“Qəzet bolluğu heç kimə
jurnalistikanı gözdən salmaq haqqı vermir”
ƏMƏKDAR
JURNALİST İLYAS ADIGÖZƏLLİ: “JURNALİSTİKADA
JANRLAR BİR ƏLİN BARMAQLARI KİMİDİR, HƏRƏSİNİN
ÖZ YERİ, ÖZ ÜSTÜNLÜYÜ VAR”
Azərbaycan jurnalistikasının dəyərli
nümayəndələrindən biri olan, bu sahədə usta
qələm sahibi kimi tanınan İlyas Adıgözəlli
1938-ci ildə Borçalı mahalının Sadaxlı elində
dünyaya gəlib. Orta məktəbi Sadaxlıda bitirib.
1957-1962-ci illərdə Azəbaycan Dövlət Universitetinin
(indiki Bakı Dövlət Universiteti – Z.F) filologiya fakültəsinin
jurnalistika şöbəsində təhsil alıb. 1962-ci ilin
sonlarından bu günədək indiki Azərbaycan Teleradio
Verilişləri QSC-də çalışır. Azərbaycanın
Əməkdar Jurnalistidir, iki kitabın müəllifidir.
Jurnalistikaya sevgisi Sadaxlıda keçən yeniyetməlik illərindən
başlayıb.
– ...1950-ci illərin əvvəlləri
idi. Ölkə müharibədən qələbə ilə
çıxsa da, onun gətirdiyi problemlərdən qurtula bilməmişdi.
Bizim kəndə kitab, qəzet çətin gəlirdi. Yeganə
məlumat mənbəyimiz radio idi. Kəndin elektrik dirəklərinə
xüsusi metaldan hazırlanmış radio bənd edilmişdi.
Səhər saat 6-dan gecə saat 12-yədək susmasa da, nədənsə
insanları heç bezdirmirdi. Gah SSRİ-nin mərkəzi
Moskvanın, gah Gürcüstanın paytaxtı Tibilisinin radio
verilişlərini səsləndirirdilər. Ən çoxu da
Azərbaycanın paytaxtı Bakıdan verilən konsertləri,
tamaşaları, xəbərləri dinləyirdik. O vaxt
televiziya yox idi. Dünya miqyasında, SSRİ-də,
Gürcüstanda, Azərbaycanda baş verən hadisələri
bizə radio çatdırırdı. Ən çox radio
tamaşalarına maraqla qulaq asırdıq. Akyorlar Ələsgər
Ələkbərovu, Möhsün Sənanini, Ağasadıq Gəraybəylini,
müğənnilər Şövkət Ələkbərovanı,
Sara Qədimovanı, Xan Şuşinskini, Bülbülü, Rəşid
Behbudovu radio bizə tanıtdı. Hamımız ona öyrənmişdik.
Radio məndə xüsusilə böyük maraq
yaratmışdı. Artıq 6-7-cı siniflərdə oxuyanda
jurnalist olmaqda qərarlı idim. Radiojurnalistika barədə təsəvvürüm
yox idi. Mən qəzet jurnalistikasını başa
düşürdüm. O vaxtlar radioda qəzetlərin xülasəsi
verilirdi. Bakıda çıxan qəzetlərin, Moskvada nəşr
olunan “Pravda” qəzetinin nədən yazdıqlarını
radio vasitəsilə bilirdik.
– O zaman evlərdə radio yox idi?
– Müharibə dövründə buna icazə
vermirdilər. Xarici radioların verilişlərinə,
SSRİ əleyhinə çıxışlara qulaq asa bilərdilər.
Buna görə radioyayımı nəzarətdə
saxlanlırdı. Moskvanın, Tbilisinin və Bakının
radioverilişlərini dinləyə bilərdik. Sonralar evlərə
də məftillərlə radio şəbəkəsi çəkdilər.
Bizim evə ilk radionu mən aldım. Balaca radio idi. 1 rubl 70 qəpiyə
almışdım. O zaman 14-15 yaşım var idi. Artıq
jurnalist olmaq arzum formalaşırdı.
– İlk çap olunmağın sevinci də
yəqin unudulmayıb...
