“Musiqimiz də
yeməklərimiz kimi “dadlıdır...”
Pərvinin həmsöhbəti Gəncə Dövlət Filarmoniyasının bədii rəhbəri, əməkdar artist Fikrət Verdiyevdir.
Pərvin: Fikrət müəllim, bu il sizin üçün yubiley ilidir. Anadan olmağınızın 65, sənətə gəlməyinizin 45 ili tamam olur. Sizi bu münasibətlə təbrik edirəm. 45 il az vaxt deyil. Gəlin geriyə qayıdıb başlanğıcı yada salaq. Bildiyimə görə ailənizdə ilk musiqiçisiniz...
Fikrət Verdiyev: Təşəkkür edirəm. Əlbəttə, 45 il bir igidin ömrüdür. Sənətə marağımın yaranması, tara həvəsimin necə artması çox dəqiq yadımdadır. Ailəmdə musiqiçilər olmasa da, valideynlərim musiqiyə qulaq asmağı çox sevirdilər. O zaman atam plastinkalar alırdı. Mən də lap kiçik yaşlarımdan milli musiqimizi dinləyirdim. Ailədə yeddi qardaş idik, amma bu sahəni yalnız mən seçdim. Görünür içimdə, ruhumda da musiqiyə ehtiyac var imiş. Yəni məni Gəncə şəhər 1 saylı musiqi məktəbinə, tar sinfinə getməyə həvəsləndirən təkcə evdəki ab-hava deyildi.
Pərvin: Bəziləri deyir ki, sənətkar olmaq üçün təhsilin o qədər əhəmiyyəti yoxdur. Yəqin sizin də qarşınıza kafi qiymətlərlə dolu attestatı ilə fəxr edən sənətkarlar çıxıb...
Fikrət Verdiyev: (gülür) Əlbəttə. Hər kəsin bu məsələyə öz yanaşması ola bilər. Amma özümə gəldikdə deyə bilərəm ki, mənim sənətə bağlanmağımda təməl, başlanğıc yaxşı şagirdlik olub. Müəllimlərimin razılığını, təriflərini eşitdikcə bir az da həvəslənmişəm, daha çox çalışmışam. Gəncə orta ixtisas musiqi məktəbində təhsilimi başa vurduqdan sonra Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının tar-dirijor, xalq ifaçısı fakültəsinə daxil olmuşam. Mənə belə gəlir ki, bu mənim ən böyük uğurlarımdan biridi. Çünki o zaman Konservatoriyada çox gözəl bir sənət mühiti var idi. Adil Gərayın sinfində təhsil aldığım illərdə tara birdəfəlik bağlandım.
Pərvin: Sonralar o sənət mühiti həm də evinizdə yarandı, elə deyilmi? Xan Şuşinskinin qızı ilə evləndiniz. Əminəm ki, Xan Şuşinskinin ailəsinin üzvü olmağınız, onun söhbətlərini canlı dinləməyiniz xeyli təsir edib sizə...
Fikrət Verdiyev: Heç şübhəsiz ki, belədir. Xan əminin təsirini indi də hiss edirəm. Məsələn, məndə istedadlı gəncləri
tapmaq, üzə çıxarmaq istəyi çox
güclüdür. İndi müəyyən hadisələri
yadıma salıb anlayıram ki, bu xasiyyətimin
formalaşmasında da Xan Şuşinskinin rolu var. Xatırlayıram,
Əlibaba Məmmədov mənə Xan əmiylə
bağlı xatirələrini danışırdı ki, hələ
gənc ikən Filarmoniyaya gələndə onu işə
götürməyiblər. Amma Xan əmi dəstək
olub ki, götürsünlər, “Bizimlə işlədikcə
öyrənər...” – deyib. Xan çox ağayana adam idi, gənclərə öz tövsiyələrini
verir, öyrədirdi. İndi bir çox korifey
sənətkarlarımız onun səsindən, sənətindən
bəhrələndiklərini deyirlər. Xan
əmi dərya idi. Təəssüf ki,
indi onun yaşlı vaxtının lentlərinə qulaq asa
bilirik. Onun gənc yaşlarında
ifasının misli bərabəri olmayıb. O zaman
texnika olmadığından onun səsyazmaları da çox
azdır. Təsəvvür edin ki, Xan Şuşinskinin cəmisi
240 dəqiqə lent yazısı var. Bu da ailə üzvlərini,
bizləri çox ağrıdır. Sualınıza
bir daha qayıdıb deyərdim ki, Xan Şuşinskinin mənə,
sənətimə təsiri danılmazdır.
