Misir Mərdanov:
“Azərbaycanda təhsillə bağlı həyata
keçirilən islahatlar tarixi zərurətdən irəli gəlib”
Azərbaycanın
təhsil sistemində 10 ildən artıq bir müddətdə
davamlı və məqsədyönlü şəkildə
aparılan islahatlar dövlət müstəqilliyinin
mühüm əlamətlərindən biridir. Müstəqillik
yeni dövlətçilik ənənələrinin
yaranmasına, bütün sahələrdə uzun illər boyu
kök salmış stereotiplərə və fəaliyyət
standartlarına, işin forma, məzmun və mahiyyətinə
müasir mövqedən yanaşmağa, indiyədək
mövcud olanların yeni ideyalar əsasında təkmilləşdirilməsi
və dəyişdirilməsinə geniş imkanlar
açır.
Təhsil
naziri Misir Mərdanovun fikrincə, Azərbaycanda təhsillə
bağlı həyata keçirilən islahatlar tarixi zərurətdən,
zamanın tələbindən irəli gəlmişdir. Ən
diqqətçəkən cəhət ondan ibarətdir ki,
islahatlar başlanarkən inqilabçılıq, köhnəni
tamamilə inkar etmək yolu tutulmamış, yeniliklərin
mütərəqqi ənənələr üzərində
qurulması diqqət mərkəzində
saxlanmışdır. Bununla belə, islahatlar o zaman məqbul
sayılır ki, dünənə qədər yararlı hesab
edilənlərin artıq bu gün tələblərə
uyğun gəlmədiyi barədə cəmiyyətdə
obyektiv fikir formalaşsın.Təhsil sahəsində
islahatların əsas istiqamətlərindən biri də dərslik
siyasəti ilə bağlıdır: “Dərslik hər bir
insanın həyatda ilk dəfə oxuduğu kitabdır,
heç də yanılmarıq. “Kitab bilik şəhərinin
nurudur”. İnsanları öyrənməyə, məlumatlanmağa,
biliklərə, bacarıq və vərdişlər
qazanmağa aparan yol da məhz belə kitablardan - dərsliklərdən
başlanır. Bir dərslik yazmağın əziyyəti
cild-cild roman yazmağın zəhmətindən daha çoxdur.
Buna görə də bütün həyatını,
yaradıcılığını bir və ya bir neçə
dərsliyə həsr etmiş alim və mütəxəssislərin
təhsil tariximizdə şərəfli yer tutması
hamıya yaxşı məlumdur. Elə dərsliklər var
ki, bunlar onilliklər ərzində davamlı surətdə təkmilləşdirilmiş,
yenidən işlənmiş, hətta ayrı-ayrı müəlliflər
qrupu tərəfindən müxtəlif variantlarda
hazırlanmışdır. Bununla belə, dərsliklər
daim ictimaiyyətin diqqətində olduğundan onlara həmişə
tələbkarlıqla yanaşılmış, tənqidi
münasibət bəslənilmişdir. Bu da təbiidir,
çünki yaranan kitabların ən vaciblərindən hesab
edilən dərsliklər cəmiyyətdə uşaq və gənclərin
təhsillənməsi yolunda başlıca vasitə kimi qəbul
olunmaqdadır. Bu yerdə indiyədək ciddi diqqət yetirilməyən
bir məqama toxunmaq istərdim. Məsələ bundadır ki,
dərsliklərin müvafiq tədris proqramları əsasında
yazılmasına baxmayaraq, son nəticədə məhz dərsliklər
tənqid hədəfinə çevrilir. Halbuki hər bir fənnin
məzmunu bilavasitə tədris proqramlarında müəyyənləşdirilir.
Ona görə də dərsliklərə münasibət
göstərilərkən, ilk növbədə, tədris
proqramlarının hansı səviyyədə
hazırlanmasına, mövcud tələbatları ödəyib
ödəməməsinə xüsusi diqqət yetirilməlidir.
Əlbəttə, keyfiyyətli tərtib olunmuş tədris
proqramı əsasında zəif dərslik də yazıla bilər,
bu, muəllifin peşəkarlığından birbaşa
asılıdır. Lakin məzmun baxımından real tələblərə
cavab verməyən proqram əsasında yaxşı dərslik
hazırlamaq sağlam məntiqə heç cür uyğun gəlmir.