– Tbilisidə “Zarya vostoka” adlı qəzet
çıxırdı. Gürcüstanın ən nüfuzlu
qəzeti idi. 7-ci sinifdə oxuyanda ona Azərbaycan dilində məktub
göndərdim. Yazmışdım ki, dərsliklərimiz
yoxdur, bizə kömək edin. Redaksiyadan rus dilində cavab
verdilər ki, məktubunuzu tədbir görülmək
üçün Gürcüstan Maarif Nazirliyinə göndərdik.
Maarif Nazirliyindən də yazdılar ki, nə kömək
lazımdır göstəriləcək. Rayon Təhsil
Şöbəsinə göstəriş verildi. Mənim –
yeniyetmə bir məktəblinin məktubuna göstərilən
diqqət sevindirici idi.
İlk yazılarım isə rayonumuzun
“Stalin yolu” qəzetində çıxırdı. Qəzetə
hərdən kiçik yazılar göndərirdim. Bu meyllər
məni jurnalistika sahəsinə gətirdi. Kəndimizdən
jurnalistika üzrə ali məktəbə qəbul edilən
ilk tələbə olmağımla fəxr edirdim.
Sadaxlıdan oxumağa gedənlər müəllim, mühəndis,
həkim olub geri qayıdırdılar. Kənddə məndən
soruşurdular, jurnalistikanı bitirib gəlib harada işləyəcəksən?
– Kənd uşaqlarını oxuduqları
bədii kitablar xəyallar aləminə bağlayır, xəyalpərvər
edir. Bakıya gəlib universitetə qəbul olundunuz.
Gördükləriniz xəyallarınızla səsləşirdi,
yoxsa xəyallarınızla müqayisədə bəsit
görünürdü?
– Əlbəttə, orta məktəbdən
gətirdiyin xəyalların öz gözəlliyi var. Ancaq xəyallardan
reallığa keçişimiz bizi peşman etmədi. Əksinə,
müəllimlərimizin sayəsində gözlərimizin
qarşısında həyatın gözəl bir mənzərəsi
açıldı. Biz universitetə qəbul olunanda burada
böyük ziyalılar nəsli var idi. Onlara baxanda
özümüzdə məsuliyyət hiss edirdik. Cəfər
Xəndan, Əli Sultanlı, Həmid Araslı, Şirməmməd
Hüseynov, Həsən Şahgəldiyev, Nurəddin Babayev,
Mir Cəlal Paşayev, Nəsir İmanquliyev, Nəriman
Zeynalov... Onlar təkcə jurnalistika yox, həyat dərsi
öyrədir, bizə güclü təsir göstərir,
istiqamət verirdilər.
1962-ci il – biz jurnalistika şöbəsini
bitirən ili “Abşeron” qəzeti nəşrə
başladı. 8 nəfər gənc jurnalist ora işə qəbul
edildi. Onlardan biri də mən idim. “Abşeron”da az işlədim.
1962-ci ilin sonlarında radioya keçdim.
– Çoxumuzda belə bir təsəvvür
var ki, Sovet dövrünün mətbuatı tamamilə
asılı idi və Mərkəzi Komitənin göstərişi
ilə idarə olunurdu. Ümumiyyətlə, o dövrün
jurnalistikası necə idi?
– Məhdudiyyətlər var idi. Amma hələ
Sovet dövründə – 1970-ci illərdən qadağalar bir qədər
yumşaldı. Məsələn, Stalin dövrünün
qadağaları ilə Xruşşov, yaxud Brejnov, Qorbaçov
dövrünün qadağalarını müqayisə etmək
olmaz. Bunların arasında çox böyük fərq var
idi.
Amma elə sonrakı illərdə də
qadağalar az deyildi. Məsələn, bir quyunun sutkada 5 ton
neft verdiyini qəzetdə yazmaq, radioda demək olmazdı.
Senzura qadağan edirdi. Guya bir quyunun hasilatını deməklə
ümumi neft istehsalı açıqlanar. Körpü
salınır, yol çəkilirdi, onların enini, uzununu,
yükgötürmə qabiliyyətini demək olmazdı. Belə
qadağalar var idi.
