl işləyənlərə
sayğı qədim xasiyyətimdir. Yadımdadır ki, Bakı Dövlət Universitetinin
rektoru vəzifəsinə təyin olunanda ötən söhbətlərimizdə
də haqqında danışdığım, əvvəllər
BDU-nun rektoru olmuş Faiq
Bağırzadənin həyat yoldaşını,
övladlarını götürüb məzarını
ziyarət edib Quran oxutdurmuşdum.
Pərvin: Bu bir vaxtlar
sizi dekan müavini təyin etməklə uğurlu karyeranıza “start”
verən adamın ruhundan halallıq idi yəqin ki...
Misir Mərdanov: Bəli! Mən
mövhumatçı deyiləm. Amma
Allahımı heç vaxt
unutmuram, dinə də hədsiz
inanıram. Bu mənada hər bir işdə halallığın vacib olduğunu bilirəm.
Hesab edirəm ki, mənim
sonralar karyeramın inkişaf
etməsinə, yüksəlməyimə səbəb həm də
özümdən əvvəl işləyənlərə
hörmətim və onlardan halallıq
almağımdır.
Pərvin: Bəs
nazir təyin olunduqdan
sonra əvvəlki nazirlərdən kimlərlə
görüşmüsünüz?
Misir Mərdanov: Bəziləriylə
görüşmüşəm. Amma ən
yaxşı yadımda qalan Qurban Əliyevlə görüşüm
olub. Qeyd edim ki, o
1971-1987-ci illərdə ali və orta ixtisas təhsili naziri vəzifəsində
çalışmışdı. Bu da mənim aspiranturanı bitirdiyim,
müdafiə etdiyim, elmi
karyerama başladığım dövrə
təsadüf edir. Mən bu
vəzifəyə təyin olunandan az sonra Qurban
müəllim zəng edib
görüşmək istədiyini dedi. Görüşdük. Bildirdi
ki, vəzifədən getdikdən sonra uzun illər bu binaya girməyib. Onun zəngin təcrübəsi vardı və
bildiklərini səxavətlə bölüşürdü,
dəyərli məsləhətlər verirdi.
70-ci illərin əvəllərində
Heydər Əliyevin tapşırığıyla Moskvaya SSRİ-nin ali və orta ixtisas təhsili naziri Yelyutinin qəbuluna getməsi ilə
bağlı danışdığı əhvalatı heç unutmuram. O zamanlar Heydər Əliyev Yelyutinlə
danışıqlar aparırmış ki,
ölkədən kənarda ali məktəblərə
qəbulla bağlı digər respublikalardan
qalmış boş yerləri bizə
versinlər. Qurban müəllim də avqustun axırlarından Moskvaya
gedib həmin danışıqların
gerçəkləşməsi, xaricdə təhsil alan azərbaycanlıların daha
çox olması üçün
çalışırmış.
Uzun müddət ölkəmizin ali və orta ixtisas təhsili siyasətinə bacarıqla rəhbərlik
etmiş Qurban Əliyev
ömrünün sonuna
qədər hər yerdə hörmətlə
qarşılanırdı. Onunla sonralar da dəfələrlə
görüşmüşdük.
Pərvin: Misir müəllim, kitabı vərəqləyərkən
təkcə nazirlər haqqında deyil, həm
də bu gün Təhsil
Nazirliyi kimi
tanıdığımız qurumun keçdiyi yol barədə
də məlumat almaq olur.
Hətta zaman-zaman bu
idarənin adının necə dəyişməsindən, ona rəhbərlik edən adamların işlədiyi
müddətdən də dövrün ümumi mənzərəsini görmək mümkündür...
Misir Mərdanov: Əlbəttə,
kitabın tərtibatı zamanı bu məsələlərə
fikir verirdim və mənim
özümə də hədsiz maraqlı idi.
Azərbaycanda təhsil sahəsinə rəhbərliyi mərkəzləşmiş
şəkildə həyata keçirən ilk
dövlət qurumu ötən əsrin əvvəllərində,
Azərbaycan Demokratik Respublikası
dövründə yaradılıb və ilk
nazirimiz Nəsib bəy Yusifbəyli olub. Həmin dövrdə nazirlik
“Xalq Maarifi və Dini Etiqad Nazirliyi”
adlanıb. Xalq Cümhuriyyəti
dövründə Rəşid xan Qaplanov, Həmid bəy Şaxtaxtinski
və Nurməmməd bəy Şahsuvarov
qısa müddətdə həmin nazirliyə rəhbərlik
ediblər. Sovet dövründə, 50-ci
illərin əvvəllərinə qədər bu qurum “Xalq
Maarifi Komissarlığı”, sonralar isə “Maarif Nazirliyi” adlanıb.