Pərvin:
Fikrət müəllim, bir müddət sənətdən də,
Gəncədən də uzaqlaşmağınıza baxmayaraq,
xalqımız sizi Gəncənin musiqi simvolu hesab edir. Bilirik ki, bu şəhərdə musiqinin
inkişafı, sənətin qorunması üçün
xeyli işlər görmüsünüz. Çətin
bir dövrdə Göygöl ansamblını, Gəncə
Filarmoniyasını yaratmışdınız. Adətən sənətkarlar dünya işlərinə
biganə olurlar bir az. Sizdə bu həvəs, şövq, cəsarət
hardan idi?
Fikrət
Verdiyev: Doğrusu, bu barədə fikirləşməmişəm.
Məncə, təşkilatçılıq,
hansısa işə həvəslə, şövqlə
yanaşmağın özü də istedaddır, Allah
vergisidir. Həm də nə qədər
şablon səslənsə də, xalqıma, millətimə
sevgi rol oynayıb. Düşünmüşəm
ki, niyə mənim doğulduğum şəhərdə
musiqi itib-batsın, niyə istedadlı adamlar üzə
çıxmasınlar. Özü də Gəncədə
bir vaxtlar Filarmoniya olub. 1938-ci ildə
yaradılıb, amma 1949-cu ildə bağlanıb. Fikrət Əmirov bədii rəhbər olmuşdu həmin
Filarmoniyada. Maraqlıdır ki, o dövrdə Gəncə
İcra Komitəsinin sədri erməni idi, həmin adam məsələ qaldırıb ki,
müharibədən sonra camaatın acından
öldüyü bir vaxtda Filarmoniyaya ehtiyac yoxdu...
Bağlayıblar Filarmoniyanı. İstər sənətkar
olsun, istər adi adam, belə faktlar hər
kəsi nə isə eləməyə sövq edir. Mən “Göygöl” ansamblını yaradanda 22
yaşım vardı. Baxdım ki, Gəncədə
istedadlı musiqiçilər var, amma pərakəndə
çalışırlar. Onları topladım bir yerə
və düz 8 il ictimai əsaslarla, məvacib
almadan çalışdıq.
Pərvin:
Amma deyirlər, maddi stimul olmasa, işləmək çətin
olur.
Fikrət
Verdiyev: Təbii, çətin idi. Amma biz gənc
idik və çox həvəsliydik. Elə
maraqlı proqramlar hazırlayırdıq ki, əyalətdən
Bakıya dövlət konsertlərinə dəvət edirdilər
bizi. Mərhum Heydər Əliyev hər dəfə
razılığını bildirir, bəyənirdi
proqramlarımızı. 1977-ci ildə isə bizim
ansambla Dövlət statusu verdi. Xatırlayıram ki, onda bizim proqramı qəbul etmək
üçün rəhmətlik Fikrət Əmirov Gəncəyə
gəlmişdi. Mən də Cahangir
Cahangirov, Emin Sabitoğlu kimi sənətkarlarımızı
Bakıdan dəvət edib gözəl proqram
hazırlamışdım. Sonda Fikrət Əmirov
səhnəyə çıxıb bağrına basdı məni.
Dedi ki, bir vaxt mən də belə başlamışam, sənə
baxanda öz gəncliyimi gördüm...
Pərvin:
Təkcə buna görə illərlə havayı işləməyinizə
dəyərdi...
Fikrət
Verdiyev: (gülür) Bəli. Ulu öndərin
bizim kollektivi bəyənməsi, Dövlət statusu verməsi,
Fikrət Əmirovun o cür etiraf etməsi mənim
üçün ən böyük qazanc idi. 1990-cı ildə həmin ansamblın bazasında Gəncə
Dövlət Filarmoniyasını yaratdım. Filarmoniyanın nəzdində “Göygöl”
mahnı və rəqs ansamblından başqa notlu xalq
çalğı alətləri orkestri və kamera orkestri də
yaratmışdıq.
Pərvin:
Fikrət müəllim, bütün bunlar doğrudan da
böyük zəhmət tələb edən tarixi işlərdir.
Dediyiniz kimi təkcə musiqi istedadı yox, həm
də təşkil etmək, yaratmaq istedadınız var. Bəs
fasilə verməyinizə səbəb nə idi? Yorğunluq deyildi ki?