Ancaq 1950-1960-cı illərdən bəzi
jurnalistlərimiz, dolayısı ilə də olsa, sözlərini
deyirdilər. O dövrdə ciddi tənqid var idi. Bir də tənqidlə
bağlı ciddi tədbirlər görülürdü.
– Jurnalistikamızın tarixi böyük
bir dövrü əhatə etmir. Ancaq bizim
üzümüzü ağardan jurnalistlərimiz olub ki,
onların publisistikası ilə jurnalistikamız zənginləşib.
Mənim fikrimcə, onların zəhməti
jurnalistikamızın böyük tarixi əhatə etməməsini
kölgədə qoyub.
– Bəli.
– Onlar öz istedadlarını cəsarətli
publisistik əsərləri ilə göstərə bildilər.
Bəs Sovet dövrünün publisistikası necə idi?
– Sovet dövründə publisistika o qədər
də güclü deyildi. O illərdə oçerk janrı dəbdə
idi. Felyeton, yol qeydləri, reportaj da o dövrün jurnalistlərinin
tez-tez müraciət etdikləri janrlar idi. İndi bunların
çoxu yoxdur. Məsələn, mən son vaxtlar oçerkə
rast gəlmirəm. Amma ikinci müstəqilliyimiz
dövründə bizdə publisistika güclü oldu.
– Sizdən soruşmayacağam ki,
jurnalistikamızın tarixini dərsliklərimizdən necə
öyrənə bilirdiniz. Kitablarda nə
yazıldığı məlumdur. Bəs bizim müəllimlər
o qadağan olunmuş jurnalistlərimizdən sizə
danışırdılarmı?
– Çox danışırdılar.
Şirməmməd Hüseynov Sovet qadağalarını tənqid
edirdi. Hətta bəziləri fikirləşirdi ki, onu dərs
deməyə qomayacaqlar. Bəxtiyar Vahabzadə, Məmmədhüseyn
Təhmasib bizə çox məlumatlar verirdilər. Elə mənim
dediyim həyat dərsi odur. Bir var sənə kitablardan dərs
deyələr, kənara çıxmayalar, müəllimlərimiz
bizi başa salırdılar ki, universitet tələbəsi,
xüsusilə tələbə-jurnalist necə
olmalıdır.
Nəsir İmanquliyev 1958-ci ilin 1 yanvarında
“Bakı” qəzeti açılanda bizə dərs deyirdi. Həmin
qəzetə məqalələr yazmağımızı
tövsiyə etdi. İkinci kursdan “Bakı” qəzetində fəal
iştirak etdik. Kənddən gəlmişdik. Ailədən
bizə pul göndərməyə imkan yox idi. Qəzetlərə
yazılar yazır, xeyli qonorar alırdıq. Bu tələbə
üçün böyük dəstək idi.
Radioda “Son xəbərlər” redaksiyası
ilə də əməkdaşlıq edirdim. Gənclər
redaksiyasının baş redaktoru Nuhbala Quliyevə və
şöbə müdiri Fəridə Babayevaya dedim ki, sizinlə
də əməkdaşlıq etmək istəyirəm. Nuhbala
müəllim gənclərin həyatından on dəqiqəlik
yazı hazırlamağı tapşırdı.
Gürcüstana qış tətilinə gedəndə
kolxozda çalışan gənclərin həyatından on dəqiqəlik
radio yazısı hazırladım. Gətirdim, bəyəndilər.
Diktor mətni oxudu. Mənə dedilər ki, axşamtərəfi
qulaq asarsan. Yataqxanada tələbə yoldaşlarım
başıma yığıldılar. Veriliş
yayımlanmadı. Pərt oldum. Səhəri gün radioya
getdim. Nuhbala Quliyev dedi ki, belə şeylər olur. Səbəbini
izah etdi. Moskva radiosu ilə Xruşşovun 4 saat məruzəsi
yayımlanıb. Bakıdan da 4 saat rus, 4 saat da Azərbacan
dilində onu veriblər. 8 saat ərzində olan verilişlərin
hamısı efirdən çıxarılıb. Nuhbala müəllim
söz verdiyi kimi, bir neçə gündən sonra
verilişimi səsləndirdilər.