1959-cu ilə qədər
ölkəmizin ali və orta
ixtisas təhsili müəssisələrinin
əksəriyyəti ittifaq nazirliklərinin
tabeliyində olub və həmin ildən
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabineti
yanında Ali və Orta
İxtisas Təhsili Komitəsi
yaradılıb, bu komitənin ilk sədri akademik Şirəli
Məmmədov olub. Sonralar bu qurum Ali
və Orta İxtisas Təhsili Nazirliyi adlanıb.
Pərvin: Səhv etmirəmsə, o
dövrdə Peşə Təhsili Komitəsi ayrıca qurum
idi...
Misir Mərdanov: Bəli. Həmin dövrdə
təhsil sisteminin peşə təhsili adlanan hissəsi
1954-cü ildə yaradılmış və ilk illərdə
“Əmək Ehtiyatları Baş İdarəsi”, sonralar isə
“Dövlət Texniki Peşə Təhsili Komitəsi” adlanan
qurum tərəfindən idarə olunurdu. Bu komitənin ilk sədri
Əkbər Ənnağıyev olmuş, sonralar rəhbərliyi
Musa Ağayev, Tofiq Allahverdiyev (16 il) və Heydər İsayev həyata
keçirmişlər.
Pərvin: Yəqin ki, tədqiqat apararkən
sizi təəccübləndirən və təəssüfləndirən
faktlar da çıxırdı qarşınıza...
Misir Mərdanov: Əlbəttə. Məsələn,
maraqlı faktlardan biri o idi ki, indiyə qədər Azərbaycan
təhsilinə rəhbərlik etmiş 36 nəfərdən
yalnız 13 nəfəri nazir vəzifəsinə təhsil
sistemindən gəlib. Təəssüf ki, indi bu 36 nəfərdən
yalnız üçü yaşayır, digərləri
dünyasını dəyişib.
Nazir vəzifəsində ən çox işləyən
maarif sisteminə 25 ilə yaxın rəhbərlik etmiş
akademik Mehdi Mehdizadə olub. O, ötən əsrin 80-ci illərinə
qədər Azərbaycanın ümumtəhsil sisteminə
yüksək bacarıq və peşəkarlıqla
başçılıq edib. Heyf ki, onunla görüşmək
imkanım olmayıb. Amma kitablarını oxumuşam, təcrübəsindən
yararlanmışam, onu tanıyanlardan və birgə işləyənlərdən
haqqında çox yüksək fikirlər eşitmişəm.
Mehdi Mehdizadə Azərbaycan təhsil tarixində çox
böyük iz qoymuş pedaqoq olub. Əvvəllər o, indi
sizin çalışdığınız Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universitetinin rektoru vəzifəsini icra
edib, keçmiş SSRİ dövründə UNESCO kimi mötəbər
bir təşkilatda təhsil üzrə ekspert olub.
Pərvin: Misir müəllim, məlumdur
ki, vəzifə vaxt baxımından müəyyən çərçivələr
yaradır. Əvvəlki nazirlərdən belə həssaslıqla,
rəhbərlik etdiyiniz qurumun keçdiyi yoldan bu cür
şövqlə danışmağınızdan duyulur ki,
vaxtınızın məhdudluğuna baxmayaraq bu kitabın
yazılmasına özünüzün böyük
marağınız olub...
Misir Mərdanov: Bilirsiz, Pərvin xanım,
ümumiyyətlə, məni təhsilin tarixini yazmağa vadar
edən bir neçə səbəb var. Yeri gəldikcə
onları sizə açıqlayacağam. Bir zaman təhsilin
tarixi ilə bağlı hansısa məlumatı öyrənmək
istəyəndə bəlli oldu ki, bu barədə heç bir
tədqiqat işi aparılmayıb. Hətta mən bu sahənin
biliciləriylə söhbət zamanı anladım ki, bizim təhsilimizə
başçılıq edən adamlar haqqında dəqiq məlumat
yoxdur. Bəziləri indiyə kimi 30, bəziləri isə 33
nazir olduğunu deyirdilər. Onda qərara gəldim ki,
xalqımızın bu adamları tanıması
üçün geniş bir araşdırma aparıb kitab
yazmalıyıq. Siyasi baxışından, mövqeyindən,
nə qədər işləməsindən asılı
olmayaraq hər biri haqqında imkan daxilində toplaya bildiyimiz məlumatları
kitaba daxil etdik. Mənimlə bir yerdə 36 nəfərdir. Biz
onların hamısının portretini rəssama sifariş
verdik, eyni üslubda şəkilləri çəkildi ki,
bunlar da kitaba daxil oldu.