Fikrimcə, sovet dönəmində yaranan, müstəqillik
illərində də eyni prinsiplər əsasında
hazırlanan dərsliklərdəki nöqsan və
çatışmazlıqların mənbəyini ümumi təhsilin
məzmununun fənyönümlü olmasında, daha çox
faktların, məlumatların, nəzəri materialların mənimsədilməsinə
yönəlməsində axtarmaq daha düzgün olardı. O
vaxtlar əksər dərsliklərin mərkəzdə
hazırlanıb yerlərdə tərcümə edilərək
istifadə olunması səbəbindən müttəfiq
respublikalarda, o cümlədən Azərbaycanda dərslik
yaradıcılığı sahəsində mütəxəssislərin
kifayət qədər formalaşmaması da dərsliklərin
keyfiyyətinə mənfi təsir göstərən amillərdən
biri idi. İslahatların nəticəsi olaraq mütərəqqi
dünya təcrübəsi nəzərə alınmaqla
ümumi təhsilin məzmununda təklifyönümlülükdən
tələbyönümlülüyə keçilməsi,
şəxsiyyətyönümlülük, inteqrativlik istiqamətlərinin
gücləndirilməsi, məzmunun əvvəlcədən
müəyyən edilmiş nəticələrin
(standartların) reallaşdırılmasına yönəldilməsi
və bunlarla əlaqədar təlim prosesində “müəllim-şagird”
münasibətlərinin, təlim strategiyalarının mahiyyətcə
dəyişməsi dərslik hazırlığı məsələlərinə
də yeni yanaşma formalaşdırmışdır.
Bütün bunlar dərslik yaradıcılığı sahəsində
III mərhələni şərtləndirən əsas amillərdir”.
Nazirin
sözlərinə görə, müstəqilliyin son 10 ilində
Azərbaycan təhsili böyük inkişaf yolu keçib.
Müstəqilliyin 20 ili ərzində Azərbaycan
böyük uğurlara imza atıb. 20 il ərzində Azərbaycanın
bütün sahələrində olduğu kimi, təhsil sahəsində
də çox böyük işlər görülüb. Bu
illər ərzində 2 mindən çox orta məktəb
binası tikilib, bütün ali təhsil müəssisələrinin
binaları əsaslı təmir olunub və yenidən qurulub.
Bütün bunlarla yanaşı 20 il ərzində Azərbaycanın
ümumtəhsil məktəblərinin I-XI sinifləri
üçün milli dərsliklər yaranıb və pulsuz
olaraq Azərbaycan şagirdlərinə
çatdırılıb. Azərbaycan milli əlifbaya
keçərkən təhsilimiz ciddi çətinliklərlə
qarşılaşıb, ancaq bunlara baxmayaraq qısa zamanda
bütün məktəblər və kitabxanalar yeni əlifba
ilə çap olunan dərslik və əlavə vəsaitlərlə
təmin edilib: “Ən vacibi odur ki, biz bu illər ərzində
Azərbaycanın milli təhsil sistemini qura bilmişik. Bu
doğrudan da çox ciddi bir işdi. Keçmişdə biz
Azərbaycan Respublikası kimi tanınsaq da
özümüzün milli təhsil sistemimiz,
qaydalarımız, qanunlarımız, normativ hüquqi sənədlərimiz
olmayıb. Uzun illər Moskvadan gələn sənədlər
əsasında biz öz işimizi qurmağa
çalışmışıq. Müstəqillik əldə
etdikdən sonra ilk növbədə zərurət yarandı
ki, biz Azərbaycan təhsilinin normativ hüquqi bazasını
yaradaq. Baxın, biz müstəqilliyimizi 1991-ci ildə əldə
etsək də, Azərbaycanın Konstitusiyası 1995-ci ildə
qəbul olunub. Deməli milli təhsil sisteminin normativ
hüquqi bazası da əslində bundan sonra yaranmağa
başlayıb. Məni sevindirən hal odur ki, artıq biz
müstəqil Azərbaycanın təhsil sisteminin normativ
hüquqi bazasını yarada bilmişik. Bu bazanı yaradarkən
özümüzün milli, mənəvi dəyərlərimizə,
mövcud olan təhsil sistemimizə, beynəlxalq təcrübəyə
əsaslanmışıq. Hesab edirəm ki, bu son 10 ildə
gördüyümüz ən ciddi və mühüm işlərdən
biridir. Artıq bu normativ hüquqi baza üzərində
öz işimizi qurmaqdayıq”.
