Oralarda kimlər var: Orxan Aras -4
ORXAN ARAS A-dan Z-yə (4)
Müsahibədə yazarın üslubuna toxunulmayıb,sadəcə
bəzi sözlər bizim türkcəyə uyğunlaşdırılıb.
UVERTÜRA
Bu fikirdə bir yanlışım olursa, məni bağışlasınlar: məncə
dünya ədəbiyyatının
çox böyük bir bölümünü
QÜRBƏT VƏ YA BİZİMCƏ MÜHACİR ƏDƏBİYYAT
deyə bir ab-hava, bir moral,bir
ovqat yaşamaqdadır
və hətta türk şeirində və türk ədəbiyyatında QÜRBƏTÇİLƏR
deyə bir yaradıcı qurum, cərəyan da olmuşdur.Təbii ki,
QÜRBƏT anlamında bir
həqiqi ağrılı
qürbət və bir də ədəbi
yaradıcıların içində
yaratdığı bir
QÜRBƏT anlayışı var.Məsələn : poetik
desək Salyandan Bakıya gələn hər bir yaradıcı
da, bəzən Bakını özünə
qürbət kimi görə bilər.Amma bu qürbət təbii ki, nə Türk ədəbiyyatındakı QÜRBƏTÇİLƏRİN
qürbətidir, nə
də əsl anlamda desək, Qarsdan baş götürüb Almaniyaya
gedən bir yazarın və bir insanın qürbət halinə oxşar. İkincilər daha dərin və daha acıvericidir.Bu
anlamda Orxan Aras daha acı, iki qat bir
qürbət içindədir:
Orxan Aras “dədə yurdum Azərbaycandır” –
deyir, Qarsa yerləşsələr də,
bir zamanlar oranı da qürbət
kimi görüb və o qürbətdən
daha dərin olan bir qürbətə
Almaniyaya üz tutub,yüzlərlə, minlərlə
türk qürbətçisindən
fərqli olan və bəlkə də onlardan biri olaraq tamam
başqa bir dadda həyat yaşayır .Almaniyada da Azəraycan sevdasından əl çəkmir və bu dərdin ucbatından da iki kitab yazır
həmin mövzuda :
AZƏRBAYCAN DAVAMIZ və QARABAĞ MÜBARİZƏMİZ.Təbii ki, indicə oxuyacağınız sorğuda
bəlkə də Azərbaycan teması ilə bərabər, iki qürbət çəkən bir insanın dərdli ürəyinin səsini eşitmək və bu ağrını daşıyan ürəyin
tabına dözməyin
zorluluğu var.
Bu dəfəki gəlişinizdə yeni insanlarla tanış
oldunuzmu?
- Hər gəlişimdə yeni insanlarla tanış oluram.Amma yeni deyərkən, onların hamısında əski və uzun dostluqların
izlərini və hisslərini tapıram.Çünki
bu xalq mənim
xalqımdır, bu insanlar mənim insanlarımdır.Mənim üçün
dostluq, samimi bir gülüşdür,
sıcak bir əl sıxmadır, bir stəkan çaydır, şirin bir yurd və
millət sözüdür.Yeməklər,
dəvətlər, maşınlar
mənim umurumda deyil.İnsan ürəyi,
insan səmimiyyəti
mənim üçün
hər şeyin üstündədir. Bazən bir
insanla günlərcə
əylənir, yeyər-içər,
gülər, gəzərsiniz,
amma ayrılır-ayrılmaz
onu unudarsınız.Bəzən
bir insanla iki cümlə danışarsınız və
əbədi olaraq onun adını ürəyinizə yazarsınız.
İşini düzgün
görən, hay-küy
salmayan, özəlliklə
sənətçi ruhlu
insanları çox sevirəm.Adil Mirseyid haqqında bir yazı yazmışdım.Halbuki
onu heç tanımırdım və
sadəcə bir-iki şeirini oxumuşdum.Toplumda
belə qərib ruhlu insanlarla ünsiyyət qurmağı
daha çox sevirəm.Bu insanlar bu toplumun can damarıdır.Bunlar səsləri
çıxmayan, öz
dünyalarında yaşayan
insanlardır.Bunlara dəyər
vermək, əllərindən
tutmaq bu toplumun namus borcudur.Mən inanıram ki, Azərbaycanda bu durumda yüzlərcə
insan vardır və bizlər bunlarla tanış olmalı və bunların da səslərinə qulak verməliyik.
Çox mübahisəli
Qurban Səit və onun yaradıcılığı
barədə yeni bir şeylər varmı?Nə zamandı bu məsələ barədə
Siz çalışırsız
və mən Sizin məhz bu yaradıcının mübahisəli yaradıcılığı
haqqında yazılarınızı
da oxumuşam.
Yuxarıda elmi
işlə bağlı
suala cavab verərkən qısaca söylədim.Əsad Bəyin
vəya Kurban Saidin daha heç
yayınlanmamış məqalələri
çap olnunandan sonra bir şeylər
öz həqiqətini
tapacaq.Roman “Ali və
Nino” parça-parça o məqalələrdə
var. İnşallah çalışma
kitab halında yayınlanınca hər şey ortaya çıxacaq.Bir az səbr lazımdır.
Bir az
da məişət suallarına cavab tapaq.Doğrudanmı Almanyada
hələ də
ALMAN HESABI ( NEMETSKİ ŞOT) deyilən hesab məsələsi var.Belə
iş başınıza
gəlibmi?
Bəli, hələ ALMAN HESABI məsələsi var.Amma
son vaxtlar bir çox alman qonaqpərvərliyi türklərdən
öyrənmiş və
hesab ödəyirlər.