Belə hallarla sonralar tez-tez
qarşılaşırdım. SSRİ rəhbərinin məruzələri,
qurultaydakı çıxışları səsləndiriləndə
verilişlər efirdən çıxarılırdı. O
dövrdə Aydın Qaradağlı, Sabutay Quliyev, Ramiz
Mustafayev kimi diktorlarımızın zəhməti
böyük idi. Radiolarda, televiziyalarda indi aparıcılar
diktorları əvəz edir. Belə olması əslində pis
deyil.
– Amma bu şərtlə ki,
aparıcının səs imkanları, savadı, ünsiyyət
qurmaq bacarığı tələblərə cavab verə.
– Tələbələrimizə də
çalışıb öyrətmək istədiyim budur:
radioya, televeziyaya işə gedirsənsə, mütləq
düzgün danışmağı öyrənməlisən.
Hansısa sözü düzgün tələffüz edə
bilməməyin qəzetdə hiss olunmur. Radioda, televiziyada isə
vəziyyət başqadır.
– Söhbət təkcə tələffüzdən
getmir. Bəzən dil qüsuru olanlar da
hazırladıqları materialı özləri öxuyurlar.
– Əgər belələri özləri
başa düşmürlərsə, onda hökmən tələblər
qoyulmalıdır. Mənim yadıma bir faktı
saldınız. 1962-ci ilin axırlarında radioda ştata
keçəndən sonra Hacı Hacıyev (sonralar Azərbaycan
Jurnalistlər İttifaqının sədri oldu) bir tədbirdən
reportaj hazırlamağı tapşırdı.
Tapşırığı yerinə yetirdim. Dinlədilər,
dedilər, yaxşı reportaj hazırlamısan, amma efirə
verməyəcəyik. Səbəbini soruşdum. Bir
sözü düzgün oxumadığımı dedilər. Bəzi
sözləri Qərb zonasının şivəsinə
uyğun işlədirim. Opera əvəzinə o-pera
demişdim. Mətni mənə yenidən düzgün tələffüzlə
oxutdurdular. O zamandan bunu heç unutmadım: radio jurnalisti
bütün sözləri düzgün və aydın tələffüz
etməlidir.
Radioda, televiziyada qəzet dili işlətmək
də olmaz. Ədəbi dilin danışıq dili formasına
əməl olunmalıdır. Çünki dinləyicilərin
və tamaşaçıların qəbul etmələri
üçün danışıq təbii
alınmalıdır. Bir cümləyə nəzər salaq:
“Məndən nə istəyirsən?”. Bu cür söyləmək
radio, televeziya dilini məhv etməkdir. “Mənnən nə
istiyirsən?” demək lazımdır. Bu, ədəbi dilin
danışıq formasıdır.
Jurnalist kimi ölkə daxilində və
xaricdə çox səfərlərdə oldum.
Kür-Abşeron su kəmərinin çəkilişi
zamanı orada yaradılan müxbir postuna hər həftə
gedib veriliş hazırlayırıdıq. Tikinti meydanında
yayda dizə qədər toz, qışda palçıq olurdu.
Bakıda Kondisoner zavodu, Şəmkir su elektrik stansiyası
tikiləndə də tez-tez oradan reportaj
hazırlayırdım.
O zamanlar partiya qurultaylarında iştirak
etmək hər kəsə nəsib olmurdu. Moskvadan 1971-ci ildə
qurultayda Azərbaycan nümayəndə heyətinin
iştirakı ilə əlaqədar reportajları mən
hazırladım. Amerika, Türkiyə, İran, Bolqarıstan,
Rumıniya və digər ölkələrdən reportajlar
verdim. Həyatımın mühüm hadisələrindən
biri 1993-cü ilin mayında Azərbaycanın bir qrup jurnalisti
ilə Amerikaya səfərimdir. Vaşinqtonda mayın 6-da Azərbaycan
səfirliyi açıldı. Fəxr edirəm ki, ilk dəfə
Amerikadan Azərbaycan radiosu üçün birbaşa
reportajı mən apardım.