Təhsil
naziri deyir ki, bu gün ictimaiyyəti, o cümlədən
dövlətin təhsil siyasətinin icrasına cavabdehlik
daşıyan şəxsləri qane etməyən məqamlar
hansılardır?: “Etiraf etməliyik ki, uzun illərdən bəri
ciddi cəhdlərə baxmayaraq, ümumi təhsilin keyfiyyət
səviyyəsi ilə bağlı istənilən nəticə
hələ də əldə olunmamışdır. Qeyd etmək
lazımdır ki, keyfiyyət problemi təkcə bizim ölkənin
qayğısı deyildir, bu məsələ hətta
inkişaf etmiş dövlətlərdə də öz
aktuallığını saxlamaqdadır. Belə güman etmək
olmaz ki, ən qabaqcıl ölkələrdə belə, təhsilə
cəlb olunanların hamısı orta təhsili bitirə
bilir, yaxud ali təhsil almaq istəyən məzunların əksəriyyəti
ali məktəblərə daxil olur. Ancaq bu, bizim
üçün, əlbəttə, təsəlli ola bilməz,
problemin həlli istiqamətində daha təsirli tədbirlər
nəzərdə tutulmalıdır”.
M.Mərdanovun
dediyinə görə, başlıca hədəf kimi təhsilin
keyfiyyətinin təmin olunması, məlumdur ki, bir çox məsələlərlə
sıx bağlıdır. Buraya, ilk növbədə, məktəbin
səriştəli idarəolunması, pedaqoji kollektivin vahid məqsəd
ətrafında səfərbər edilməsi, müəllimlərin
elmi-nəzəri və peşəkarlıq səviyyəsi,
onlar üçün yaradıcı və səmərəli
fəaliyyət şəraitinin yaradılması, kollektivdə
sağlam psixoloji mühitin və demokratik ab-havanın
olması, ailələrlə işgüzar əməkdaşlıq,
müəllimlərin fəaliyyətinə və şagirdlərin
nailiyyətlərinə pedaqoji nəzarətin təmin edilməsi
və sair amillər daxildir. Şagirdin əhatə
olunduğu, erkən yaşlarından
dünyagörüşünün formalaşmasına təsir
edən mühit, yaşadığı ailədəki mənəvi-psixoloji
atmosfer və sosial vəziyyət də onun keyfiyyətli təhsil
almasında az rol oynamır. Müşahidə və faktlar
göstərir ki, müasir dövrün şagirdləri həyati
hadisələrə obyektiv münasibət göstərmək,
məlumatlılıq, faktik vəziyyətə çevik
uyğunlaşmaq, müstəqilliyə meyil etmək
baxımından əvvəlki vaxtların uşaqlarından
müsbət mənada xeyli fərqlənirlər. Onların əksəriyyəti
İKT vasitələrindən bacarıqla istifadə edirlər
ki, bu faktı təfəkkürün normal
inkişafının göstəricisi kimi qəbul etmək
olar. Bununla belə, məktəb rəhbərləri, müəllimlər,
hətta valideynlər də bəzi uşaqlarda təhsilə,
təhsillənməyə marağın azalmasından
narahatlıqlarını bildirir və bu halın, xüsusilə,
ibtidai sinif mərhələsindən sonra
başlandığını vurğulayırlar. Digər
ölkələrdə, əsasən də keçmiş
postsovet respublikalarında aparılan tədqiqatlarda da belə
vəziyyətin mövcudluğu qeyd edilir.
