“Carçıfilm”in “Döngələr”i
Ötən həftə İctimai
Televiziyanın ekranında
“Carçıfilm” Yaradıcılıq
Birliyində istehsal olunan “Döngələr”
adlı 15 seriyalı bədii- televiziya filmi nümayiş etdirildi. Serialı izləyəndən
sonra bu qənaətə gəldin ki, millətlərin
mübarizə və tərəqqi
yolu asan olmur. Bu mənada
tarix Azərbaycan xalqını həmişə
daha çox sınaqlara məruz qoyub. Ötən əsrdə 80-ci illərin sonu, 90-cı illərin əvvəlləri
çox qaynar, ziddiyyətli və təlatümlü bir dövr olub. İnsanların yaşadığı gərginlik bəzən onları çaş-baş
salıb, yaxşını
pisdən ayırmağa,
düzgün yol tapmağa, doğru qərar verməyə mane
olub. Zamanın özünü olduğu kimi təhlil etmək ,
nəinki o vaxt, indinin özündə belə o
qədər də asan deyil. Bu mənada ssenari müəllifləri
İsmayıl Ömərovla
Rafiq Səməndərin bu
tarixlə bağlı
mövzuya müraciət
etmələri
həm özünə
inamdan , həm də böyük cəsarətdən xəbər
verir.
“Döngələr” adlı
teleserialın İctimai
Televiziyanın ekranında
hamımızı o dövrün həqiqətlərinə qovuşdurması,
əgər belə demək mümkünsə,
bir millət kimi özümüzü özümüzlə üz-üzə,
göz-gözə qoyması çox gərəkli bir addım idi. Tamaşaçılar arasında o dövrü
yaşayanlar, bu barədə təsəvvürü
olmayanlardan daha çoxdur.
Amma bütün
nəsillərin nümayəndələri
serialı diqqətlə izlədilər. Özünə kənardan baxmaq,
özünü daha yaxşı görmək,
tanımaq üçün.
Serialdakı obrazların
prototiplərini hərə
öz yaşadığı
ərazidə
tapırdı. Çünki
bu serialda bir
məkanın, konkret insanların deyil, bir ölkənin və bir millətin taleyini əks etdirmək nəzərdə tutulmuşdu. Hadisələrin
cərəyan etdiyi dövrdə Məhəmməd
müəllimin də,
Əlişin də, Saranın da, Nelyanın və digərlərinin
də o qədər oxşrları var idi ki...
Çünki ziddiyyətlər
müxtəlif olsa da,
onları doğuran
səbəblər eyni
idi. Siyasətdə də ,
iqtisadiyyatda da, mənəviyyatda da böhran yaranmışdı. Cəmiyyətin bütün təbəqələri
bu böhrandan əziyyət çəkirdi.
Dövlətin milli teleserialların
çəkilməsinə dəstəyindən
sonra İctimai Televiziyada peşəkar səviyyədə
hazırlanmış 15 seriyalı “Döngələr” filmi yaxın keçmişimizin həmin
səhifələrinə sözün əsil mənasında işıq sala bildi.
Teleserialda əksini tapan dövr bütün
çalarları ilə ekrana gətirilmişdi. “Döngələr”də hər bir obraz zamanın
burulğanına məruz
qalır. Bir ailənin içində
hərə öz yolunu, əqidəsini seçir, bəzən bir-birinə düşmən
də kəsilir, kimi təsir altına düşür,
kimi başqalarını
öz təsiri altına salır, amma hamı bu təlatümdən əziyyət çəkir.
Tamaşaçı kimi
bəzi məqamlarla
razılaşmaq, barışmaq
istəmirsən, amma daim bu qənaətə
gəlməli olursan ki, bu, bizim
yaşadığımız reallıqdır.
Reallıqda isə hər
şey heç də həmiçə ürəkaçan və
ya alışdığımız
ölçü-biçilərə uyğun olmur. Süjet xəttində məmnunluqdan
çox ağrı var, itki var. Amma bütün bunların içində insanların qəlbində əsarətdən
qurtulmaq, istiqlala qovuşmaq, qəlblərdən çıxmaq istəyi də güclüdür.
