Bənövşələrin
şairi və ya
güzgüdəki ADAM
Dünən
səndən ötrü qalxıb, ərinmədən Ren
çayının sahilinə qədər getdim, bəyəndinmi?
Sabah-sabah nə Kölnün qurşun rəngli səmasını
vecimə aldım, nə də hər dəfə sifətimə
dəyəndə mənə Bakını xatırladan
rüzgarına...Yorğun və halsız addımlarımda sənin
şeirlərinin ağırlığı və gözlərimdə
illah ki məni ağladacaq bənövşələrinin lənətə
gəlmiş solğun rəngləri...Bu rəngləri niyə
bu qədər solğun təsvir etmisən, anlamıram.
Dünyamı dağılardı o solğunluğa azacıq
aydınlıq damlatsaydın, Mirseyid? Həsrət çəkənlərə
qəsdinmi var, dostum? Nə isə... Fırçan hansı
hüznün sarısına boyanmış, Allah bilir. Amma sənə
bir dost tövsiyəsi, bənövşələrin rəngini
alıb da insanların üzündə bu qədər soldurma,
nə olar! Onsuz da bənövşələrin
boynubükükdür, bilirsən.
İsveçrənin
Alplarında doğulub buralara qədər gələn
Romanın yetimi, bulanıq və günahkar Rendə nə səndən,
nə də sənin rəsmlərindən bir işarət
yoxdur.
Sahillərində
boşuna bənövşələr aradım. Bənövşə
bir yana, bənövşəyi rəngdə kol-kos belə
gözlərimə dəymədi. Amma yaşıllıq təpələrə
qədər sıçramışdı. Nə də olsa
bahar. Quşlar almanca bilməsələr də, bahara
aldanıb buralara qədər gəlmişlər.
Peşmandırlarmı, onu mənə sorma! Sanki kapitalizm matah
bir şeymiş kimi fabrika dumanlarının kölgəsində
cik-cik bir sağa bir sola uçurlar. Adı sadəcə sahildəki
bir küçədə yaşayan qanlı Roma, bulanıq Ren
və kosmopolit Köln veclərinə belə deyil. Hələ
Renin tam üstündə yerləşən vağzaldan
Hitlerin əmri ilə 1944-cü ildə ölümə
göndərilmiş minlərcə məsum qaraçı və
onların ruhları artıq heç kimi maraqlandırmır.
Amma mən sənin bir yurddaşın olaraq o məsum
insanların acılarını ürəyimdə hiss edərək
Haynrih Böl (Heinrich Böll) meydanında az dolaşmadım.
Doğrusu oralarda minbir qarışıq duyğuyla gəzərkən
ölümü düşünmək və qürbətin
sinəsində ah çəkmək heç də keyf verici
bir şey deyil. Amma arada bir sənin şeirlərinə
sarılmadım desəm yalan söyləmiş olaram. Andrey
Voznesenkiyə yazdığın o şeir... Elə bir şeir
yazdığın üçün sənə necə qibtə
etdim, bir bilsən!
Mən talesiz adamam
Mulen Rujda Tuluz kimi...
bir son macəramdı
Parisdə bu axşam
namluda namus kimi...
Hansımız bir az
Tuluz deyilik ki dostum? Şeir yazan,
rənglərin bənövşəliyinə
batan bir adamın “bohem” həyatının olmaması,
iztirabı qurtum-qurtum
içməməsi mümkünmü?
Parisin o bərbad axşamları bir yana, cəsarətin varsa , Bakının o məşhur
xəzrili axşamlarında
gəzən insanların
gözlərinin içinə
hələ bir bax! Sənə solğun gələn o gözlərin neçəsində
neçə Tuluz var, görəcəksən!
Özün Tuluz olmusan,
çoxmu?
Bənövşələr, bulanıq Ren və dərdsiz, kədərsiz quşlardan
gəlib haralara çıxdıq, gördünmü? Amma olsun.
Sən rənglərin və şeirlərin adamısan.