Göründüyü kimi, bu problem mühüm hədəflərdən
biri olmaqla ciddi sosial-pedaqoji tədqiqatlar aparılması zərurəti
yaradır: “Ümumiyyətlə götürsək, gələcək
üçün müəyyənləşdirilən hədəflərin
böyük əksəriyyəti vahid bir məqsədə - əsas
hədəf sayılan təhsilin keyfiyyətcə yüksəlməsinə
xidmət edir. Bu məsələ bütün dövrlər
üçün aktualdır, sadəcə, zamana görə tələblər
dəyişir. Təsadüfi deyil ki, “Avropa-2020 strateji
inkişaf proqramı”nda tövsiyə olunan milli səviyyə
üzrə fəaliyyət istiqamətləri bilavasitə təhsildə
keyfiyyət göstəricilərinin
yaxşılaşdırılmasına yönəlmişdir. Cəmiyyətdə
inkişaf tendensiyalarının qaçılmaz mahiyyəti
belədir ki, bu gün məqbul sayılan sabah köhnəlmiş
hesab olunur və təhsil sistemi proqnozlaşdırılan tərəqqi
meyillərinə həssaslıqla cavab verməyi və ona
çevik uyğunlaşmağı bacarmalıdır.
Hazırda ölkəmizin ümumi təhsil sisteminin növbəti
10 il üçün başlıca hədəfləri təhsil
infrastrukturunun yenidən qurulması üzrə işləri
davam etdirməklə bütün ümumtəhsil məktəblərinin
beşgünlük tədris həftəsinə və
birnövbəli iş rejiminə keçməsinin təmin
olunmasından, təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki təminatına dair minimum tələbatı əks
etdirən standartların hazırlanıb təsdiq edilməsindən,
xüsusi istedada malik uşaq və gənclər
üçün təhsil müəssisələri şəbəkəsinin
genişləndirilməsi və müvafiq inkişaf mərkəzlərinin
təşkilindən, xüsusi qayğıya ehtiyacı olan,
eləcə də sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlar üçün regional bərpa-sağlamlıq mərkəzlərinin
təsis edilməsindən, inklüziv təhsilin tətbiqi
imkanlarının genişləndirilməsindən, 12 illik
ümumi təhsilə keçidin təmin olunması və
bununla əlaqədar təhsil proqramlarının
(kurikulumların) yeniləşdirilməsindən, tam orta təhsil
səviyyəsində təhsilin təmayüllər üzrə
təşkilindən, təsdiq edilmiş və tətbiqinə
başlanmış təhsil proqramlarının
(kurikulumların) və şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi
mexanizmlərinin zamanın tələbinə uyğun təkmilləşdirilməsindən,
elektron dərslik, dərs vəsaitləri və tədris
resurslarının, istedadlı uşaqlar üçün
inkişafetdirici fərdi proqramların, eləcə də
inklüziv təhsil proqramlarının hazırlanmasından,
bütün təhsil müəssisələrinin İnternetlə
təmin edilməsindən, təhsilin idarə olunmasında
icmanın rolunun gücləndirilməsindən və elektron
xidmətlərin geniş tətbiqindən, “Elektron məktəb”lərin
sayının artırılmasından, məktəb
kitabxanalarının modernləşdirilməsindən, təhsil
fəaliyyətlərinin qiymətləndirilməsi və təhsilin
keyfiyyətinə nəzarət üzrə təkmil monitorinq
sisteminin yaradılmasından, pedaqoji kadrların, o cümlədən
rəhbər pedaqoji kadrların seçilib yerləşdirilməsi,
ixtisaslarının artırılması mexanizmlərinin mütərəqqi
dünya təcrübəsi əsasında daha da təkmilləşdirilməsindən,
adambaşına maliyyələşdirmə modellərinin
geniş tətbiqindən,
ümumi təhsil müəssisələrinin mövcud
şəbəkəsi ilə bağlı
rasionallaşdırma tədbirlərinin hazırlanıb həyata
keçirilməsindən və digər bu kimi aktual məsələlərdən
ibarətdir. Qeyd olunan istiqamətlər üzrə fəaliyyətlər,
heç şübhəsiz, ayrıca alt-proqramlar, layihələr
əsasında təşkil ediləcəkdir. Əlbəttə,
ötüb keçən son 10 ilin təhlili görülən
işlərin miqyası ilə yanaşı, buraxılan
nöqsanları və onun nəticələrini də
açıq-aydın göstərir. Təhsil Nazirliyi
heç vaxt çatışmazlıqları danmaq, bunlara
qarşı seyrçi mövqe tutmaq fikrində
olmamış, necə deyərlər, hər bir şeyi öz
adı ilə çağırmışdır. Bu mənada
mövcud vəziyyətin obyektiv qiymətləndirilməsini
bütün məqamlarda inkişafa aparan yolun
başlanğıcı hesab etmək olar”.
