Ruhumun ağladığı gün
Sığındığı yer Tanrı qucağı, güvəndiyi
isə sevməyi bacaran oxucularıdır.Bəlkə
bundan gözəl bir şey var?! Qəlbi sevgi
ilə dolu, sevgidən sevə-sevə
yazan, bəzən saatlarla ruhu özünü tərk edən, bəzən də kədərləri,
ağrıları-acıları ilə qucaqlaşan, bəzən də anasız körpə kimitəkbaşına qalıb
həsrət nəğməsi
pıçıldayan şairdir
Əbülfət Mədətoğlu.
Əbülfət Mədətoğlu 1959-cu il yanvarın
1-də Dağlıq Qarabağın
Xocavənd rayonunun Tuğ kəndində dünyaya göz açıb. Günəş
gözünü döyəndə
hətta ağlayıb
– deyib:
“Get günəş, cənnətdəyəm,
ayıltma məni. Qoy mələklərin dizində
uyuyum. Aman günüdü, oyatma məni, oyatma. Amma artıq gecdi.
Yenidən yuxuya getsə
də nə cənnət var, nə də mələklər. Gözünü
açanda gördü
ki:
gözümdən yol asılır,
sinəmə od basılır.
hər gün başdan yazılır
həsrətim varaq kimi.
Yaxud:
əlim tanrı ətəyində
üstünə gedirəm
qurtulmaq üçün
əlindən bu şərin.
Əbülfət Mədətoğlu haqqında
şair, yazıçı
və tənqidçilərimiz
bir-birindən maraqlı və qiymətli fikirlər söyləmişlər. Xalq
şairi Bəxtiyar Vahabzadə onun haqqında belə yazıb: “Əbülfət
sözün əsl mənasında şairdi, onu oxuyanda tüstüm
təpəmdən çıxır.
Bax, budur sənətin qüdrəti...”. Ramiz Rövşən
isə deyir: “...Əbülfət son dərəcə
səmimi və son dərəcə də özünə bənzəyən
şairdi”. “Əbülfət
bəyə dərdlərin
şairi deməyin zamanı çatıb” – deyib Hüseyn Adgüzel. Nizami Cəfərov Əbülfət
Mədətoğlunu belə
qiymətləndirir: “Mən
onun şeirlərini oxuyanda elə bil ki, çox
sevilən xanəndələrimz
Mənsum İbrahimovun,
Səxavət Məmmədovun,
İslam Rzayevin, Süleyman Abdullayevin səslərini eşidirəm.
Bu səslərin intonasiyasını, ritmini,
məzmununu, o səslərin
lap içindən gələn
kədərin özünü
dinləyirəm. Hətta kifayət
qədər nikbin nəğmələr oxuyanda
belə, o səsələrin
ən dərin qatlarında bir kədər duyulur. Bax, Əbülfət Mədətoğlunun
da şeirləri belədir”. Allah qorusun
səni, Əbülfət!
Yeni ümidlərlə qarşıladığımız
ildə tale könül
rübabını sevindirsin.
bu da dekabrın sonuncu günü,
bu da yeni ilin ilk saatları.
sənli günlərimi
– ayrılan ildə
uzada biləydim bir saat barı.
bu da köhnə ilə vida düzəni
bu da yeni ilə “xoş gəldin!” anı
gedənin ömründə
qaldı izləri
gələnin hələ
ki, bilinmir halı...
Sevmə deyir ürəyinə, ruhuna, amma özü
sevir, çünki ki, ürəyə hökm etmək olmaz. Sevgi çağırılmamış
qonaq kimidir, istəsən də, istəməsən də
o ürəyinin “qapısını”
açıb içəri
keçəcək.
mən tumu acı bir baram
bəsdi özümə
öz yaram.
bilsən günah,
saysan
haram – sevmə!
əridib ayın
gününü
sovurdum göyə külünü.
sən bu yeriyən ölünü–
sevmə!
Əbülfət Mədətoğlunun poeziyası sevgi-günah-dərd
məntiq-məqamlarını dərin məna çalarları ilə fəlsəfələşir və
düşündürür:
özümü sənə
sevdirmək
məqsədim olmayıb.
səni sevmək isə,
içimdən gəlib
–
özümlə tək qalanda
günahlardan qorxmuşam.
bütün günahlarım
da
sevgilərimdən gəlib.
Bu misraları oxuyanda istər-istəməz: “Təki
hamının günahı
sevgidən gəlsin”
– demək istəyirsən.