Pərvin: Kitabda müxtəlif arxiv
materiallarına, fotoşəkillərə rast gəlinir.
Ümumiyyətlə, ayrı-ayrı adamlar haqqında
lazım olan informasiyanı əldə etmək çətin
idi yəqin ki...
Misir Mərdanov: Doğrudur. Bu kitab mənim
və Təhsil Nazirliyi əməkdaşlarının gərgin
əməyi hesabına başa gəlib. Biz lazım olan
materialları bu adamların ailələrindən, sağ
olanların özlərindən, yaxud müxtəlif arxivlərdən,
kitabxanalardan toplamışıq. Əvvəlcə biz “Təhsil
korifeyləri” adı altında Azərbaycan təhsilinin
çırağını yandırmış adamlar
haqqında “ANS Press”in “El” jurnalında silsilə məqalələr
çap etdirirdik. Bundan əlavə, bəzi təhsil nazirlərinin
yubileylərini keçirmək üçün ailə
üvlərilə görüşür, müəyyən
materiallar alırdıq. Beləliklə, bu kitab
üçün mənbələr zaman-zaman toplanırdı.
Sözün düzü çox çətin oldu. Amma
bunların arasında sağ qalanların hər birinə
şəxsən kitabı təqdim edəndə
aldığım zövq, onların tarixə düşmələrindən
sevinc hisslərini müşahidə etməyim bütün
çətinlikləri unutdurdu. Hesab edirəm ki, bu kitab illər
sonra qiymətli bir sərvət kimi Azərbaycan
kitabxanalarında saxlanacaq, oxunacaq.
Pərvin: Əlbəttə, bununla
razıyam. Bu kitab indi də təhsilə aidiyyatı
olub-olmayan hər kəs üçün maraqlı ola bilər.
Amma kitabın yazılmasının başqa bir faydası da
odur ki, siz Azərbaycan təhsilinin keçdiyi yolla sistemli
tanış olmusunuz. Kimin necə işləməsi, harda
düzgün, harda səhv etməsini ardıcıl izləmisiz.
Yəqin ki, təcrübəsindən
yararlandığınız, yaxud da etdiyi səhvi təkrarlamamağa
çalışdığınız nazirlər də olub...
İstərdim bunlar haqqında danışasınız!
Misir Mərdanov: Əlbəttə, bu
kitabın toplanması prosesində məni təəccübləndirən
müxtəlif məlumatlar da qarşımıza
çıxırdı. Məsələn, mən əvvəllər
heç bilməzdim ki, Mirzə İbrahimov maarif naziri işləyib.
Bu adamı gənclik illərimdən yalnız ədəbiyyatçı,
yazıçı kimi tanımışdım. Onun “Gələcək
gün”, “Böyük dayaq” kimi əsərləriylə
böyümüşük. Amma bu şəxsiyyətin təhsilimiz
üçün etdiklərindən tamamilə xəbərsiz
idim. Sonra onun yubileyini də keçirdik və ailə üzvləri,
övladları ilə görüşdük. O, müharibə
dövründə, ən çətin bir vaxtlarda maarif naziri
vəzifəsində işləyib və Azərbaycan dilini
dövlət dili səviyyəsinə qaldırmaq
üçün çox ciddi mübarizə aparıb. Mən
onun Azərbaycan Müəllimlərinin 1946-cı ilin avqustunda
keçirilən VI Qurultayındakı
çıxışı ilə tanış olanda heyrət
etdim. İllər öncə dediyi sözlər bu gün də
aktualdır, yararlıdır. Əlbəttə, Mirzə
İbrahimov kimi şəxsiyyətlərdən nə isə
öyrənməyim, bu gün işimdə tətbiq etməyim
çox fayda verib.
Pərvin: Təcrübəsindən ən
çox yararlandığınız adamlar kimlər olub?