M.Mərdanov deyir ki, ümumi təhsil sahəsində bu gün ictimaiyyəti narahat edən problemləri, nöqsan və çatışmazlıqları aradan qaldırmaq, bəzilərinin düşündüyünün əksinə olaraq, yalnız inzibati yolla mümkün deyildir. Qarşıya qoyulan vəzifələr o zaman uğurla yerinə yetirilə bilər ki, təhsil prosesinin bütün iştirakçılarında, ilk növbədə, tapşırılan işə sadəcə məsuliyyət hissi yox, məsuliyyət mədəniyyəti formalaşsın. Məsuliyyət mədəniyyəti qanunlara, qanunçuluğa, konkret halda təhsil qanunvericiliyinə hörmətdən başlanır. Təhsil sahəsində hər bir şəxsin müvafiq qanunvericilik sənədlərinə bələdliyi, öz fəaliyyətini hüquqi normativ aktların tələbləri əsasında qura bilməsi, dövrün, zamanın diktə etdiyi tələblərə uyğunlaşması, innovasiyaları mənimsəyib qiymətləndirməsi onun səriştəliliyinin ilk göstəricisidir. Etiraf etmək lazımdır ki, indiki vaxtda bir sıra təhsil işçilərində çatışmayan cəhət məhz bundan ibarətdir: “Məlumdur ki, ən yüksək peşəkarlıqla hazırlanan sənədlər belə, yerlərdə lazımi səviyyədə icra edilməzsə, öz dəyərini itirmiş olur. Bu cür halların baş verməməsi isə bilavasitə rayon və şəhərlərdə təhsilə, təhsil müəssisələrinə rəhbərlik edən şəxslərdən asılıdır. Cəmiyyətdə çoxdan formalaşmış və hamı tərəfindən qəbul edilən bir fikirdir ki, məktəbdə müəllim əsas simadır. Lakin unutmaq olmaz ki, məsələn, hər hansı bir məktəbdə dövlətin təhsil siyasətinin tələblərinin həyata keçirilməsinə səriştəli rəhbərlik edilmirsə, pedaqoji kollektiv həmin məqsəd ətrafında səfərbər olunmursa, müəssisədə yaradıcı, təşəbbüskar iş atmosferi yaradılmırsa, təhsil prosesinə peşəkar səviyyədə pedaqoji nəzarət təmin edilmirsə, bu zaman bütövlükdə müəllimlərin də səmərəli fəaliyyətindən danışmaq əbəsdir. Yaxşı müəllim yalnız sağlam mənəvi-psixoloji şərait olan məktəbdə formalaşa, təcrübə qazana və nüfuzlu şəxsə çevrilə bilər. Öz növbəsində keyfiyyətli təhsil də bilavasitə düşünülmüş və məqsədyönlü fəaliyyət sistemi yaradılan məktəbdə reallaşa bilər. Bu mənada məktəbə kimin rəhbərlik etməsi mühüm əhəmiyyət kəsb edən məsələdir. Hazırda cəmiyyət və dövlət tərəfindən təhsilə yüksək tələblərin irəli sürüldüyü bir vaxtda məktəb direktoru rəhbərlik etdiyi pedaqoji kollektivin lideri səviyyəsində olmalıdır. Bu günün məktəb direktoru elmi-nəzəri hazırlığı, pedaqoji ustalığı, metodiki cəhətdən kamilliyi, idarəetmə bacarığı, prinsipiallığı, yaradıcılığı, təşəbbüskarlığı, mədəni səviyyəsi, cəmiyyətdə nüfuzu və digər bu kimi cəhətləri ilə fərqlənməlidir. Biz keçmiş sovetlər birliyinin stereotiplərindən ayrılaraq ümumi təhsil sistemində apardığımız məzmun islahatlarını irəliyə doğru addım kimi qiymətləndiririk. İlk dəfədir ki, uzun illərdən sonra ümumi təhsil sistemində daha çox idraki fəallığa, düşüncəyə, şəxsiyyətin formalaşmasını şərtləndirən həyati bacarıqların mənimsənilməsinə