– Nə qədər illərin təcrübəsi
olsa da, bəzən texnika bizi çətin vəziyyətdə
qoyur. Söhbətə başlamazdan öncə mənim də
diktafonla bir az problemim oldu. Sizin necə belə çətin vəziyyətə
düşdüyünüz məqamlar olub?
– Çox olub. Birini danışım,
Finlandiya prezidenti Mauno Koyvisto Bakıya gələndə
reportaj hazırlamalı idim. Köhnə aparatımız var
idi. Yoxladım işləyirdi. Onu götürüb getdim.
Prezident danışanda aparatı qoşdum. İşləmədi.
Üstəlik qəribə səs çıxarmağa
başladı. Tər məni basdı. Aparatı saxladım,
bir də işə saldım. Yenə həmin vəziyyət...
– Bəs vəziyyətdən necə
çıxdınız?
– Verilişi hazırladım. Prezidentin
danışığını vermək üçün həmkarlarımın
yazdıqları lentdən istifadə etdim. Uğur da,
uğursuzluqlar da olur. Bunların hamısı jurnalist həyatıdır.
Bu elə sahədir ki, hər cür insanla, hər cür vəziyyətlə
rastlaşırsan.
“Kommunist” qəzetinə Bakı şəhərinin
küçələrini süpürən yaşlı
qadın haqda verdim. Süpürgəçi qadının
düşüncələri, taleyi barədə olan bu
yazını “Kommunist”də yüksək qiymətləndirdilər.
Yəni jurnalist sıravi vətəndaşdan ölkə
başçısınadək hər kəslə
görüşə bilər. O, həmsöhbətinin
xarakterini, sənətini öyrənməli, hər kəslə
necə, nədən danışacağını bilməlidir.
– İndi bəzi jurnalistlərimiz məlumatsız
olmalarına işlərinin çoxluğu ilə haqq
qazandırırlar. “Gündəlik qəzetdir”, yaxud
“verilişi tez təhvil verməliyəm, belə tələb
olunur”, deyirlər. Amma mənə elə gəlir ki,
bütün bunlar jurnalistə haqq vermir.
– Bəli, elədir. Jurnalist mütləq
yazdığı sahəni bilməlidir. Yoxsa, bir jurnalist kəndə
yazı hazırlamağa gedib, baramaçıdan soruşub ki,
bu barama qurdlarını gündə neçə dəfə
suvarırsınız? Müəyyən şeyləri
az-çox bilməlisən ki, getdiyin yerdə bu cür pis vəziyyətdə
qalmayasan.
– Sovet dövrü jurnalistikamızda
hansı janrlardan daha çox istifadə olunduğunu dediniz. Bu
gün mətbuatımızı, radio, televeziya verilişlərini
izləyirsiniz. Necə bilirsiz hansı janrlar
üstünlük təşkil edir?
– Jurnalistikada janrlar bir əlin barmaqları
kimidir. Aralarından divar hörüb, sərhəd çəkmək
düzgün deyil. Bunlar bir-birinə qohum, yaxın
janrlardır və hərəsinin öz yeri, öz
üstünlüyü var.
– Amma eyni zamanda hər birinin öz
xüsusiyyətləri var.
– Əlbəttə, öz xüsusiyyətləri
var. Radio reportajı hara, analitik janr hara. Bunların arasında
müəyyən həddlər, ölçülər var,
eyni zamanda qohumdurlar, yaxındırlar.
– Mənə elə gəlir ki, bu gün sədd,
sərhəd tamam itməkdədir. Fikrimcə, bu sizin dediyiniz
o qohumluqla, yaxınlıqla da bağlı deyil. Daha çox
qeyri-peşəkarlıqdan, ya da jurnalist sənətinə
etinasızlıqdan irəli gəlir.