. Və bu, daha çox Elçin, Əzizə,Gülçin,Etibar kimi gənclərin
simasında, əməllərində
özünü göstərir.
Raykom katibinin oğlu hamı kimi Vətən təəssübü çəkir,
cəbhəyə gedir.
Əzizə öz
düşüncəsi və
sədaqəti ilə
təkcə
başqalarını deyil,
sevdiyi oğlanın ailəsinə düşmən
kəsilən
ata-anasını da
inandırmağı bacarır,
nə qədər maneə ilə qarşılaşsa da, əqidəsindən dönmür.
Film böyük yaradıcı
heyətin məhsuludur. Hiss olunur
ki, rejissor Cavid Təvəkkül bu heyəti uğurla seçib və onların fəaliyyəti arasında gözəl
harmoniya yarada bilib. Onun özünəməxsus
üslubu, zamanın mənzərəsini vermək
üçün bütün
detallardan yerli-yerində
istifadə etmək bacarığı
ilk baxışdan diqqəti
cəlb edir.
Ən müasir kinotexnikanın köməyi ilə, istər operator, istərsə
də rəssam işi tamaşaçı
zövqünü oxşamaq
və onun tələbinə cavab vermək üçün
dəqiq hesablanıb.
Aktyorlardan Eldəniz Rəsulov, Abbas Qəhrəmanov, Qurban İsmayılov, Pərvanə
Qurbanova, Ramil Zeynalov, Nəsibə Eldarova, Rasim Cəfərov, Fərhad Səmimi və başqaları bütün
psixoloji məqamları
ustalıqla canlandırmağa
nail olublar. Xəzər
Televiziyasının aparıcısı
Saibə Nəzərova yeni
sima kimi film üçün
bizcə, yaxşı
tapıntıdır.
“Döngələr”in bir hissəsi “Belorusfilm”lə birlikdə
çəkilib. Rusiyada kadrları , yerli aktryorların
seriala cəlb olunması, o dövrdə
millətlərarası münasibətlərin
mənzərəsi teleserialın
təsir gücünü
daha da artırır.
Serialın Türkiyədə çəkilmiş
hissələri də
həm məkan seçimi, həm yerli ab-havanın ekrana gətirilməsi baxımından yüksək
qiymətləndirilməlidir.
Kino təkcə personajları,
hadisələri ilə
deyil, həm də musiqisi ilə yadda qalır. Bu mənada belə
hesab edirəm ki, bəstəkar Ayaz Qənbərli serialın ruhuna və zamanın ovqatına
uyğun musiqi yaza bilib. Bu filmdə
hay-küy, süni pafos yoxdur, həyatın
özü və gərginlikləri var. Musiqi
bütün bunları
uğurla tamamlayır.
“Döngələr” İctimai
televiziyanın fəaliyyətə başladığı
ilk illərdən önəm verdiyi film siyasətinin yeni, daha sanballı
mərhələsidir.Teleserial efirə getdiyi ilk gündə ona bir tarixçi kimi xeyir-dua verənlərdən
biri də mən idim. Çox sevinirəm ki, bu serial tamaşaçıların
İctimai Televiziyaya olan etimadını daha da möhkəmləndirdi. Teleserialın
“Kim bilir qarşıda
bizi daha neçə-neçə döngələr
gözləyir “ cümləsi
ilə bitməsi tamaşaçıları
onun hələ bitmədiyinə, gələcəkdə
davam edəcəyinə
kökləyir. İnanırıq
ki, İctimai Televiziyanın “Carçıfilm”
Yaradıcılıq Birliyi bu məsuliyyəti daşımağa və
yüksək səviyyədə
doğrultmağa hazırdır
və gələcəkdə
də bunu yeni, həm
də keyfiyyətli filmlər hazırlamaqla sübut edə biləcək.
Kərim Şükürov,
Tarix elmləri doktoru,
professor
525-ci qəzet.- 2012.- 29 noyabr.- S.5.