yönəlmiş məzmun standartları hazırlanıb tətbiqinə başlanmışdır. Bununla belə, təhlil və müşahidələr göstərir ki, bu sahədə uğurlu nəticələrlə yanaşı, nöqsanlar da mövcuddur. Həmin nöqsanlar isə, bir qayda olaraq, təhsil prosesinin yeni tələblər əsasında idarə edilməməsi ilə birbaşa əlaqədardır. Yəni bəzi məktəblərdə rəhbərliyin məsuliyyətsizliyi və səriştəsizliyi nəticəsində müasir təhsil proqramlarının (kurikulumların) mahiyyətinin izahına, müəllimlərin hazırlıq səviyyəsinə, şagirdlərin təlim nəticələrinin təhlilinə, yeni pedaqoji texnologiyaların öyrənilməsinə, bütövlükdə təhsil fəaliyyətlərinin monitorinqinin aparılıb əməli təkliflər hazırlanmasına lazımi diqqət yetirilmir. Bu və bu kimi faktlardan aydın olur ki, məktəb direktorlarımızın heç də hamısı çalışdığı kollektivdə lider məqamına çata bilməmişdir. Halbuki növbəti illər üçün nəzərdə tutulan hədəflərin bir çoxunun reallaşdırılması məhz bu amildən asılıdır. Ona görə də məktəb rəhbərlərinin düzgün seçilməsi, peşəkarlıq səviyyələrinin artırılması, müasir idarəetmə texnologiyalarına yiyələnmələrinin təmin edilməsi yaxın gələcəkdə əsas hədəflərdən hesab olunur. Bununla belə, vəzifə funksiyalarını layiqincə yerinə yetirməsi üçün məktəb direktoru müəyyən səlahiyyətlərə də malik olmalıdır. İndiki halda məktəb direktorları müəssisənin büdcəsinin formalaşdırılmasında yaxından iştirak edə bilmirlər, ayrılan vəsaiti müstəqil idarə etmək imkanından məhrumdurlar. Təkmil qaydalar olmadığı üçün onlar vəzifəsinin öhdəsindən gələ bilməyən müəllimlərin pedaqoji işdən uzaqlaşdırılmasında da xeyli çətinlik çəkir, bürokratik əngəllərlə üzləşirlər”.
Təhsil nazirinin dediyinə görə, həlli vacib problemlərdən biri də müəllim peşəkarlığının, eləcə də müəllimlərin peşə məsuliyyətinin, icra intizamının artırılması ilə bağlıdır: “ Yuxarıda zəif idarəçiliyin müəllim fəaliyyətsizliyinə gətirib çıxarmasını qeyd etdik. Lakin bu, yeganə səbəb deyildir. Obyektiv desək, əsl müəllimə ciddi nəzarət tələb olunmur. Bəzən ictimaiyyət arasında “yaxşı müəllim”, “zəif müəllim”, hətta “pis müəllim” ifadələri işlədilir. Bu məqamda “Elin gözü tərəzidir” məsəli daha yerinə düşür. Xeyli faktlar məlumdur ki, I sinfə qəbul zamanı valideynlər uşaqlarının konkret bir müəllimin (müəllimlərin) sinfində oxumasına etiraz edir, digər məktəblərə üz tuturlar. Yuxarı siniflərdə də belə hallar müşahidə olunur. Təsəvvür etmək çətin deyil ki, cəmiyyətdə və valideynlər arasında nüfuz qazana bilməyən müəllimlərlə dərs apardıqları fənlər üzrə keyfiyyətli təhsilə nail olmaq qeyri-mümkündür, onlar heç bir cəhətdən şagirdlərə nümunə ola bilməzlər. Bu problem çoxdan mövcuddur, daim diqqətə çatdırılır, lakin onlara qarşı sərt mövqe tutulması ilə bağlı mövcud qanunvericilikdəki boşluqlar da aradan qaldırılmır. Məsuliyyət mədəniyyətindən uzaq belə müəllimlərin