– Fikrinizlə şərikəm. Bu
qeyri-peşəkarlıqdan irəli gəlir. Kimlərsə
irad tuta, bizi köhnəfikirli adlandıra bilər. İndi qəzet
bolluğudur. Amma bu heç kimə jurnalistikanı gözdən
salmaq haqqı vermir. Eyni məsələ barədə bir qəzet
bir cür yazır, başqası ayrı cür. Televeziyalar,
radiolar da elə. Oxucu, tamaşaçı, dinləyici
çaşıb qalır, bilmir kimə inansın.
– Hadisəyə yanaşmada deyil, onun məzmununu
çatdırmaqda fərqlilik olur.
– Bəli. Bir də həmişə deyirəm
ki, həyatda gördüyünüz hadisələrdə
işıqlı tərəflər də axtarın. İndi bəzi
jurnalistlər hər şeyə bir damğa
yapışdırmağa çalışırlar. Tələbələrə
tapşırıram ki, hər gün metrodan istifadə edirsiz,
gördüyünüz hadisələrdən xəbər
yazıb gətirin. Hamısı başdan-ayağa tənqid
yazır. Deyirəm, ay bala, metro böyüyür-genişlənir,
insanların ən çox istifadə etdiyi nəqliyyat vasitəsidir.
Səhər saat 6-dan gecə saat 12-yədək
çalışır. Bəli, metromuzda qüsurlar da var. Həyatda
qüsursuz heç nə yoxdur. Qüsurları tənqid elə,
amma hardasa bir müsbət cəhəti də görməyə
çalış. Tənqidə meyl həqiqəti görməyə,
söyləməyə mane olmamalıdır. Jurnalistikada
balanslaşdırma məsələsi var. Biri məhkəmə
oçerki hazırlayır, məhkumu müdafiə, hakimi
ittiham etməyə çalışır, ya da əksinə.
Jurnalist iki tərəfin də fikrini verməli, əsaslandırmalıdır
ki, oxucu, dinləyici, tamaşaçı həqiqətin harada
olduğunu özü seçsin.
– Qadın həbsxanasından
hazırlanmış bir yazını oxudum. Müəllifin
sözlərindən belə çıxırdı ki,
oradakıların hamısı günahsızdır. Jurnalist
kimi qadın həbsxanasından yazılar
hazırlamışam. Bilirəm ki, taleyin yuvarlayıb ora
saldığı insanlar da var, ağır cinayətlər
törədib həbsə düşən, əməlindən
peşiman olmayanlar da. Jurnalistin hər şeyi tamamilə
ağ, ya qara görməsi onun qeyri-peşəkarlığından,
ya da xarakterindən irəli gəlir.
– Sizinlə razıyam. Jurnalist həqiqəti
söyləməyi bacarmalıdır. Həqiqəti üzə
çıxarmaq ağır işdir. Bəzən
araşdırmalar istənilən nəticəni vermir, problemlər
yaranır. Jurnalist işi çox çətindir. Planetimizdə
ən az ömür sürən şaxtaçılar və
jurnalistlərdir. Bu da onların işinin
ağırlığından irəli gəlir. Amma buna
baxmayaraq, jurnalistika fəxr eləməli sənətdir. Bəziləri
jurnalistikaya peşə deyir, bunun da əleyhinəyəm.
Jurnalistika sənətdir.
– Bu gün şikayətlənirik ki,
jurnalist sənəti gözdən salınır. Daha çox
kimlər gözdən salır?
– Çox vaxt özümüz gözdən
salırıq. Jurnalistikanı gözdən salanlar arasında
məlumatı, biliyi az olan və jurnalist kimi tam
formalaşmağı bacarmayanlar var. Jurnalist olmaq
üçün məktəb keçmək lazımdır.
Amma bu sahədə təhsil almayıb, istedadı olanlar da
var. Jurnalist sənəti barədə təsəvvürü
olmayan biri bu sənətdə gəlirsə, onu hörmətdən
salır.
– Mənə elə gəlir ki, ən əsası
təəssübkeşlikdir. Təəssübkeşlik olmayan
yerdə yaxşı nəticələr əldə etmək
mümkün deyil.