Fikrət
Verdiyev: Əsla! Sənətdən heç vaxt yorğunluq
hiss etməmişəm. O zamanlar övladlarım universitetə
girmişdilər. Onları başsız qoymaq
istəmədim. Özüm də
köçdüm Bakıya. Amma orada da
boş durmadım. 2001-ci ildə Dövlət
Neft Şirkətinin Neft Emalı Zavodunun nəzdində
“Neftçi” mahnı və rəqs ansamblını
yaratdım. Könül Xasıyeva, Aygün Bayramova,
Rövşən Behcət, Samir Cəfərov, Feyruz Səxavət,
Cabir Abdullayev, Teyyub Aslan kimi sənətçiləri bir yerə
yığaraq zəngin repertuar yaratmışdıq. Yeni Azərbaycan Partiyasının 10 illiyi münasibətilə
sarayda keçirilən konsert proqramında çox uğurla
çıxış etmişdik. Yadımdadır
ki, konsertin sonunda Ulu öndər səhnə arxasına
keçib bizimlə görüşəndə ondan xahiş
etdim ki, Samir Cəfərovu Moskvaya göndərək. Dərhal
xahişimlə bağlı tapşırıqlar verdi. Samiri Rostropoviçin
xanımı Qalina Vişnevskayanın vokal kursuna göndərdi.
Pərvin:
İndi Samir Cəfərov Azərbaycan Dövlət Akademik
Opera və Balet Teatrının solistidir, Xalq artisti, prezident təqaüdçüsüdür.
Koroğlunu oynayır. Yetirmənizin,
özünüz Əməkdar artist ola-ola, Xalq artisti adı
alması necə təsir etdi Sizə?
Fikrət
Verdiyev: Vallah, çox gözəl təsir etdi. Elə bilirəm ki, mən qazanıram o
uğurları. İnsan öz
övladına paxıllıq etməz. Allaha
şükür olsun ki, bu hiss məndən çox uzaqdı.
Sağ olsun yetirmələrim də unutmurlar. Samir
nə zaman desəm, Gəncəyə gəlir, tədbirlərimizdə
iştirak edir. Bir istedadlı “tapanda”,
yetişdirəndə, üzə çıxaranda elə bilirəm
dünyalar mənimdi.
Pərvin:
Maraqlıdır. Çoxlarına məlum
olmayan duyğudan danışırsınız.
Paxıllar zəmanəsində qəribə görünürsünüz
bir az...
Fikrət
Verdiyev: Düzdü! Bu mənim xəstəliyimdi
bəlkə də. Hələ gəncliyimdən
belə olmuşam. Özünütərif kimi
çıxmasın... Bunu Gəncədə hər
kəs təsdiqləyə bilər. Hansısa
bir kasıbın uşağının oxumağına, yaxud
imkansız sənətçinin xaricdə hansısa konsertdə
iştirakına kömək edirdimsə, çox xoşbəxt
olurdum, zövq alırdım. Təbii əvvəllər
maddi imkanlarım daha geniş idi və bu cür işləri
lap tez-tez edə bilirdim.
...İndi muğam oxuyan Anar Quliyevlə işləməyə
başlamışam. Özü Ağcabədidəndir. Cəmisi
5-6 aydı məşğul oluram onunla. Bir
ildən sonra bütün Azərbaycan tanıyacaq onu. Gəncəyə xaricdən qonaqlar gələndə
Anar bir neçə dəfə onların qarşısında
muğamlarımızdan ifa edib. Siz o insanların
üzündəki ifadəni, Anarın səsinə
heyranlıqlarını görsəydiniz... Çox
sevinirəm ki, Anarı “kəşf etmişəm”. Səmərqənddə
hər il Muğam festivalları olur... Mən
nazirimizə söz vermişəm ki, növbəti festifala
Anarla getsəm, həm “Qran Pri”ni, həm də
birinci yeri ölkəmizə gətirə bilərəm.
Pərvin:
O qədər inamlısınız?
Fikrət
Verdiyev: Yüz faiz inamlıyam. Çünki
Anarın istedadını görürəm və bu cür
adamları yetişdirməyin yolunu bilirəm.
Pərvin:
Şübhəsiz ki, istedadlı adamla işləmək,
davranmaq bacarığı sizdə illərlə
cilalanmış, formalaşmışdır...
Fikrət
Verdiyev: Haqlısınız. Bu sarıdan bəxtim
çox gətirib.