Misir Mərdanov: Dediyim kimi, Mirzə
İbrahimov, Qurban Əliyev, Mehdi Mehdizadəni bu vəzifənin
korifeyləri hesab edirəm və onların kitablarını,
çıxışlarını oxuyub xeyli
yararlanmışam. Az, qısa müddətli işləyən
adamlar haqqında geniş bir söz deyə bilmərəm.
Lidiya Rəsulovanın nazirliyi dövründə mən
Bakı Dövlət Universitetinin prorektoru və rektoru vəzifəsində
işləmişəm. O, təhsil işçisi olmasa da,
çox təcrübəli, səriştəli və dəyanətli
bir xanım idi.
Pərvin: Misir müəllim, 1998-ci ildən
sonra nə dəyişdi?
Misir Mərdanov: Sualınıza müxtəlif
tərəflərdən cavab verə bilərəm. Bu ildə
baş verən dəyişikliklə yanaşı, heç
bir dəyişikliyə uğramayan məqamlar da olub. 1998-ci
ildə nazir vəzifəsinə təyin olundum. Haqqında
danışdığımız kitabda fəaliyyətlərini
işıqlandırdığım dəyərli insanların
işinin davamı mənə tapşırıldı. Əvvəllər
bir universitetə rəhbərlik edirdim, amma indi bütün təhsil
sisteminin məsuliyyətini daşımalıydım. Həyatımda
və karyeramda dəyişiklik bu idi.
Pərvin: Bəs onda dəyişilməyən
nə idi?
Misir Mərdanov: (gülür) Dəyişilməyən
mən özüm idim. Bu gün dostlarımın,
tanışlarımın, kolleqalarımın “Vəzifənin
dəyişə bilmədiyi yeganə adamlardan biri Misir müəllimdir”
deməsi mənə çox xoşdur. Bütün fəaliyyətim
dövründə sadə insanlara qarşı münasibətimi
qorumağa, onlardan uzaqlaşmamağa
çalışmışam. Ataların “İnsanların qədrini
bil ki, sənin də qədrini bilsinlər” kəlamına həyatım
boyu sadiq olmuşam. Ötən söhbətimizdə ulu
öndər Heydər Əliyevin iş prinsipini, onun şəxsiyyətinin
böyüklüyünü göstərən bəzi məqamlara
toxunmuşduq. İndi, yeri gəlmişkən, demək istəyirəm
ki, adamların qədrini bilmək, onlara sayğı, sadə
adamlara qayğı göstərmək kimi xüsusiyyətləri
məhz ümummilli liderimizdən öyrənmişəm. Bir
hadisəni heç unutmuram. Mən universitetdə prorektor vəzifəsində
işləyəndə mexanika-riyaziyyat fakültəsinin
müəllimi Tofiq Bektaşi (o, universitetin II kursunda mənə
nəzəri mexanikadan mühazirə oxumuşdu) rəhmətə
getmişdi. Onun vəfatını eşidən prezident rektor
Murtuz Ələsgərova zəng edib şəxsən
tapşırmışdı ki, Tofiq Bektaşi son mənzilə
layiqincə yola salınsın. Çünki o,
Naxçıvan Pedaqoji Məktəbində Heydər Əliyevin
müəllimi olmuşdu. Belə hadisələr ulu öndərin
müəllimə, sadə adamlara diqqətini,
qayğısını göstərən məsələlərdir
ki, hər birimizə örnək olmalıdır.
Pərvin: Mətbuat barədə söhbətimizdə
“Mətbuatın və ümumiyyətlə, millətin diqqətinin
təhsilə cəlb olunmasını bu sahəyə rəhbərlik
etdiyim illərin ən ciddi addımlarından, nailiyyətlərindən
biri hesab edirəm” deməyinizi xatırlayıram. 1998-ci ildən
bu yana daha hansı işlərinizi ən uğurlular
siyahısına daxil edə bilərsiniz?
Misir Mərdanov: Yenə o fikirdəyəm
ki, uğurlu addımlarımız sırasında təhsili
gündəmə gətirməyimiz və onu əsaslı
şəkildə milliləşdirməyimiz öndə durur.
İlk addımlarımızdan biri Təhsil
Sahəsində İslahat Proqramını hazırlayan dövlət
komissiyası yanında bu sahənin peşəkar və təcrübəli
şəxslərindən ibarət işçi qrupu yaratmaq
olub. Prezident Heydər Əliyevin tapşırığı ilə
Dünya Bankının ekspertlərini də bu işə cəlb
etmişdik. İslahat proqramını hazırlayarkən ulu
öndərin təhsil sahəsində islahatlar inqilabi deyil, təkamül
yolu ilə həyata keçirilməli, xalqımızın
milli-mənəvi dəyərlərinə və ümumbəşəri
dəyərlərə söykənməlidir kimi fikirlərini
əsas olaraq qəbul etmişdik.