dərslərində iştirakdan şagirdlər çox vaxt boyun qaçırırlar. Nahaq yerə demirlər ki, müəllimin ən obyektiv inspektoru məhz şagirdlərdir. Əlbəttə, uzun illərdən bəri hamını düşündürən bu problemi birdən-birə həll etmək də imkan xaricindədir. Ona görə də bu istiqamətdə tədricən ciddi monitorinqlərə başlamaq, diferensiasiya yolu ilə həmin müəllimlər üçün müvafiq əlavə təlimlər sistemi müəyyənləşdirmək, eləcə də uyğun gəlməyənləri pedaqoji işdən kənarlaşdırmağa yönəlmiş qanunvericilik bazası yaratmaq əsas vəzifələrdəndir. Bu gün biz nəticəyönümlü, şagirdyönümlü, şəxsiyyətyönümlü təhsildən danışırıq, şagirdlərdə yaradıcılıq, tədqiqatçılıq, təşəbbüskarlıq, məsuliyyətlilik və cavabdehlik, liderlik bacarıqlarının formalaşdırılmasını başlıca məqsədlərdən biri kimi ön plana çəkirik. Əgər bu keyfiyyətlər məktəb rəhbərləri və müəllimlərin hamısında olmazsa, onlar necə reallaşdırıla bilər?! Ümumi təhsilin məzmunu mütəxəssislər tərəfindən müəyyənləşdirilsə də, hər bir müəllim öz fənninin eksperti olmalı, proqramlara da, dərsliklərə də, təhsil prosesinin təşkilinə də yaradıcı münasibət bəsləməyi bacarmalıdır. Müəllimin vəzifəsi, sadəcə olaraq, dərslikdə olanları şagirdlərə danışmaq deyildir. Belə olan halda nə müəllim, nə də şagird inkişaf edə bilməz, dərsliklərin əsirinə çevrilərlər. Əsl müəllim bir informasiyanın neçə-neçə müvafiq informasiyalarla zənginləşdirilməsində, müstəqil araşdırma aparmaqla əlavə məlumatların toplanmasında, informasiyaların çeşidlənib zəruri olanların müəyyənləşdirilməsində, aldığı biliklər əsasında öz fikirlərini irəli sürməkdə şagirdlərə yardımçı olan, istiqamət verən şəxsdir. “Öyrənməyi öyrətmək” müddəasının əsasını da məhz bu amillər təşkil edir.
Növbəti 10 il üçün müəyyən olunan hədəflər arasında məktəbin səriştəli idarə edilməsi və müəllim peşəkarlığı məsələsinə xüsusi önəm verməyimiz, heç şübhəsiz, təsadüfi deyildir və hamı tərəfindən başa düşüləndir. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin müntəzəm diqqət və qayğısı ilə son dövrdə ümumi təhsilin maddi-texniki və tədris bazasının, bütövlükdə infrastrukturunun yenidən qurulması istiqamətində genişmiqyaslı böyük işlər görülmüşdür və həmin proses uğurla davam etməkdədir. Möhtərəm Prezidentimiz tərəfindən həyata keçirilən bütün bu tədbirlər ümumi təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsində xüsusi əhəmiyyətə malik stimul olmaqla bərabər, təhsili idarəetmə orqanlarının və məktəb rəhbərlərinin, müəllimlərin səy və əzmkarlığının, məsuliyyət mədəniyyətinin, müasir tələblərə uyğun peşəkarlığının artırılmasını zəruri edir. Hazırkı dövr üçün taleyüklü sayılan həmin vəzifənin reallaşdırılması başlıca məqsədlərdən biri kimi növbəti illərdə fəaliyyətimizin əsasını təşkil edəcəkdir”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2012.- 6 oktyabr.- S.14-15.