Uzun illər unudulmaz sənətkarlarla işləmişəm. Şövkət Ələkbərova,
Zeynəb Xanlarova, Rübabə Muradova, Nəzakət Teymurova,
Flora Kərimova, İlhamə Quliyeva, Nisə Qasımova, Səkinə
İsmayılova, Kəmalə Rəhimli, Arif Babayev, İslam
Rzayev, Canəli Əkbərov, Məmmədbağır
Bağırzadə, Elmira Rəhimova, Baba Mahmudoğlu və
başqa tanınmış sənətçilər
“Göygöl”lə çıxış ediblər. Zeynəb Xanlarova 1972-ci ildən etibarən bu
ansamblın müşayiəti ilə konsertlər verib. Sonralar Zeynəb xanım öz orkestrini yaradıb məni
ora konsertmeyster götürdü. Amma eyni
zamanda da “Göygöl” ansamblında işləyirdim. Bəzən bayram konsertləri Bakıda və Gəncədə
üst-üstə düşürdü. Elə
olub ki, bir gündə səhər burda məşq edib
günorta təyyarə ilə Bakıya
çatdırmışam özümü. Bayaq maddi stimuldan danışdıq. Mən o zamanlar heç pul barədə
düşünmürdüm. Zövq
alırdım bu cür yaşamaqdan.
Pərvin:
Fikrət müəllim, adətən Gəncədə təşkil
olunan tədbirlərin musiqi tərtibatı sizin üzərinizə
düşür. Ümumiyyətlə, son
vaxtlarda müşahidə etmisinizsə, xüsusən, xarici
qonaqlar iştirak edən ziyafətlərdə milli musiqimiz,
muğamlarımız ifa olunur. Bu da bəlkə
həyatın dinamikliyinin artmasından irəli gəlir.
Yəni yemək ziyafətləri ilə, konsertlər birləşdirilir...
Mənə maraqlı olan budur ki, sizcə,
klassik musiqi belə məclislərə nə dərəcədə
uyğundur?
Fikrət
Verdiyev: Bu çox maraqlı sualdır. Doğrusu,
ilk dəfədir mənə belə sual verilir. Əlbəttə bəlkə klassik musiqimizi daha
yaxşı dərk etmək, dərinliklərinə getmək
üçün təkliyə, sakitliyə çəkilmək
düzgün olar. Amma bunun özü də
bir təbliğat yoludur. Bu ənənə
xarici ölkələrdə də var. Ümumiyyətlə
ziyafətlər üçün repertuar seçmək
çox çətindir. Çünki gələn
qonaqların hər birinin zövqünü düşünməlisən.
Burada çox dəqiq, etik yanaşma
olmalıdır. Öz musiqimizi təbliğ
etdiyimiz kimi qonağımız olan xalqların da musiqilərindən
səsləndirib sayğımızı göstərməliyik.
O ki, qaldı milli musiqimizlə milli mətbəximizin vəhdətinə,
mən qısa olaraq deyərdim ki, musiqimiz də yeməklərimiz
kimi “dadlıdır”.
Pərvin:
Təşəkkür edirəm, Fikrət müəllim. Yaşı 65-ə çatan, 45 ildir sənətdə
olan adamlar adətən keçmişdən
danışmağı daha çox xoşlayarlar. Amma siz suallarıma o qədər şövqlə, həvəslə
cavab verdiniz ki, istərdim, son olaraq gələcəkdən də
danışasınız, nə kimi planlarınız var?
Fikrət
Verdiyev: Uzun fasilədən sonra yenidən Gəncə Dövlət
Filarmoniyasının bədii rəhbəri vəzifəsinə
qayıtmışam. İnanın 1969-cu ildə
“Göygöl” ansamblını yaradanda hansı həvəslə
işə başlamışdımsa, bu gün də eyni
ruhda, həvəsdəyəm. Tapdığım
istedadları yetişdirmək, yeni istedadları kəşf eləmək
istəyirəm. İndi yeni qayda
çıxıb ki, yaşı 65-ə çatan adamları
təqaüdə göndərirlər. Mən
də gözləyirəm. Əgər təqaüdə
göndərilsəm, bir istəyim olacaq ki, övladım
bildiyim Filarmoniyaya ömrümün sonuna kimi məvacibsiz,
maaşsız xidmət edim, əlimdən gələn köməyi
edim.
525-ci qəzet.-
2012.- 10 oktyabr.- S.7.