Yaxşı xatırlayıram, 1998-ci il
mayın 1-də Bakı Dövlət Universitetində Təhsil
Sahəsində İslahatlar üzrə Dövlət
Komissiyası üzvlərinin iştirakı ilə nazirliyin
genişlənmiş kollegiya iclasını keçirdik.
İclasda təhsil sahəsində islahatların əsas
strateji istiqamətləri geniş müzakirə edildi. Burada
xalqımızın böyük şairi Bəxtiyar Vahabzadə
həmişə olduğu kimi ölkəmizdə ana dilindən
istifadənin vəziyyətilə bağlı
danışdı və ümumtəhsil müəssisələrində
Azərbaycan dilinin tədrisinə dair təkliflərini verdi.
Çıxışının sonunda isə indiyə qədər
unutmadığım şeirindən bir parça oxudu:
“Ey doğma dilində
danışmağı ar bilən
fasonlu ədəbazlar,
Ruhunuzu oxşamır qoşmalar,
telli sazlar.
Bunlar qoy mənim olsun,
Ancaq Vətən çörəyi
sizlərə qənim
olsun”.
Kiçik bir şeir parçası iclasa
tamam başqa əhval-ruhiyyə gətirmişdi. Hər zaman
dil məsələsinə özünəməxsus
yanaşması olan Bəxtiyar müəllimin ziyalı
mövqeyi hər birimiz üçün örnək idi.
Haqqında danışdığım Təhsil
Sahəsində İslahat Proqramında da təhsilin milliləşdirilməsi
istiqamətində işlər nəzərdə tutulurdu. Bir
il ərzində milli və beynəlxalq məsləhətçilərin
köməyilə hazırlanmış proqram, dəfələrlə
prezident Heydər Əliyevin iştirakıyla müzakirə
olunduqdan sonra 1999-cu il iyunun 15-də ölkə prezidentinin sərəncamı
ilə təsdiq edildi.
Bu tarixi sənəddə təhsilin
normativ hüquqi bazası, məzmunu, idarə olunması,
maliyyələşməsi, maddi-texniki bazası, kadr təminatı,
informasiyalaşdırılması və elmi-metodik təminatı
ilə bağlı həyata keçiriləcək
bütün məsələlər öz əksini
tapmışdı.
Pərvin: Yəqin ki, təhsilin milliləşdirilməsi
istiqamətində görülən vacib işlərdən
biri rus dilinin məcburi fənlər siyahısından
çıxarılıb sadəcə xarici dil kimi tədris
olunmasına aid qərar olub...
Misir Mərdanov: Elə bu dediyiniz məsələ
də haqqında danışdığım sənəd əsasında
hökumətin təsdiq elədiyi “Bazis tədris planı”nda
öz əksini tapmışdı. O vaxta qədər məcburi
fənn kimi tədris olunan rus dili xarici dil hesab edildi və
şagirdlərin arzularına əsasən digər dillər
kimi tədris olunmağa başladı. Sonralar bu məsələ
ilə bağlı başım bir az ağrısa da, ötən
11 il ərzində bu işi uğurla başa vura bildik.
Yeri gəlmişkən, onu da qeyd edim ki,
XIX əsrin ortalarında Rusiyada fransız və alman dillərinin
məktəblərdə rus dilini
sıxışdırdığı bir zamanda
tanınmış rus pedaqoqu Dmitri Uşinski özünün
məşhur “Ana dili” məqaləsində dil məsələsinə
xüsusi diqqət yetirmişdi. Uşinski həmin məqalədə
xalq ruhunu mənimsəmək üçün ana dilinin
böyük əhəmiyyəti olduğunu göstərmişdi.
1998-ci ilin mayında bu məşhur məqaləni “Azərbaycan
müəllimi” qəzetində çap etdirməyimiz cəmiyyət
tərəfindən böyük maraqla
qarşılanmışdı.
Həmin məqaləni çap etdirməyə
ulu öndər Heydər Əliyevin “Öz dilinizi heç vaxt
unutmayın və ana dilinizi heç bir dilə dəyişməyin”
deyimi əsas vermişdi.
525-ci qəzet.- 2012.- 19 may.- S.10-11.