– Bir az dəbdəbəli görünəcək,
amma düşündüyümü deyirəm: Vətənini
sevməyən heç zaman yaxşı vətəndaş ola
bilməz. Sənət də belədir, ondan gərək
möhkəm yapışasan, ayaq üstə dura biləsən
ki, hörmət qazanasan. Mən bu sənətin çətinliklərindən
heç zaman usanmadım. Mənim işimin ağır olması
oğlum Fikrət Adıgözəllini də jurnalistika sahəsinə
gəlməkdən çəkindirmədi. O da artıq 30
ildir ki, Azərbaycan milli televiziyasında
çalışır. Əməkdar jurnalistdir.
Bir zamanlar bu sənətə möhkəm
bağlı olanlar gəlirdi. 1957-ci ildə universitetdə
bizim auditoriyaya dekan Əli Sultanlı ilə hüquq fakültəsinin
nümayəndəsi gəldi. Bizə dedilər, hüquq
fakültəsində iki boş yer var, kim istəsə,
keçə bilər. Uşaqlar etiraz etdilər ki, biz jurnalist
olacağıq. İndi tələbələrin çoxu
oxuduğu fakültəni hüquq faküləsinə dəyişmək
istəyər. Çünki belələri bu fakültəyə
təsadüfən, topladıqları bal az olduğu
üçün düşdüklərini söyləyirlər.
– Bəli, problem budur. Amma bir zamanlar gənclər
arzularından dönməzdilər. 7-8 il eyni fakültəyə
imtahan verənlər olurdu.
– İnsan özünə də tənqidi
yanaşmalıdır. Hər halda bunun xeyri olar. Bu gün
şikayətlənirik ki, tənqidimiz eşidilmir, demirəm
ki, tam olaraq biz günahkarıq. Amma hər halda birinci
günahı özümüzdə axtarmalıyıq.
– Mənə elə gəlir ki, bu gün
jurnalistikamızda mühüm məsələlərdən
biri də dil məsələsidir. Bəzi yazıları
oxuyanda adama elə gəlir ki, ya redaktor baxışından
keçməyib, ya da...
– Qəzetdə bəzən bir abzaslıq
cümlə verilir. Radioda, televeziyada isə cümlələr
qısa, aydın olmalıdır ki, dinləyici,
tamaşaçı məzmunu qavraya bilsin. Dilimizə xarici
sözləri doldurulur, onun qarşılığını
axtarmırıq. Dilimizin saflığının
qorunmasında jurnalistlərin rolu böyük olmalıdır.
Bu işdə Azərbaycan radiosunun məxsus yeri var. Bu radioda hər
aparıcıya efirə çıxmağa icazə veilmirdi.
Dilində qüsur olmamalı, sözü düzgün tələffüz
etməli, xaric sözlərdən imkan daxilində az istifadə
olunmalı idi.
Hər birimiz bacardığımız
işi görməliyik. Fransa burjua inqilabı dövründə
biri barikada qurur, biri torbada torpaq, qum daşıyırdı,
balacalar əsgərlərə silah, güllə gətirirdilər.
Məşhur fransız bəstəkarı Berlioz deyir ki, mən
bəstəkaram, bu inqilaba bəstəkar kimi töhfə verməliyəm.
Məşhur “Qəhrəmanlıq simfoniyası”nı
yazır. Orkestri Yelisey düzünə yığır,
dirijor çubuğu əvəzinə, xəncərlə
dirijorluq edir Xalqı mübarizəyə, haqqa-ədalətə
öz bacardığı kimi səsləyir. Hər kəs
xeyirxahlıq mənasında əlindən gələni etsə,
cəmiyyət inkişaf edər.
Həmişə tələbələrimizə
deyirəm, biz heç birimiz dahi deyilik və hər şeyi
bilmirik. Amma bəzi məsələləri mütləq bilməlisən.
Respublikada, dünyada baş verən prosesləri izləmək
jurnalistin elə-belə işi yox, borcudur. Sabah jurnalist kimi
müxtəlif insanlarla görüşərkən pis vəziyyətdə
qalmamalıdırlar. Bir sözlə, jurnalistin həmsöhbəti
ilə danışmağa sözü və biliyi
olmalıdır.
Zöhrə FƏRƏCOVA
525-ci qəzet.-
2012.- 3 may.- S.6.