Hər kəlməmdə bir rəng arayacağını
bilirəm. Bu üzdən
bir az
dəli doluyam bu gün, qüsuruma
baxma! Amma aramızdakı uzaqlıq
və kapitalizmin soyuqluğu heç bir şeyi dəyişdirmir.
Sən Ağdaşda doğulub Bakıda yaşasan da, eyni duyğuların
adamı olduğumuzu bilir və hər
rəngdə sənin
bənövşəliyini görüb
səni düşünürəm.
Girəsunlu rəssam Bədri Rahmi dediyi kimi...
Seni düşünürken bir
çakıl taşı
ısınır içimde
Bir kuş gelir yüreyimin ucuna konar
Bir gelincik açılır ansızın
Bir gelincik sinsi kanar.
Səni
düşünmək dedim
də ağlıma uçurtmalar gəldi. Sənin çəkdiyin uçurtmalar... Bir-birinə
bağlı və bəzən hilallaşan , bəzən də ulduzlaşan, amma başımızın
üstündə sovrulan
uçurtmalar... Uşaqkən heç uçurtmam olmadı mənim. Amma hər uçurtma gördüyümdə heç
utanmadan döndüm uşaq oldum. Sənin uçurtmalarında isə
bəlli bəlirsiz bir hüzn var,
dostum. Varlıqla
yoxluğun, yaşamla
ölümün yan yana duruşu
kimi çarəsiz və solğun bir hüzn... Bir də uçurtmaların hamısı birbirinə bağlı. Sanki tək qalınca uçub, qeyb olub gedəcəkləri qorxusu var içlərində.
Yoxsa sən də o uçurtmaların birindəsən,
Mirseyid?
Bu gün sənə
suallarım çox oldu, deyilmi? Halbuki sənin
şeirindən, sənin
rəsmlərindən, sənin
solğun bənövşələrindən
bəhs edəcəkdim.
Amma Ren çayı və Köln şəhərində
qalaraq sənin sənətinin yanından
keçib getdim.
Yordumsa, əfv et. O bir şeirində:
Ölüm desən mən
ölümdən qorxmuram
Qərib
olduq məmləkətin
içində
Amma yenə əfv etmişəm hər kəsi
Dua edəcəyəm sənin
üçün də...
– demənə güvəndim və bu qədər danışdım. Məni
əfv et və mənim üçün də dua et. Çünki sənin dərbədərliyinin
mənasını mən
yaxşı bilirəm.
Bir də o güzgüdəki adamı...O
da sənsən...
Güzgüdəki adam,
Satmadın, satılmadın
Bir də satmaq üçünmü söylə,
Öz özünə
oxunan dualar?
Özüm istəmədən aldatdım
səni
Vaxtsız qocaltdım səni
Güzgüdəki adam...
Kimsən, nəçisən?’
Güzgüdəki adam olmaq, bənövşələri
solğun çəkmək
sənə yaraşır.
Hələ Qafqaz dağlarının yüksəkliyində
qanad çalan bir qartal kimi
Azərbaycan isimli başıbəlalı ölkədə
şair kimi şair, rəssam kimi rəssam Adil Mirseyid olmaq
sənə yaraşır,
dostum!
Hər şey sənə yaraşdı da son sözü mən özümə yaraşdırammadım. Ən yaxşısı səni yaxından tanıyan və sənin dostun olan Osman
Şən söyləsin
son sözü:
“O nağme adam...
Konuştukça bütün teni
ürperen, gözlerinde
bulutlara taş çıkartan damlalar, gözlerinin bir noktaya takılışındaki
derinliğin ötesi bulutlar, bulutlar ötesi ufuklar, ufuklar ötesi yüreği, yüreğinin
ses tellerini titretişi, kelimelerin yıllanmış, olgunlaşmış
sofraya dökülüşü...
cümlelerin bir sevda çınarından
çıkış doğruluğunda
dün, bugün ve yarına ait tahlillere uzanış...’
Orxan ARAS
Almaniyadan yazır
525-ci qəzet.- 2012.- 3 may.- S.2.