Amma Əbülfət
Mədətoğlu şeirlərindəki
lirik “mən”in ilahi sevgisinə hər sevginin tay ola bilməyəcəyini də
düşünməli olursan.
hərdən ovuclarımla
qapayıb gözlərimi
gizlətməyə çalışıram
gözümdəki şəklini
hamıdan...
Və yaxud:
öpüb gözümün
üstə
saxlamaq istəyirəm
öpdüyüm o əllərlə
bağlamaq istəyirəm
–
gözümü...
Əbülfət Mədətoğlu sevginin
nəfəsində isinən,
nazı ilə bədirlənən, sözləri
ilə sətirlənən,
hörüyünə dolaşan,
ağrısına-acısına dözən şairdir. Bəzən kədərin
əlindən tutub küçə-küçə, şəhərbəşəhər dolaşır. Hansı ki,
o küçədə, o şəhərdə
bir gün “onunla” dolaşmışdır.
O, onun iç dünyasında elə bir yuva qurub
ki, o yuvanı kimsə uçura bilməz. Çünki bu Allah payıdır.
Allahın işinə isə
qarışmaq olmaz.
bu nə yuxudu, nə nağıl
nə də ki, günah işidi.
birləşib ürəklə
ağıl–
bu yalnız Allah işidi.
fələk, gəlmə
mənə hədə
bu eşq paydı Əbülfətə.
onunla həmfikir-vədə,
bir də ki, savab işidi.
Əbülfət Mədətoğlunun şeirlərində
oxucu onun kişisayağı “özünə
vurğunluğu”nu görür.
ovutmaq istəyirəm özümü
bir gilə şehlə
bir əsim mehlə
və bir də
anamın
nəvə boyuna baxıb
dilinə gətirdiyi
bəh-bəhlə...
Bəzən də ölümdən vaxt istəyir. Bilmir ki,
ölüm mələyi
çox insafsız olur.
boşda qaldı
əlim bir az
qoy dolanım, gəlim bir az.
ləngi, noolar,ölüm,
bir az –
cəzamı çəkib
qurtarım.
O özünü dar bir cığırla çantası özündən
xeyli ağır, papağı başının
ölçüsündən böyük, ağzı-burnu
iri, sarımurğuz, fağır, yeridikcə şalvarının balağı
yeri silib-sürən,
tələsə-tələsə məktəbə gedən
bir kənd uşağına bənzədir.
Bu uşaq o qədər
saf, təmizdir ki, lap ana bətnində
yaşayan varlıq kimi. Bu kənd
uşağı get-gedə
istəməsə də,
həyatın ağuşuna
atılır. Onu nələr
gözləyir?! Bir Allah bilir,
bir də özü. Bir zamanlar bu “kənd
uşağı” istəyirdi dünya onun istədiyi kimi olsun. Amma gördü
ki, o deyən olmur. Onda o, özü dünya
istəyən kimi oldu. Beləcə müdrikləşdi.
O, sevdiklərinə bir arzu söyləyir: – Bir ad qoyub gedəcəyəm.
Övladlarından bu adı göyərtməyi, sulamağı,
böyütməyi arzulayır.
Bacarmasalar qoy bu adı unutsunlar, ya da dəfn
etsinlər yanımda.
Sonra da sakitcə üzlərini çevirib
getsinlər. Mənim yoxluğuma
əhəmiyyət verməyin.
Deyin-gülün oğlum,
qızım, qadınım...
adım sizi utandırırsa
sıradan biri
bilin...
əhəmiyyət verməyin...
bircə daşını
dəyişin
vaxtlı-vaxtında
yadigar saatımın...
Bu sətirləri oxuyanda
ruhum ağlamışdı
o gün. Və sonuncu oxuduğum
bu şeir məni o qədər duyğulandırmışdı ki, ruhum sanki
bədənimdən çıxıb
laməkan olmuşdu.
Amma sonra fikirləşdim ki, ad qoyub gedən
insanlar unudulmur. İnsanlar ölərkən birdəfəlik
ölmürlər. Onlar o zaman
ölürlər ki, onları xatırlayan sonuncu insan da
dünyasını dəyişir.
Sən həmişə
duyğularda, könüllərdə
yaşayacaqsan. Məlhəm əlin həmişə səni sevənlərin saçını tumarlayacaq,
Əbülfət Mədətoğlu!
Xədicə MURAD,
filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru
525-ci qəzet.-
2012.- 27 noyabr.- S.7.