Azərbaycandan iki arkadaşım
Frankfurta gəzməyə
gəlmişdilər.Getdim qarşıladım,
gəzdik və yemək yeməyə getdik. Yemək yedikdən sonra arkadaşlardan bir xanım əfəndisi çantasından çıxardı.Bu
nədir?- deyə sordum, güldü, dedi ki,mənə dedilər ki, orda hər
kəs öz hesabını ödəyir.Çox
güldüm.Dedim, amma
biz alman deyilik, türkük.
Türklər almanlar qarşılıqlı
olaraq bir-birindən çox şey öyrəndilər.Öncədən alman bir tək
siqara verdiyində 20 qəpiyini istərdi. İndi belə deyil.Onlar türk mtbəxini, türk qonşuluğunu, türk adət və gələnəklərini
öyrəndilər.Türklər isə onlardan çalışma ciddiliyi,
dəqiq və məsuliyyətli olmağı
öyrəndilər.Bir almanla
anlaşdığın saatda
görüşə getməzsən
səninlə bir daha görüşməz.Çox
dəqiqdilər. Sözlərinə sadiqdilər.Çox nadir halda
aldatma olar.Dövlətlərinin
mənfətini hər
şeydən üstün
tutarlar.Təmizliyə diqqət
edərlər, əllərindəki
bir kağızı belə yola atmaz, çöp qutusuna atarlar.Orada yaşayan türklər bu kimi şeyləri
onlardan öyrəndilər.
–Mən sevdiyim insanlarla çox sərbəst oluram və bəzən suallarım onlara toxunur.Bu işin içində Siz də varsınızsa,
məni bağışlayın,
amma səmimi olaraq cavab verin
sorulara.
Abi, mən
bir neçə dəfə yazımda sizdən bəhs etdim və sizin
qəzetçiliyiniz gərçək
bir qəzetçilik olduğunu da yazdım.Gerçək qəzetçilər
hər kəsin soruşmayacağı şeyləri
soruşurlar çox vaxt.Belə olduqda bir az insanların
xoşuna gəlməyə
də bilər.Siz də əlbətdəki az çəkməzsiniz insanlardan,amma siz də işinizi görürsünüz.Qəzetçi dediyin, insanın xoşuna gedəcək soruları soran, bilərəkdən kiminsə
xoşuna gəlmək
üçün suallar
verən yaradıcı
deyil.Amma sizin soru sormaq haqqınız
olduğu kimi, qarşıdakı insanın
da cavab verib-verməmə haqqı
vardır.Bu təbiidir.Xoşa
gəlməz suallar verilsə də ziyalı insan bundan inciməməli, amma mən belə
suala cavab vermirəm də deməlidir.
Özündən nə soruşardın?
Orxan, hayattan nə anlıyorsun?
Turgenevlə bağlı bir
əhvalat anladırlar.Guya
Turgenev, qarlı, soyuq
bir axşam gəzməyə çıxar
və bir köprüdə bir dilənçiylə qarşılaşar. Dilənçi Turgenevdən para
istər. Turgenev ciblərini yoxlar və para tapmaz.İki
əliylə dilənçinin
soyuq əllərini tutar.’İnanın bəyəfəndi,
sizə verəcək
heç bir şeyim yox, deyər. Dilənçi Turgenevi təsəlli
edər. ‘Üzülməyin
bəyəfəndi verdiniz
də...’ Turgenev çaşıb qalar.
“Nə verdim ki?-deyə sorar.Dilənçi,
sımsıcaq əllərinizi
verdiniz ya...
Tofiq abi, Orxan Aras üçün həyat,
sımsıcaq bir əl tutuşu, sevgi dolu bir
gülüş və
mənəviyyatla dolu
bir gönüldən
axan məhəbbətdir.Dostluq
olmayan, eşq olmayan, insanlıq olmayan bir həyat
nəyə yarar ki? Bütün bu sərvət
və güc ardınca qaçanlar bir gün hər
şeyin boş olduğunu, dünyada qalan tək şeyin sevgi olduğunu anlayacaqlar.Hani, böyük Yunus nə demiş? “Bir kəz gönül qırdı isən, o qıldığın
namaz deyil!”
Önəmli olan
gönüllər qırmaq
deyil, gönüllər
isitmək və rahatlamıqdır.Həyatın sirri insanın ürəyinin içindəki
mərhamətdir.Mərhəmətiniz və şəfqətiniz
olduqca daha çox insan olursunuz! Maşınınızın
markası vəya bankadakı paralarınızın
sıfırlarının çox
olması gerçək
insan üçün
heç bir şey ifadə etməz və etməməlidir də...
Səlam yürəyi
dolu insanlara!
BİR XƏBƏR :
Vektor Beynəlxalq
Elmlər Akademiyası
Fəxri Doxtor
Diplomu
Azərbaycan Respublikası
Vektor Beynəlxalq
Elmlər Akademiyası
Fəxri Doktor Diplomu
Vektor Beynəlxalq
Elmlər Akademiyası
Elm Şurası qərara
alır:
Türk ədəbiyyatının
və mədəniyyətinin
inkişafında xidmətlərinə
görə
Orxan Aras (Almaniya)
Vektor Beynəlxalq
Elmlər Akademiyasının
fəxri doktoru adına layiq
görülür.
Verilən fəxri ad beynəlxalq
qanun və ənənənin müəyyən
etdiyi bütün hüquqları təmin edir.
Prezident Prof.Dr.Elçin
İskenderzade
Bakı şəh.18 sentyabr 2012.ci il
Qeyd no T.049
Tofiq ABDİN
525-ci qəzet.- 2012.-
9 noyabr.- S.23.